مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

دیدنی ترین دریاچه های ایران

[ad_1]
مجله همشهری دانستنیها: دریاچه ها یکی از پرطرفدار ترین مکان های گردشگری ایران هستند. باید بدانید که دریاچه های زیبایی در کشورمان وجود دارد که ما از وجود آنها بی خبریم. بهتر است هرچه زودتر با آنها آشنا شوید. پس با ما همراه شوید.

دریاچه خزر

1. موقعیت: استان های گیلان، مازندران، گلستان

«دریاچه خزر» بزرگ ترین دریاچه دنیاست که به همین دلیل آن را دریا می نامند. از نظر زمین شناسی، پوسته زمین زیر دریای خزر پوسته اقیانوسی محسوب می شود، بنابراین می توان گفت خزر، اقیانوسی محصور در میان خشکی هاست. این دریاچه دارای تنوع زیستی متمایزی است و حدود 100 گونه ماهی در آن زندگی می کنند که ماهیان خاویاری مهم ترین آنها هستند.

دیدنی ترین دریاچه های ایران
2. دریاچه ارومیه

موقعیت: استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی

«دریاچه ارومیه» بزرگ ترین و شورترین دریاچه دائمی ایران و یکی از دریاچه های فوق اشباع از نمک در دنیاست. میزان نمک محلول در آب دریاچه دو برابر اقیانوس هاست. این دریاچه از اواسط دهه 1380 شروع به خشک شدن کرد و امروز در خطر خشک شدن کامل قرار دارد.

دیدنی ترین دریاچه های ایران 
3. دریاچه گهر

موقعیت: لرستان

«دریاچه گهر» دریاچه ای کوهستانی است که در منطقه حفاظت شده اشتران کوه قرار دارد. این دریاچه در اصل دو دریاچه مجزا به نام گهر بالا و گهر پایین است که حدود 100 متر از هم فاصله دارند. سواحل شرقی و غربی دریاچه، ماسه ای و مناسب شنا هستند. در قسمت پایین دریاچه، جنگلی انبوه وجود دارد که در شرف نابودی است.

دیدنی ترین دریاچه های ایران 
4. دریاچه زریوار

موقعیت: استان لرستان

دریاچه آب شیرین «زریوار» در فاصله سه کیلومتری غرب شهر مریوان قرار دارد. درباره این دریاچه افسانه های متعددی وجود دارد که مشهورترین آنها حکایت از وجود شهری مدفون زیر آب های دریاچه دارد. در این دریاچه ماهی هایی چون سیاه ماهی خالدار و عروس ماهی و همچنین 31 گونه پرنده بومی و مهاجر زندگی می کنند.

دیدنی ترین دریاچه های ایران 
5. دریاچه جازموریان

موقعیت: استان سیستان و بلوچستان

دریاچه جازموریان در 150 کیلومتری شرق ایرانشهر قرار دارد. وسعت این دریاچه در فصل های پرباران 3300 کیلومتر مربع است و به دلیل شرایط اقلیم ویژه در بیشتر مواقع سال بخش اعظم آن به کفه های نمکی و کفه های رسی تبدیل می شود. رود «بمپور» و «هلیل رود» مهم ترین رودهایی هستند که به این دریاچه می ریزند.

دیدنی ترین دریاچه های ایران 
6. دریاچه هامون

موقعیت: استان سیستان و بلوچستان

«دریاچه هامون» سومین دریاچه بزرگ در ایران پس از دریاچه خزر و دریاچه ارومیه است. دریاچه هامون با حدود 1800 کیلومتر مربع وسعت، از سه حوضچه اصلی «یوزک»، «صابری» و «هیرمند» تشکیل شده است. این حوضچه ها در فصل های کم باران و در زمان بادهای 120 روزه از هم جدا و در زمان های پرباران، دریاچه واحدی را تشکیل می دهند.

دیدنی ترین دریاچه های ایران 
7. دریاچه اوان

موقعیت: استان قزوین

دریاچه زیبای اوان در نیمه شمالی «الموت» و در دامنه کوه «خشچال» قرار دارد. این دریاچه عمدتا از آب چشمه های زیرزمینی موجود در بستر دریاچه تغذیه و تنها بخش ناچیزی از آن هنگام بارندگی تامین می شود. در تابستان این دریاچه محل ماهیگیری و قایقرانی و در پاییز مأمن پرندگان مهاجر است و در زمستان هم با توجه به برودت هوا و یخ زدن سطح آن قابل اسکیت بازی است.

دیدنی ترین دریاچه های ایران 
8. دریاچه حوض سلطان

موقعیت: استان قم

دریاچه «حوض سلطان» در 40 کیلومتری شمال قم و به مساحت تقریبی 240 کیلومتر مربع است. وسعت و شکل دریاچه متناسب با ورود آب و میزان بارندگی آن در فصل های مختلف سال متفاوت است. این دریاچه از دو چاله جدا از هم به نام های «حوض سلطان» (چاله غربی) و «حوض مره» (چاله شرقی) تشکیل شده است که به وسیله یک آبراهه به هم وصل می شوند.

دیدنی ترین دریاچه های ایران 
9. دریاچه وانشت

موقعیت: استان مازندران

دریاچه کوهستانی «وانشت» در جنوب غربی شهر چالوس و شمال شرقی کلاردشت قرار دارد که آب شیرین آن محیط زیست مناسبی را برای پرندگان و آبزیان فراهم کرده است. وجود انواع گونه های گیاهی و جانوری کلاردشت هم از دیگر ویژگی های آن هستند. حضور گردشگران بدون نظارت طی سال های گذشته، وضعیت این منطقه را آسیب پذیر و اکوسیستم طبیعی آن را دگرگون کرده است.

دیدنی ترین دریاچه های ایران 
10. دریاچه پریشان

موقعیت: استان فارس

«دریاچه پریشان» یا «فامور» در 15 کیلومتری جنوب شرقی شهرستان کازرون قرار دارد. این دریاچه یکی از زیباترین دریاچه های آب شیرین ایران است که دور تا دور آن را کوه فرا گرفته است. هر سال با آغاز فصل پاییز پرندگان زیادی از سیبری و کشورهای اسکاندیناوی به زیستگاه ها و دریاچه استان فارس مانند دریاچه پریشان کوچ می کنند و مناظر زیبایی را به وجود می آورند.

دیدنی ترین دریاچه های ایران 

[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


1 روز پیش ... دریاچه ها یکی از پرطرفدار ترین مکان های گردشگری ایران هستند. باید بدانید که دریاچه های زیبایی در کشورمان وجود دارد که ما از وجود آنها بی خبریم.در ايران 28 درياچه طبيعي و 9 درياچه كه براثر ساخت سد شكل گرفته وجود دارد ؛ از اين ميان 10 درياچه پرطرفدار طبيعي كشور را بشناسيد. ... دیدنی ترین دریاچه های ایران.امکانات گردشگری در کنار دریاچههای ایران، آنها را به جاذبههای گردشگری پررونقی .... هفت صبح: ایران به دلیل کوهستانی بودن 186 آبشار دارد که در شمار دیدنیترین ...ماندانا کریمی جذاب ترین مدلینگ و بازیگر ایرانی (عکس) ... زیبا و جوان ترین دختر 80 ساله جهان ! (عکس). اس ام اس , ... دریاچه های شگفت انگیز و دیدنی ایران تصاویر.1 روز پیش ... مجله همشهری دانستنیها: دریاچه ها یکی از پرطرفدار ترین مکان های گردشگری ایران هستند. باید بدانید که دریاچه های زیبایی در کشورمان وجود دارد که ما از ...19 ساعت قبل ... دریاچه ها یکی از پرطرفدار ترین مکان های گردشگری ایران هستند. باید بدانید که دریاچه های زیبایی در کشورمان وجود .کوه دَماوَند کوهی در شمال ایران است که بلند ترین کوه ایران و خاورمیانه و بلند ترین ... وسعت این دریاچه حدود 2.5 هکتار است و محلی ها به آن، دریاچه میانشه هم می گویند اما به ...تور گردشگری,مکان های دیدنی,آبشار مارگون,گردشگری تهران,تور,گردشگری ... دیدنی ترین تالاب های ایران! ... دریاچه مهارلو یکی از مناطق گردشگری استان فارس ...با توجه به شرایط آب و هوایی ایران دریاچههای داخلی كشور به دو دسته دائم و فصلی .... دریاچه مهارلو یکی از مناطق گردشگری استان فارس · دیدنی ترین تالاب های ایران!زیباترین تالابهای ایران تالاب پایتخت تالاب فریدون کنار,تالاب قوریگل, دریاچه زریوار,تالاب میقان,تالاب شادگان,تالابهای ایران,بهترین تالابهای ایران.


کلماتی برای این موضوع

مکانهای دیدنی ،جاذبه های گردشگری ایران ،مکانهای تفریحی ایرانتور گردشگریمکان های دیدنیآبشار مارگونگردشگری تهرانتورگردشگری گردشگری ایران مکان های دیدنی ایران ،جاذبه های گردشگری جهان …جاذبه های گردشگریتور گردشگریمکان های دیدنی موزه ی برده داری اولین و تنها موزه ی مکان های دیدنی ایران مکان های دیدنی ایرانمکان های دیدنیمکان گردشگریجاذبه های توریستیروستاهامقاصد شهرهای استان تهران دیدنی های استان تهران ایران …دیدنی های استان تهرانمکان های دیدنی استان تهراندیدنی های استان تهرانجاذبه های مکان های دیدنی ،جاذبه های گردشگری جهان ،مکانهای …تور ترکیهمکان های گردشگری جهانتورگردشگری سواحل آنتالیاجاذبه های گردشگری جهانتور دریاچه چورت؛ خواهرخوانده دریای خزر عکس دیدنی های امروزدریاچه چورت؛ خواهرخوانده دریای خزر عکس دریاچهدریاچه میانشهخزردریاچه چورتساریعکس های دیدنی از قدیمی ترین ماشینهای آمریکاییعکس های دیدنی از قدیمی ترین ماشینهای آمریکاییپورتال جامع نازوب …نازوب،عکس،اس ام اس،فال،عکس های خنده دار،طنز،فال حافظ،تاروت،عکس های بازیگران عکس های بسیار دیدنی از زیبا ترین مرد منتخب دنیازیباترین دختر امریکا در سال انتخاب شد تصویر دختری که بال مرغ را در دقیقه می عکس های دیدنی از ترسناک ترین و دلهره آورترین نقاط …این مکان ها دلهره آورترین نقاط جهان هستند که فقط شجاع ترین افراد قدم به آنجا میگذارندجهانگردی جهانگردی گردشگریسواحل آنتالیاجاذبه های گردشگری جهانتور اروپاتور آنتالیاتور دبی دیدنی ترین روستای فیروزکوه زمانی که مسافرت ها با پای پیاده و چهارپا انجام می شد این ده از راه های ارتباطی شمال دریاچه گهر معرفی جاذبه های گردشگری ایراندریاچهگهردریاچه گهر ملقب به نگین زاگرس یک دریاچه کوهستانی در ایران است که در میان رشته‌کوه



لینک منبع :دیدنی ترین دریاچه های ایران

دیدنی ترین دریاچه های ایران - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/news/414611/دیدنی-ترین-دریاچه-های-ایران‎Cached3 نوامبر 2016 ... دریاچه ها یکی از پرطرفدار ترین مکان های گردشگری ایران هستند. باید بدانید که دریاچه های زیبایی در کشورمان وجود دارد که ما از وجود آنها بی خبریم. 10 دریاچه شگفت انگیز ایران +عکس - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/news/.../10-دریاچه-شگفت-انگیز-ایران-عکس‎Cached Similar29 آوریل 2013 ... در ایران 28 دریاچه طبیعی و 9 دریاچه‌ که براثر ساخت سد شکل گرفته وجود دارد ؛ از این میان 10 دریاچه پرطرفدار طبیعی ... دیدنی ترین دریاچه های ایران. دیدنی ترین دریاچه های ایران - بیتوته www.beytoote.com/iran/tafrihi/lakes4-iran.html‎Cachedزیباترین دریاچه های ایران دریاچه های ایران دیدنی ترین دریاچه های ایران,دریاچه ارومیه, دریاچه گهر,دریاچه زریوار,دریاچه جازموریان,دریاچه هامون,دریاچه اوان,دریاچه حوض سلطان ... ده دریاچه شگفت انگیز و دیدنی ایران +عکس - آکاایران www.akairan.com/asia/iran/201343022428.html‎Cached Similarایران و بلند ترین قله اش(دماوند)( Iran ) پایتخت: تهران زبان رسمی: فارسی نوع .... امکانات گردشگری در کنار دریاچه‌های ایران، آنها را به جاذبه‌های گردشگری پررونقی ... لیست دریاچه های ایران - همگردی hamgardi.com/list/Tag-دریاچه-های-ایران‎Cached Similarاین تالاب بزرگ ترین و زیباترین دریاچه ی آب شیرین غرب ایرانه و یکی از منحصربه ... یکی از جاذبه های دیدنی استان آذربایجان غربی دریاچه زیبا و تقریبا بکر ... زیباترین دریاچه های ایران که باید قبل از مرگ دید(2) – وبلاگ پین تا ... https://www.pintapin.com/blog/زیباترین-دریاچه-های-ایران-2/‎Cached23 آوریل 2017 ... یکی از قشنگ ترین دریاچه های ایران، دریاچه ولشت در جنوب غربی چالوس و ... در ۳۲ کیلومتری یاسوج، دریاچه ای کوچک اما دیدنی قرار دارد که فصلی است ... دیدنی‌ترین دریاچه‌های ایران - رشت رویایی rashteroyaiee.ir/دیدنی‌ترین-دریاچه‌های-ایران/‎Cached5 نوامبر 2016 ... دریاچه‌ها یکی از پرطرفدار‌ترین مکان‌های گردشگری ایران هستند. باید بدانید که دریاچه‌های زیبایی در کشورمان وجود دارد که ما از وجود آنها بی‌خبریم. معرفی دریاچه های زیبا و دیدنی ایران + عکس - تکناز www.taknaz.net/معرفی-دریاچه-های-زیبا-و-دیدنی-ایران-عک.html‎Cachedدریاچه ها یکی از پرطرفدار ترین مکان های گردشگری ایران هستند. باید بدانید که دریاچه های زیبایی در کشورمان وجود دارد که ما از وجود آنها بی خبریم. بهتر است هرچه زودتر ... عکس های دیدنی از 10 دریاچه شگفت انگیز جهان - ایران ناز www.irannaz.com/spectacular-photos-of-10-lake-wonderful-world.html‎Cached Similarاین خانم 37 ساله رکورد احمق ترین زن جهان را دارد! دکتر زهرا ... در این مطلب و در سفری دیگر سری به تعدادی از دریاچه‌های معروف و دیدنی جهان خواهیم زد. در این سفر ایران ناز را ... 100 جاذبه محبوب و دیدنی ایران | معرفی جاذبه های گردشگری ایران seeiran.ir/category/top-100/‎Cached Similarکوه دَماوَند کوهی در شمال ایران است که بلند ترین کوه ایران و خاورمیانه و بلند ترین ... وسعت این دریاچه حدود 2.5 هکتار است و محلی ها به آن، دریاچه میانشه هم می گویند اما به ...