مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

خداحافظی با معضل تاخیر هواپیماها

[ad_1]

وب سایت کلیک: اگر جزو کسانی هستید که زیاد با هواپیما سفر می‌کنید، حتما با پدیده تاخیر هواپیما مواجه شده اید. اکنون ناسا راه حلی برای این مساله اندیشیده است.

 

 خداحافظی با معضل تاخیر هواپیماها به کمک راهکار جدید ناسا

ناسا راهی ایجاد کرده است که از تاخیر پرواز جلوگیری کند. با کمک یک فناوری جدید که به طور ایمن تعداد هواپیماهایی که هم زمان در یک باند فرود می آیند را در یک فرودگاه شلوغ افزایش دهد و زمان را بین رسیدن هواپیماها بهتر مدیریت کند.

زمان کمتر در آسمان همچنین به معنی ذخیره سوخت گران قیمت جت و کاهش گازهای گلخانه ای است و مسافران می توانند از شانس بیشتری برای پروازهای متصل و یا رسیدن به موقع برخوردار باشند.

فناوری فعلی کنترل ترافیک هوایی و روند آن می تواند در یک دقیقه زمان رسیدن را پیش بینی کند. مدیریت توقف سکوی پرواز(FIM) باید کنترل کنندگان را فعال کند و فرودگاه میزان هواپیماهای رسیده را در پنج تا ده ثانیه از زمان پیش بینی حساب کند.

نمونه اولیه سیستم FIM مبتنی بر کابین خلبان، نرم افزار ساخت ناسا را با سخت افزار تجاری ترکیب کرده و سیستم را به اطلاعات ناوبری و سیستم هوانوردی می فرستد.

ویلیام جانسون، مدیر پروژه مرکز تحقیقات لانگلی ناسا می گوید ” FIM به کنترل کنندگان اجازه می دهد رسیدن هواپیما را دقیق تر پیش بینی کند که یک مزیت بزرگ محسوب می شود و به گردانندگان فرودگاه امکان مدیریت بهتر را می دهد تا تاخیر را کاهش دهند.”

یک کنترل گر می‌تواند با خلبان هواپیمای خاص تماس بگیرد و یک هدف خاص، تغییر مسیر پرواز و ID یک هواپیمای پیش رو را اطلاع دهد. سپس خلبان اطلاعات را وارد سیستم کرده و راه حلی برای آن محاسبه می شود.

نتیجه عددی است که به بر روی صفحه FIM ظاهر شده و به خلبانان می گوید با چه سرعتی پرواز کنند تا مسیر باند را در فاصله امنی نسبت به هواپیمای جلویی داشته باشند.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


1 روز پیش ... اگر جزو کسانی هستید که زیاد با هواپیما سفر میکنید، حتما با پدیده تاخیر هواپیما مواجه شده اید. اکنون ناسا راه حلی برای این مساله اندیشیده است.12 ساعت قبل ... اگر جزو کسانی هستید که زیاد با هواپیما سفر میکنید، حتما با پدیده تاخیر هواپیما مواجه شده اید. اکنون ناسا راه حلی برای این مساله اندیشیده است.وب سایت کلیک: اگر جزو کسانی هستید که زیاد با هواپیما سفر میکنید، حتما با پدیده تاخیر هواپیما مواجه شده اید. اکنون ناسا راه حلی برای این مساله اندیشیده است.اگر جزو کسانی هستید که زیاد با هواپیما سفر میکنید، حتما با پدیده تاخیر هواپیما مواجه شده اید. اکنون ناسا راه حلی برای این مساله اندیشیده است.1 روز پیش ... خداحافظی با معضل تاخیر هواپیماها اگه جزو کسانی هستید که زیاد با هواپیما مسافرت میکنید، حتما با پدیده تاخیر هواپیما مواجه شده اید.خداحافظی با معضل تاخیر هواپیماها. 10 دقیقه پیش اخبار 0 ... سرقت خودرو به خاطر تفریح با دختر شیشهای ... پنج دليل ايران برای عدم همراهی با عربستان · خداحافظی با ...1 روز پیش ... اگر جزو کسانی هستید که زیاد با هواپیما سفر میکنید، حتما با پدیده تاخیر هواپیما مواجه شده اید. اکنون ناسا راه حلی برای این مساله اندیشیده است.خداحافظی با معضل تاخیر هواپیماها. اگر جزو کسانی هستید که زیاد با هواپیما سفر میکنید، حتما با پدیده تاخیر هواپیما مواجه شده اید. اکنون ناسا راه حلی برای این مساله ...خداحافظی با معضل تاخیر هواپیماها به کمک راهکار جدید ناسا - کلیک | نیازنگار.


کلماتی برای این موضوع

واریز یارانه خبر فارسیواریزیارانهبا این وجود براساس گفته های وزیر کار تا انتهای هدفمندی یارانه ها باید میلیون نفر از نیوزهاب نشریه روزانه گروه مپنادائمی با اشاره به برنامه ی ششم توسعه خاطر نشان کرد:طبق برنامه ی ششم توسعه می بایست ۳۰ فست نیوز فوری خبر فست نیوز یک سیستم خبری فوری برای نشر اخبار است



لینک منبع :خداحافظی با معضل تاخیر هواپیماها

خداحافظی با معضل تاخیر هواپیماها - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/news/416767/خداحافظی-با-معضل-تاخیر-هواپیماها 3 نوامبر 2016 ... اگر جزو کسانی هستید که زیاد با هواپیما سفر می‌کنید، حتما با پدیده تاخیر هواپیما مواجه شده اید. اکنون ناسا راه حلی برای این مساله اندیشیده است. خداحافظی با معضل تاخیر هواپیماها - قاصدک https://ghasedak24.com/news/.../خداحافظی-با-معضل-تاخیر-هواپیماها‎Cachedاگر جزو کسانی هستید که زیاد با هواپیما سفر می‌کنید، حتما با پدیده تاخیر هواپیما مواجه شده اید. اکنون ناسا راه حلی برای این مساله اندیشیده است. Images for خداحافظی با معضل تاخیر هواپیماها خداحافظی با معضل تاخیر هواپیماها - برترین ها | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/27582763 3 نوامبر 2016 ... خداحافظی با معضل تاخیر هواپیماها. وب سایت کلیک: اگر جزو کسانی هستید که زیاد با هواپیما سفر می کنید، حتما با پدیده تاخیر هواپیما مواجه شده اید. وداع با مشکل تاخیر هواپیماها به یاری تکنیک جدید ناسا - سرزه www.serze.com/وداع-مشکل-تاخیر-هواپیماها-یاری-2181012/‎Cached3 نوامبر 2016 ... خداحافظی با معضل تاخیر هواپیماها به کمک راهکار جدید ناسا. تصویر و عکس وداع با مشکل تاخیر هواپیماها به مدد روش تازه ناسا. چنانچه جزو کسانی ... #هواپیماها hashtag on Twitter https://twitter.com/hashtag/هواپیماها‎CachedOn Mar 21 @Tasnimnews_Fa tweeted: "حرکت #قطارها و #هواپیماها طبق ساعت رسمی . ." - read what ... Embed Tweet. خداحافظی با معضل #تاخیر #هواپیماها ادامه خبر: ... Images about #کابین_خلبان tag on instagram - The Picta www.pictaram.com/tag/کابین_خلبان خداحافظی با معضل تاخیر هواپیماها اگر جزو کسانی هستید که زیاد با هواپیما سفر می‌کنید، حتما با پدیده تاخیر هواپیما مواجه شده اید. اکنون ناسا راه حلی برای این مساله ... بی مهری "مهرآباد" در حق مسافران/ معضل جای پارک این بار برای هواپیماها ... www.mizanonline.ir/.../بی-مهری-مهرآباد-در-حق-مسافران-معضل-جای-پارک-این-بار-برای-هواپیماها-تصاویر‎Cached11 فوریه 2017 ... در تمام این ماه‌ها پروازهای هزاران مسافر در فرودگاه مهرآباد به علت همین عملیات عمرانی با تاخیر مواجه شده و اگر پس از اتمام عملیات بهسازی باند 29 راست، ... ناوگان ایران آماده خداحافظی با دو هواپیما - ایسنا www.isna.ir/news/.../ناوگان-ایران-آماده-خداحافظی-با-دو-هواپیما‎Cached12 ژوئن 2017 ... با رسیدن نخستین هواپیماهای ATR خریداری شده از سوی ایران تعداد هواپیماهای برجامی به عدد هفت رسید و پیش بینی می‌شود این رقم تا پایان سال ۲۰۱۷ ... اولین هواپیمای مافوق صوت ساخته بخش خصوصی - کلیک - شهرخبر www.shahrekhabar.com/science/148015200047744 26 نوامبر 2016 ... بیش از یک دهه پس از بازنشستگی کنکورد، عاقبت به هواپیمای مافوق صوت تجاری دست ... خداحافظی با معضل تاخیر هواپیماها به کمک راهکار جدید ناسا ...