مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

این لامپ دی اکسید کربن هوا را می بلعد

[ad_1]

خبرگزاری ایسنا: شیمی‌دانان فرانسوی برای اولین‌بار با تلفیق تکنولوژی و طبیعت موفق به ساخت لامپ جاذب دی‌اکسیدکربن موجود در هوا شدند.

 

به گزارش اینهبیتت، لامپ زیستی جدید که قابل استفاده در خیابان و پارکینگ است، همزمان با روشنایی محیط اطراف، گاز دی‌اکسیدکربن را با استفاده از ریزجلبک‌های زنده موجود در مخزن جذب می‌کند.  

انرژی مورد نیاز برای روشنایی این لامپ شگفت‌انگیز از فعالیت فوتوسنتز جلبک‌ها تامین می‌شود. همچنین جلبک‌ها نیز برای زنده ماندن از گاز دی‌اکسیدکربن موجود در هوا استفاده می‌کنند.

 

این لامپ دی اکسید کربن هوا را می بلعد 


محققان فرانسوی پس از آزمایش میزان کارایی لامپ زیستی دریافتند که هر لامپ در طول دوره زمانی یک ساله حداقل یک تن کربن را از هوا جذب می‌کند. این مقدار معادل فعالیت ۱۵۰ تا ۲۰۰ درخت در یک سال است.  


محققان فرانسوی معتقدند که موافقت دولت و تامین بودجه برای تولید انبوه این لامپ، قطعا یک روش کارآمد برای مقابله با پدیده گرمایش زمین خواهد بود.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط




کلماتی برای این موضوع

انواع کروماتوگرافی و نحوه عمل آنها آنالیز دستگاهی …آنالیز دستگاهیقبل از تعیین ویژگی ها و فعالیت های شیمایی یک پروتئین باید ابتدا ان را خالص سازی کنیم شیمیگران‌ترین قسمت یک پیل سوختی کاتالیست مبتنی بر فلز آن است فلز رایج کنونی برای این کار گزارش کار آزمایشگاه تجزیه دستگاهی آنالیز …آنالیز دستگاهیگزارش کار تجزیه دستگاهی شامل عناوین روشهای اسپکتروسکوپی اتمی – اندازه گیری سدیم در مصرف بنزین مصرف سوخت تندر بایگانی …با سلام خدمت دوستان در مورد مصرف بنزین ال نظر شما عزیزان را می خواستم بدونم ماشین من



لینک منبع :این لامپ دی اکسید کربن هوا را می بلعد

لامپ زنده‌ای که دی‌اکسیدکربن هوا را می‌بلعد - ایسنا www.isna.ir/news/.../لامپ-زنده-ای-که-دی-اکسیدکربن-هوا-را-می-بلعد‎Cached2 نوامبر 2016 ... لامپ زنده‌ای که دی‌اکسیدکربن هوا را می‌بلعد ... انرژی مورد نیاز برای روشنایی این لامپ شگفت‌انگیز از فعالیت فوتوسنتز جلبک‌ها تامین می‌شود. این لامپ دی اکسید کربن هوا را می بلعد | سلامت دیجیتال www.salamatdigital.com/این-لامپ-دی-اکسید-کربن-هوا-را-می-بلعد/‎Cached5 نوامبر 2016 ... محققان فرانسوی پس از آزمایش میزان کارایی لامپ زیستی دریافتند که هر لامپ در طول دوره زمانی یک ساله حداقل یک تن کربن را از هوا جذب می‌کند. این ... این لامپ دی اکسید کربن هوا را می بلعد payeshonline.com/.../این-لامپ-دی-اکسید-کربن-هوا-را-می-بلعد‎Cached3 نوامبر 2016 ... شیمی‌دانان فرانسوی برای اولین‌بار با تلفیق تکنولوژی و طبیعت موفق به ساخت لامپ جاذب دی‌اکسیدکربن موجود در هوا شدند. این لامپ دی اکسید کربن هوا را می بلعد - گذارنیوز | دمادم https://damadam.ir/news/این-لامپ-دی-اکسید-کربن-هوا-را-می-بلعد/4133583 خبرگزاری ایسنا: شیمی دانان فرانسوی برای اولین بار با تلفیق تکنولوژی و طبیعت موفق به ساخت لامپ جاذب دی اکسیدکربن موجود در هوا شدند. به گزارش اینهبیتت، ... Images for این لامپ دی اکسید کربن هوا را می بلعد این لامپ دی اکسید کربن هوا را می بلعد - تکنونیوز techno-news.ir/1395/08/13/این-لامپ-دی-اکسید-کربن-هوا-را-می-بلعد/ 3 نوامبر 2016 ... این لامپ دی اکسید کربن هوا را می بلعد. شیمی‌دانان فرانسوی برای اولین‌بار با تلفیق فناوری و طبیعت موفق به ساخت لامپ جاذب دی‌اکسیدکربن موجود ... این لامپ دی اکسید کربن هوا را می بلعد - پـایـگاه خبـری ایـرانیـان irnews.net/این-لامپ-دی-اکسید-کربن-هوا-را-می-بلعد 3 نوامبر 2016 ... محققان فرانسوی پس از آزمایش میزان کارایی لامپ زیستی دریافتند که هر لامپ در طول دوره زمانی یک ساله حداقل یک تن کربن را از هوا جذب می‌کند. این ... اجتماعی » این لامپ دی اکسید کربن هوا را می بلعد www.khabar.pichak.net/.../این_لامپ_دی_اکسید_کربن_هوا_را_می_بلعد یکا با ملت ایران است. متقاعددولت پاکستان جزییات اتهانر. این لامپ دی اکسید کربن هوا را می بلعد - گذار نیوز | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/27559914 3 نوامبر 2016 ... این لامپ دی اکسید کربن هوا را می بلعد. خبرگزاری ایسنا: شیمی دانان فرانسوی برای اولین بار با تلفیق تکنولوژی و طبیعت موفق به ساخت لامپ ... لامپ زنده‌ای که دی‌اکسیدکربن هوا را می‌بلعد | مجله بلیط - Bilit.com bilit.com/mag/article-detail/لامپ-زنده-ای-که-دی-اکسیدکربن-هوا-را-می-بلعد 2 نوامبر 2016 ... لامپ زنده‌ای که دی‌اکسیدکربن هوا را می‌بلعد. 1 ... انرژی مورد نیاز برای روشنایی این لامپ شگفت‌انگیز از فعالیت فوتوسنتز جلبک‌ها تامین می‌شود.