مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

باید قرآنیان کشور در موضوع عاشورا حساس و فعال باشند

[ad_1]

 

موضوع عاشورا
تبیان به نقل از دکتر رضا پرتوی زاده عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی و دبیر اعتلاف قرآنیان کشور در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اهمیت فعالیت قرآنیان کشور در ایام محرم و صفر گفت: باید قرآنیان کشور در موضوع عاشورا و حماسه حسینی، حساس و فعال باشند. آنان باید با توجه به ساختار فرهنگی و قرآنی کشور تلاش کنند که در جامعه تأثیر بگذارند. 

دبیر اعتلاف قرآنیان کشور در مجلس شورای اسلامی در خصوص علت اهمیت حضور قرآنیان کشور در موضوع عاشورا اظهار کرد: سید الشهدا(علیه السلام) در شب عاشورا از سپاهیان دشمن مهلت خواست که قرآن تلاوت کند و به عبادت بپردازد. این نشان از اهمیت قرآن کریم، اهمیت تلاوت و توجه به آن در حماسه حسینی دارد. 

پرتوی زاده افزود: با وجود اهمیتی که صاحب اصلی ماه محرم یعنی امام حسین(علیه السلام) به قرآن کریم داده است، قرآنیان کشور باید فعالیت خود را در ماه محرم بیشتر کنند و جلسات فهم، ترجمه و تفسیر قرآن کریم را در این ایام تقویت کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص نیاز دانشجویان کشور به موضوعات قرآنی، بیان کرد: فعالیت های قرآنی باید در ماه محرم در محیط دانشگاه ها بیشتر از دیگر مکان ها باشد، چرا که دانشجویان کشور در مفاهیم قرآنی بسیار فقیر هستند و این یکی از مشکلات جامعه ماست. 

پرتوی زاده در خصوص تأثیر قرآن در فهم حماسه عاشورایی گفت: اصلا من معتقدم که برای بیان فرهنگ عاشورایی باید از قرآن استفاده کرد، چرا که انس بیشتر با قرآن به شناخت بهتر اهل بیت(علیهم السلام) و دوست داشتن آن ها و در آخر فهم هر چه بیشتر حماسه عاشورایی کمک می کند. همان گونه که قرآن کریم در آیه 33 سوره  احزاب به این موضوع اشاره می کند.

« إِنَّمَا یُرِیدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنْکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَیُطَهِّرَکُمْ تَطْهِیرًا »

خدا فقط مى خواهد آلودگى را از شما خاندان [پیامبر] بزداید و شما را پاک و پاکیزه گرداند.

وی ادامه داد: قرآن کریم به زیبایی اسلام را بیان می کند و از اهل بیت(علیه السلام) سخن می گوید. بنابراین ما باید خطابه هایی را که در خصوص عاشورا و حماسه حسینی از گوش و کنار می شنویم با قرآن مطابقت دهیم و به وسیله فیلتر قرآن کریم، آنچه که باید را از موضوعات عاشورایی بفهمیم.  

این کارشناس مسائل قرآنی در پایان اضافه کرد: ما در مقابل پذیرش احادیث هم چنین وظیفه ای داریم. پیامبر اکرم(صلی الله و علیه وآله) می فرمایند که احادیث ما را با قرآن کریم مطابقت دهید. اگر هم سویی داشت به آن عمل کنید و اگر اینگونه نبود آن را به دیوار بزنید. بنابراین زمانی که حماسه حسینی را با قرآن تطابق دهیم، به هم سویی عاشورا با اسلام پی می بریم و در عمل حسینی تر رفتار می کنیم.


منبع:
خبرگزاری باشگاه خبرنگاران | آخرین اخبار ایران و جهان

بزرگترین رویداد قرآنی کشور در گیلان آغاز می شود

بزرگترین رویداد قرآنی کشور در گیلان آغاز می شود

معرفی برترین های سی ونهمین دوره مسابقات سراسری قرآن

معرفی برترین های سی ونهمین دوره مسابقات سراسری قرآن

برنامه آخرین روز سی ونهمین دوره مسابقات ملی  قرآن

برنامه آخرین روز سی ونهمین دوره مسابقات ملی قرآن

مسابقات سراسری قرآن امسال جذاب تر برگزار می شود

مسابقات سراسری قرآن امسال جذاب تر برگزار می شود


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


25 ا کتبر 2016 ... عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی، به اهمیت فعالیت قرآنیان کشور در ایام محرم و صفر تأکید کرد.25 ا کتبر 2016 ... عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی، به اهمیت فعالیت قرآنیان کشور در ایام محرم و صفر تأکید کرد. - باشگاه خبرنگاران.49 دقیقه قبل ... تبیان به نقل از دکتر رضا پرتوی زاده عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی و دبیر اعتلاف قرآنیان کشور در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با ...باید قرآنیان کشور در موضوع عاشورا حساس و فعال باشند n n n. ... وقوع 255 تصادف در 24 ساعت گذشته در جاده های کشور/هر 160... ویژگی های جدید اندروید نوقا که باید ...25 ا کتبر 2016 ... باید قرآنیان کشور در موضوع عاشورا حساس و فعال باشند. عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی، به اهمیت تکاپو قرآنیان کشور در روزها رازدار و صفر ...باید قرآنیان کشور در موضوع عاشورا حساس و فعال باشند ... یك شاعر كشور معتقد است كه اگر در قدیم تنها مقتل و اشعار مناسب عزاداری نوشته و سروده میشد، اما امروز وظیفه ...25 ا کتبر 2016 ... دانشگاه اسلامی صبح سه شنبه چهارم آبان ماه 1395 خبر باید قرآنیان کشور در موضوع عاشورا حساس و فعال باشند.وی ادامه داد: انسان با درس گرفتن از عاشورا باید خطاهای دیگران را ببخشد، زیرا گناه کردن ... شعر روحانی کجائی · باید قرآنیان کشور در موضوع عاشورا حساس و فعال باشند ...عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی، به اهمیت فعالیت قرآنیان کشور در ایام محرم و صفر تأکید کرد. ... باید قرآنیان کشور در موضوع عاشورا حساس و فعال باشند.باشگاه خبرنگارانباید قرآنیان کشور در موضوع عاشورا حساس و فعال باشند .... ورزشکاران در کنار قهرمانی باید به مرام پهلوانی نیز آراسته باشند. 6 روز پیش ورزشی ...


کلماتی برای این موضوع

قرآن سایت موسسه فرهنگی و اطلاع هر انسانی در زندگی با سختی هایی روبرو می شود و موانعی سر راه زندگی اش قرار می گیرد



لینک منبع :باید قرآنیان کشور در موضوع عاشورا حساس و فعال باشند

قرآنیان کشور باید در موضوع عاشورا حساس و فعال باشند www.yjc.ir/.../قرآنیان-کشور-باید-در-موضوع-عاشورا-حساس-و-فعال-باشند‎Cached25 ا کتبر 2016 ... عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی، به اهمیت فعالیت قرآنیان کشور در ایام محرم و صفر تأکید کرد. باید قرآنیان کشور در موضوع عاشورا حساس و فعال باشند - تبیان article.tebyan.net/.../باید-قرآنیان-کشور-در-موضوع-عاشورا-حساس-و-فعال-باشند‎Cached5 نوامبر 2016 ... تبیان به نقل از دکتر رضا پرتوی زاده عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی و دبیر اعتلاف قرآنیان کشور در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با ... باید قرآنیان کشور در موضوع عاشورا حساس و فعال باشند - 24Khabar.com www.24khabar.com/.../باید-قرآنیان-کشور-در-موضوع-عاشورا-حساس-و-فعال-باشند/ دکتر رضا پرتوی زاده عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی و دبیر اعتلاف قرآنیان کشور در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی ... باید قرآنیان کشور در موضوع عاشورا حساس و فعال باشند - باشگاه ... khabarfarsi.com/u/27092708 باید قرآنیان کشور در موضوع عاشورا حساس و فعال باشند ... همچنین در مشروح این سؤال پرسیده شده است: همانطور که مستحضرید نفوذ در کشور یک برنامه جدی استکبار و ... باید قرآنیان کشور در موضوع عاشورا حساس و فعال باشند www.nlink.ir/culture/uua1njkg.html‎Cachedنیوزلینک ، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی، به اهمیت فعالیت قرآنیان کشور در ایام محرم و صفر تأکید کرد. جستجو - صابرنیوز www.sabernews.com/search.php?...3...عاشورا... باید قرآنیان کشور در موضوع عاشورا و حماسه حسینی، حساس و فعال باشند. آنان باید با توجه به ساختار فرهنگی و قرآنی کشور تلاش کنند که در جامعه تأثیر بگذارند. باید قرآنیان کشور در موضوع عاشورا حساس و فعال باشند صبح سه شنبه ... khabarche.ir/.../باید-قرآنیان-کشور-در-موضوع-عاشورا-حساس-و-فعال-باشند 25 ا کتبر 2016 ... دانشگاه اسلامی صبح سه شنبه چهارم آبان ماه 1395 خبر باید قرآنیان کشور در موضوع عاشورا حساس و فعال باشند. همه مسولان باید نسبت به موضوع دریافتی های نامتعارف حساس باشند khabarhoshyar.ir/News/Index?ViewId=3974bc1c-6a6e-4cd2...‎Cachedهمه مسولان باید نسبت به موضوع دریافتی های نامتعارف حساس باشند. ... غیرمشروع در غالب حقوق های غیرمتعارف گرفته شود؛زیرا ادامه این روند به صلاح کشور نیست. ... قرآنیان کشور باید در موضوع عاشورا حساس و فعال باشند قرآنیان کشور باید در موضوع ... مسابقات سراسری قرآن امسال جذاب تر برگزار می شود tebyan.org/index.aspx?pid=339829 30 ا کتبر 2016 ... رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف در ادامه به برگزاری این مسابقات در مجتمع ... اندک است و از همان منابع اوقافی باید استفاده کنیم که قدری با مطلوب فاصله دارد. ... تقویم مسابقات کشور را منتشر کنیم، این عزیزان در جریان این موضوع بوده اند ... فرمایش معروفشان در شب عاشورا برای تلاوت قرآن و خواندن نماز مهلت می گیرند. مسئولان قاچاق پیاز زعفران حساس‌تر باشند - محبوب ها mahboobha.ir/tag/مسئولان-قاچاق-پیاز-زعفران-حساس‌تر-باشند‎Cached27 ا کتبر 2016 ... باید قرآنیان کشور در موضوع عاشورا حساس و فعال باشند ... عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی، به اهمیت فعالیت قرآنیان کشور در ایام محرم و صفر ...