مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

افزایش خطر انقراض پروانه‌ها با تغییر شرایط اقلیمی

[ad_1]

افزایش خطر انقراض پروانه‌ها با تغییر شرایط اقلیمی

دانش > محیط زیست جهان - همشهری آنلاین:
نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که پیامدهای تغییر شرایط اقلیمی جهان موجب کاهش جمعیت پروانه‌ها شده است و خطر انقراض آن‌ها را به همراه دارد.

به گزارش ایرنا، محققانی که این مطالعه را انجام داده‌اند، امواج هوای بسیار گرم، سرماهای ناگهانی و زودگذر و بارش سنگین باران را با کاهش جمعیت پروانه‌ها مرتبط دانسته‌اند و می‌گویند احتمالا این تاثیر ادامه دارد.

گرچه دانشمندان از مدت‌ها قبل می‌دانند که تغییر وضعیت اقلیمی می‌تواند آسیب شدید و پایداری به اکوسیستم‌ها وارد کند، اما اطلاعات چندانی در خصوص نحوه تاثیر دوره‌های کوتاه‌تر آب و هوای بسیار گرم و یا سرد بر اکوسیستم‌ها ندارند.

محققان در این مطالعه جدید با بررسی داده‌های "طرح نظارت بر پروانه‌ها در انگلیس" تغییر جمعیت این حشرات را مورد بررسی قرار دادند.

این داده‌ها شامل اطلاعاتی در مورد جمعیت پروانه‌ها از بیش از هزار و 800 سایت در سراسر انگلیس در عرض 37 سال گذشته است.

محققان متوجه شدند که بارش‌های زیاد در مرحله زندگی پیله‌ای پروانه به بیش از یک چهارم گونه‌های این حشره در انگلیس آسیب زده است.

اما بیش‌ترین آسیب بر اثر گرمای شدید در مرحله "بیش- زمستانی" زندگی پروانه‌ها بود که بر بیش از نیمی از گونه‌های پروانه تاثیر گذاشته است.

دکتر "آدلینا فرانکو" از دانشگاه "ایست آنجلیا" که در نوشتن این مطالعه همکاری داشت گفت: این موضوع ممکن است به دلیل افزایش بروز بیماری باشد و یا این که دمای بالقوه بسیار گرم به صورت سرنخی برای پروانه‌ها و یا لاروهای آنها عمل می‌کند و باعث می‌شود که بسیار زودتر از مرحله بیش زمستانی از پیله‌های خود بیرون بیایند و در این روند، بر اثر بازگشت دما به شرایط سردتر کشته شوند.

همچنین محققان متوجه شدند که آب و هوای بسیار گرم به نفع پروانه‌های بالغ گرما دوست است که به تغییر مثبت جمعیت در بیش از یک سوم گونه‌ها منجر شده است.

محققان یاد شده که یافته‌های آنها در مجله Animal Ecology منتشر شد، در عین حال اظهار داشتند که در مجموع، اثرات بد آب و هوای بسیار گرم و یا بسیار سرد بر اثرات خوب آن غالب است.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط




کلماتی برای این موضوع

جنگل و محیط زیستشهرت ساختمان‌های سبز به خاطر ذخیره منابع طبیعی و استفاده از مواد جایگزین و کاهش اخبار امروز باشگاه خبرنگاران اخبار،آخرین خبرها،خبر …تعطیلی مدارس در برخی مناطق آذربایجان شرقی در پی بارش برف افزایش هزار نفری جمعیت در جنگل و محیط زیست کارشناسان منابع طبیعی با بررسی علم اکولوژی، حل مسائل زیست‌محیطی،‌ ارائه طرح‌های آیا می دانید♦ مطالب علمی☺ آیا می دانیدمی‌گویند اکستنشن مو کاملا بی‌خطر است اما من این نظریه را اصلا قبول ندارم این روش هم وبلاگ تخصصی شکار و تیراندازی شاهین دژبا توجه به اینکه برخی از سروران و نیز عزیزانی که به تازگی به جمع شکارچیان هوازن پیوسته



لینک منبع :افزایش خطر انقراض پروانه‌ها با تغییر شرایط اقلیمی

ایرنا - افزایش خطر انقراض پروانه ها با تغییر شرایط اقلیمی www.irna.ir/fa/News/82290222/‎Cached1 نوامبر 2016 ... تهران-ایرنا- نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که پیامدهای تغییر شرایط اقلیمی جهان موجب کاهش جمعیت پروانه ها شده است و خطر انقراض آنها را به همراه ... افزایش خطر انقراض پروانه ها با تغییر شرایط اقلیمی - دنیای سفر www.donyayesafar.com/live/106523‎Cached1 نوامبر 2016 ... تهران-ایرنا- نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که پیامدهای تغییر شرایط اقلیمی جهان موجب کاهش جمعیت پروانه ها شده است و خطر انقراض آنها را به همراه ... افزایش خطر انقراض پروانه‌ها با تغییر شرایط اقلیمی - kodoom.com ... news.kodoom.com/.../افزایش-خطر-انقراض-پروانه-ها-با/.../6048043/‎Cachedنتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که پیامدهای تغییر شرایط اقلیمی جهان موجب کاهش جمعیت پروانه ها شده است و خطر انقراض آن ها را به همراه دارد./ به گزارش ایرنا، محققانی ... افزایش خطر انقراض پروانه ها با تغییر شرایط اقلیمی ... - خبر فارسی khabarfarsi.com/u/27473796 1 نوامبر 2016 ... افزایش خطر انقراض پروانه ها با تغییر شرایط اقلیمی. تهران-ایرنا- نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که پیامدهای تغییر شرایط اقلیمی جهان موجب ... افزایش خطر انقراض پروانه ها با تغییر شرایط اقلیمی ... - خبر فارسی khabarfarsi.com/u/27474033/redirect/irna.ir افزایش خطر انقراض پروانه ها با تغییر شرایط اقلیمی. تهران-ایرنا- نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که پیامدهای تغییر شرایط اقلیمی جهان موجب کاهش جمعیت پروانه ها ... هرلحظه، افزایش خطر انقراض پروانه ها با تغییر شرایط اقلیمی harlahze.com/اخبار.../افزایش-خطر-انقراض-پروانه-ها-با-تغییر-شرایط-اقلیمی‎Cachedسامسونگ با سود عملیاتی ۱۲.۱ میلیارد دلاری در بهار ۲۰۱۷ رکوردشکنی می‌کند · وزیر ارتباطات: مخالفت با ... افزایش خطر انقراض پروانه ها با تغییر شرایط اقلیمی. ایرنا ... افزایش خطر انقراض پروانه‌ها با تغییر شرایط اقلیمی | همشهری | خبروان khabarone.ir/news/4535014 2 نوامبر 2016 ... همشهری آنلاین: نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که پیامدهای تغییر شرایط اقلیمی جهان موجب کاهش جمعیت پروانه‌ها شده است و خطر انقراض آن‌ها را به همراه ... افزایش خطر انقراض پروانه ها با تغییر شرایط اقلیمی - سایت خبری مه پو www.mahpoo.com/akhbar/daneshvafan/news20161101140134957597.html تهران-ایرنا- نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که پیامدهای تغییر شرایط اقلیمی جهان موجب کاهش جمعیت پروانه ها شده است و خطر انقراض آنها را به همراه دارد. روزنامه صبح کشاورزی و محیط زیست کشور | شماره :153 | تاریخ 1395/8 ... www.sabzineh.org/?nid=153&pid=8&type=0 2 نوامبر 2016 ... کاهش58 درصدی جانوران وحشی در 42 سال اخیر. افزایش خطر انقراض پروانه‌ها با تغییر شرایط اقلیمی. سعدالسلطنه قزوین، بزرگ‌ترین کاروان‌سرای سر ... آرشیو علم و فناوری - صفحه 1527 از 1658 - مفیدستان mofidestan.ir/category/علم-و-فناوری/page/1527/ با این تغییرات، از پوستتان در بهار و تابستان بهتر مراقبت کنید ... افزایش خطر انقراض پروانه‌ها با تغییر شرایط اقلیمی دانش > محیط زیست جهان – همشهری ...