مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

18 راه مؤثر برای کاهش درد پریود

[ad_1]
18 راه مؤثر برای کاهش درد پریود

دردهای دوران قاعدگی یکی از بیشترین مشکلات خانمها درطول این دوره است. سندرم پیش از قاعدگی (pms) اختلالی است که علائم فیزیکی و رفتاری بیمار با یک الگوی چرخه‌ای بروز می‌کند. این علائم ۱-۲ هفته قبل از قاعدگی ظاهر می‌شود و با شروع قاعدگی بهبود می‌یابد. ماهیت و شدت این علائم متفاوت است. اگر علائم شما آنقدر شدید است که فعالیت‌های روزانه را مختل می‌سازند، با پزشک خود در مورد گزینه‌های درمان مشورت کنید. درد قاعدگی‌ عبارت‌ است‌ از بروز درد شدید دل‌ پیچه‌ مانند به‌ هنگام‌ قاعدگی‌. این‌ درد ممکن‌ است‌ در عرض‌ یک‌ یا دو سال‌ پس‌ از وقوع‌ قاعدگی‌ آغاز شود و کمابیش‌ به‌ طور مرتب‌ در هنگام‌ قاعدگی‌ رخ‌ دهد که‌ در این‌ صورت‌ درد قاعدگی‌ اولیه‌ نامیده‌ می‌شود.
-

علت درد در دوران قاعدگی و راه کاهش درد آن
درد در دوران قاعدگی یکی از بدترین درد ها برای خانم های می باشد که ما در این مطلب راه حل هایی برای کم تر شدن درد شما قرار داده ایم.دردهای حین عادت ماهانه ( پریود ) خانم ها یکی از شایع‌ترین شکایات آنها در طول این دوره است. تغییرات خلق و خو و احساس خستگی آنها در هنگام پریود گاهی بسیار شدید و آزاردهنده است.

علائم قاعدگی دردناک کدامند؟
کلمۀ اختلال قاعدگی به دردهایی اشاره می‌کند که در سطح زیر و اغلب در وسط شکم ایجاد می‌شوند و همزمان با دوران قاعدگی هستند. یعنی این دردها هم شب آغاز قاعدگی و هم روز آن شروع می‌شوند و از ۱ تا ۵-۴ طول می‌کشند.این دردها که از نوع کوفتگی یا کولیک هستند، گاهی اوقات آن قدر شدیدند که فرد مجبور می‌شود دست از تمام فعالیت هایش کشیده و دراز بکشد. آن طور که زنان می‌گویند این دردها زیر شکم تا زیر کمر و حتی کلیه هایشان را فرامی‌گیرد.
این دردها همراه با علائم متفاوتی هستند: تهوع، میگرن، خستگی، کسالت، اسهال، استفراغ و غیره. در واقع, قاعدگی برای برخی زنان تبدیل به یک فاجعۀ ماهانه واقعی شده است. قاعدگی ۱۴ بار در سال اتفاق می‌افتد و می‌توان دریافت که این وضعیت می‌تواند یکی از دلایل مهم غیبت های مکرر باشد.

چه غیبت از مدرسه در بین دختران نوجوان و چه غیبت های شغلی در بین زنان جوان.قاعدگی های دردناک بیشتر دختران جوان را تحت تأثیر قرار می‌دهد، و از گذشته تا کنون این دردها بیشتر در بین این رده سنی دیده شده است. اگر چه این درد همۀ زنان را دچار نمی‌کند ولی عدۀ زیادی از آنها را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

آنها از آنچه که اختلالات قاعدگی اولیه نامیده می‌شوند، رنج می‌برند. یعنی دلیل آن مشخص نیست، و متفاوت است از آنچه که اختلالات قاعدگی ثانویه نامیده می‌شود، در ادامه از این اختلالات قاعدگی ثانویه صحبت خواهیم کرد. توجه ! برخی تصور می‌کنند که دردهای دورۀ قاعدگی فقط ذهنی است. این تصور کاملاً غلط است !
این علامت یک علامت روانی نیست ولی یک علامت واقعی است.در واقع، امروزه ما می‌دانیم که اختلالات اولیه بر اثر وجود ماده ای به نام پروستاگلاندین به وجود می‌آید. این ماده در رگ هایی ترشح می‌شود که رحم را طی دوران قاعدگی تغذیه می‌کنند و موظفند که ماهیچه های رحمی را قدرتمند کنند.

زمانی که قاعدگی شروع می‌شود، رحم باید خون و پرده های مخاطی را دفع کند، این کار به وسیلۀ انقباض رحم صورت می‌گیرد. به این ترتیب تخلیه صورت می‌گیرد: رحم سخت شده سپس منقبض می‌شود و مجدداً سفت می‌شود. تقریباً شبیه همان روندی است که در زایمان و خارج شدن نوزاد صورت می‌گیرد.

ماهیچه های رحم قدرتمند می‌شوند و زمانی که بر اثر ترشح پروستاگلاندین برای خارج شدن پرده مخاطی رحم و خون منقبض می‌شوند، درد شدیدی به وجود می‌آید. دردهایی ایجاد شده، آن طور که زنان می‌گویند به خاطر تخمدان ها نیست بلکه به خاطر تحرکات، انقباض و به شدت سخت شدن رحم است.

در این زمان وضعیت هورمون‌هایتان به هم می‌ریزد و حتی نمی‌توانید احساساتتان را کنترل کنید. زود عصبانی می‌شوید. ۳ تا ۵ روز در این حالت باقی می‌مانید. دچار معده و کمردرد می‌شوید. خواب و اشتهایتان را از دست می‌دهید و روزهای وحشتناکی را سپری می‌کنید. زندگی شما جهنم می‌شود.

 

هر دختری که به سن بلوغ می‌رسد، چرخه قاعدگی در او شروع به فعالیت می‌کند. اگرچه این قاعدگی همراه با درد و یک سری مشکلات می‌باشد، اما بروز چرخه قاعدگی نشان‌دهنده عملکرد طبیعی و سلامت دستگاه تناسلی خانم‌ها می‌باشد. قاعدگی نشان می‌دهد که رحم یک خانم، برای باردار شدن آمادگی دارد و اگر بارداری رخ ندهد، پوشش داخلی رحم شروع به ریزش می‌کند و از طریق خون قاعدگی از بدن خارج می‌شود تا پوشش جدیدی در دیواره داخلی رحم (آندومتر) ایجاد شود. اگرچه خانم‌ها در دوران عادت ماهانه انرژی زیادی از دست می‌دهند و شادابی و نشاط کمتری دارند، اما پس از اتمام عادت ماهانه، دوره جدیدی از زندگی خود را آغاز می‌کند.

فقط با چند روش ساده زندگی به کام مرادتان خواهد بود و همه این مشکلات را از بین می‌برید فقط کافی است به توصیه‌های زیر توجه کنید.

اگرچه از میان شیوه‌های درمانی برای کاهش درد در زمان پریود می‌توان به مصرف قرص‌های ضددرد، ضدبارداری و ضدافسردگی اشاره کرد که اتفاقا خیلی از خانم ها برای کاهش درد در زمان قاعدگی مصرف می‌کنند، اما در این مطلب صرفا به توصیه‌های غیردارویی دکتر مائو، پزشک مشهور طب چین، اشاره می‌شود. 

1- اسیدهای چرب بیشتری مصرف کنید:

مطالعات زیادی نشان داده است که مصرف این اسیدهای چرب که عمدتا در غذاهایی مانند ماهی، آجیل‌ها مثل گردو، بادام و یا دانه‌هایی مانند کنجد وجود دارد، سبب کاهش علایم دیسمنوره (درد هنگام پریود )می‌گردد. 

2- غذاهایی که باید یک هفته قبل از شروع پریود شدن مصرف کنید:

یک هفته قبل از شروع پریود ، بهتر است از اسفناج (می‌توانید آن را بخارپز کرده و با ماست میل کنید که بسیار هم خوشمزه است)، تمشک و گردو استفاده کنید. همچنین از زعفران، رازیانه، ترخون، تره‌فرنگی، موسیر، فلفل‌سیاه، دارچین و پوست پرتقال بیشتری در موقع طبخ غذاها استفاده کنید. رژیم غذایی خود را به گونه‌ای تنظیم کنید تا از بروز یبوست در این دوران دور بمانید.

3- اجتناب از گوشت قرمز و نوشیدن مایعات گرم تر

به علت خونریزی شدید و درد معده از خوردن آن در این دوره اجتناب کنید. همچنین نوشیدن چای سبز یا چای تمشک را امتحان کنید. بسیاری از زنان این نوشیدنی‌ها را آرام‌بخش می‌دانند. نوشیدن آب گرم در آرامش بدن و معده تا حدی کمک می‌کند.

4- دم کرده مخصوص بنوشید:

برای کاهش درد در زمان پریود می‌توانید از دم کرده‌های مخصوص استفاده کنید. دم کرده ی بابونه، سنبل‌الطیب و گل گاو زبان، تمشک و سرخ‌ولیک در کاهش درد پریود و ایجاد آرامش بسیار موثرند. هریک از این دم کرده‌ها را می‌توانید به طور مجزا تهیه و به دلخواه خود در زمان پریود تان مصرف کنید.

لازم به ذکر است که این دم کرده های گیاهی در واقع گنجینه‌های علم پزشکی شرق است که به ما به ارث رسیده و با مصرف به جای آنها می‌توانید بسیار بهره ببرید.


5- شش تا هشت لیوان آب در روز بنوشید:

نوشیدن آب به مقدار کافی، آب از دست رفته بدن در طی خونریزی ماهانه را به بدن بر می‌گرداند و رطوبت را به جریان خون بدن هدیه می‌دهد. همچنین نوشیدن مقدار کافی مایعات و آب، به واژن کمک می‌کند تا سریع تر و راحت تر خود را پاک و تمیز کند.

6- مکمل منیزیم مصرف کنید:

بعضی از خانم‌ها به دلیل کاهش منیزیم خون، دچار دردهای پیش از دوره ماهانه (پریود )می‌گردند. لذا توصیه می‌شود، یک هفته قبل از پریود، شروع به مصرف روزانه 500 میلی‌گرم منیزیم به علاوه 50 میلی‌گرم ویتامین B6 کنید که در کاهش درد و گرفتگی‌های زیر شکم بسیار مفید است (البته تحت نظر پزشک). 

7- فهرستی از غذاهای حساسیت‌زا را برای خودتان تهیه کنید:

حتما تا حالا متوجه شده اید که یک هفته قبل از پریود، به بعضی غذاها حساسیت و واکنش نشان می‌دهید که گاهی سبب تشدید ناراحتی شما در هنگام پریود تان می‌گردند. لذا به شما توصیه می‌کنیم تا فهرستی از این غذاها را تهیه نموده و در دوره‌های بعدی، از مصرف آنها خودداری کنید.

8- از تمرین‌های ورزشی و ذهنی غافل نشوید:

بر خلاف گذشته که توصیه به استراحت می‌شد، در طب چینی انجام ورزش‌های بدنی و ذهنی آرام و در حد متوسط و سبک توصیه می‌گردد (مانند ورزش‌های تایی‌چی، یوگا) که سبب می‌شود تا شما در آرامش و تعادل بیشتری به سر برید. 

9- مصرف نمک و کافئین را محدود کنید:

ممکن است شما نسبت به خوردن این مواد میل زیادی داشته باشد، اما باید بدانید که مصرف این مواد در زمان پریود در تشدید مشکلات شما بسیار موثرند و اگر واقعا نمی‌توانید در برابر آنها مقاومت کنید، حداقل مصرف متوسط و کمی ‌از آنها داشته باشید. با مصرف نمک در این دور آب در بدن جمع می‌شود و پف می‌کنید. اگر نمک را چند روز قبل حذف کنید نفخ شما پایین می‌آید.

10- نفس عمیق بکشید:

مواقعی که بسیار کلافه و مضطرب‌اید، پنج بار از راه بینی نفس عمیق به درون بکشید و بیرون دهید. خواهید دید که در تخفیف درد و علایم شما بسیار موثر است. این دوران چون بر اخلاق شما تأثیرگذار است برای راحتی خود و احساس آرامش کردن سعی کنید یوگا یا سایر تمرینات تنفسی را برای استراحت ذهن انجام دهید.

11- استفاده از داروی مسکن:

از یک داروی مسکن OTC (بدون نیاز به نسخه) مثل ایبوپروفن ویا ناپروکسن استفاده کنید.

12- مالش آرام شکم:

شکم خود را به آرامی بمالید تا عضلات آن شل شوند.

13- دوش آب گرم

دوش آب گرم بگیرید و یا یک پد گرم روی قسمت پایینی شکم یا کمرخود قرار دهید تا درد ناشی از انقباضات کاهش یابد. حمام گرم نه تنها به شما احساس خوبی می‌دهد، بلکه به تسکین درد قاعدگی هم کمک بسیاری می‌کند. همچنین شما همواره حالت آرامش پیدا می‌کنید و خوب می‌خوابید.
-

14- لباس‌های گشاد و نخی بپوشید

وقتی در این دوران هستید سبک لباس خود را عوض کنید. شلوار جین کشی و تی شرت تنگ نپوشید بلکه لباسهای گشاد را انتخاب کنید. اجازه بدهید بدن شما نفس بکشد، به خصوص معده نیاز به نفس دارد. سعی کنید با پوشیدن لباس‌های گشاد خودتان را راحت نگه‌دارید و بتوانیدبه راحتی حرکت کنید. در این دوران به مد اهمیت ندهید بلکه خود را راحت نگه‌دارید. لباس‌های شل تا حدودی مشکل شما را برطرف می‌کنند.

در طی دوران قاعدگی به بانوان و دختران عزیز توصیه می‌شود از لباس‌های زیر نخی و پنبه‌ای استفاده کنند، زیرا لباس زیر نخی، کمتر بوی نامطبوع می‌گیرد، هوا به راحتی از آن عبور می‌کند، درجه حرارت بدن را تعدیل می‌کند و شرایط راحتی را برای فعالیت‌های جسمانی فرد در این دوران فراهم می‌کند. لباس‌های زیر نخی و پنبه‌ای خود را زود به زود تعویض کنید و بشویید.

15- چرت زدن

الگوهای خواب تغییر خواهد کرد. در چنین مواردی شما هر لحظه خواب‌آلود هستید و می‌خواهید چرت بزنید. حتی اگر در محل کار باشید، می‌خواهید برای چند دقیقه هم که شده چشم را بسته نگه‌دارید.
-

16- اجتناب از مصرف نوارهای بهداشتی معطر

اگر استفاده از نوارهای بهداشتی معطر، منجر به سوزش ناحیه تناسلی شود، از مصرف آن‌ها اجتناب کنید، زیرا این دسته از وسایل بهداشتی، علاوه بر سوزش می‌توانند منجر به بروز عفونت شوند و بوهای نامطبوعی در آن قسمت ایجاد کنند.

17- مراجعه به پزشک متخصص زنان

اگر با ترشحات و یا بوی تند غیرعادی در طی دوران قاعدگی خود مواجه هستید، حتماً به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید تا مشخص شود آیا به بیماری‌های عفونی و قارچی و باکتریایی ناحیه واژن مبتلا هستید یا نه.

18- رعایت بهداشت

در طول عادت ماهانه، به محض این که نوار بهداشتی شما کثیف شد، آن را عوض کنید. در صورت عدم تعویض نوار بهداشتی برای مدت طولانی، اکسیژن‌رسانی کم می‌شود و شرایط برای رشدونمو باکتری‌ها در ناحیه تناسلی مهیا می‌شود. این باکتری‌های بیماری زا، وارد مهبل شده و مشکلات عفونی را برای شما ایجاد می‌کنند.

  • شستشوی بیرون ناحیه تناسلی، با آب و صابون‌های بهداشتی به جلوگیری از عفونت کمک می‌کند. البته لازم به ذکر است که این کار باید به آرامی انجام بگیرد و پس از شستشو، منطقه تناسلی باید به وسیله دستمال بهداشتی خشک شود. باقی ماندن هر گونه رطوبت در منطقه تناسلی، زمینه را برای رشدونمو باکتری‌های بیماری زا و بروز عفونت فراهم می‌کند.

  • به علت باز بودن دهانه رحم در دوران قاعدگی، توجه به بهداشت فردی در این دوران بسیار ضروری است و عدم رعایت بهداشت ممکن است باعث ایجاد عفونت و عوارضی مانند نازایی در آینده همراه باشد.

نکته- علل بوی نامطبوع در قاعدگی:

- اگر فردی هستید که بوی ناشی از قاعدگی در شما بسیار شدید و تند است، ابتدا باید بدانید که به موقع نوار بهداشتی خود را عوض کنید. عدم تعویض به موقع نوار بهداشتی باعث ایجاد بوی نامطبوع می‌شود.

- اگر با ترشحات و یا بوی تند غیرعادی در طی دوران قاعدگی خود مواجه هستید، حتماً به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید تا مشخص شود آیا به بیماری‌های عفونی و قارچی و باکتریایی ناحیه واژن مبتلا هستید یا نه.

- ابتلا به بیماری‌های منتقل شونده از راه تماس جنسی نیز ممکن است چنین علائمی داشته باشد که باید توسط پزشک متخصص بررسی شود.

- یکی دیگر از مواردی که منجر به بوی تند و شدید در آن ناحیه می‌شود، ابتلا به سرطان ناحیه تناسلی می‌باشد که باز هم باید توسط پزشک مورد معاینه و بررسی قرار گیرد.

- همچنین زنان مبتلا به دیابت ممکن است چنین علائمی همراه با قاعدگی خود داشته باشند.

- خانم‌هایی که آنتی‌بیوتیک مصرف می‌کنند نیز ممکن است دچار بوی تند ناحیه اندام تناسلی شوند.

-
منابع:
های دکتر
نی نی سایت
تبیان
خانمانه
بیتوته

 

کلمات کلیدی: پریود،قاعدگی،درد قاعدگی،درد پریود،عادت ماهیانه


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


29 دسامبر 2013 ... 18 راه مؤثر برای كاهش درد پريود. دردهای حين عادت ماهانه خانمها يکي از شايعترين شکايات آنها در طول اين دوره است. تغييرات خلق و خو و احساس خستگي ...23 ساعت قبل ... تغييرات خلق و خو و احساس خستگي آنها در هنگام پریود گاهي بسيار شديد و آزاردهنده است. 18 راه مؤثر برای كاهش درد پريود. دردهای دوران قاعدگی یکی از ...جامعترین و بهترین نکات برای داشتن دوره قاعدگی راحت 18 راه مؤثر برای كاهش درد پ.13 آگوست 2015 ... 18 راه مؤثر برای کاهش درد پریود 18 راه مؤثر برای کاهش درد پریود 18 راه مؤثر برای کاهش درد پریود 18 راه مؤثر برای کاهش درد پریود 18 راه مؤثر برای ...سلامت و بهداشت بانوان جامعترین و بهترین نکات برای داشتن دوره قاعدگی راحت 18 راه مؤثر برای كاهش درد پريود دردهای حين عادت ماهانه خانمها يکي از شايعترين شکايات ...-علت درد در دوران قاعدگی و راه کاهش درد آن درد در دوران قاعدگی یکی از بدترین درد ها برای خانم های می باشد که ما در این مطلب راه حل هایی برای کم تر شدن درد شما قرار داده ایم.31 دسامبر 2015 ... 18 راه مؤثر برای كاهش درد پريود - وبسوار ../18-راه-مؤثر-برای-كاهش-درد-پر... دردهای حين عادت ماهانه (پریود) خانمها يکي از شايعترين شکايات آنها در طول .5 آوريل 2015 ... دردهاي حين عادت ماهانه (پريود) خانمها يكي از شايعترين شكايات آنها در طول اين دوره است. تغييرات خلق و خو و احساس خستگي آنها در هنگام پريود گاهي ...جامعترین و بهترین نکات برای داشتن دوره قاعدگی راحت 18 راه مؤثر برای كاهش درد پریود دردهای حین عادت ماهانه خانمها یکی از شایعترین شکایات آنها در طول این دوره است.24 ا کتبر 2012 ... راهحلهای متعددی برای درمان ناراحتیها و دردهای قبل از قاعدگی وجود دارد. یادتان باشد موفقیت تمامی روشهای پیشنهادی ما به میزان...


کلماتی برای این موضوع

میگنا بیماریهای ناحیه مقعد من بواسیر بیرون زده داشتم درد و خارش و سوزش به فاصلهیکی دوماه اما تک تک بود بار اخر شرکت داروسازی باریج اسانس تولید کننده داروهای …تولیدکننده داروهای گیاهی خرید گیاهان دارویی و قیمت شرکت داروسازی باریج اسانس تنظیم خانواده سایت پزشکان بدون مرزهر سال یک میلیون و یک صد هزار نوزاد در سراسر جهان به دلیل تولد زودرس جان خود را از دست دکتر رهام صادقی راهنمایی برای بارداری شدن موفق …دکتر رهام صادقی اخبار و تازه ها ، پاسخ به سوالات راهنمایی برای بارداری شدن موفق میگنا تعریف سزارین ، علل انجام آن ، مزایا و معایب و دوران بارداری برای هر مادری سخت، اما مقدس و شیرین است دغدغه همه مادران به‌ویژه گیاه درمانی اشکال اول این بود که بحث مزاج و طبایع که پایه گیاه درمانی است را در این کتابهای با ارزش مطب پزشکان سایت پزشکان بدون مرزقاعدگی یا عادت ماهانه که به آن پریود، قاعدگی رگل و حیض هم می‌گویند به خونریزی دوره طب قرآنی درمان گیاهیعرفان روانشناسیبنام خدا یکی از دوستان گرامی درخواست نموده اند که شرح زندگی نامه استاد دکتر الهی قمشه پروتکل های غربالگری پیش از تولدتست‌های غربالگری سه ماهة دوم افراد گروه دوم و هفتم در پروتکل پیگیری مادران در



لینک منبع :18 راه مؤثر برای کاهش درد پریود

18 راه مؤثر برای کاهش درد پریود websavar.ir/fa/news/390/18-راه-مؤثر-برای-کاهش-درد-پریود‎Cached Similar29 دسامبر 2013 ... 18 راه مؤثر برای کاهش درد پریود. دردهای حین عادت ماهانه خانم‌ها یکی از شایع‌ترین شکایات آنها در طول این دوره است. تغییرات خلق و خو و احساس خستگی ... میگنا - 18 راه مؤثر برای کاهش درد پریود migna.ir/vdcefo8x.jh8vvi9bbj.html‎Cached18 راه مؤثر برای کاهش درد پریود. کد مطلب: 38987. تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۰۰. دردهای حین عادت ماهانه خانم‌ها یکی از شایع‌ترین شکایات آنها در طول ... 18 راه مؤثر برای کاهش درد پریود - پورتال تفریحی گل سبز gr-fl.com/archive/1980/‎Cached24 دسامبر 2016 ... -علت درد در دوران قاعدگی و راه کاهش درد آن درد در دوران قاعدگی یکی از بدترین درد ها برای خانم های می باشد که ما در این مطلب راه حل هایی برای کم تر شدن ... 18 راه مؤثر برای کاهش درد پریود - پزشکی - انجمن نودهشتیا forum.98ia.co/topic/7775-18-راه-مؤثر-برای-کاهش-درد-پریود/‎Cached18 راه مؤثر برای کاهش درد پریود دردهای حین عادت ماهانه خانم‌ها یکی از شایع‌ترین شکایات آنها در طول این دوره است. تغییرات خلق و ... 18 راه مؤثر برای کاهش درد پریود | تبادل نظر نی نی سایت www.ninisite.com/.../topic/.../18-راه-مؤثر-برای-کاهش-درد-پریود‎Cached20 آوریل 2015 ... دردهای حین عادت ماهانه (پریود) خانم‌ها یکی از شایع‌ترین شکایات آنها در طول این دوره است . تغییرات خلق و خو و احساس خستگی آنها در هنگام پریود گاهی ... 18 راه مؤثر برای کاهش درد پریود | انجمنهای پرشین تولز https://forum.persiantools.com/.../18-راه-مؤثر-برای-کاهش-درد-پریود.518207/‎Cachedاگرچه از میان شیوه‌های درمانی برای کاهش درد در زمان پریود می‌توان به مصرف قرص‌های ضددرد، ضدبارداری و ضدافسردگی اشاره کرد که اتفاقا خیلی از خانم ها ... 18 راه مؤثر برای کاهش درد پریود - دانلود رایگان با لینک مستقیم - رزبلاگ axmusicdl.rozblog.com/.../-18-راه-مؤثر-برای-کاهش-درد-پریود.html‎Cached15 ژانویه 2016 ... جامع‌ترین و بهترین نکات برای داشتن دوره قاعدگی راحت 18 راه مؤثر برای کاهش درد پریود دردهای حین عادت ماهانه خانم‌ها یکی از شایع‌ترین…, 18 راه مؤثر ... راه های کاهش درد پریود - رزبلاگ makibike.rozblog.com/post/149/راه-های-کاهش-درد-پریود.html 5 فوریه 2017 ... است: تغییرات خلق و خو ، کاهش انرژی بدن و احساس خستگی. اما این نشانه‌ها با درمان‌های . .. 3 . 18 راه مؤثر برای کاهش درد پریود - وبسوار 29 دسامبر 2013 . 18 راه مؤثر برای کاهش درد پریود - تی نیوز tnews.ir/news/8d2473558657.html 3 نوامبر 2016 ... دردهای حین عادت ماهانه خانم ها یکی از شایع ترین شکایات آنها در طول این دوره است. تغییرات خلق و خو و احساس خستگی آنها در هنگام پریود گاهی بسیار ... تقویم بانوان - 18 راه مؤثر برای کاهش درد پریود www.ladiescalendar.ir/ShowNews.aspx?ID=fbb3371f-a64b-4f0e...‎Cached5 آوریل 2015 ... 18 راه مؤثر برای کاهش درد پریود. دردهای حین عادت ماهانه (پریود) خانم‌ها یکی از شایع‌ترین شکایات آنها در طول این دوره است. تغییرات خلق و خو و احساس ...