مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

قرص ضدبارداری موجب بروز افسردگی می شود

[ad_1]

قرص ضدبارداری موجب بروز افسردگی می شود

کد مطلب: 38731

تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۵

 

طبق تحقیقات، زنانی که از شیوه های هورمونی برای کنترل بارداری استفاده می کنند، نظیر قرص های ضدبارداری، در معرض ریسک بالاتر ابتلا به افسردگی قرار دارند.

قرص ضدبارداری موجب بروز افسردگی می شود
میگنا: به گفته محققان دانمارکی، یافته های این مطالعه رابطه بین شیوه های هورمونی کنترل بارداری و علائم افسردگی را تایید می کند.

دکتر اوجویند لیدگارد، عضو تیم تحقیق از دانشگاه کپنهاگ دانمارک، در این مورد می گوید: «مطالعه جدید بر روی یک میلیون زن وجود این ارتباط را تقویت می کند اگرچه تولیدکنندگان در مورد عوارض جانبی این قرص ها، افسردگی را عنوان نمی کنند.»
وی تاکید می کند زنان دارای سابقه علائم افسردگی باید به فکر شیوه های دیگر جلوگیری از بارداری باشند.
در این مطالعه، محققان با استفاده از پایگاه داده های سلامت دانمارک وضعیت بیش از یک میلیون زن ۱۵ تا ۳۴ سال را بین سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۳ تحت مطالعه قرار دادند. زنان به طور میانگین به مدت ۶ سال تحت نظر بودند.
مطالعات نشان داد در طول مدت مطالعه، زنان مصرف کننده قرص های ضدبارداری هورمونی در مقایسه با زنانی که هیچ شیوه هورمونی را استفاده نکرده بودند، از ۲۳ تا ۵۰ درصد احتمالا مصرف قرص های ضدافسردگی را نیز شروع کرده بودند.
همچنان محققان دریافتند ریسک بروز افسردگی در بین جوانان ۱۵ تا ۱۹ ساله مصرف کننده این شیوه هورمونی بسیار بیشتر است.
-
خبرگزاری مهر

کلمات کلیدی: بارداری،افسردگی زنان

Share/Save/Bookmark

 

 


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط




کلماتی برای این موضوع

چه کسانی نباید قرص ضدبارداری مصرف کنند؟ …مسئله دیگری که معمولاً خانم هایی که از این قرص ها استفاده می کنند با آن مواجه می شوند قرص، عوارض قرص ها، انواع قرص، مضرات قرصقرص مترونیدازولقرص لاغریقرص ویاگراقرص فارماتونقرص برنجقرص فلوکستینقرص متفورمین فواید و مضرات قرص‌های ضدبارداریمضرات قرص‌های ضدبارداری وجود هورمون استروژن در قرص سبب افزایش مختصر فشار خون می‌شودپزشکی،سلامت،بهداشت،اخبار پزشکی،اخبار …پزشکی،سلامت،بهداشت،اخبار پزشکی،اخبار سلامتوزارت بهداشت،اخبار سلامت و پزشکی نکته درباره کوتریماکسازول برای حل شدن مناسب دارو، حتما همراه دارو یک لیوان آب بنوشید قرص و شربت تنظیم خانواده سایت پزشکان بدون مرزپژوهشگران علوم پزشکی در کالج پزشکی بیلور کشور آمریکا می گویند نتایج یک بررسی جدید عوامل و راهکار‌ها اختلالات هورمونی در زنان زیباشو دات …سلام دختر من ۱۸ سال دارد آزمایش خون نشان می دهد که هورمون مردانگی اش بالاتر از حد سلامت بانوان بهداشت خانم ها کودکسلامت بانوان بهداشت خانم ها زنانلباس زیر زنانهتبلی تخمدانخارش واژنعفونت ادراری گیاهان دارویی و معطر شفا گلعلف چای و درمان افسردگی گونه‌ها نام علمی نام انگلیسی مواد غذایی مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن …۶ سیر این ماده غذایی تقویت کننده ای بسیار قوی برای سیستم دفاعی بدن محسوب می شود، که مرکز جامع سرطان مقالاتآزمایش ژنتیکی و …آزمایش ژنتیکی و تصمیم‌ با خودتان است و چیستند؟ سالانه بیش از زن بارداری،زایمان طبیعی،علایم بارداری،مقاربت،لباس …مقاربتلباس باردرای تست باردارینشانه های بارداریراههای سقط جنین زایمان طبیعی قلب فشار خون بالافشار خون بالا پر فشاری خونهیپرتانسیون چیست ؟ نیروی فشاری وارده به دیواره سرخرگها مامایی پزشکان ایران ۱ همانطور که می دانید شیر مادر از لحظه تولد تا پایان ماه ششم زندگی ، نیازهای شیرخوار خودارضایی ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزادخودارضاییسیستم ایمنی بدن استمنا یک یا دو بار در هفته همچنین می‌تواند باعث افزایش تولید گلبول اخبار مامایی سایت پزشکان بدون مرزمشکلات پوستی در بسیاری از کودکان دیده می شود، این مسئله برای بسیاری از مادران نگران راهنمای تفسیر نتایج آزمایش خونگلبول های قرمز و سفید خون آزمایش کامل خون، همان آزمایش معروفی است که تعداد سلول‌های برای این کار می توانید از تمرینات بدنسازی بهره ببرید، عضلات باسن در اسکات از جمله پوست و مو پزشکان ایران آفتاب سوختگی با پیدایش قرمزی ملایم پوست شروع می‌شود و برای درمان خانگی آن کافی است آب



لینک منبع :قرص ضدبارداری موجب بروز افسردگی می شود

قرص ضدبارداری موجب بروز افسردگی می شود - خبرگزاری مهر | اخبار ... www.mehrnews.com/.../قرص-ضدبارداری-موجب-بروز-افسردگی-می-شود‎Cached10 ا کتبر 2016 ... طبق تحقیقات، زنانی که از شیوه های هورمونی برای کنترل بارداری استفاده می کنند، نظیر قرص های ضدبارداری، در معرض ریسک بالاتر ابتلا به ... قرص ضدبارداری موجب بروز افسردگی می شود - آناج www.anaj.ir/News/61662/قرص-ضدبارداری-موجب-بروز-افسردگی-می‎شود/?... 11 ا کتبر 2016 ... قرص ضدبارداری موجب بروز افسردگی می شود طبق تحقیقات، زنانی که از شیوه های هورمونی برای کنترل بارداری استفاده می کنند، نظیر قرص های ... میگنا - قرص ضدبارداری موجب بروز افسردگی می شود www.migna.ir/vdcb8zbf.rhbwfpiuur.html‎Cached10 ا کتبر 2016 ... طبق تحقیقات، زنانی که از شیوه های هورمونی برای کنترل بارداری استفاده می کنند، نظیر قرص های ضدبارداری، در معرض ریسک بالاتر ابتلا به ... قرص ضدبارداری موجب بروز افسردگی می شود - سرپوش www.sarpoosh.com/medical/medical.../medical-research950700643.html 10 ا کتبر 2016 ... طبق تحقیقات، زنانی که از شیوه های هورمونی برای کنترل بارداری استفاده می کنند، نظیر قرص های ضدبارداری، در معرض ریسک بالاتر ابتلا به ... قرص ضدبارداری موجب بروز افسردگی می شود - 24Khabar.com www.24khabar.com/.../قرص-ضدبارداری-موجب-بروز-افسردگی-می-شود/‎Cachedقرص ضدبارداری موجب بروز افسردگی می شود. طبق تحقیقات، زنانی که از شیوه های هورمونی برای کنترل بارداری استفاده می کنند، نظیر قرص های ضدبارداری، در معرض ... قرص ضدبارداری موجب بروز افسردگی می شود - خبرگزاری مهر | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/26379440 10 ا کتبر 2016 ... قرص ضدبارداری موجب بروز افسردگی می شود. طبق تحقیقات، زنانی که از شیوه های هورمونی برای کنترل بارداری استفاده می کنند، نظیر قرص های ... قرص ضدبارداری موجب بروز افسردگی می شود af.shafaqna.com/FA/0110018‎Cachedطبق تحقیقات، زنانی که از شیوه های هورمونی برای کنترل بارداری استفاده می کنند، نظیر قرص های ضدبارداری، در معرض ریسک بالاتر ابتلا به افسردگی قرار دارند. قرص ضدبارداری موجب بروز افسردگی می شود - خبرلند khabarland.com/.../قرص-ضدبارداری-موجب-بروز-افسردگی-می-شود‎Cached20 ژانویه 2017 ... قرص ضدبارداری موجب بروز افسردگی می شود خبر فارسی,خبر آنلاین و خبر لند, آخرین اخبار ایران و جهان,اخبار روز ایران,تازه ترین اخبار امروز,اخرین ... ارتباط مصرف قرص‌های ضد بارداری با افسردگی - ایسنا www.isna.ir/news/.../ارتباط-مصرف-قرص-های-ضد-بارداری-با-افسردگی‎Cached5 ا کتبر 2016 ... ارتباط مصرف قرص‌های ضد بارداری با افسردگی ... از آن است که مصرف قرص ترکیبی و خوراکیِ ضد بارداری در زنان ۲۰ تا ۳۴ ساله باعث می شود که ... به دنبال آن نیست تا ثابت کند قرص‌های ضد بارداری خوراکی عامل بروز افسردگی هستند. قرص ضدبارداری موجب بروز افسردگی می شود - پارسینه www.parsine.com/fa/news/.../قرص-ضدبارداری-موجب-بروز-افسردگی-می-شود 10 ا کتبر 2016 ... طبق تحقیقات، زنانی که از شیوه های هورمونی برای کنترل بارداری استفاده می کنند، نظیر قرص های ضدبارداری، در معرض ریسک بالاتر ابتلا به ...