مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

آب درمانی، توهم یا واقعیت؟

[ad_1]

از زمانی که بحث‌های مرتبط با سلامت عمومی و فردی شروع شده است، آب نیز به پای ثابت آن تبدیل شده است.

به گزارش مشرق، برای دهه‌ها پزشکان اصرار داشتند که انسان باید در طول روز 8 لیوان آب بخورد و حتی زن یکی از رؤسای جمهوری آمریکا نیز درباره آب کمپینی راه انداخته بود. با این حال پروفسور آرون کارول از دانشگاه ایندیانا سال گذشته نوشته بود که هیچ دلیل علمی وجود ندارد که ثابت کند نوشیدن آب بیشتر می‌تواند به سلامت انسان کمک کند.


اما یک تحقیق جدید دیگر یک فایده بسیار بزرگ نوشیدن آب را ثابت کرده است. این تحقیق ادعا کرده است که نوشیدن آب می‌تواند وزن شما را کاهش دهد. تحقیق مذکور که در مجله رژیم‌های انسان منتشر شده مدعی شده است که نوشیدن آب فراوان با خوردن کالری کمتر و هم چنین مصرف شکر و نمک و کلسترول کمتر مرتبط است.


در این تحقیق 18311 نفر مورد بررسی قرار گرفته‌اند که به دوگروه با رژیم غذایی متفاوت تقسیم شده و بین 3 تا 10 روز مورد آزمایش قرار گرفته‌اند.  پاسخ‌های شرکت‌کنندگان نشان می‌دهد که مصرف یک تا سه لیوان آب بیشتر در برخی از شرکت کنندگان باعث شده که بین 69 تا 206 کالری کمتر مصرف کنند. اگر چه این رقم کم به نظر می‌رسد اما 206 کالری در روز می‌تواند یک پوند وزن را در 17 روز کاهش دهد.


همچنین مصرف شکر در این افراد نیز بین 6 تا 18 گرم کاهش پیدا کرده است و سدیم نیز بین 78 تا 235 میلی گرم کاهش داشته است. مصرف کلسترول این افراد نیز بین7 تا 21گرم کاهش داشته است.


با این حال بسیاری از متخصصان رژیم آب درمانی را کاری نادرست می‌دانند و معتقدند این رژیم می‌تواند بر سلامت انسان تأثیر بگذارد. دکتر برلیانت بزرگمهر، مشاور تغذیه در پاسخ به این سؤال فارس که آیا شما رژیم‌های آب درمانی را که فرد طی چند روز فقط آب مصرف کند، تأیید می‌کنید؟ گفته بود: «خیر این رژیم بسیار خطرناک است. درست است که آب برای بدن بسیار مفید است اما به هیچ وجه نمی‌تواند جایگزین غذا شود.


وی مصرف زیاد آب بدون خوردن مواد غذایی را موجب بر هم خوردن تعادل الکترولیت‌ها عنوان کرد و گفت: مصرف زیاد آب موجب می‌شود که الکترولیت‌های داخل سلولی به بیرون سلول بیایند و خیز سلولی و ورم سلولی در پی خواهد داشت.


آب داخل سلول بالا رفته و موجب ورم سلول‌ها می‌شود، این مسأله می‌تواند مرگ‌آور باشد و به هیچ وجه توصیه به چنین رژیمی نمی‌شود .در این نوع رژیم مهمتر از سوء تغذیه‌ای که به وجود می‌آید، خیز سلولی و خارج شدن الکترولیت‌ها از سلول‌هاست که می‌تواند در مدت کوتاهی به مرگ انسان بینجامد. این نوع رژیم اگر به مرگ منجر نشود، ضایعات مغزی در پی دارد و روی بینایی افراد تأثیر مستقیم می‌گذارد.


آقای ناصر رضایی پور، متخصص طب سنتی نیز با اشاره به نوشیدن آب زیاد گفته بود: «بر اساس آموزه‌های طب سنتی ایران، بهتر است افراد در زمان تشنگی، کمی در خوردن آب تأمل کنند و با اطمینان از حقیقی بودن تشنگی خود، آب بنوشند.


آموزه‌هایی موهوم و نامستدل در مقابل آموزه‌های طب سنتی ایران قرار دارد که توصیه می‌کند همه افراد روزانه مقدار زیادی آب بنوشند. بر خلاف این توصیه که نه فقط در ایران بلکه در خیلی از کشورهای جهان شایع شده است، آموزه‌های پزشکی پارسی به بیشتر افراد به جز آنان که مزاج یا معده‌های گرم و خشک دارند، توصیه می‌کند برتشنگی صبرکنند تا هنگامی که مطمئن شوند تشنگی‌شان راستین است و سپس آب بنوشند.


نوشیدن آب، بیش از نیاز طبیعی و واقعی بدن، عوارض زیاد و آزاردهنده‌ای چون ضعف و سستی اعصاب، معده و کبد، بدرنگی پوست رخ و بدن، کاهش حافظه و کندذهنی، آبریزش‌های مرضی و نزله‌ها، ورم دست‌ها و پاها و زیر چشم‌ها و گاهی مشکلات کبدی پیچیده را به همراه می‌آورد.»

 


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط




کلماتی برای این موضوع

وبلاگ روانشناسی شفای درون اختلالات روانپزشکی …اختلال روان تنی اختلالی که تحت تاثیر ذهن قرار دارد یا در شدیدترین حالت توسط ذهن بیماری واگیر پزشکان ایرانسرطان روده بزرگ که تحت عنوان سرطان کولون، سرطان رکتوم و یا چنگار روده بزرگ نیز شناخته کتابچه توجیهی دانشگاه علوم پزشکی زنجانامتیاز شرح جراحت و آسیب مرگ یا از دست دادن یکی از کارکردهای اصلی بدن کاهش دائمی معرفی انواع مواد مخدر طبیب جانتریاک دراین مقاله قصد داریم به صورت گذرا و با نگاهی اجمالی یکی از قدیمی‌ترین و شایع آشنایی با خواص درمانی کندرکه از صمغ آن خواص گیاهی کندر خاصیت گیاه کندر خواص دارویی کندرخواص درمانی کندرخواص اطلاعات دارویی مختصر در مورد داروی استیل سیستئین یا …جهت مشاوره تلفنی یا تعیین وقت ویزیت حضوری در مطب، فقط یک پیامک به شماره ارسال اخبار کلینیک نوین مرکز تخصصی جامع اعصاب و …طرح‌واره‌ها یا همان الگوهای مضر و آسیب‌زایی که از دوران کودکی با ما همراه هستند تدوین استراتژی جدید نظامی آمریکا؛ ایران یکی از تهدیدهای اصلی است ژنرال دیوید چرا عشق روز به روز کم رنگ تر می شود میهن فال مرجع زناشوییروابط عاشقانهچرا عشق روز به روز کم رنگ تر می شود بر خلاف تصور خیلی ها که فکر می کنند عشق یکباره پیدا برای کنترل غریزه شهوت در سنّ نوجوانی یا جوانی چه …برای کنترل غریزه شهوت در سنّ نوجوانی یا جوانی چه باید کرد؟مادر از کجا بفهمد شیرش کافی است یا نه؟ناکافی بودن شیر مادر بیشتر یک تصور و برداشت مادر و اطرافیان اوست و احتمال ناکافی بودن دعا نویسی و جن گیری راز های شیطان پرستاندعانویسیوجنگیریدعا نویسی و جن گیری پاسخ را نیک بخوانید و با دقت و ثبوت فکر بیندیشید وَاتَّبَعُوا مَا زامبی ها، واقعی یا خیالی؟ متفرقهدکتر پروفسور روانپزشک دانشگاه هاروارد تئوری خودش را در زمینه زامبی ها ارائه صدای شکم، نفخ و مشکلات مشابه آرشیو … برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید صدای شدید شکم و مواد مخدر و مشروبات الکلی کلیۀ اخبار و بحث های …مواد مخدر و مشروبات الکلى در باره مواد مخدر و مشروبات الکلى نامشروع هیچگونه سازشى پایگاه تخصصی نشر مقالات حقوقی حق گسترازدواج نهادی مدنی در حقوق ایران است که علاوه بر این که واجد آثار حقوقی و مدنی زیادی می آذر طب اسلامی وسنتی عقیلی خراسانیدکتر احمد صادقیان مدرس حوزه و دانشگاه چکیده یکی از مباحث مطرح در بحث علم و دین دوره پاکسازی بدن از استروئیدها پایگاه …هنگامی که بحث بهبود عملکرد ورزشی مطرح میشود بسیاری از افراد زمان زیادی را صرف یادگیری



لینک منبع :آب درمانی، توهم یا واقعیت؟

آب درمانی، توهم یا واقعیت؟ | خبرگزاری ایلنا www.ilna.ir/بخش-سایر-رسانه-ها.../426801-آب-درمانی-توهم-یا-واقعیت‎Cached8 نوامبر 2016 ... از زمانی که بحث‌های مرتبط با سلامت عمومی و فردی شروع شده است، آب نیز به پای ثابت آن تبدیل شده است. آب درمانی، توهم یا واقعیت؟ - خبرگزاری تسنیم - Tasnim https://www.tasnimnews.com/fa/news/.../آب-درمانی-توهم-یا-واقعیت‎Cachedآب بسیاری از بیماری‌های شما را برطرف می‌کند. آب درمانی، توهم یا واقعیت؟ شناسه خبر: 1233594 سرویس: رسانه ها. ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳. آب ... آب درمانی، توهم یا واقعیت؟ - مشرق نیوز www.mashreghnews.ir/news/652509/آب-درمانی-توهم-یا-واقعیت 7 نوامبر 2016 ... آب درمانی، توهم یا واقعیت؟ از زمانی که بحث‌های مرتبط با سلامت عمومی و فردی شروع شده است، آب نیز به پای ثابت آن تبدیل شده است. به گزارش مشرق، ... آب درمانی، توهم یا واقعیت؟ - صبحانه آنلاین | دمادم https://damadam.ir/news/آب-درمانی-توهم-یا-واقعیت/4174087 به گزارش صبحانه، برای دهه ها پزشکان اصرار داشتند که انسان باید در طول روز 8 لیوان آب بخورد و حتی زن یکی از رؤسای جمهوری آمریکا نیز درباره آب کمپینی راه انداخته ... آب درمانی، توهم یا واقعیت؟ - انتخاب | دمادم https://damadam.ir/news/آب-درمانی-توهم-یا-واقعیت/4184593 از زمانی که بحث‌های مرتبط با سلامت عمومی و فردی شروع شده است، آب نیز به پای ثابت آن تبدیل شده است. پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : ... آب درمانی، توهم یا واقعیت؟ | از زمانی که بحث های مرتبط با - قطره www.ghatreh.com/news/nn34499903/درمانی-توهم-واقعیت 7 نوامبر 2016 ... از زمانی که بحث های مرتبط با سلامت عمومی و فردی شروع شده است، آب نیز به پای ثابت آن تبدیل شده است. -کلید واژه ها: سلامت - شروع. آب درمانی، توهم یا واقعیت؟ - دولت بهار | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/27786676 7 نوامبر 2016 ... نوشیدن آب زرشک در تنظیم عملکرد دستگاه گوارش موثر است. جوشانده زرشک خشک نیز برای درمان نارسایی قلبی و ضعف عمومی بدن مفید است. نوشیدن ... آب درمانی، توهم یا واقعیت؟ | تراز نیوز - خبر پو khabarpu.com/k.php?u...2KrYsdin2LIg2YbbjNmI2LI= 450 متر یکطبقه | شیراز، فرهنگیان · این «زن» رقیب «ترامپ» در سال 2020 است؟ (+ عکس) · سومین استخدامی دستگاه های اجرایی (کارت آزمون) · دم خروس حمایت آمریکا از ... آب درمانی، توهم یا واقعیت؟ | خبر نامه کلینیک پوست و مو clinic-moo.ir/ار-اس-اس-خون/آب-درمانی،-توهم-یا-واقعیت؟/‎Cached7 نوامبر 2016 ... تراز: نوشیدن آب، بیش از نیاز طبیعی و واقعی کالبد بدنه، عارضه ها حوادث زیاد و آزاردهنده‌ای شبیه فتور و سستی اعصاب، شکمبه و کبد، بدرنگی پوسته ... ترکیه ظهور نئوعثمانی واقعیت یا توهم - onvansho onvansho.ir/result/ترکیه-ظهور-نئوعثمانی-واقعیت-یا-توهم.html مافیای سد سازی در ایران توهم یا واقعیت ترکیه کشوری نو ظهور را باید . ... آب درمانی توهم است یا واقعیت جز آنان که مزاج یا معده‌های گرم ترکیه را بهم . دامنهٔ عمل دولت حسن ...