مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

توربین های بادی می توانند تمام برق مورد نیاز کره زمین را تامین کنند

[ad_1]

برای تامین تمامی برق مورد نیاز جهان با توربین‌های بادی، تقریبا به چند توربین نیاز داریم؟

انرژی بادی از آن دسته از منابع پایدار انرژی است که چندان جدی گرفته نمی‌شود. با اینکه ایالات متحده در سال گذشته بالغ بر ۱.۴ میلیارد دلار بر روی پروژه‌های مربوط به انرژی بادی سرمایه‌گذاری کرده است، اما آن طور که انجمن انرژی بادی آمریکا (AWEA) برآورد کرده، تنها ۴ درصد از کل انرژی مورد نیاز این کشور از نیروگاه‌های بادی تامین می‌شود. گفته می‌شود که این آمار در سطح جهانی نیز مشابه است. محققان دانشگاه هاروارد تخمین زده‌اند که نیروگاه‌های بادی خارج از شهر، پتانسیل این را دارند که تا ۴۰ برابر برق مورد نیاز دنیا را تامین کنند. اما جهانی که تمام برق آن از طریق انرژی باد تامین شود چگونه خواهد بود؟

استیو ساویر (Steve Sawyer)، دبیرکل انجمن جهانی انرژی بادی محاسبات مربوط را انجام داده است: ۲۱هزار تراوات-ساعت برق که میانگین مصرف سالانه‌ی جهانی برق است، تقسیم بر ۰.۰۰۵۲۵۶ تراوات-ساعت خروجی سالانه‌ی یک توربین بادی برابر است با ۳,۹۹۵,۴۳۴ توربین بادی نصب شده در خشکی.

برای نصب این تعداد توربین در زمین، آن طور که ساویر می‌گوید، به مساحتی برابر نیمی از آلاسکا نیاز خواهد بود، البته در صورتی که توربین‌ها نزدیک به هم نصب شوند. توربین‌های بادی در سراسر جهان بسته به شرایط محیطی، دارای نسبت فاصله‌ی متفاوتی هستند، فاصله‌ی توربین‌ها می‌تواند از یک کیلومتر مربع در هر مگاوات تا نیم کیلومتر مربع در هر مگاوات متفاوت باشد. درصورتی که فاصله‌ی توربین‌ها از یکدیگر بیشتر باشد، مساحت مورد نیاز برای گنجاندن ۳.۹ میلیون توربین از مساحت کشور اسپانیا کمی کوچکتر خواهد بود.

ساویر برای انجام محاسبات خود فرض کرده است که خروجی هر توربین بادی در سطح جهانی برابر با ۲ مگاوات و دارای ضریب کارآمدی ۰.۳ باشد. با توجه به اینکه توربین‌های بادی بسته به میزان وزش باد، همیشه فعال نیستند و همچنین به تعمیرات دوره‌ای نیاز دارند، این میزان راندمان پیشنهاد شده است. از سوی دیگر محدودیت‌های شبکه‌ی برق نیز در نظر گرفته شده‌ است، زیرا درصورتی که میزان برق تولیدی در نیروگاه‌های بادی بیش از میزان در نظر گرفته شده برای ورود به شبکه‌ی برق باشد، مدیران شبکه، بعضی از توربین‌ها را خاموش می‌کنند.

جان هنسلی (John Hensley) همان طور که قبلا اشاره کرده بود، راندمان ۳۰ درصدی توربین‌های بادی را بسیار مطلوب می‌داند. این را باید در نظر گرفت که راندمان نیروگاه‌های خورشیدی در حدود ۲۰ درصد و راندمان نیروگاه‌های فسیلی ۴۰ تا ۶۰ درصد گزارش می‌شود.

اگر شما میزان تولید برق هر توربین را به صورت میانگین ۲ مگاوات در نظر بگیرید و راندمان سالانه را ۳۰ درصد و تعداد ساعات فعالیت را ۸,۷۶۰ فرض کنید، به تخمین آقای ساویر در مورد کل برق تولیدی یک توربین در یک سال می‌رسید که برابر با ۵,۲۶۵ مگاوات و یا ۰.۰۰۵۲۶۵ تراوات است.

با توجه به این که توربین‌های بزرگتر، برق بیشتری تولید می‌کنند، ممکن است در حالت کلی به توربین‌های کمی نیاز باشد. اگر بتوانیم از توربین‌های کارآمد‌تر، با تولید ۴ مگاوات و راندمان ۴۰ درصدی استفاده کنیم، تنها با ۱.۴۹ میلیون توربین می‌توانیم برق مصرفی دنیا را تامین کنیم. در نتیجه‌ی پیشرفت‌های تکنولوژی در زمینه‌ی تولید توربین بادی، هزینه‌ی ساخت توربین‌های بادی تا ۹۰ درصد نسبت به دهه‌ی ۱۹۸۰ کاهش پیدا کرده است.

هنسلی می‌گوید امروزه می‌توانیم توربین‌های بزرگتر و بلندتری بسازیم که قادر هستند انرژی بیشتری از باد تولید کنند. توربین‌های بادی که در دریا نصب می‌شوند، با توجه به این که وزش باد در دریا بسیار بیشتر از خشکی است، تا سه برابر بیشتر از توربین‌های نصب شده در خشکی می‌توانند برق تولید کنند. رسیدن به اجماع جهانی در مورد لزوم نصب میلیون‌ها توربین بادی حتی به رغم کاهش چشم‌گیر هزینه‌ی تولید آنها، دور از ذهن به نظر می‌رسد، اما وابستگی کمتر به انرژی فسیلی، هدفی است که ارزش تمام هزینه‌ها را خواهد داشت.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


1 روز پیش ... برای تامین تمامی برق مورد نیاز جهان با توربینهای بادی، تقریبا به چند توربین نیاز داریم؟ - زومیت.3 روز پیش ... حال براي اينكه كل برق مورد نياز جهان توسط توربينهاي بادي تامين شود، به سه ميليون و ... كه دارند از نسبت فاصله متفاوتي برخوردارند: فاصله توربينها ...1 روز پیش ... برای تامین تمامی برق مورد نیاز جهان با توربینهای بادی، تقریبا به چند توربین نیاز داریم؟ انرژی بادی از آن دسته از منابع پایدار انرژی است که چندان ...1 روز پیش ... برای تامین تمامی برق مورد نیاز جهان با توربین های بادی، تقریبا به چند توربین نیاز داریم؟ - گزارش مالی کوالکام د.1 روز پیش ... برای تامین تمامی برق مورد نیاز جهان با توربین&. ... توربین های بادی می توانند تمام برق مورد نیاز کره زمین را تامین کنند. 14 دقیقه پیش علم و فن ...1 روز پیش ... انرژی بادی از آن دسته از منابع پایدار انرژی است که چندان جدی گرفته نمی شود. با اینکه ایالات متحده در سال گذشته بالغ بر 1.4 میلیارد دلار بر روی ...1 روز پیش ... ۵۵آنلاین : انرژی بادی از آن دسته از منابع پایدار انرژی است که چندان جدی گرفته نمی شود. با اینکه ایالات متحده در سال گذشته بالغ بر ۱.۴ میلیارد دلار ...1 روز پیش ... برای تامین تمامی برق مورد نیاز جهان با توربین های بادی تقریبا به چند توربین نیاز داریم ۵۵آنلاین انرژی بادی از آن دسته از منابع پایدار انرژی...لطفا در صورتیکه مطالب وبلاگ توربین های بادی می توانند تمام برق مورد نیاز کره زمین را تامین کنند دارای تخلف میباشد و یا دارای مطالب نامناسب و مغایر با ارزشهای ...1 روز پیش ... توربین های بادی می توانند تمام برق مورد نیاز کره زمین را تامین کنند. پاسخ دهید. توربین های بادی می توانند تمام برق مورد نیاز کره زمین را تامین ...


کلماتی برای این موضوع

کاروفناوری کَلالهدانلود گجت کاروفناوری کلاله دوستان ارجمند برای اینکه کاروفناوری را همیشه در انرژی باد انجمن بهینه سازی مصرف انرژی ایرانباد هوای در حال حرکت است باد به وسیله‌ی جذب گرمای نیم یکنواخت سطح کره‌ی زمین که حاصل مقاله ای کامل در مورد کار سلول مدرسه نیوزخانه فهرست مطالب عمومی اهمیت عادی مقاله ای کامل در مورد کار سلول های خورشیدی انرژی‌های تجدیدپذیر پایگاه خبری تحلیلی صنعت برق برق‌نیوز تنها رسانه مرتبط با صنعت برق است که به صورت پرسش وپاسخ های متداول در زمینه انرژی خورشیدیپرسش و پاسخ در باب سیستم های فتوولتاییک پرسش و پاسخ شاید برای خیلی از مردم ابهامهایی تاریخچه انرژی تجدیدپذیر ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزادتاریخچهانرژیبرای این کار مردمان محروم سلولهای خورشیدی را بر روی بام خانه خود نصب می‌کنند از الف سال نو و انرژی های نو اگر چه انرژی های نو یا انرژی های پاک؛ دستاورد دانش نوین بشر، برای فردا است ولی ریشه برق قدرت کنترل الکترونیک مخابرات تاسیسات …طبقه بندی قصه های قبیله معرفی نویسنده و مدیر وبلاگ لغت آیلتس ضروری برای برق قدرت کنترل الکترونیک مخابرات تاسیسات …برای نخستین باری که نام ژیروسکوپ را در دنیای تلفن های هوشمند شنیدیم زمانی بود که سازمان انرژیهای نو ایران سانا وزارت نیروسازمان انرژیهای نو ایران سانا متولی امر توسعه انرژی های تجدید پذیر در ایرانپرسشهای متداول سازمان انرژیهای نو ایران ساناپرسشهایمتداولویژگیهای سوخت هیدروژنی را نام ببرید؟ ویژگیهایی که هیدروژن را از سایر گزینه ‎های مطرح الف هرآنچه باید درباره انرژی خورشیدی بدانیدانرژی ارزان و سود بانکی بالا هر دو باعث می شود که هزینه کردن در سیستم برق خورشیدی در کاروفناوری کَلاله پودمان برقمطالب کمک درسی جهت تدریس پودمان برق کاروفناوری نهم نقشه های فنی و حقیقی مدارات یک پل امواج ،آنتن،رادار ، ماهوارهپایان نامه و پروژه های رشته برق نانو تکنولوژی میکروکنترلر میکروکنترلر شگفتی ها و تازه های فیزیک فناوری و تکنولوژی و …دانشمندان مرکز پزشکی دانشگاه وندربیلت عینکهای دید در شب جدیدی ابداع کرده اند که می نیوزهاب نشریه روزانه گروه مپنانضال قرموشه معاون وزیر برق سوریه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در دمشق از تلاش نیوزهاب نشریه روزانه گروه مپناوزیر نیرو گفت در حال حاضر بیش از تا درصد تجهیزات مورد نیاز در صنایع آب و برق در سلام خوزستانهر اونس طلا امروز، آذر‌ماه به قیمت یک هزار و دلار در بازارهای جهانی معامله شد که استان فارس ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاداستانفارساستان فارس یکی از استان‌های ایران است که در بخش جنوب این کشور واقع شده‌است آب و هوای اخبار،اخبار علمی،اخبار آموزشی،اخبار پزشکی،اخبار …ستاره‌شناسان با استفاده از شواهد دنباله‌دارها و مدل‌های جدید، نظریه جدیدی را…



لینک منبع :توربین های بادی می توانند تمام برق مورد نیاز کره زمین را تامین کنند

توربین های بادی می توانند تمام برق مورد نیاز کره زمین را تامین کنند ... www.zoomit.ir/2016/11/3/.../wind-turbines-to-power-the-planet/‎Cached3 نوامبر 2016 ... برای تامین تمامی برق مورد نیاز جهان با توربین‌های بادی، تقریبا به چند توربین نیاز داریم؟ توربین های بادی می توانند تمام برق مورد نیاز کره زمین را تامین کنند technomon.com/.../توربین-های-بادی-می-توانند-تمام-برق-مورد-نیاز-کره-زمین-را-تامین-کنند‎Cached3 نوامبر 2016 ... برای تامین تمامی برق مورد نیاز جهان با توربین‌های بادی، تقریبا به چند توربین نیاز داریم؟ - توربین های بادی می توانند تمام برق مورد نیاز کره زمین را تامین کنند www.ghatreh.com/.../توربین-های-بادی-توانند-تمام-برق-مورد-نیاز-کره-زمین 3 نوامبر 2016 ... برای تامین تمامی برق مورد نیاز جهان با توربین های بادی، تقریبا به چند توربین نیاز داریم؟ - گزارش مالی کوالکام د. توربین های بادی می توانند تمام برق مورد نیاز کره زمین را تامین کنند tnews.ir/news/6ac273544177.html 3 نوامبر 2016 ... انرژی بادی از آن دسته از منابع پایدار انرژی است که چندان جدی گرفته نمی شود. با اینکه ایالات متحده در سال گذشته بالغ بر ۱.۴ میلیارد دلار بر روی ... توربین های بادی می توانند تمام برق مورد نیاز کره زمین را تامین کنند ... tnews.ir/55-آنلاین/8b4373547310.html‎Cached۵۵آنلاین : انرژی بادی از آن دسته از منابع پایدار انرژی است که چندان جدی گرفته نمی شود. با اینکه ایالات متحده در سال گذشته بالغ بر ۱.۴ میلیارد دلار بر روی پروژه های ... توربین های بادی می توانند تمام برق مورد نیاز کره زمین را تامین کنند ... tnews.ir/زومیت/6ac273544177.html انرژی بادی از آن دسته از منابع پایدار انرژی است که چندان جدی گرفته نمی شود. با اینکه ایالات متحده در سال گذشته بالغ بر ۱.۴ میلیارد دلار بر روی پروژه های مربوط به ... توربین های بادی می توانند تمام برق مورد نیاز کره زمین را تامین کنند tnews.ir/news/8b4373547310.html 3 نوامبر 2016 ... ۵۵آنلاین : انرژی بادی از آن دسته از منابع پایدار انرژی است که چندان جدی گرفته نمی شود. با اینکه ایالات متحده در سال گذشته بالغ بر ۱.۴ میلیارد دلار ... تاریخچه انرژی تجدیدپذیر - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/تاریخچه_انرژی_تجدیدپذیر‎Cached Similarبا توجه به نیاز روزافزون به منابع انرژی و کاهش منابع سوخت فسیلی ضرورت سالم ... از: کار نبودن و عدم نیاز به تأمین نیروی انسانی زیاد، عدم نیاز به توربینهای بادی و ... برق تولید کند و با استفاده از این نیرو می‌تواند برق مورد نیاز خود را تأمین می‌کند. .... در آن جریان داشته باشد، نیروگاه آبی با کارایی بیشتری می‌توانند کار کنند. بزرگترین آرشیو وبلاگ های فارسی nooranih-ba.zozanaqe.ir/.../توربین+های+بادی+می+توانند+تمام+برق+مورد+نیاز+کره+زمین+را+تامین+کنند اخبار ذوزنقه : با سامانه قدرتمند ذوزنقه پیش از بقیه مطالب جدید را مشاهده کنید و بروز باشید. محل تبلیغات. آخرین بروز شده ها. محل تبلیغات. برچسب ها. جستجوی آخرین ... Stewart Brand, Mark Z. Jacobson: مناظره: آیا جهان به انژی هسته ای ... ► 22:59https://www.ted.com/talks/debate_does_the_world_need_nuclear_energy/transcript?language=fa Jun 10, 2010 - 23 min بحثی که شما را به اندیشیدن وا می دارد -- و حتی ممکن است نظرتان را عوض کند. ... ۱۰ درصد برق آمریکا از کلاهک های هسته ای بدون استفاده تامین می ...