مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

خوردن آسپرین در میانسالی، مفید است یا مضر؟

[ad_1]

وب سایت سلامت آنلاین: به افرادی که پا به سنین میانسالی می‌گذارند توصیه شده داروی آسپرین بخورند تا درصد خطر سکته و به بیان بهتر لختگی خون در عروق کاهش یابد زیرا آسپرین جلوی لخته شدن خون را می‌گیرد؛ اما از آن سو، خطر خونریزی و ایجاد اشکال در انعقاد خون به قوت خود باقی است. چه باید کرد؟


خوردن آسپرین در میانسالی، مفید است یا مضر؟
مصرف مقداری مشخص از داروی آسپرین می‌تواند به برخی از بزرگسالان در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی، مشکلات عروقی و همچنین سرطان روده بزرگ جلو کمک کند. بتازگی یک گروه پیشگیری از بیماری در آمریکا دریافته‌اند که مزایای مصرف منظم آسپرین بیش از خطرات خونریزی به دلیل جلوگیری این داروها از لخته‌شدگی خون است؛ با این حال آنها تاکید کرده‌اند این‌که چه مقدار منفعت نصیب اشخاص مصرف کننده آسپرین می‌شود بستگی به سن و احتمالات ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی در آنها دارد.

گفته شده افرادی که در سنین میانسالی ۵۰ تا ۵۹ سالگی قرار دارند با خطر افزایش احتمال ابتلا به حمله قلبی یا سکته مغزی روبرو هستتند و به همین دلیل توصیه شده که روزانه از آسپرین با دوز پایین (به مقدار ۸۱ میلی‌گرم) استفاده کنند.

افرادی که در سنین ۶۰ تا ۶۹ سال هستند و احتمال وقوع خطرات قلبی و عروقی برای آنها زیاد است نیز می‌توانند از خوردن آسپرین به نفع سلامت خود بهره‌مند شوند اما مجموع مزایا در این دسته کمتر است و به همین دلیل باید پیش از تصمیم به مصرف این دارو با پزشک خود مشورت کنند یا از داروسازها برای ساخت آسپرین مناسب کمک بخواهند.

انجمن پیشگیری از بیماری‌ها(PSTF) همچنین در تحقیق خود ذکر کرده است که شواهد کافی برای ارزیابی میزان تعادل میان منافع و مضرات استفاده از آسپرین در افراد جوانتر از ۵۰ سال یا مسن‌تر از ۷۰ سال موجود است.

کریستین بیبینزدومینگو، رئیس این انجمن گفته است: «قبل از شروع به خوردن آسپرین برای پیشگیری اولیه در سنین ۵۰ تا ۶۹ سالکی باید با متخصصان مراقبت‌های اولیه مشورت شود تا خطرات ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی و احتمال خونریزی بخوبی درک و فهمیده شود.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط




کلماتی برای این موضوع

سرگیجه غشگوش دردوزوز گوشصرع درمان گیاهی …در بیماریهای خلطی خلط در لغت به معنی آمیزه یعنی چیزی است که با چیز دیگر آمیخته باشد در سالمندان پزشکان ایران بیماری آلزایمر عامل اصلی دمانس یا زوال عقل است علایم آن شامل از دست دادن حافظه، قضاوت ۱۵ عادت خطرناک که به کلیه شما آسیب می‌زند سلامت …زندگی سالمسلامتدختران را در برابر تنها سرطانی که واکسن‌ دارد، واکسینه کنید موادغذایی معجزه‌گر در پزشکی،سلامت،بهداشت،اخبار پزشکی،اخبار …دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی اعلام کرد دسترسی افراد اچآیوی مثبت به داروهای نجات همسرداری،آیین همسرداری ،ناگفته های مسایل زناشویی …همسرداریهمسرداری موفقهمسرداری در اسلامهمسرداری حضرت فاطمههمسرداری آیینهمسرداری بهترین درمان دیسک کمر تمرین برای کاهش درد کمرتوصیه‌های کلی برای کاهش درد کمر عبارتند از انجام حرکات ورزشی صحیح برای تقویت کمربیماری غیر واگیر پزشکان ایراندر گذشته های نه چندان دور تصور می شد شیوه زندگی مانند علاقه زیاد به غذاهای پرادویه یا بارداری، زایمان، علائم بارداری، علائم زایمان کودکآشنایی با زایمان طبیعیبارداریعلایم بارداریمقاربتلباس باردرایتست باردارینشانه آریوبرزن پزشکیدر این بخش به بررسی دو نوع سردرد تنشی و خوشه‌ای می‌پردازیم، اما نخست بهتر است سایت چشم پزشکی دکتر نادریجراحی عیوب انکسار لیزر، لیزیک، لازک عیوب انکساری عیوب انکساری چشم به



لینک منبع :خوردن آسپرین در میانسالی، مفید است یا مضر؟

خوردن آسپرین در میانسالی، مفید است یا مضر؟ - عصر ایران www.asriran.com/fa/news/.../خوردن-آسپرین-در-میانسالی-مفید-است-یا-مضر خوردن آسپرین در میانسالی، مفید است یا مضر؟ گفته شده افرادی که در سنین میانسالی ۵۰ تا ۵۹ سالگی قرار دارند با خطر افزایش احتمال ابتلا به حمله قلبی یا سکته ... خوردن آسپرین در میانسالی، مفید است یا مضر؟ - آفتاب www.aftabir.com/.../خوردن-آسپرین-در-میانسالی-مفید-است-یا-مضر 16 سپتامبر 2016 ... به افرادی که پا به سنین میانسالی می‌گذارند توصیه شده داروی آسپرین بخورند تا درصد خطر سکته و به بیان بهتر لختگی خون در عروق کاهش یابد زیرا ... خوردن آسپرین در میانسالی، مفید است یا مضر؟ - مجله پویا pooyamag.ir/a-255178.html‎Cachedخوردن آسپرین در میانسالی، مفید است یا مضر؟ به افرادی که پا به سنین میانسالی می‌گذارند توصیه شده داروی آسپرین بخورند تا درصد خطر سکته و به بیان بهتر ... خوردن آسپرین در میانسالی، مفید است یا مضر؟ - عصر ایران - شهرخبر www.shahrekhabar.com/medical/147391968097642 گفته شده افرادی که در سنین میانسالی ۵۰ تا ۵۹ سالگی قرار دارند با خطر افزایش احتمال ابتلا به حمله قلبی یا سکته مغزی روبرو هستتند و به همین دلیل توصیه شده که ... خوردن آسپرین در میانسالی، مفید است یا مضر؟ - مجله اینترنتی کمونه tnews.ir/news/9b0370593118.html به افرادی که پا به سنین میانسالی می گذارند توصیه شده داروی آسپرین بخورند تا ... را می گیرد؛ اما از آن سو، خطر خونریزی و ایجاد اشکال در انعقاد خون به قوت خود باقی است. خوردن آسپرین در میانسالی، مفید است یا مضر؟ - سلامانه www.salamaneh.com/post/.../خوردن-آسپرین-در-میانسالی-مفید-است-یا-مضر 26 آوریل 2016 ... سلامانه : به افرادی که پا به سنین میانسالی می‌گذارند توصیه شده داروی آسپرین بخورند تا درصد خطر سکته و به بیان بهتر لختگی خون در عروق کاهش ... آسپرین برای همه خوب نیست - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../آسپرین-برای-همه-خوب-نیست‎Cached Similar26 جولای 2015 ... فقط لازم است بعد از 50 سالگی روزی یک آسپرین بچه بخورید تا از ... بدون آن که ضرورت مصرف یا خودداری از مصرف آن برای برخی افراد یا حتی میزان ... خوردن آسپرین در میانسالی، مفید است یا مضر؟ shahrekhabari.com/.../خوردن-آسپرین-در-میانسالی،-مفید-است-یا-م/‎Cachedزمان دریافت خبر: پنجشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۴۵منبع خبر: عصر ایرانطبقه بندی: علمی و پزشکیگفته شده افرادی که در سنین میانسالی 50 تا 59 سالگی قرار ... خوردن آسپرین در میانسالی، مفید است یا مضر؟ - نیم کیلو nimkilo.ir/news/209239 خوردن آسپرین در میانسالی، مفید است یا مضر؟ مصرف مقداری مشخص از داروی آسپرین می‌تواند به برخی از بزرگسالان در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی، مشکلات ... خوردن آسپرین در میانسالی، مفید یا مضر؟ | شفاف | خبروان khabarone.ir/news/7085784/خوردن-آسپرین-در-میانسالی-مفید-یا-مضر 14 مارس 2017 ... خوردن آسپرین در میانسالی، مفید یا مضر؟ ... هستند و احتمال وقوع خطرات قلبی و عروقی برای آنها زیاد است نیز می‌توانند از خوردن آسپرین به نفع سلامت ...