مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

فناوری کوچکی که در دنیای علم بزرگی می‌کند

[ad_1]
به گزارش مشرق، «تداوم در هر چیزی در نهایت سبب موفقیت می‌شود» حتی تداوم درباره ذره کوچکی که آن را «کوتوله دنیای علم» می‌دانند.
 
نانو ریشه یونانی «نانس» به معنی کوتوله است و نانوفناوری رشته‌ای از دانش کاربردی و فناوری است که جستارهای گسترده‌ای را پوشش می‌دهد، موضوع اصلی آن نیز مهار ماده یا دستگاه‌های در ابعاد کمتر از یک میکرومتر، معمولاً حدود 1 تا 100 نانومتر است.
 
دانشمندان ایرانی نیز روزی تصمیم گرفتند که در این علم فعالیت کنند، داستان پیشتازی محققان ایرانی در علم نانو از سالی 8 مقاله آغاز شد تا به تولید بیش از 17 مقاله در روز رسیدیم.
 
رتبه ما در این حوزه 59 دنیا بود که آنقدر دانشمندانمان در علم‌آموزی و تحقیق، تداوم و استمرار داشتند تا به رتبه ششم جهان رسیدیم و بیش از 25 درصد تولیدات علمی کشور به حوزه علم نانو اختصاص یافت.
 
در این علم تاکنون 330 قلم و 9 نوع محصول متفاوت نیز به بازار جهانی معرفی کردیم.
 
دانشمندان کشورمان در روزهای گذشته محصولات خود را در نمایشگاه نانوفناوری به عرضه دید عموم گذاشتند، نهمین جشنواره فناوری نانو در مجموع با حضور 109 شرکت‌کننده شامل 72 شرکت (تولید کننده محصولات و تجهیزات)، 17 مرکز دانشگاهی، پژوهشی، پارک علم و فناوری و مرکز رشد،‌ 9 مرکز آزمایشگاهی، 6 نهاد ترویجی و 12 شرکت خارجی (پنج شرکت تایوانی، شش شرکت کره‌ای و یک شرکت از روسیه) 14تا 17 مهرماه برگزار شد.
 
در حاشیه نهمین جشنواره نانو، نشست بین‌المللی با سفرای 31 کشور نیز با حضور معاون وزیر امور خارجه و معاون علمی رئیس جمهور برگزار شد.
 
این نشست با هدف توسعه همکاری‌های علمی و فناوری، آموزشی و تبادل دانشجو و تبادلات فناوری و عرضه محصولات نانویی ایران به سایر کشورها برگزار شد و  همچنین در تور بازدید در نظر گرفته شده برای سفرا قابلیت‌های ایران در عرصه فناوری نانو عرضه شد تا از این طریق ظرفیت‌های تعاملات ایران در عرصه‌های بین‌المللی نیز ارتقا یابد.
 
همچنین هم‌زمان با برگزاری جشنواره نشست‌هایی تخصصی در زمینه‌های ثبت پتنت، بازاریابی، نهادهای فعال در عرصه نانو، کشاورزی و ایمنی، بهداشت و مدیریت پسماند و همچنین نساجی و منسوجات نانو برگزار شد.
 
در این نمایشگاه، محصولات تولید داخل از سوی محققان کشورمان ارائه شد.
 
در این میان غرفه‌ای با عنوان طرح‌های نوآورانه فناوری نانو نیز به چشم می‌خورد.
 
در غرفه طرح‌های نوآورانه در مساحتی بیش از 120 متر مربع، نمونه اولیه از 14 طرح نوآورانه ارائه شد و فناوران به معرفی طرح‌، کاربرد و ویژگی‌های منحصر به فرد آن به بازدیدکنندگان پرداختند.
این برنامه از سوی ستاد توسعه فناوری نانو در راستای حمایت از تجاری سازی دستاوردهای حوزه نانو، تولید ثروت و گسترش تفکر کارآفرینی در کشور، و حمایت از از فناوران و شرکت‌های فعال در حوزه فناوری نانو در قالب برنامه طرح‌های نوآورانه (NanoMatch) برگزار و حمایت شد.
 
مسئولان کشورمان در این چند روز سری به نمایشگاه زدند و با بازدید از طرح‌های فناورانه وعده‌هایی نیز به محققان دادند تا از طرح‌هایشان حمایت شود.
 
سهیلا جلودارزاده نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس، عباسعلی پوربافرانی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، صابر میرزایی، معاون پژوهش و توسعه مرکز همکاری‌های فناوری و نوآوری ریاست جمهوری و شریعتمدار مشاور ارشد وزیر جهاد کشاورزی، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پور محمدی وزیر دادگستری، مجید تخت‌روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه، اسکندر زند معاون وزیر جهاد کشاورزی، منصور کبگانیان دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور، خزعلی رئیس دانشگاه الزهرا(س)، جاسبی عضو هیات امناء دانشگاه آزاد و حمید فاضلی رئیس سابق سازمان فضایی ایران از جمله بازدیدکنندگان این نمایشگاه بودند.
 
همچنین هیات‌هایی از 31 کشور متشکل از سفیر، کاردار و دیپلمات‌هایی از کشورهای روسیه، ارمنستان، ازبکستان، افغانستان، جمهوری شرقی، بولیوی، تاجیکستان، ساحل عاج، عراق، فلسطین، کرواسی، کوبا، لبنان، مالزی، برزیل، بنگلادش، اندونزی، آفریقای جنوبی، تونس، سنگال، سوئد، شیلی، بنین، گینه، اکوادور و بلغارستان، یونان، مالی، پاکستان و جمهوری خلق الجزایر و نیز تعدادی از روسای شرکت آبفا از سراسر کشور از دیگر بازدیدکنندگان این نمایشگاه بودند.
 
«بسته‌های آموزش مقدماتی فناوری‌نانو» ویژه دانش‌آموزان در راستای آموزش مفاهیم پایه فناوری‌نانو و ریزساختارها در 10 دمو آموزشی از سوی باشگاه دانش‌آموزی نانو طراحی و هم‌زمان با نهمین جشنواره فناوری‌نانو عرضه شد.
 
در این جشنواره باشگاه دانش‌آموزی نانو در فضایی بیش از 200 متر مربع پذیرای دانش‌آموزان، دبیران و مسئولان آموزش و پرورش در سه بخش «معرفی فعالیت‌های باشگاه»، «ارائه دستاوردهای دانش‌آموزی» و «انتشارات» بود.
 
در این دوره نیز در بخش دستاوردهای دانش‌آموزی (هفتمین جشنواره دانش‌آموزی نانو) 40  طرح پژوهشی- آموزشی (طرح‌های برگزیده از بین حدود 300 طرح‌ ارسالی به دبیرخانه باشگاه دانش‌آموزی نانو) در زمینه‌های مختلف فناوری نانو ارائه شد.
 
* محققانی که غرور ملی را به نمایش گذاشتند
 
محققان ایرانی به عنوان «سومین تولید کننده پانسمان‌های نانو کریستال نقره در جهان» موفق به تولید این محصول شده‌اند.
 
این پانسمان از روش احیای شیمیایی نانو نقره بر روی شبکه‌ای از الیاف نایلونی تهیه می‌شود، با آزادسازی آهسته یون نقره، اثرات ضدمیکروبی و ضدالتهابی خود را اعمال می‌کند.
 
از مزایای استفاده از پانسمان‌های agi coat عدم نیاز به استفاده از سایر ضدعفونی کننده‌ها مثل بتادین و یا پمادهای آنتی‌بیوتیک، عدم نیاز به تعویض زود هنگام پانسمان، اکسیژن رسانی و رطوبت رسانی مناسب به زخم است.
 
ضدعفونی کننده‌های با فناوری نانو نقره
 
محققان ایرانی، موفق به تولید نسل جدید ضدعفونی کننده‌ها با فناوری نانو نقره شدند که با از بین بردن طیف وسیعی از میکروارگانیسم‌های مضر در زمینه‌های گوناگون مورد استفاده قرار گرفته است.
 
ضدعفونی کننده‌های نانویی دارای قدرت آنتی‌باکتریال بیشتر، فاقد بوی الکل و سوزش ناشی از آنها هستند. این محصولات در مقایسه با بتادین حدود یک تا دو دقیقه زودتر ضد عفونی و میکروب‌ها را عقیم می‌کند.
 
علاوه بر این، اثر طولانی‌تر این ذرات نسبت به سایر آنتی باکتریال‌ها قابل توجه است.
کاشی آنتی باکتریال
 
 با نصب کاشی نانوآنتی باکتریال محیط‌های سلامت در برابر هر گونه باکتری ایزوله شده و هزینه‌های تمیز نگه داشتن و ضد عفونی کردن محیط کاهش می‌یابد.
 
در کشور ما نیز محققان با استفاده از نوعی کامپوزیت موفق به تولید کاشی و سرامیک نانو آنتی باکتریال شدند.
 
این محصول با استفاده از لایه نشانی نانوذرات نقره بر روی انواع سرامیک و استفاده به صورت کامپوزیت در لعاب روی کاشی و سرامیک تولید می‌شوند. هرچند عمده استفاده این محصول، در بیمارستان‌ها و بخش‌های پیوند مغز استخوان، اتاق عمل، ICU ،CCU ، اورژانس، بخش‌های سوانح سوختگی، ریکاوری و بخش‌های استریل است، اما در هتل‌ها، اماکن ورزشی، کارخانه‌های صنایع غذایی و حتی در تمامی سرویس‌های بهداشتی نیز قابل استفاده است.
 
ملحفه بیمارستانی آنتی باکتریال
 
استفاده از ملحفه، روکش تخت، پرده، پارتیشن‌های پارچه‌ای، لباس‌های بیماران و پرسنل بیمارستانی تهیه شده از نخ‌های حاوی نانوذرات نقره راهکاری مناسب برای حفظ سلامت افراد جامعه و جلوگیری از صرف هزینه گزاف درمان بیماری‌های ناشی از عفونت‌های بیمارستانی است.
 
* هفت طرح نوآورانه راه یافته به نهمین جشنواره فناوری نانو
 
طراحی و ساخت مجموعه الکترود، غشا و استک پیل سوختی
 
از میان پیل‌های سوختی، نوع غشای الکترولیت پلیمری به علت عملکرد بهتر (توان تولیدی و عمرکاری بالاتر) توانسته است به عنوان یک منبع تولید انرژی پاک نقش پررنگ‌تری را در کارهای تحقیقاتی و صنعتی داشته باشد. غشای پلی بنزایمیدازول به دلیل پایداری حرارتی بالا در پیل‌های سوختی پلیمری مورد بررسی قرار گرفته است. در این طرح مجموعه الکترود غشا بر پایه غشای نانوکامپوزیت پلی بنزیمیدازول و اکسید فلزی پروسکیتی نانوساختار برای استفاده و ساخت استک پیل سوختی عملکرد بالا تهیه شده است.
 
MEAهای تولید شده بر پایه غشای نانوکامپوزیتی در این پروژه در ساخت استک‌های پیل سوختی پلیمری برای کاربرد در محدوده وسیعی از دما (80 تا 120 درجه سانتی‌گراد) استفاده شده است. این استک‌های پیل سوختی می‌توانند در ساخت mCHP به منظور تولید خانگی برق و حرارت به جای موتورخانه‌های فعلی استفاده شوند. از استک‌های توسعه یافته می‌توان برای تولید پیل‌های سوختی یک کیلوواتی با کاربرد برق پشتیبان در ساختمان‌های مسکونی و تجاری نیز استفاده کرد.
 
صفحات جاذب گرمایی خورشیدی
 
با توجه به قرارگیری ایران در موقعیت ویژه تابش خورشیدی، ساخت پوشش جاذب سرامیکی با استفاده از نانومواد و همچنین طراحی ویژه قالب‌های فریم و کلکتور به منظور استحکام بالا و قابلیت مونتاژ ساده در این طرح انجام شد. صفحات جاذب قلب سیستم‌های حرارت خورشیدی محسوب می‌شوند که در این راستا با استفاده از دانش فنی بومی، پوشش‌های جاذب گرمایی خورشیدی تک لایه با استفاده از نانوذرات سرامیکی و با کیفیت بالا جهت استفاده در صفحات کلکتور در آبگرمکن‌های خورشیدی تولید شد.
 
عایق صوت و حرارت آبگریز با استفاده از آئروژل
 
پژوهش‌های اندکی در زمینه بهبود روش‌های استفاده از آئروژل‌های نانوساختار در ترکیب با سازه‌های الیافی انجام شده است و نیاز مبرم به مطالعه بیشتر برای دستیابی به روش‌های مناسب برای اتصال جدانشدنی آئروژل از الیاف وجود دارد.
 
در این طرح، از پوشش‌دهی لایه بی‌بافت پلی استر با مواد انتخابی نساجی حاوی آئروژل استفاده شده است. محصول حاصل به صورت همزمان عایق صوت و حرارت است و دارای خواص آبگریزی است.
 
عایق صوت و حرارت به صورت همزمان٬ افزایش طول عمر محصول به دلیل آبگریزی، استفاده از یک روش کاربردی متفاوت با روش‌های پیشین برای ایجاد یک بلانکت آئروژلی انعطاف پذیر، در نظر گرفتن شیوه تولید متناسب با ماشین آلات موجود در کارخانجات نساجی کشور، رفع مشکل ریزش غبار بلانکت عایق آئروژلی و امکان رشد عرضی محصول در سطح وسیع و با کاربردهای متنوع از جمله مزایای این طرح است.
 
بسته‌های عایق‌بندی آئروژلی
 
آئروژل‌ها از جمله مواد نانوساختاری هستند که امروزه توجه بسیاری از محققان و صنایع را در کشورهای مختلف به خود جلب کرده‌اند.
 
آئروژل‌ها به واسطه تخلخل بالای آنها، بسیار سبک بوده و مساحت سطح بسیار بالایی دارند که آنها را برای کاربردهای فراوان به خصوص در صنایع هوافضا، حمل ونقل و ساختمان مناسب ساخته است. آئروژل دارای خواص ویژه‌ای مانند هدایت گرمایی و سرعت انتقال صوت پایین است.
 
ولی ترد و شکننده بودن آئروژل‌ها به واسطه ساختار متخلخل، سبب محدود شدن کاربرد آنها می‌شود.
 
اگرچه پژوهش‌هایی با هدف استفاده از آئروژل سیلیس همراه با سازه‌های لیفی به منظور عایق بندی انجام شده است، با این حال، هنوز هم‌ریزش آئروژل از روی الیاف و عدم ثبات، مشکل اصلی مواد ترکیب شده با آئروژل است. در این طرح، برای اولین بار برای تولید عایق‌های آئروژلی، امکان حبس فیزیکی ذرات آئروژل درون منسوج پلی‌استری روکش شده به منظور تولید پاکت‌های عایق چندمنظوره در مقیاس صنعتی مورد بررسی قرار گرفت. محصول حاصل به صورت همزمان عایق صوت و حرارت بوده و بسته به کاربرد محصول نهایی می‌تواند آبگریز نیز باشد.
 
سلول خورشیدی و آشکارساز مادون قرمز بر پایه گرافین


در یک سلول خورشیدی یا یک آشکارساز از مواد جاذب نور که با قرار گرفتن در معرض تابش، زوج الکترون حفره تولید می‌کنند، استفاده می‌شود. برای ایجاد جریان خارجی در بار، حامل‌ها (زوج‌های الکترون-حفره) باید از هم تفکیک شوند.
 
این تفکیک از طریق میدان الکتریکی داخلی ایجاد شده توسط ساختار قطعه صورت می‌پذیرد.
 
در این طرح سلول خورشیدی و آشکارساز مادون قرمز بر پایه گرافین، اولین ماده دوبعدی و نانومتری پایدار که در سال 2004 میلادی کشف شده است، ارائه می‌شود. به دلیل بهره‌مندی از خواص ممتاز و منحصربفرد گرافین همچون شفافیت بالا و امکان تولید زوج الکترون-حفره در آن و همچنین طراحی متمایز، این قطعات، عملکردی بهتری در مقایسه با قطعات مشابه دارند.
 
هزینه کم و فرآیند ساخت آسان نیز از دیگر ویژگی‌های برجسته این طرح بشمار می‌رود.
 
تولید صنعتی روزین فرآوری شده با نام تجاری DPR


روزین فرآوری شده با نام تجاری DPR مخلوطی از اسیدهای روزین با دی‌هیدروآدیباتیک اسید به عنوان ترکیب اصلی است. نمک قلیایی DPR به عنوان یک سورفکتانت امولسیون کننده در واکنش‌های پلیمریزاسیون امولسیونی استفاده می‌شود.
 
در صنعت پتروشیمی از این ترکیب در تهیه لاستیک پلی‌استایرن و استایرن بوتادی‌ان استفاده می‌گردد. هدف از این طرح تولید صنعتی این ماده با استفاده از نانوذرات پالادیوم تثبیت شده بر روی کربن فعال است.
 
تولید روزین تسهیم نامتناسب شده با توجیه اقتصادی در داخل کشور با بدست آوردن دانش فنی تولید کاتالیزور پالادیوم-کربن، کاهش زمان واکنش از شش ساعت به دو ساعت با استفاده از نانوذرات پالادیوم در این واکنش و کاهش قیمت تمام شده، قابلیت رقابت محصول روزین تسهیم نامتناسب شده با استفاده از این کاتالیزور با محصولات مشابه خارجی از جمله مزایای این طرح است.
 
سنتز نانوماده افزودنی در رنگ و رزین برای کنترل خوردگی


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط




کلماتی برای این موضوع

روشهای نوین تدریس فناوری در خدمت آموزشروشهاینوینتدریسفناوری در خدمت آموزش این وبلاگ در جهت ارئه موضوعاتی با محوریت آموزش و پرورش پیش پایگاه مقالات علمی مدیریتعنوان مقاله مدیریت استراتژیک پورتفولیو پروژه ها در هلدینگها و سازمانهای بزرگنرمافزار داده کاوی دانشگاه علم و صنعت ایران کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دانشکده مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت اسرار فیزیک کوانتوم قسمت اول شگفتیهاشگفتی‌های علمیسلام من چیزی در مورد فیزیک نمیدونم ولی وقتی مطلب بالارو خوندم یاد مسله ای که قبلا درکش مغز گوگل چگونه کار می‌کند؟حادثه مرگبار برای یک زن در میدان آزادی فتحعلى اویسى این روزها در چه حال است؟نانو لوله‌‌های کربن ساخت هواپیما‌ را آسان می کند ……نانو لوله‌‌های کربن ساخت هواپیما‌ را آسان می کند نوشته شده توسط تحریریه‌ی بیگ بنگ شبکه فیزیک هوپا انجمن فیزیکدانان جوان ایران …هوپا در آیین زرتشت نام درخت حقیقت است و اعتقاد بر این است که انسان در ابتدا در قالب صدای مردم مجله اینترنتی اسرارنامهبا سلام متن زیر نوشته شده توسسط دهیار مظفرآباد است در صورت امکان ان را پخش کنیدمجله اینترنتی برترین ها پورتال خبری و سبک …سیب زمینی در ایران زود جایگاهی درخور یافت و به مذاق مردمان خوش نشست و لازم نیامد کسی میگنا روان شناسی دنیای پررمز و راز نوجوانیآغاز نوجوانی، شروع نگرانی‌ها دوران بلوغ که با اوایل نوجوانی آغاز می‌شود، دوران چیست؟ نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان …توهم های رایج • سیستم مناسب ،موفقیت فرآیند بازاریابی را تضمین می کند مدیریت میگنا نقدی بر نظریه ی جنسی فروید از منظر روان …شکی نیست که فروید بحث ها و بررسی های ارزنده ای در پیرامون مسایل انسانی انجام داده ولی بررسی تاثیر ایجاد و توسعه کسب و کارهای کوچک و متوسط در …بررسی تاثیر ایجاد و توسعه کسب و کارهای کوچک و متوسط در رشد اقتصادی مهدی محمدپور روش برای خواندن فکر دیگران ایران نازآیا مایلید به افکار کسی که در کنار دستتان نشسته است پی ببرید؟ اگر با افراد زیادی مواجه فال ابجد همون فالی که فال گیرا میگیرندلازم به توضیح می باشد که برج حمل زنان با مردان متفاوت می باشد مثال نام شخص علی و نام بیانات در دیدار فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب …‫رهبر انقلاب انقلاب یک امر دائمی است برخی در خارج و داخل این حرف‌ها را تکرار می علم در همه ابعادش در می کند که بازگشت برای آنها در نظر گرفت در دنیای واقعی مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایرانآموزش …دوره های آذرماه مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران محتوای دوره آموزشی مهارتهای جذب و بهترین آنتی ویروس های جهان چیست؟ یک بدافزار است که کامپیوتر آلوده را قفل می کند و تمام فایل های روی بیانات در دیدار اقشار مختلف مردمجستار بیانات رهبر انقلاب درباره بدعهدی آمریکا پیام در پی حوادث دردناک شهادت



لینک منبع :فناوری کوچکی که در دنیای علم بزرگی می‌کند

گزارش فارس از نمایشگاه نانوفناوری فناوری کوچکی که در دنیای علم ... www.farsnews.com/13950717001393‎Cached9 ا کتبر 2016 ... فناوری کوچکی که در دنیای علم بزرگی می‌کند/ چشم محققان نانوفناوری به ... می‌شود» حتی تداوم درباره ذره کوچکی که آن را «کوتوله دنیای علم» می‌دانند. فناوری کوچکی که در دنیای علم بزرگی می کند - onvansho onvansho.ir/result/فناوری-کوچکی-که-در-دنیای-علم-بزرگی-می-کند.html فناوری کوچکی که در دنیای علم بزرگی می‌کند پایگاه خبری تراز. به گزارش تراز تداوم در هر چیزی در نهایت سبب موفقیت می‌شود حتی تداوم درباره ذره . پیش بینی ... دانشگاه هاروارد - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/دانشگاه_هاروارد‎Cached Similar... این دانشگاه پدیدآورد که از کارهای او می‌توان به: دوره‌های انتخابی، کلاس‌های کوچک و امتحانات ورودی اشاره کرد. ... این دانشگاه به اتفاق دانشگاه ییل، همیشه دو رقیب اصلی در مسابقات علمی، فوتبال و قایق‌رانی بوده‌اند. ... تاریخچهٔ هاروارد در حقیقت از سال ۱۶۴۰ آغاز می‌شود. ... اما آرزوی بزرگی را که در قلب خود می‌پروراندیم و در پی تحقق آن روزشماری ... اینترنت - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/اینترنت‎Cached Similarاین پژوهش به همراه دوره‌ای از سرمایه‌گذاری شخصی بنیاد ملی علوم آمریکا برای ایجاد یک ... محلی و کوچک تا جهانی و بسیار بزرگ تشکیل شده است که با آرایه وسیعی از فناوری‌های ... در مقابل، وب یکی از خدماتی (سرویس) است که بر روی اینترنت ارائه می‌شود و ..... برخی از بزرگترین شرکتهای دنیا با بهره‌گیری از ماهیت کم هزینه تبلیغات و ... اسب - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/اسب‎Cached Similarنوزاد اسب که کُرّه نام دارد اندکی پس از آنکه به دنیا آمد می‌تواند روی پاهایش بایستد و بدود. .... همه آنچه در اسب‌های کنونی باقی‌مانده است تعدادی استخوان وستیجیال کوچک در پا زیر زانو است. ... تارپان یا اسب وحشی اروپایی (با نام علمی Equus ferus ferus) در اروپا و بیشتر آسیا یافت .... بدون نعل، سم اسب‌ها از راه رفتن آسیب‌های بزرگ می‌بیند. زیست‌شناسی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/زیست‌شناسی‎Cached Similarزیست‌شناسی یا بیولوژی از علوم طبیعی و دانش مربوط به کاوش دربارهٔ جانداران است. .... نظریه سلولی بیان می‌کند که سلول واحد اساسی زندگی است، و همه موجودات زنده از یک یا .... اولین حرف جنس را با حروف بزرگ نوشته و بقیه جنس را با حروف کوچک می‌نویسند. ... بیوانفورماتیک: استفاده از فناوری اطلاعات برای مطالعه، جمع‌آوری، و ذخیره‌سازی ... استیون هاوکینگ - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/استیون_هاوکینگ‎Cached Similarهمچنین، کتاب طرح بزرگ او که در اواخر سال ۲۰۱۰ به چاپ رسید، جنجال زیادی به پا کرد. ... استیون به علوم طبیعی علاقه‌مند شد و حتی یک آزمایشگاه علمی در خانه دایر کرد. .... پروفسور هاوکینگ اذعان می‌کند که صدایش هنوز کمی رباتی است اما تأکید می‌کند که به دنبال صدایی ... هنوز اما کسی در دنیا نتوانسته است سیاهچاله کوچک را پیدا کند. رایانه - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/رایانه‎Cached Similarدر زبان انگلیسی «کامپیوتر» به دستگاه خودکاری گفته می‌شود که محاسبات .... البته لازم است ذکر شود که کاربرد واژهٔ رایانه آنالوگ در علوم مختلف بیش از این است که به چرتکه و ... از زمان رایانه‌های اولیه که در سال ۱۹۴۱ ساخته شده بودند تا کنون فناوری‌های .... کوچک را برای تکمیل وظایفی که قبلاً برای تکمیلشان نیاز به رایانه بزرگ ... ده پیش‌بینی درباره تحولات علمی و فنی جهان تا سال ۲۰۲۵ | گوناگون ... www.dw.com/fa-ir/ده-پیشبینی-درباره...علمی-و.../a-17753982‎Cached2 جولای 2014 ... در این گزارش پیش‌بینی شده که علم و تکنولوژی چگونه زندگی ما در دو دهه دیگر را متحول خواهد ساخت. ... بررسی کردند تا روشن شود بزرگترین دستاوردهای جدید علمی و فنی در ... گونه‌ای که انرژی خورشیدی می‌تواند نه تنها مورد استفاده گروه کوچکی که ... جغرافیایی مختلف در سراسر دنیا به یمن پیشرفت فن‌آوری‌های این عرصه ... مقدمه ای بر فناوری نانو - باشگاه نانو nanoclub.ir/index.php?ctrl=static_page&lang=1&id...id...‎Cachedاز آنجا که موضوع علم و فناوری نانو از مباحث جدید بوده و برای همگان تا حدودی ... است که منجر به تغییر شدید خواص مواد (نسبت به مواد در ابعاد بزرگ) می‌شود. همان‌گونه که متوجه شده‌اید، علم نانو به پدیده‌هایی اشاره می‌کند که در مقیاس‌های مشخص و احتمالا بسیار کوچک ... در این دنیای جدید میتوانید با ویروس‌ها تنیس بازی کنید، پروتئین‌ها را به دور ...