مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

راهنمای سفر به شهرهای باکو و نخجوان

[ad_1]

baku

اگر قصد سفر به کشور آذربایجان را داشته باشید مطمئناً باکو یا نخجوان جزء مقاصد شما خواهند بود و برای سفری دلچسب به این دو شهر پیشنهاد میکنیم این مطلب را با دقت بخوانید.

به گزارش آلامتو و به نقل از الی گشت؛ آذربایجان کشوری که با تاریخ، فرهنگ، تمدن و هنری پربار با دنیای مدرن امروزی پیوند خورده است.

شهر باشکوه باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان و شهرهای نخجوان، شیروان و گنجه از دیگر شهرهای مهم این کشور هستند که با طبیعتی زیبا و تاریخی پربار، شکوه این سرزمین را امانت داری می کنند. با هم نگاهی به این شهرهای دیدنی می اندازیم.

همچنین بخوانید: جاهای دیدنی باکو

نخجوان

نخجوان سرزمینی است با تاریخ کهن و پربار که نه تنها آذربایجان از این تاریخ بهره مند است بلکه تاریخ این سرزمین سهم بزرگی در فرهنگ بشریت در سطح جهانی دارد.

سرزمین نخجوان جایی است که تندیس بابک خرمدین قد برافراشته و نمادی از مردان بزرگ خاک آذربایجان است. نه تنها مردان دلاور و جنگاور، نخجوان سرزمین مردمان دانشمند و ادیب، شاعر، ستاره شناس، معمار و سیاستمدار نیز هست.

نخجوان در دامنه ها کوه های قفقاز، جایی که قله ها سر به آسمان سائیده اند و عقاب ها بر فرازشان پرواز می کنند و ابرها بر روی دره های غرق در شکوفه هلو، زردآلو و بادام سایه می اندازند قرار دارد.

نخجوان سرزمین گونه های گوناگون آب و هوایی است، جایی که برف و آفتاب با یکدیگر در تقابل اند. سرزمینی که نیلی چهل رودخانه آن و چشمه های آب معدنی بهاری آن از میان ژرفای کم دریاچه های آن عبور می کنند.

یافته های باستان شناسی در ارتباط با برخی آثار تاریخی به دست آمده در منطقه اوردوباد ، نشان دهنده قدمتی چندهزارساله است.

نخجوان زادگاه سرزمین باستانی آذربایجان و همچنین ریاست جمهوری منتخب مردم آذربایجان حیدر علی اف می باشد. جدا از تاریخ و فرهنگ کهن نخجوان، نخجوان امروزی نمونه موفقی برای استراتژی های ایالتی آذربایجان در مقیاس منطقه می باشد. همچنین نخجوان به عنوان پایتخت فرهنگی اسلامی در سال ۲۰۱۸ انتخاب شده است.

با سفر به این سرزمین می توان به تاریخی کهن سفر کرد و شکوه تاریخی چند هزارساله را در کنار زندگی نوین و امروزی نخجوان تجربه کرد.

باکو

باکو از واژه بادکوبه گرفته شده است که به واسطه پرباد بودن این شهر درگذشته لقب گرفته بود . پایتخت جمهوری آذربایجان ، بزرگ ترین شهر و همچنین بزرگ ترین بندر این کشور است. شهر باکو بر کرانه غربی دریای خزر در شبه جزیره آب شوران قرار دارد و یکی از منابع نفت خیز جهان می باشد.

شهر باکو همچنین پرجمعیت ترین شهر منطقه قفقاز است. در سال ۲۰۰۷ در نشست وزرای فرهنگی اعضای سازمان کنفرانس اسلامی باکو به عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی برای سال ۲۰۰۹ برگزیده شد. از ویژگی های این شهر ساحلی وجود پارک های ساحلی و برنامه های مختلف هنری از جمله، موسیقی، تئاتر و اپرا می باشد که شکوه خاصی را به این شهر داده است.

بخش قدیمی شهر باکو، همراه با برج و حصار قلعه، شهری است به جا مانده از سده های میانه، که یکی از آثار ثبت شده در یونسکو به عنوان میراث فرهنگی جهانی است و همچنین سرای شیروانشاهان و قلعه دختر که در بخش قدیمی شهر باکو یا پچری شهر واقع است در سال ۲۰۰۰ به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

شهر باکو دارای یازده منطقه شهری، شامل خزر، قاراداغ، بیناغدی، نظامی، نسیمی، نریمانف، ختایی، صبایل، صابونچی، سوراخایی و یاسامال می باشد.

همچنین شهر باکو دارای جزایری می باشد که شهرهای بنا شده در این جزایر در خلیج باکو و شهر صخره های نفتی که در دریای خزر ساخته شده و خارج از شهر باکو می باشد، قسمتی از این یازده منطقه شهری می باشد.

اگر چه شهر باکو با تاریخ ، تمدن ، نشانه ها و یادگارهایش چهره تاریخی خود را به جهان نمایش می دهد، اما همگام با پیشرفت های زندگی امروز نیز مانند مرکز حیدر علی اف ، و برج های زبانه آتش ، که آسمان خراش هایی با سه قوس تیزدار که نمایشان سطوح ال ای دی است، چشم اندازهای مدرن خود را نیز به گردشگران ارائه می کند.

شهر باکو در شب با هزاران چراغ روشن مثل یک کلان شهر می درخشد، که نمایی خارق العاده از یک شهر فوق مدرن می باشد.

طبق آمار جهانی، شهر باکو جزء ده مقصد گردشگری جهانی در شب می باشد. شب های روشن و زنده باکو تا بامداد روز بعد ادامه پیدا می کند.

شهر باکو فرصت های زیادی برای استفاده و لذت بردن از زندگی شبانه دارد، برای همین مردم آذربایجان علاقه زیادی به جشن و پایکوبی در این شهر مدرن و پر رونق دارند. فرهنگ کافه نشینی در شهر باکو رواج دارد، کافه ها رستوران ها که در طرفین خیابان ها در سراسر شهر آذربایجان قرار دارند، پذیرای شب گردان این شهر همیشه بیدار هستند .


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط




کلماتی برای این موضوع

راهنمای سفر به باکو با تجربه ی تمام لذت هایش…آن چه در سفر باید بدانیمباکو، پایتخت آذربایجان، بزرگ ترین شهر این کشور است و به دلیل شباهت های فرهنگی از راهنمای سفر به صفحه ویژه راهنمای سفر به جمهوری آذربایجان تور آذربایجانباکوگنجهشامل کلیه اطلاعات سفر به نخجوان زورقنخجوان شهر کوچک بسیار نزدیکی است که سفر کردن به آن بسیار راحت و ارزان است از ایران به صفحه نخست اولدوز توریسمتمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به وب سایت اولدوز توریسم می باشدسفر به شانگهای زورقبهار و پاییز بهترین وقت سفر به شانگهای هستند؛ نه گرمای کشنده تابستان مانع گشت هتل های آذربایجان اولدوز توریسم تور باکو، تور …تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به وب سایت اولدوز توریسم می باشددانلود راهنمای تجارت با کشور آذربایجان و فهرست …دانلودراهنمایتجارتمجموعه اطلاع رسانی تجاری و مسافری کشور آذربایجان کتابچه راهنمای تجارت با کشور جمهوری دیدنیهای باکو اطلاعات توریستی آذربایجان باکو …اطلاعاتتوریستیآذربایجاناطلاعات توریستی باکو آذربایجان نکات مهم جهت سفر به باکو راهنمای سفر به مکان های دیدنی و تفریحی و تاریخی جاذبه های …راهنمای سفر جلفا ، آشنایی با مکان های دیدنی این شهر ،جلفا یا جولفا، جولفه، جوغا سفر به ژاپن جاهای دیدنی و گردشگری ژاپناگر قصد سفر به ژاپن را دارید بهتر است ابتدا با برترین جاذبه‌های توریستی آن آشنا شوید باکو ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزادباکوباکو به ترکی آذربایجانی ı، پایتخت جمهوری آذربایجان، بزرگترین شهر و همچنین آسمان پروازتور آنتالیا از تبریزرزرو هتل لاله …آخرین اخبار و اطلاعات تورها راهنمای سفر منتخب مقالات در کانال تلگرام آسمان پرواز ساتراپساتراپ پروازتور آنتالیا تور ترکیه تور …ثبت نام در باشگاه مشتریان اعلام مفقودی و یا خرابی بار فرم رسیدگی به شکایات فرم نظر اطلاعات توریستی و گردشگری کشور آذربایجان …گالریعکسپایتخت باکو زبان رسمی ترکی آذربایجانی واحد پول مانات آذربایجان شهرهای مهم همه چیز درباره آذربایجان ویزا تور سفرهای کاغذی…آسیاآذربایجانهمه چیز درباره آذربایجان آب و هوای جغرافیای پول و اقتصاد فرهنگ مردم زبان مردم مذهب فال عطسه طالع بینی ساعت و روز عطسهجایزه نهایی جوایز جهانی گردشگری به شهر سن‌پترزبورگ در کشور روسیه رسید به گزارش



لینک منبع :راهنمای سفر به شهرهای باکو و نخجوان

راهنمای سفر به شهرهای باکو و نخجوان - آلامتو www.alamto.com/baku-nakhchivan-travel-guide.html‎Cached3 نوامبر 2016 ... راهنمای سفر به شهرهای باکو و نخجوان:اگر قصد سفر به کشور آذربایجان را داشته باشید مطمئناً باکو یا نخجوان جزء مقاصد شما خواهند بود و برای سفری ... راهنمای سفر به نخجوان؛ آذربایجان - کجارو www.kojaro.com/2016/12/8/123771/travel-guide-nakhijevan/‎Cached8 دسامبر 2016 ... از آنجایی که نخجوان به مرز ایران بسیار نزدیک است، سفر به این شهر کار ... از قیمت مواد غذایی در نخجوان، قیمت‌های راهنمای سفر به باکو را در اینجا ذکر ... راهنمای سفر به آذربایجان - تبیان article.tebyan.net/240890/راهنمای-سفر-به-آذربایجان‎Cached10 مارس 2013 ... اکثر ایرانی هایی که از شهرهای مختلف کشور به همسایه شمالی سفر می کنند تنها شهر باکو را در برنامه سفر خود را دارند، که این امر باعث می‌شود آنان خود را ... زورق: سفر به نخجوان zoraq.com/Azerbaijan/Nakhchivan‎Cachedاین شهر معجونی از ایران، آذربایجان، ارمنستان و روسیه است و حال‌و‌هوایی قصه‌گونه و ... نخجوان شهر کوچک بسیار نزدیکی است که سفر کردن به آن بسیار راحت و ارزان است. آنچه در سفر به نخجوان باید دانست؛ از زبان سرکنسول ایران روادید ۱۵روزه ... www.farsnews.com/newstext.php?nn=13950811000966‎Cached2 نوامبر 2016 ... سرکنسول ایران در نخجوان در پاسخ به این سؤال که برای سفر به این ... *با روادید 15 روزه نخجوان نمی‌توان به باکو و سایر شهرهای آذربایجان سفر کرد. تور باکو تابستان 96 - راهنمای جامع سفر به باکو www.bakutravel.ir/تور-باکو-تابستان-96/‎Cachedباکو تراول (سفر به باکو) به اطلاع شما می رساند که باکو در حال تبدیل شدن به ... های بیشتری از کشور آذربایجان و شهر باکو و سایر شهرهای این کشور بازدید میکنند. ... همچنین منطقه نخجوان جمهوری آذربایجان نیز با داشتن روزانه چندین پرواز به باکو می ... سفر به تفلیس گرجستان از آذربایجان - راهنمای جامع سفر به باکو www.bakutravel.ir/سفر-به-تفلیس-گرجستان-از-آذربایجان/‎Cached23 نوامبر 2016 ... یکی از مسیرهای رسیدن به کشور گرجستان و شهر تفلیس،ورود به شهر باکو و استفاده ... سفر به تفلیس گرجستان از طریق کشور آذربایجان نیازمند ویزای ... برچسب ها: آذربایجان, آستارا, اجاره ماشین, باکو تفلیس, باکو نخجوان, بلیط, ... سفری به جمهوری خودمختار نخجوان , آذربایجان | لست سکند lastsecond.ir/itineraries/s94344-safarname-nakhjavan-94-1‎Cached18 ا کتبر 2015 ... در صورتی قصد سفر به این شهر را دارید طوری برنامه ریزی کنید که بیشتر ... سفری به دریای سیاه از شرق قفقاز (سفرنامه باکو، تفلیس،ترابزون). PPTOURISM.COM : Azerbaijan Travel Guide- راهنمای سفر به آذربایجان www.pptourism.com/world/Azerbaijan.htm‎Cached Similarصفحه ویژه راهنمای سفر به جمهوری آذربایجان -تور آذربایجان-باکو-گنجه-شامل کلیه ... از ارومیه تا شهر نخجوان حدود 252 کیلومتر است از شهر مرزی ایرانی جلفا تا شهر ... خاطرات سفر یکروزه به نخجوان ۰ آقای فرهنگ | سفر زمینی به ترکیه www.turktravel.ir/?p=1625‎Cached27 آگوست 2016 ... بعد از قلعه تاریخی نخجوان به خارج از شهر و بطرف غار اصحاب کهف .... شدیم و به ادامه سفر در داخل ایران ادامه دادیم بنظرم رفتن زمینی به ارمنستان در ...