مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

این دردها در بدن باید جدی گرفته شوند

[ad_1]

این دردها در بدن باید جدی گرفته شوند

این دردها در بدن باید جدی گرفته شوند 

درد حتما نشانه یک خطر در بدن ما است اما برخی از آن ها بسیار مهم هستند و باید به آن ها توجه ویژه شود. پس حواس خود را جمع کنید. درد فیزیکی بخشی از زندگی روزمره ماست. درد بر اثر آسیب دیدگی، بیماری یا انجام دادن ورزش های سنگین به وجود می آید. به نقل از سایت ام اس ان، علت بسیاری از دردها را می توان بدون مراجعه به پزشک دریافت،

 

اما وقتی که به عنوان مثال هیچ دلیلی برای سر درد مداوم یا کمر درد آزاردهنده وجود نداشته باشد، لازم است که حتما به پزشک مراجعه کنید زیرا این درد می تواند نشانه یک مشکل جدی باشد. اما چه نوع دردهایی را باید جدی تلقی کرد ؟

 

سوزش، درد یا بی حسی در پاها یا کف پا:
احساس سوزش، بی حسی، سوزن سوزن شدن در پا یا کف پا می تواند نشانه احتمالی بیماری نوروپاتی دیابتی یعنی بیمار شدن و آسیب دیدن اعصاب بر اثر بالا بودن قند خون باشد. متاسفانه، میلیون ها نفر در سراسر جهان وجود دارند که عوارض بیماری قند را نادیده می گیرند و در نهایت دچار عواقب جدی آن می شوند.

 

 به گزارش پارس ناز بعضی از عوارض دیگری که در کنار این درد به وجود می آید شامل خشکی دهان، تشنگی و گرسنگی مداوم، خارش و خشکی پوست، کندی در التیام زخم، تکرر ادرار و تاری دید است. در صورت بروز هر یک از این علایم به پزشک مراجعه کنید.

 

درد نامعلوم در قفسه سینه، گلو، فک یا شکم :
درد در ناحیه قفسه سینه اغلب نگران کننده است. در واقع، درد یا ناراحتی قفسه سینه در بیشتر موارد نشانه مشکل جدی قلبی است. البته علایم این ناراحتی از طریق درد در گلو، فک، بازو یا شکم نیز ظاهر می شود و به آن باید دقت کرد تا بابیماری دیگری اشتباه گرفته نشود. در مشکلات قلبی احتمال سوزش سر دل وجود دارد. بنابراین، در صورت بروز هر یک از این علایم به پزشک مراجعه کنید.

 

سردردهای غیر قابل تحمل:
سردرد، علل متعددی دارد و بر اثر بی آبی، گرفتگی سینوس یا استرس به وجود می آید و می توان با مصرف آب، شست وشوی بینی، مدیتیشن یا خواب راحت از آن پیشگیری کرد. اما، اگر این راه حل ها مفید واقع نشد آن را به عنوان یک علامت هشدار جدی بگیرید زیرا این درد می تواند نشانه خون ریزی مغزی باشد.

 

کمر درد ناگهانی و آزاردهنده:
کمردرد یکی از شایع ترین مشکلات است که به دلیل بی تحرکی، حالت بدنی نادرست،فشار فیزیکی و گاهی هم بیماری مزمن به وجود می آید. اما اگر درد تیز و ناگهانی باشد می تواند نشانه پارگی کشنده رگ اصلی خون که به قلب وصل می شود باشد. این حالت خطرناک است و نیاز به معاینه فوری پزشک دارد.

 

علاوه بر این، درد کمر بین شانه ها می تواند به دلیل فشار خون بالا، مشکلات گردش خون وبیماری قند باشد. بنابر این بدون تاخیر به پزشک مراجعه کنید تا تحت معاینه قرار گیرید.

 

درد شدید شکم:
درد شدید در ناحیه شکم به ویژه اگر تیز، ناگهانی و شدید باشد ممکن است با بیماری های متعددی ارتباط داشته باشد از جمله سنگ کیسه صفرا، پانکراس، زخم روده و التهاب یا ترکیدگی آپاندیس، ضعف دستگاه گوارش و معده یا روده، زخم معده و التهاب.

 

ورم یا درد ساق پا:
دردساق پا لزوما نشانه یک بیماری جدی نیست، ولی وقتی همراه با ورم در آن ناحیه باشد یا درد مداوم داشته باشد، می تواند نشانه ترومبوز ورید عمقی (DVT) باشد. در این بیماری یک قطعه از خون لخته و از طریق قلب وارد سیستم گردش خون ریوی می شود و در ریه گیر می کند. تشخیص و درمان DVT ضروری است.

 

یکی از علایم هشدار دهنده DVT درد یا ورم در ساق پا و گرم شدن پوست یا قرمزی و تغییر رنگ پیدا کردن پا و یا ظاهر شدن رگ ها روی سطح پوست است.

 

درد مبهم، ناشناخته یا ترکیبی:
برخی درد ها در قسمت خاصی از بدن متمرکز نیست. این درد ها را نباید نادیده گرفت زیرا می تواند نشانه بیماری زمینه ای مانند افسردگی باشد. ناراحتی ذهنی به طور مکرر درد مزمن بدون دلیل ایجاد می کند و با مشکلات روانی همراه است. در صورت مشاهده این علایم به پزشک مراجعه کنید.

 

 


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط




کلماتی برای این موضوع

هشدار درد در این قسمت های بدن نشانه ی بیماری …آخرین خبرها استخدام فوری در یهترین شرکتها با عالی ترین حقوق و مزایا زیباترین عکسهای بعد از ترک سیگار در بدن شما چه اتفاقاتی رخ میدهد؟ …اثرات خوب ترک سیگار بر سلامتی ۲۰ دقیقه بعد از ترک سیگار اثرات ترک از همان دقایق اولیه متن سمینار باید و نباید در زندگی زناشوییمتن سمینار باید و نباید در زندگی زناشویی دکتر فرهنگ هلاکوییاین علائم سرطان را جدی بگیریدسوال عجیب و غریب حداد عادل درباره فرق سوال و تهمت نماینده ایران در مراسم بزرگداشت و ورزش و تندرستی ورزش شدید و طولانی ضرر دارد در هر کاری باید اعتدال و میانه روی را رعایت کرد متخصصان پژوهش در پایه های راهنمایی دوره اول دبیرستان پژوهش سرای دانش آموزی جابربن حیان جیرفت کارگاه پژوهش پژوهش در پایه های راهنمایی زخم معده و اثنی عشر – سیب سلامتدر حقیقت، هرکسی گاهی از اوقات دچار سوء هاضمه می شود برای اکثر افراد این سوء هاضمه نقاشی ساختمان نقاشی ساختمان قلی پور بلکا …در سبک های کلاسیک بهتر است که این کوسنها از همان جنس و بافت روتختی باشند به هماهنگی کتاب کودک، دبستان و پیش دبستان• اطلاع از آخرین کتاب ها و محصولات کتاب کودک در کانال تلگرام نوع درد شکم را جدی بگیرید درد ارجاعی‌ منشا این دردها از محوطه خارج شکمی است، یعنی بیمار با درد شکم به پزشک مرکز جامع سرطان مقالاتآنچه باید دربارۀ تومورهای …آنچه باید دربارۀ تومورهای مغزی بدانید درباره این مقاله این مقاله دربارة تومورهایی عشق واقعی هوالمعشوق بگذار راه تو راه عشق باشد آتش عشق تو گر در دل ما خانه نداشت عمر بی حاصل ما جدی گرفتن سیزده نوع درد شکم، شکم درد، درد شکم، …در این پست از سایت آکاایران اطلاعاتی درباره شکم درد برای شمارا آماده کرده ایم ورم معده دارید؟با درد معده چه کنیم؟ کلینیک جامع …بروز هر گونه درد در ناحیه زیر سینه تا پایین شکم به عنوان درد معده در نظر گرفته می شودبررسی انواع خودکشی خبرگزاری پردیسخودکشی، عملی است که فرد برای پایان دادن زندگی خود بطور آگاهانه و خودخواسته انجام می بارداری هفته به هفته هفته تا بارداری هفته به هفته هفته تا هفته شانزدهم کودک شما چگونه تغییر می کند؟ با طولی دل نوشته ها پریسا خیلی از خدا دلم گرفته کنکور دادم الان پشت کنکورم هر کاری میکنم نمیتونم درس بواسیر ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزادبواسیرنخستین بار این عارضه در یک پاپیروس مصری مربوط به سال ۱۷۰۰ قبل از میلاد ذکر شده است و در رابطه جنسی و عشق پزشکان ایرانبرخی افراد در رابطه ی جنسی خود دچار اضطراب می شوند که به دلیل تصویر ذهنی آن ها از همه چیز در مورد قرص های لاغریهمه چیز در مورد قرص های لاغری این روزها بیشترین معضل بسیاری از افراد مسئله چاقی است



لینک منبع :این دردها در بدن باید جدی گرفته شوند

این دردها در بدن را جدی بگیرید/ کمر درد چه زمانی نیاز به پزشک دارد؟! jamejamonline.ir/.../این-دردها-در-بدن-را-جدی-بگیرید-کمر-درد-چه-زمانی-نیاز-به-پزشک-دارد؟‎Cached14 سپتامبر 2016 ... دردهایی که در ناحیه کمر ایجاد می شوند نیز باید جدی گرفته شود .کمردرد از دردهای شایع بسیاری از افراد مسن است. متخصصان تاکید می کنند که اگر ... این دردها در بدن را جدی بگیرید - عصر ایران www.asriran.com/fa/news/493843/این-دردها-در-بدن-را-جدی-بگیرید این متخصص اظهار کرد : درد در ارگان های حیاتی بدن مانند مغز ، قلب ،ریه و ....بسیار مهم و حائز ... دردهایی که در ناحیه کمر ایجاد می شوند نیز باید جدی گرفته شود .کمردرد از ... این دردها در بدن باید جدی گرفته شوند - پارس ناز www.parsnaz.com/دردها-بدن-جدی-گرفته-شوند.html این دردها در بدن باید جدی گرفته شوند درد حتما نشانه یک خطر در بدن ما است اما برخی از آن ها بسیار مهم هستند و باید به آن ها توجه ویژه شود پس حواس. این درد های بدن را باید جدی بگیرید - نمناک namnak.com/درد-های-بدن.p50573‎Cachedدرد یکی از ابزارهایی است که بدن برای ارائه هشدار درباره وجود مشکل استفاده می کند. برخی انواع درد، حتی اگر کوچک و جزئی به نظر برسند، نباید نادیده گرفته شوند و ... ۷ نوع درد که باید جدی گرفته شوند | Hendevaneh hendevaneh.com/۷-نوع-درد-که-باید-جدی-گرفته-شوند/‎Cachedهیچ کس درد را نمی خواهد اما این تنها زبان بدن برای بیان این است که چیزی بد در حال اتفاق افتادن است. ... ناراحتی های متناوب باید به همین ترتیب جدی گرفته شود. این دردها در بدن را جدی بگیرید! - دانشنامه رشد danesh.roshd.ir/mavara/mavara-view_forum_threads2.php?...‎Cached15 سپتامبر 2016 ... این متخصص اظهار کرد : درد در ارگان های حیاتی بدن مانند مغز ، قلب ،ریه و ....بسیار ... دردهایی که در ناحیه کمر ایجاد می شوند نیز باید جدی گرفته شود . این دردها در بدن را جدی بگیرید - فردا نیوز - شهرخبر www.shahrekhabar.com/analysis/147869058007853‎Cached9 نوامبر 2016 ... دردهایی که در ناحیه کمر ایجاد می‌شوند نیز باید جدی گرفته شود. کمردرد از دردهای شایع بسیاری از افراد مسن است. متخصصان تاکید می‌کنند که اگر ... سردرد - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/سردرد‎Cached Similar... شدید و ضعف عمومی همراه باشند، باید جدی گرفته شود و حتماً به پزشک مراجعه شود. ... این دردها با حرکت سر و دراز کشیدن تشدید می‌شود و پس از بیدار شدن از خواب به ... عوارض جانبی مصرف داروهای مسکن را جدی بگیرید | دانش و محیط زیست ... www.dw.com/fa-ir/عوارض-جانبی-مصرف...را-جدی.../a-19494727‎Cached23 آگوست 2016 ... درد از علائم هشداردهنده بدن است. ... اما آگاهی از یک نکته بسیار مهم است: این مسکن‌ها درد را موقتا التیام می‌بخشند اما علت بروز آن را درمان نمی‌کنند، به علاوه ممکن است عوارض جانبی در بر ... در مصرف مسکن‌ها باید چند نکته در نظر گرفته شود:. ورم معده دارید؟با درد معده چه کنیم؟ - کلینیک جامع آموزش پزشکی ebrahim-mahmoudzadeh.blogsky.com/1390/10/12/post-417/‎Cached Similarمضرات کمبود منیزیم در بدن ... این علائم را جدی بگیرید .... و درمان می باشد، اما گاهی اوقات ممکن است بیماری خطرناکی در پس معده درد نهفته باشد که باید جدی گرفته شود.