مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

ده کاری که باید بعد از خرید یک مک‌بوک انجام دهید +عکس

[ad_1]

انصافا باید گفت راه‌اندازی مک‌بوک یا آی‌مک کار چندان سخت و دشواری نیست، اما باز هم ترفند‌هایی برای راه‌‌اندازی مک‌بوک یا آی‌مک وجود دارد که بهتر است از پیش از آنها مطلع باشید. بد نیست با هم نگاهی داشته باشیم به ده کاری که باید پس از خرید آی‌مک یا مک‌بوک انجام دهید.

به گزارش صبحانه، اپل اکو سیستم‌ داخلی خاص خود را دارد و نرم‌افزار و سخت‌افزارهای این شرکت به صورت یکپارچه مکمل همدیگر هستند، با این حساب اگر قصد دارید به جمع کاربران مک‌بوک اضافه شوید یا اینکه به تازگی آی‌مک خریده‌اید اقداماتی را در همان ابتدا باید انجام دهید.

این اقدامات به همان اندازه که راحت و آسان هستند به همان اندازه هم کار شما را در استفاده از مک‌بوک یا آی‌مک جلو می‌اندازد، با این حساب تا انتهای متن با ما همراه باشید، به شما اطمینان می‌دهیم از این همراهی پشیمان نخواهید شد.

۱. برنامه‌ی پشتیبان‌گیری مک‌بوک خود را فعال کنید

ده کاری که باید بعد از خرید یک مک‌بوک انجام دهید +عکس

این روزها به لطف فضاهای ذخیره ابری، ممکن است فایل‌های مهم زیادی را روی مک‌بوک خود ذخیره نکنید، اما باز هم به قول قدیمی‌ها کار از محکم کاری عیب نمی‌کند و بهتر است شیوه‌ای را برای تهیه نسخه پشتیبان در مک‌بوک اتخاذ کنید. در بین راه‌‌های مختلفی که با استفاده از آنها می‌توانید از مک‌بوک نسخه پشتیبان بگیرید، ابزار ماشین زمان (Time Machine) گزینه بسیار مناسب و راحتی است. همان‌گونه که اشاره شد، برای پشتیبان‌گیری ابزارهای دیگری نیز وجود دارد و انتخاب ابزار با شماست، مهم آن است که به هر ترتیبِِ ممکن، از اطلاعات مک‌بوک پشتیبان تهیه کنید.

۲. به حساب کاربری iCloud وارد شوید

ده کاری که باید بعد از خرید یک مک‌بوک انجام دهید +عکس

شاید به جرات بتوان گفت حضور در اکو سیستم اپل بدون امکان سینک و همسان‌سازی فایل‌ها که از آن با نام iCloud یاد می‌شود لطفی ندارد. ایجاد یک حساب کاربری در فضای رایانش ابری iCloud کاربران را قادر می‌سازد تا عکس‌، فیلم، موسیقی، مستندات و سایر اطلاعات مهم خود را بر روی فضای ابری که اپل در اختیار کابران قرار می‌دهد ذخیره کنند. جالب اینجاست اطلاعات موجود بر روی آی‌مک که از این طریق با حساب کاربری شما در iCloud سینک شده باشند، در تمامی اکوسیستم داخلی اپل نظیر گوشی‌های ایفون،‌سیستم‌عامل tvOS و watchOS اپل قابل دسترسی هستند. با این حساب با این همه تعریف و تمجید از iCould پس از راه‌اندازی مک سریعا برای خود یک Apple ID درست کرده و اطلاعات مهم خود را با iCloud سینک کنید.

۳. وارد حساب کاربری آی‌تیونز شوید

ده کاری که باید بعد از خرید یک مک‌بوک انجام دهید +عکس

نرم‌افزار آی‌تیونز (iTunes) به صورت پیش‌فرض بر روی کامپیوتر مک تازه خریداری شده شما نصب است. اگر هم به هر دلیلی آی‌تیونز بر روی مک‌بوک یا آی‌مک شما نصب نبود به راحتی می‌توانید این نرم‌افزار فوق‌العاده را از وب‌سایت اپل دانلود و نصب نمایید، بد نیست بدانید آی‌تیونز وظیفه مدیریت تمامی ویدئوها،‌ اپلیکیشن‌ها، موسیقی‌ها، کتاب‌ها و موارد دیگری که بر روی سیستم نصب شده‌اند را بر عهده می‌گیرد. به این ترتیب وارد شدن به حساب کاربری آی‌تیونز پس از راه‌اندازی اولیه مک‌بوک کاری ضروری و واجب به حساب می‌آید.

۴. تنظیم ایمیل و تقویم

ده کاری که باید بعد از خرید یک مک‌بوک انجام دهید +عکس

اپلیکیشن‌های ایمیل و تقویمِ زیادی برای استفاده در مک‌بوک ساخته شده است، اما باز ناگزیر به اعمال تنظیمات ایمیل و تقویم در اپلیکیشن داخلی مک‌بوک هستید. شاید بتوان گفت این کار دو دلیل مهم دارد، اول اینکه بعضی اپلیکیشن‌ها از اپلیکیشن پیش‌فرض ایمیل و تقویم نصب شده بر روی مک‌بوک برای سینک اطلاعات استفاده می‌کنند و دوم اینکه سایر اپلیکیشن‌های تقویم، ثبات اپلیکیشن ایمیل و تقویم پیش‌فرض مک‌بوک را ندارند چرا که اپل همانند کوه از اپلیکیشن‌های پیش‌فرض خود پشتیبانی می‌کند.

۵. تنظیم برنامه مدیریت فضای ذخیره سازی اطلاعات

ده کاری که باید بعد از خرید یک مک‌بوک انجام دهید +عکس

انصافا باید گفت اپل به خوبی در مک‌بوک‌ها از پر شدن فضای دیسک سخت جلوگیری می‌کند. سرویس‌های ذخیره سازی ابری همانند iCloud به همراه ابزار داخلی پاک‌سازی اطلاعات اپل که به صورت پیش‌فرض در مک‌بوک نصب شده است باعث می‌شود تا حد امکان از اشغال فضای هارد توسط برنامه‌های ناخواسته جلوگیری شود.

۶. تنظیم دانلود خودکار

ده کاری که باید بعد از خرید یک مک‌بوک انجام دهید +عکس

سیستم‌عامل macOS که بر روی تمامی مک‌بوک‌ها و آی‌مک‌ها نصب است همیشه از جانب اپل با آپدیت‌های زمان‌بندی شده به‌روز نگه‌ داشته می‌شود. در این بین بعضی از کاربران وسواس زیادی نسبت به آپدیت‌ بودن سیستم‌عامل مک‌بوک خود دارند. اگر شما هم از این دسته هستید، برای اطمینان خاطر بیشتر می‌توانید دانلود خوکار آپدیت‌ها را تنظیم کنید تا بدون دخالت کاربر، آپدیت‌های جدید دانلود و نصب شوند.

۷. پرینتر را به مک‌بوک متصل کنید

ده کاری که باید بعد از خرید یک مک‌بوک انجام دهید +عکس

صفحه‌کلید، تِرَک‌پَد و موس به صورت پیش‌فرض در مک‌بوک شناخته می‌شود اما اگر در حین کار نیاز به چاپ یک سند را داشتید باید دست به دامن پرینتر شوید، اینجاست که پیشنهاد می‌کنیم حتی اگر در ابتدای کار با مک‌بوک نیاز به پرینتر ندارید، باز هم در صورت داشتن پرینتر، آنرا نصب کنید تا در صورت لزوم نیازی به عجله در نصب پرینتر نباشد.

۸. اپلیکیشن‌ و بازی‌های بیشتری نصب کنید

ده کاری که باید بعد از خرید یک مک‌بوک انجام دهید +عکس

اپل با سخاوتمندی تمام در ابتدای کار اپلیکیشن‌های زیادی را به صورت پیش‌فرض بر روی مک‌بوک یا آی‌مک نصب کرده است، اما بدون شک این اپلیکیشن‌ها کفاف نیاز شما را در دراز مدت نخواهند کرد. اینجاست که اپ استور مک به کمک شما می‌آید. به جرات می‌توان گفت در این اپ استور اپلیکیشن‌هایی از شیر مرغ تا جان آدمیزاد برای پاسخ به نیاز کاربران مختلف جمع‌آوری شده است. جالب اینجاست که پس از دانلود و نصب اپلیکیشن، این اپلیکیشن‌های دانلود شده بر روی تمامی کامپیوترهای مک‌بوک شما که از یک Apple ID واحد استفاده می‌کنند قابل دسترسی است.

۹. حساب‌های کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی مختلف را وارد کنید

ده کاری که باید بعد از خرید یک مک‌بوک انجام دهید +عکس

زمانی که به حساب کاربری خود در فیس‌بوک یا تویئتر در مک‌بوک وارد می‌شوید، به تمامی امکانات این شبکه‌های اجتماعی به صورت یکپارچه دسترسی خواهید داشت. برای نمونه اطلاعات دستیار صوتی هوشمند سیری را در فیس‌بوک خواهید داشت یا اینکه به اعلان‌های تویئتر در قسمت نوتیفیکیشن‌ سِنتِر آی‌مک دسترسی پیدا می‌کنید. وارد شدن به حساب‌های کاربری فیس‌بوک و تویئتر هم بسیار راحت است، برای این کار منوی System Preferences را باز کرده و وارد قسمت Users & Groups شوید و حساب کاربری شبکه اجتماعی مورد نظر خود را انتخاب نمایید. سپس تنها کافی است نام کاربری و گذر‌واژه خود را وارد کرده و به تمامی امکانات شبکه‌های اجتماعی به صورت یکپارچه دسترسی داشته باشید.

۱۰. با اِسپات‌لایت دوست شوید

ده کاری که باید بعد از خرید یک مک‌بوک انجام دهید +عکس

به جرات می‌توان گفت مک‌بوک یا آ‌ی‌مک شما بدون اسپات‌لایت (Spotlight) یک چیزی کم دارد، این ابزار پرکاربرد و خوش‌دست به شما کمک می‌کند تا برنامه‌های مورد نظر و سایر اطلاعات و فایل‌ها را از درون مک‌بوک خود یا فضای اینترنت پیدا کنید. برای نمونه با استفاده از اسپات‌لایت به راحتی می‌توانید به کمک نقشه، مسیریابی کنید، پنجره ترمینال را باز کنید یا به ابزارهای نصب شده بر روی کامپیوتر دسترسی داشته باشید. دسترسی به اسپا‌ت‌لایت هم مثل آب خوردن است و برای این کار کافی است تا بر روی آیکون جستجو که در بالا و سمت راست صفحه مک‌بوک یا آی‌مک قرار دارد کلیک کرده و عبارت مورد نظر را برای جستجو یا اجرا تایپ کنید. اسپات‌لایت فرآیند جستجو در میان فایل‌های مستقر بر روی کامپیوتر، ایمیل‌ها و پوشه‌ها را بر عهده می‌گیرد. اگر فایل یا عبارت مورد نظر پیدا نشد، اسپا‌ت‌لایت از جستجو دست بر نمی‌دارد و تمامی فضای هارد مک‌بوک یا آ‌ی‌مک را جستجو می‌کند در نهایت هم سری به اینترنت می‌زند تا وب‌سایت‌هایی را که عبارت مورد نظر شما در آنها استفاده شده است را پیدا کند.

همان‌گونه که وعده داده بودیم به ده کاری که باید در ابتدای راه‌اندازی مک‌بوک یا آی‌مک انجام دهید اشاره کردیم، اگر شما هم از کاربران کار کشته مک‌بوک هستید و موردی در نظر شماست که ما به آن در اینجا اشاره نکردیم، این موارد را با ما و سایر کاربران در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


5 روز پیش ... ده کاری که باید بعد از خرید یک مکبوک یا آیمک انجام دهید ... در فضای رایانش ابری iCloud کاربران را قادر میسازد تا عکس، فیلم، موسیقی، مستندات و ...انصافا باید گفت راهاندازی مکبوک یا آیمک کار چندان سخت و دشواری نیست، اما باز هم ترفندهایی برای راهاندازی مکبوک یا آیمک وجود دارد که بهتر است از پیش از آنها مطلع ...کسی که یک بار، نیمکت تیم ملی را به امید حضور در باشگاه محبوبش رها کرد و به استقلال برگشت. n دقیقا ... ده کاری که باید بعد از خرید یک مکبوک انجام دهید عکس.اما گودرزی چه کرده که سلطانی فر نباید آن کارها را انجام بدهد؟ اطرافیان وزیر اول: ... ده کاری که باید بعد از خرید یک مکبوک انجام دهید عکس. آقای خاص به دنبال قلب ...برای مثال می توانید از هر گوشی ، تبلت یا لپتاپ که به اینترنت متصل باشد به فایل های مورد نیاز خود ... ده کاری که باید بعد از خرید یک مک بوک انجام دهید عکس.11 فوریه 2011 ... مطالب مذهبی; ده نکته که در برگزاری مجالس مذهبی باید به آنها توجه شود · نکاتی که باید ... مشخصات آن را در این عکس ببینید. ... یک نوع که مال شرکت اپل (Apple) نیست (همانی که من و شما استفاده میکنیم) که به ... بعد از نصب، درایورهای بوتکمپ را از روی سی. .... با ۳ انگشت next و previous و یکی دو کار دیگر انجام دهید.6 ژانويه 2016 ... با ما همراه باشید تا به شما ده کاری که باید بلافاصله پس از خرید گوشی هوشمند ... یک راه ساده برای حذف کردن برنامهها از Xperia Z5 این است که به لیست برنامههای ... فراموش نکنید که عکسهای 23 مگاپیکسلی فضای بسیار بیشتری را اشغال میکنند. .... اخطار گوگل مایکروسافت را متضرر کرد/خداحافظی با مک بوک پرو سال ...اما از سوی دیگر لپ تاپ های ساده ای نیز وجود دارند که فقط برای انجام کارهای ساده ... ده نکته که در ادامه آمده است را بخوانید تا بدانید برای خرید یک لپ تاپ باید به چه چیز هایی ... تصمیم بگیرید که چه مقدار پول برای خرید لپ تاپ کنار خواهید گذاشت و بعد بر ... مک بوک پرو نیز مدل دیگری از لپ تاپ های اپل است که مشکل دیسک درایو را ندارد اما ...در شرایطی که خودروسازان نیمه دولتی کشور رفته رفته خود را آماده اجرای قراردادهای خارجی شان میکنند، ... ده کاری که باید بعد از خرید یک مکبوک یا آیمک انجام دهید.18 دسامبر 2013 ... ۳۲ عکس ۱ نظر ... نوع عملیاتی که باید انجام دهید، به زمان خرید سیستم شما وابسته می باشد، هنگامی ... نسل سوم (از سال 2010 به بعد تا قبل از مک بوک پروهای رتینا): از نظر ... آن را توسط یک پانل تک که توسط ده پیچ نگه داشته می شود، باز کنید. ... رم در مک بوک پروی خود داشته باشید، این تمام کاری ست که باید انجام دهید، ...


کلماتی برای این موضوع

ماشین بخریم یا نخریم؟ تجربیات من در مورد خرید …قبل از دانشگاه کاری که قبل از سالگی باید انجام دهید خانم ها در چه رشته هایی موفق یک سخنرانی که هیچ جوان دم بخت و هیچ زن و شوهری نباید از قبل از دانشگاه کاری که قبل از سالگی باید انجام دهید خانم ها در چه رشته هایی موفق عصر ایران خطرناک ترین فرودگاه های دنیا عکس نهری که افراد را به کام خود می کشد عکس فروش برطرف نمودن خطای آموزش ؛ پیغامی بسیار آزاردهنده که مطمئناً خیلی از افراد با آن روبرو شده‏اندآموزش کامل نصب بازی و برنامه با استفاده از نرم …نرم افزار در اصل یک برنامه‌ی چینی میباشد که بدلیل کارکرد بسیار عالی، به زبان تنظیمات مربوط به باتری لپ تاپ در ویندوز آموزشالبته هرکدوم از مراحل بالا خودش یک راه حله و لازم نیست هر تا رو تست بکنی دستور شات آموزش دانگرید از به قبل از بسته شده …آموزش دانگرید از به آموزش کامل دانگرید از دانگرید از به پول نیوز مانند بسیار از پروژه های قبلی منصوری، این بار هم رنگ مشکی برای پروژه انتخاب شده استلینکدونی سافت تماشا کنید دور زدن قفل گوشی های آیفون بدون نیاز به پسورد و یا اثر انگشت دیروز خبرگزاری بولتن اخبار،آخرین خبرها،خبر فوریسرمربی ماشین سازی بازهم انتخاب نشد اپلیکیشن جابجایی چهره ها در عکس اپل بیشتر از



لینک منبع :ده کاری که باید بعد از خرید یک مک‌بوک انجام دهید +عکس

ده کاری که باید بعد از خرید یک مک‌بوک انجام دهید +عکس - صبحانه آنلاین sobhanehonline.com/.../ده-کاری-که-باید-بعد-از-خرید-یک-مک‌بوک-انجام-دهید-عکس‎Cached5 نوامبر 2016 ... انصافا باید گفت راه‌اندازی مک‌بوک یا آی‌مک کار چندان سخت و دشواری نیست، اما باز هم ترفند‌هایی برای راه‌‌اندازی مک‌بوک یا آی‌مک وجود دارد که بهتر است ... ده کاری که باید بعد از خرید یک مک‌بوک انجام دهید +عکس - صبحانه ... - دمادم https://damadam.ir/.../ده-کاری-که-باید-بعد-از-خرید-یک-مک‌بوک-انجام-دهید-عکس/4155847 انصافا باید گفت راه‌اندازی مک‌بوک یا آی‌مک کار چندان سخت و دشواری نیست، اما باز هم ترفند‌هایی برای راه‌‌اندازی مک‌بوک یا آی‌مک وجود دارد که بهتر است ... لپ تاپ اپل (MacBook) بخریم یا نخریم؟ (تجربه من از خرید مک بوک) https://aftab.cc/article/933‎Cachedو در Mac OS و حتی ویندوز 7 (بعد از نصب درایورهای بوت کمپ) هر نوع لمس، یک معنا دارد! ... در عوض پورت Mini DV دارد که باید طبق معمول، 50 هزار تومان برای خرید یک کابل تبدیل این .... عمودی کنید و با کشیدن به سمت چپ و راست اسکرول افقی کنید و یا عکس را rotate یا کوچک ... با ۳ انگشت next و previous و یکی دو کار دیگر انجام دهید. ۱۰ نکته برای خرید یک لپ تاپ خوب - آموزش تعمیرات machinegostar.ir/مقاله-۱۰-نکته-برای-خرید-یک-لپ-تاپ-خوب‎Cached Similarاما از سوی دیگر لپ تاپ های ساده ای نیز وجود دارند که فقط برای انجام کارهای ساده ... ده نکته که در ادامه آمده است را بخوانید تا بدانید برای خرید یک لپ تاپ باید به چه چیز هایی ... تصمیم بگیرید که چه مقدار پول برای خرید لپ تاپ کنار خواهید گذاشت و بعد بر ... مک بوک پرو نیز مدل دیگری از لپ تاپ های اپل است که مشکل دیسک درایو را ندارد اما ... آرشیو کاری - صفحه 7 از 11 - مفیدستان mofidestan.ir/tag/کاری/page/7/ ۶ کاری که قبل از سپردن بچه‌ها به مادربزرگ باید انجام دهید ... ۱۵ کاری که پس از ۳۰ سالگی نباید انجام دهید ... ده کاری که باید بعد از خرید یک مک‌بوک انجام دهید +عکس. ۱۰ کاری که می‌توانید با تاچ‌ بار مک‌بوک پرو انجام دهید - دیجی کالا https://www.digikala.com/.../کاربرد-های-تاچ‌-بار-مک‌بوک-پرو-touch-bar/‎Cached15 نوامبر 2016 ... ۱. پرداخت با کمک تاچ‌آی‌دی و اپل‌پِی. 1. نکته مهمی که باید در نظر بگیرید اضافه شدن تاچ‌آی‌دی به مک است. تاچ‌آی‌دی در مک‌بوک پرو در سمت راست تاچ‌بار ... مک‌بوک اپل گزینه مناسبی برای خرید است؟ کدام را باید خرید؟ - دیجی کالا https://www.digikala.com/mag/مقاله.../راهنمای-خرید-مک‌بوک-اپل/‎Cached1 نوامبر 2016 ... راهنمای خرید مک‌بوک؛ کدام لپتاپ اپل برای شما مناسب‌تر است؟ ... به‌علاوه در این مدل تنها یک پورت USB-C تعبیه شده که قرار است کار شارژر، اتصال ... مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی با تاچ‌بار – بهترین انتخاب برای کسانی که چند کار را همزمان انجام می‌دهند ... برای مثال در اپلیکیشن Photos کلیدهای ویرایش تصاویر، در سافاری ... بررسی تخصصی مک بوک پرو 2016؛ لمس آینده - جی اس ام www.gsm.ir/.../بررسی-تخصصی-مک-بوک-پرو-2016؛-لمس-آینده/?...‎Cached26 ژانویه 2017 ... مک بوک پرو های جدید در سه مدل به بازار عرضه شدند، دو مدل ۱۳ اینچی و یک مدل ۱۵ اینچی. ... بزرگترین نکته منفی آن این است که برای کار کردن باید به آن نگاه کنید ... می‌دهد تمام کارهایی که با این دکمه‌ها انجام می‌دادید با تاچ بار هم انجام دهید. ... اکسترنال فعلی‌تان به مک‌بوک پرو ۲۰۱۶، خرید یک دانگل USB معمولی به نوع C است ... آموزش آپلود تصویر در اینستاگرام از طریق مک بوک - itabnak.ir itabnak.ir/fa/.../آموزش-آپلود-تصویر-در-اینستاگرام-از-طریق-مک-بوک‎Cached18 مه 2017 ... بدین صورت باید وارد اپلیکیشن شوند، و نام کاربری و پسورد اینستاگرام خود را ... بعد از اینکه این برنامه تایید هویت را انجام داد، صفحه خانگی اینستاگرام که به ... اپلود عکس از مک بوک برای اینستاگرام ... اینجا یک مستطیل وجود دارد که از طریق ان می توانید این کار را انجام دهید. ... ده آزمایش جذاب علمی را در خانه انجام دهید! بررسی عملکرد حالت پرتره دوربین آیفون ۷ پلاس - کلیک | نبض ... click.ir/1395/08/13/reviewing-iphone-7-plus-portrait-mode/‎Cachedبرای بررسی عملکرد دوربین آیفون ۷ پلاس ما باید عکس های گرفته شده با این گوشی ... پس در اینجا مشاهده می کنیم که این حالت بوکه در فاصله معمولی و فاصله کمی دور کمی .... در این مک بوک یک نوار لمسی به کار برده شده است و نسبت به مدل قبلی خود کمی ... این فناوری متناسب با میزان فشار لمس کاربر، فعالیت های مختلفی را انجام می دهد.