مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

دلایل مضر بودن مصرف هم‌زمان خربزه و عسل

[ad_1]

متخصص طب سنتی گفت: در کتاب‌های طب سنتی مصرف همزمان دو خوراکی با طبع گرم، سرد، خوراکی‌های نفاخ و مواد مرطوب با یکدیگر و به فاصله نزدیک از هم منع شده است.

به گزارش مشرق، مهدی برهانی گفت: طب سنتی مصرف همزمان دو خوراکی با طبع سرد، را سبب تولید بلغم و مشکلات گوارشی می‌داند. به همین دلیل خوردن سرکه با برنج (ترشیجات بعد از برنج)، ماست با ترب و ماهی، گوشت مرغ با ماست و ماهی، شیر با گوشت مرغ و ماهی را مضر می‌داند.
 
وی گفت: همچنین در طب سنتی آمده خوردن آب سرد بلافاصله بعد از نان گرم سبب ایجاد عفونت در بدن می‌شود همچنین طب سنتی می‌گوید حل کردن عسل در آب جوشی که از 60 درجه بالا باشد سبب تولید ماده شیمیایی مضر برای بدن می‌شود اما در طب رایج به چنین موضوعی اشاره نشده است.
 
این متخصص طب سنتی افزود: مصرف همزمان خوراکی‌های سرد سبب پیسی می‌شود البته باید گفت هیچ مطالعه بالینی برای تأیید این موضوع انجام نشده است.
 
وی افزود: همچنین در این طب آمده از مصرف غذای شیرین (خربزه) بعد از غذای غلیظ، بی‌هضم (گوشت) خودداری کنید زیرا باعث می‌شود این غذا در بدن به صورت فاسد در آید و نفخ معده و عوارض گوارشی را در پی داشته باشد.
 
برهانی همچنین مصرف همزمان غذاهای نفاخی همچون آش سوپ را مضر دانست.  
 
این متخصص طب سنتی، این سخن را که عده‌ای می‌گویند مصرف همزمان پنیر و بادام مضر است را غلط دانست و گفت: مصرف پنیر با گردو، بادام یا پسته منفعت دارد.
 
برهانی اضافه کرد: مصرف انار بعد از حلیم گندم یا بعد از کله گوسفند به دلیل اینکه هر دو مرطوب هستند سبب می‌شود چربی خون در بدن به شدت افزایش یابد.
 
وی بالا رفتن صفرا، حساسیت، آلرژی پوستی و خارش را به دلیل مصرف همزمان دو خوراکی گرم دانست و گفت: موادی همچون مویز و عسل با هم مصرف نشود.  
 
این متخصص طب سنتی در پایان مصرف خربزه و عسل را سبب ورم روده دانست و گفت: تمامی این موارد در طب سنتی آمده است اما اینکه یکبار خوردن آنها یا مصرف چند باره فرد را به این بیماری دچار می‌کند بستگی به طبع و وضعیت گوارش فرد دارد.

[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


10 ا کتبر 2016 ... متخصص طب سنتی گفت: در کتابهای طب سنتی مصرف همزمان دو خوراکی با طبع گرم، سرد، خوراکیهای نفاخ و مواد مرطوب با یکدیگر و به فاصله نزدیک ...10 ا کتبر 2016 ... به گزارش مشرق، مهدی برهانی گفت: طب سنتی مصرف همزمان دو خوراکی با طبع سرد، را سبب تولید بلغم و مشکلات گوارشی میداند. به همین دلیل خوردن ...امکان تداخل غذایی با مصرف همزمان برخی موادغذایی وجود دارد اما متاسفانه تاکنون ... به همین دلیل، اگر خربزه و عسل باهم مصرف شوند، سفت شدن ماده حاصل از ترکیب آنها، ...متخصص طب سنتی گفت: در کتابهای طب سنتی مصرف همزمان دو خوراکی با طبع گرم، سرد، خوراکیهای نفاخ و مواد مرطوب با یکدیگر و به فاصله نزدیک از هم منع شده است.10 ا کتبر 2016 ... متخصص طب سنتی گفت: در کتابهای طب سنتی مصرف همزمان دو خوراکی با طبع گرم، سرد، خوراکیهای نفاخ و مواد مرطوب با یکدیگر و به فاصله نزدیک ...خربزه و عسل مهدی برهانی گفت: طب سنتی مصرف همزمان دو خوراکی با طبع سرد، را سبب تولید بلغم و مشکلات گوارشی میداند. به همین دلیل خوردن سرکه با برنج ...11 ا کتبر 2016 ... اخبار اجتماعی:دلایل مضر بودن مصرف همزمان خربزه و عسل. کد مطلب : 357376 متخصص سنتی گفتوگو فارس شددلایل بودن همزمان و متخصص سنتی در ...سرد سبب پیسی میشود البته باید گفت هیچ مطالعه بالینی برای تأیید.متخصص طب سنتی گفت: در کتابهای طب سنتی مصرف همزمان دو خوراکی با طبع گرم، سرد، خوراکیهای نفاخ و مواد مرطوب با یکدیگر و به فاصله نزدیک از هم منع شده است.متخصص طب سنتی گفت: در کتابهای طب سنتی مصرف همزمان دو خوراکی با طبع گرم، سرد، خوراکیهای نفاخ و مواد مرطوب با یکدیگر و به فاصله نزدیک از هم منع.


کلماتی برای این موضوع

دم‌نوش ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد…مصرف داروهای گیاهی به اعتقاد پزشکان، عوارض نهفته‌ای دارد که برای مردم مشخص نیست و به دیابت نوین طب بیمار آقای رحمان ندایی که در حدود ۲۵ سال مبتلا به بیماری دیابت شده و انسولین تزریق می تغذیه سالم زندگی سالم مقالات سلامتبهترین رژیم غذایی برای بیماران دارای فشار خون و دیابت با مصرف روزانه آجیل از بروز درمان لاغری راه های افزایش وزن آرشیو …چگونه می توانم وزنم را افزایش دهم؟ ما همیشه فکر می کنیم چاقی ، مشکلی است که بر طرف کردن خبرگزاری فارسگروهرئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به اینکه بیش از هزار عزادار حسینی از خدمات پزشکی جهان پزشکی پزشکان ایران متخصص گوش و حلق و بینی گفت یکی از ساده‌ترین کارهایی که می‌تواند خارش گوش را به حداقل آذر طب اسلامی وسنتی عقیلی خراسانیدکتر احمد صادقیان مدرس حوزه و دانشگاه چکیده یکی از مباحث مطرح در بحث علم و دین گیاه …تقویت موهای مژه، ابرو، ریش و سبیل برس زدن ابروها و مژه ها در رشد آن موثر می باشدبارداری با میکرواینجکشن ادامه صفحه ساله؛ مشکل مورفولوژی نرمال ، تحرک آ و بی ، مشکل ایمنی و انعقادی و آندومتریوز‌طب اسلامی وسنتی حکیم عقیلی خراسانی طب سنتیطبسنتی مخلوط عسل و گلیسیرین در مقادیر مساوی بهترین درمان خشکی و ترک خوردکی پوست دست و صورت



لینک منبع :دلایل مضر بودن مصرف هم‌زمان خربزه و عسل

دلایل مضر بودن مصرف هم‌زمان خربزه و عسل - خبرگزاری فارس www.farsnews.com/newstext.php?nn=13950718001110‎Cached10 ا کتبر 2016 ... متخصص طب سنتی گفت: در کتاب‌های طب سنتی مصرف همزمان دو خوراکی با طبع گرم، سرد، خوراکی‌های نفاخ و مواد مرطوب با یکدیگر و به فاصله نزدیک ... خربزه + عسل = مرگ؟ - عصر ایران www.asriran.com/fa/news/341368/خربزه-عسل-=-مرگ‎Cached Similarامکان تداخل غذایی با مصرف همزمان برخی موادغذایی وجود دارد اما متاسفانه تاکنون ... به همین دلیل، اگر خربزه و عسل باهم مصرف شوند، سفت شدن ماده حاصل از ترکیب آنها، ... دلایل مضر بودن مصرف هم‌زمان خربزه و عسل - مشرق نیوز - شهرخبر www.shahrekhabar.com/medical/147608298007348‎Cached10 ا کتبر 2016 ... به گزارش مشرق، مهدی برهانی گفت: طب سنتی مصرف همزمان دو خوراکی با طبع سرد، را سبب تولید بلغم و مشکلات گوارشی می‌داند. به همین دلیل خوردن ... گروه کوه نوردی همنورد - آیا خوردن خربزه با عسل مضر است؟ hamnavardgroup.blogfa.com/post-944.aspx‎Cached Similarهمچنین در فصل تابستان که فصل رسیدن میوه خربزه است این سوال پیش می آید که خوردن همزمان خربزه و عسل مضر است یا خیر؟ ... دلایل دیگر: ... بنابراین مصرف ترکیب این دو ماده یعنی خربزه و عسل در افرادی که آستانه تحمل پایینی دارند ... به عبارت ساده‌تر، بالا بودن مقدار کربوهیدرات به ویژه قندهای ساده و کم بودن محتوای پروتئین ماده ... دلایل مضر بودن مصرف هم‌زمان خربزه و عسل - سلامانه www.salamaneh.com/post/.../-دلایل-مضر-بودن-مصرف-هم‌زمان-خربزه-و-عسل 16 ا کتبر 2016 ... سلامانه : متخصص طب سنتی گفت: در کتاب‌های طب سنتی مصرف همزمان دو خوراکی با طبع گرم، سرد، خوراکی‌های نفاخ و مواد مرطوب با یکدیگر و به ... 56. قصه عسل و خربزه - درمان بدون دارو سعید dbds.ir/index.php/free/94-56‎Cached Similarاین ضرب المثل در رابطه با کسی است که اگر در حال سرما خوردگی خربزه را مصرف نماید ... و در رابطه با خربزه و عسل هم بگویم که میوه خربزه بخاطر اسفنجی بودن و در دهان ... دلایل مضر بودن مصرف هم‌زمان خربزه و عسل - نیک صالحی www.niksalehi.com/newspaper/101586.html خربزه و عسل مهدی برهانی گفت: طب سنتی مصرف همزمان دو خوراکی با طبع سرد، را سبب تولید بلغم و مشکلات گوارشی می‌داند. به همین دلیل خوردن سرکه با برنج ... دلایل مضر بودن مصرف هم‌زمان خربزه و عسل | | linkchee.com/UIOBIAAAAAAIA‎Cached31 دسامبر 2016 ... دلایل مضر بودن مصرف هم‌زمان خربزه و عسل. خربزه و عسل. مهدی برهانی گفت: طب سنتی مصرف همزمان دو خوراکی با طبع سرد، رااین نوع مصرف گوشت مرغ ... ایا خطرناک بودن خوردن عسل و خربزه و یا عسل و هندوانه با هم واقعیت دارد ... www.dralighayour.com/?p=2314‎Cached Similar27 دسامبر 2014 ... ایا خطرناک بودن خوردن عسل و خربزه و یا عسل و هندوانه با هم واقعیت دارد ؟ ... علت این که نبایستی عسل و خربزه را باهم خورد، در ماهیت کربوهیدرات ها یا قندهای .... ایجاد سم کرده و مسمومیت زاست ، به همین دلیل مصرف آن برای کودکان زیر ٢ سال ... دلایل مضر بودن مصرف هم‌زمان خربزه و عسل - kodoom.com - Kodoom news.kodoom.com/.../دلایل-مضر-بودن-مصرف-هم-زمان-خربزه/.../6006886/‎Cachedبه گزارش فارس، مهدی برهانی گفت: طب سنتی مصرف همزمان دو خوراکی با طبع سرد، را سبب تولید بلغم و مشکلات گوارشی می داند. به همین دلیل خوردن سرکه با برنج ...