مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

آماده‌سازی قدرتمندترین تلسکوپ فضایی جهان برای پرتاب

[ad_1]

آماده‌سازی قدرتمندترین تلسکوپ فضایی جهان برای پرتاب


به گزارش ایسنا به نقل از زی‌نیوز، ناسا اعلام کرد «تلسکوپ فضایی جیمز وب» در اکتبر 2018 بر روی موشک آریان 5 از گویان فرانسه راه‌اندازی خواهد شد.

«تلسکوپ فضایی جیمز وب» قدرتمندترین تلسکوپ فضایی است که تاکنون ساخته شده و به نظر می‌رسد که می‌تواند جانشینی برای تلسکوپ فضایی 26 ساله ناسا یعنی «هابل» باشد.

مهندسین و تکنسین‌های ناسا کار بر روی «تلسکوپ جیمز وب» را با اولین اندازه‌گیری نوری مهم آینه‌ها و گرفتن تست انحنا از آنها با موفقیت به پایان رساندند.

آنها در این تست پرتوهای نور را روی سطح آیینه‌های این تلسکوپ تابانده و بعد از انعکاس پرتوهای تابانده شده، آنها را گرفته و با پرتوهای ساطع شده از یک هولوگرام رایانه‌ای مقایسه کردند.

این تلسکوپ متشکل از 18 آینه شش ضلعی است که محققان آنها را تحت یکسری از آزمایشات دقیق صدا و ارتعاشات در محیط‌های خشونت آمیز در داخل موشک یا در فضا قرار دادند.

این تلسکوپ در زمانی کاملا آماده خواهد شد که از تمامی آزمایشات با موفقیت گذر کند.

این پروژه 8.7 میلیارد دلاری به رهبری ناسا و با کمک آژانس فضایی اروپا و آژانس فضایی کانادا پشتیبانی می‌شود.

«تلسکوپ جیمز وب» 100 برابر قوی‌تر از «هابل» بوده که از اولین کهکشان‌های تشکیل‌شده تصویربرداری خواهد کرد و سیارات اطراف ستاره‌های دوردست را کشف می‌کند.

2323


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط



کلماتی برای این موضوع

کهکشان های اسراف گر عناصر سنگینی به فضای اطراف پرتاب …کهکشانهایاسرافگرکهکشان های اسراف گر عناصر سنگینی به فضای اطراف پرتاب می کنند نوشته شده توسط بدو علم علوم فضایی و هوانوردیرونمایی از سلاح سال آمریکا دیلی میل ایالات متحده از سلاح خارق العاده قرن



لینک منبع :آماده‌سازی قدرتمندترین تلسکوپ فضایی جهان برای پرتاب

آماده‌سازی قدرتمندترین تلسکوپ فضایی جهان برای پرتاب - ایسنا www.isna.ir/.../آماده-سازی-قدرتمندترین-تلسکوپ-فضایی-جهان-برای-پرتاب‎Cached3 نوامبر 2016 ... ناسا در روز چهارشنبه اعلام کرد که ساخت بزرگترین تلسکوپ فضایی جهان، « تلسکوپ فضایی جیمز وب»، پس از گذشت تقریبا دو دهه به پایان رسید. Images for آماده‌سازی قدرتمندترین تلسکوپ فضایی جهان برای پرتاب آماده‌سازی قدرتمندترین تلسکوپ فضایی جهان برای پرتاب iraneconomist.com/.../آماده‌سازی-قدرتمندترین-تلسکوپ-فضایی-جهان-برای-پرتاب‎Cachedناسا در روز چهارشنبه اعلام کرد که ساخت بزرگترین تلسکوپ فضایی جهان، « تلسکوپ فضایی جیمز وب»، پس از گذشت تقریبا دو دهه به پایان رسید. آماده‌سازی قدرتمندترین تلسکوپ فضایی جهان برای پرتاب - ایسنا | دمادم https://damadam.ir/.../آماده‌سازی-قدرتمندترین-تلسکوپ-فضایی-جهان-برای پرتاب/4139154 ناسا در روز چهارشنبه اعلام کرد که ساخت بزرگترین تلسکوپ فضایی جهان، « تلسکوپ فضایی جیمز وب»، پس از گذشت تقریبا دو دهه به پایان رسید. به گزارش ایسنا به ... آماده‌سازی قدرتمندترین تلسکوپ فضایی جهان برای پرتاب https://goo.gl/zoHD6Z‎Cachedناسا در روز چهارشنبه اعلام کرد که ساخت بزرگترین تلسکوپ فضایی جهان، « تلسکوپ فضایی جیمز وب»، پس از گذشت تقریبا دو دهه به پایان رسید. به گزارش ایسنا به ... آماده‌سازی قدرتمندترین تلسکوپ فضایی جهان برای پرتاب : اخبار نجوم www.centralclubs.com/topic-t120081.html‎Cached4 نوامبر 2016 ... به گزارش ایسنا به نقل از زی‌نیوز، ناسا اعلام کرد «تلسکوپ فضایی جیمز وب» در اکتبر 2018 بر روی موشک آریان 5 از گویان فرانسه راه‌اندازی خواهد ... آماده سازی قدرتمندترین تلسکوپ فضایی جهان برای پرتاب- جستجوگر ... football.tnews.ir/ایسنا/A9C773549275 به گزارش ایسنا به نقل از زی‌نیوز، ناسا اعلام کرد «تلسکوپ فضایی جیمز وب» در اکتبر 2018 بر روی موشک آریان 5 از گویان فرانسه راه‌اندازی خواهد شد. «تلسکوپ ... آماده سازی قدرتمندترین تلسکوپ فضایی جهان برای پرتاب | ناسا - قطره www.ghatreh.com/.../آماده-سازی-قدرتمندترین-تلسکوپ-فضایی-جهان-برای پرتاب 3 نوامبر 2016 ... ناسا در روز چهارشنبه اعلام کرد که ساخت بزرگترین تلسکوپ فضایی جهان، « تلسکوپ فضایی جیمز وب»، پس از گذشت تقریبا د. آماده سازی قدرتمندترین تلسکوپ فضایی برای پرتاب - خرداد نیوز ... khabarfarsi.com/u/27586783 3 نوامبر 2016 ... آماده سازی قدرتمندترین تلسکوپ فضایی برای پرتاب. تلسکوپ فضایی جیمز ... بزرگترین تلسکوپ فضایی جهان آماده پرتاب شد. ناسا اعلام کرد: ... پایان ساخت تلسکوپ فضایی جیمز وب ؛ بزرگترین ... - تکنومون technomon.com/.../پایان-ساخت-تلسکوپ-فضایی-جیمز-وب-بزرگترین-تلسکوپ-فضایی-جهان-اماده-پرتاب-می-شود‎Cached5 نوامبر 2016 ... مراحل ساخت بزرگترین تلسکوپ فضایی جهان پس از دو دهه به پایان رسید. ... ناسا اعلام کرد که تلسکوپ فضایی جیمز وب در حال آماده‌سازی برای پرتاب بوده و در سال ... Space Telescope) بزرگترین و قدرتمندترین تلسکوپ فضایی جهان ...