مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

تازه های تشخیص ناهنجاری های جنین از زبان رادیولوژیست برتر بین المللی

[ad_1]

استاد دانشگاه «یلل و واندربیلت»* آمریکا درباره آخرین تازه های تشخیصی ناهنجاری های جنین گفت: در 10 سال گذشته، کیفیت تصویربرداری از ناهنجاری های جنینی افزایش یافته و به وسیله فناوری های جدید، کیفیت تصاویر بالا رفته و از دشواری تصویربرداری کاسته شده است.

دکتر «فیلیپ جنتی» (Philippe Jeanty) متخصص رادیولوژی روز پنجشنبه در حاشیه سمینار بررسی سونوگرافیک آنومالی های (ناهنجاری های) جنین به خبرنگار علمی ایرنا گفت: از آنجا که ناهنجاری های قلبی جنینی یکی از دلایل عمده مرگ و میر جنین است تشخیص آنها نقش بسزایی در مدیریت و درمان این بیماران ایفا می کند به همین دلیل نیاز به آموزش پزشکان و متخصصان برای تشخیص این ناهنجاری ها احساس می شود که البته این کار به علم و تکنیک مناسب نیاز دارد.
وی، سونوگرافی را بهترین روش بررسی جنین دانست و گفت: یکی از دلایل آن «ارزان و امن بودن» سونوگرافی است زیرا برای سلامت جنین هیچ خطری ندارد.
این رادیولوژیست درباره استفاده از سونوگرافی «داپلر» در دوران بارداری نیز گفت: مطالعات بسیاری در این زمینه صورت گرفته و مشخص شده که در صورت استفاده از «کالر داپلر» برای تشخیص پزشکی، ضرر خاصی متوجه جنین نمی شود اما در عین حال بررسی ها باید دارای اندیکاسیون (مورد تجویز) باشد تا از خطرات احتمالی که ممکن است ما از آن آگاهی نداشته باشیم جلوگیری شود.
سونوگرافی داپلر برای اندازه گیری فشار خون استفاده می شود؛ در این روش از امواج صوتی با فراکنس بالا (اولترا سوند) استفاده می شود تا با گلبول های قرمز خون برخورد کنند و پس از بازگشت، آن را به صورت سونوگرافی داپلر نشان دهند.
جِنتی، درباره کاربردهای سونوگرافی کالر داپلر (سونوگرافی رنگی داپلر) در بررسی ناهنجاری های قلب جنین نیز گفت: یکی از مهمترین کاربردهای این روش در تشخیص بیماری مادرزادی قلبی وی.اس.دی (VSD) است که فقط به وسیله کالر داپلر امکانپذیر می شود.
VSD، ناهنجاری مادرزادی شایعی در نوزان است که تقریبا در هر 500 تولد طبیعی یک مورد رخ می دهد؛ این ناهنجاری به نقص دیواره بین بطنی قلب جنین مربوط می شود.
این متخصص رادیولوژی یکی دیگر از کاربردهای سونوگرافی داپلر در بررسی ناهنجاری های قلب جنین را مربوط به تشخیص جهت جریان خون در عروق اصلی ذکر کرد و گفت: هرگونه تغییر جهت می تواند بیانگر بیماری قلبی در جنین باشد و با استفاده از سونوگرافی داپلر می توان این مشکل را تشخیص داد و همچنین بررسی جریان چرخشی «توربولانس» در عروق نیز به وسیله این روش سونوگرافی وجود دارد.
وی ادامه داد: دیگر استفاده سونوگرافی داپلر در مورد مقاومت موجود در برابر جریان خون در عروق است که به سمت احشاء هدایت می شود؛ به طور کلی این سه مورد می تواند یک ارزیابی کلی و اجمالی از عملکرد قلب جنین به ما بدهد.
این متخصص آمریکایی با بیان اینکه برای نخستین بار است به کشورمان می آید، از دولت جمهوری اسلامی ایران به دلیل مجوز حضور و شرکت در این سمینار تخصصی تشکر کرد و گفت: پیش از این، ارتباطم با پزشکان ایرانی از طریق وبسایتم بود که ایمیل های زیادی از آنها داشتم؛ از طریق مجازی مدتی که به ایران آمده ایم متوجه شدم سطح علمی و عملی پزشکان ایرانی بسیار بالاست.
* Yale university & Vanderbilt university
** 2023** خبرنگار: زینب کارگر ** انتشاردهنده: لطیف نکوئی

[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط



کلماتی برای این موضوع

تازه های تشخیص ناهنجاری های جنین از زبان رادیولوژیست برتر بین المللی



لینک منبع :تازه های تشخیص ناهنجاری های جنین از زبان رادیولوژیست برتر بین المللی

تازه های تشخیص ناهنجاری های جنین از زبان رادیولوژیست برتر بین ... www.irna.ir/fa/News/82293724/‎Cached3 نوامبر 2016 ... تازه های تشخیص ناهنجاری های جنین از زبان رادیولوژیست برتر بین المللی ... این رادیولوژیست درباره استفاده از سونوگرافی «داپلر» در دوران بارداری ... تازه های تشخیص ناهنجاری های جنین از زبان رادیولوژیست برتر بین ... www.khabarazma.com/303856 تازه های تشخیص ناهنجاری های جنین از زبان رادیولوژیست برتر بین المللی ... دکتر «فیلیپ جنتی» (Philippe Jeanty) متخصص رادیولوژی روز پنجشنبه در حاشیه ... تازه های تشخیص ناهنجاری های جنین از زبان رادیولوژیست برتر بین ... onvansho.ir/.../تازه-های-تشخیص-ناهنجاری-های-جنین-از-زبان-رادیولوژیست-برتر-بین-المللی.html تازه های تشخیص ناهنجاری های جنین از زبان رادیولوژیست برتر بین بطنی قلب جنین . روش های تعیین جنسیت جنین shiateb com سازمان های بین المللی برای های ... تازه های تشخیص ناهنجاری های جنین از زبان رادیولوژیست برتر بین ... https://mihanmag.com/.../تازه_های_تشخیص_ناهنجاری_های_جنین_از_زبان_رادیولوژیست_برتر_بین_المللی‎Cached3 نوامبر 2016 ... دکتر «فیلیپ جنتی» (Philippe Jeanty) متخصص رادیولوژی روز ... تازه های تشخیص ناهنجاری های جنین از زبان رادیولوژیست برتر بین المللی. تازه های تشخیص ناهنجاری های جنین از لسان کلام رادیولوژیست مرجح بین ... oldbpums.ir/ار-اس-اس.../تازه-های-تشخیص-ناهنجاری-های-جنین-از-زبا/‎Cached3 نوامبر 2016 ... [ad_1] تازه های تشخیص ناهنجاری های جنین از زبان رادیولوژیست برتر بین المللی. دکتر «فیلیپ جنتی» (Philippe Jeanty) مطلع و تازه کار ... تازه های تشخیص ناهنجاری های جنین از زبان رادیولوژیست برتر بین ... https://article.wn.com/.../WNAT14907c768006136f7047d622ba7291f6/‎Cachedتازه های تشخیص ناهنجاری های جنین از زبان رادیولوژیست برتر بین المللی. News; Videos ...... Irna2015-01-18. بداخلاقی ها در عرصه های بین المللی مضاعف شده است. تازه های تشخیص ناهنجاری های جنین از زبان رادیولوژیست برتر بین ... https://www.espeli.ir/.../تازه+های+تشخیص+ناهنجاری+های+جنین+از+زبان+رادیولوژیست+برتر+بین+المللی‎Cachedتازه های تشخیص ناهنجاری های جنین از زبان رادیولوژیست برتر بین المللی. ... و واندربیلت»* آمریکا درباره آخرین تازه های تشخیصی ناهنجاری های جنین گفت: در 10 سال ... تازه‌های تشخیص ناهنجاری‌های جنین از زبان رادیولوژیست برتر بین المللی akharinkhabar.com/.../تازه‌های-تشخیص-ناهنجاری‌های-جنین-از-زبان-رادیولوژیست-برتر-بین-المللی‎Cachedایرنا/ استاد دانشگاه «یلل و واندربیلت»* آمریکا درباره آخرین تازه های تشخیصی ناهنجاری های جنین گفت: در 10 سال گذشته، کیفیت تصویربرداری از ناهنجاری های ... تازه های تشخیص ناهنجاری های جنین از زبان رادیولوژیست برتر بین ... doctorlist.ir/تازه-های-تشخیص-ناهنجاری-های-جنین-از-زبا/ 3 نوامبر 2016 ... تازه های تشخیص ناهنجاری های جنین از زبان رادیولوژیست برتر بین المللی ... گذشته ، کیفیت تصویربرداری از ناهنجاری های جنینی افزایش یافته و ... تازه های تشخیص ناهنجاری های جنین از زبان رادیولوژیست برتر بین ... www.sarkhat.com/fa/news/141981282/ تهران- ایرنا- استاد دانشگاه «یلل و واندربیلت»* آمریکا درباره آخرین تازه های تشخیصی ناهنجاری های جنین گفت: در 10 سال گذشته، کیفیت تصویربرداری از ناهنجاری ...