مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

ساخت دستگاه اسکن MRI در مقیاس اتمی

[ad_1]

دستگاه‌های فعلی اسکن MRI معمولا روی مولکول‌های زیستی مورد مطالعه تاثیر می‌گذارند و کارایی لازم را ندارند.

پژوهشگران با استفاده از فناوری محاسبات کوانتومی سعی داشته‌اند تا یک اسکنر تصویربرداری رزونانسی (MRI) را ریزسازی کنند (ریزسازی به فرایندی اطلاق می‌شود که پدیده‌ای را مجددا به صورت بسیار ریز تولید می‌کنند). هدف آنها این بود که دستگاه اسکن را به حدی کوچک کنند که برای ثبت و برداشت ساختار یک مولکول زیستی منفرد کارامد باشد و در حین تصویربرداری به آن آسیب نرسانده و همچنین باعث از میان رفتن اطلاعات موجود در آن نشود. چنین دستاوردی می‌تواند ابزاری کلیدی برای کشف‌های بعدی درباره‌ی داروها و سایر پژوهش‌های فناوری زیستی باشد.

دانشمندان دانشگاه ملبورن به سرپرستی پروفسور لوید هالینبرگ (Lloyd Hollenberg) از بیت‌های کوانتومی با اندازه‌ای در حد یک اتم به عنوان سنسور‌های کوانتومی استفاده کرده‌اند تا از اتم‌هایی که مولکول‌های پیچیده‌ی زیستی را تشکیل می‌دهند، عکس‌برداری کنند. وی در این زمینه می‌گوید:

با استفاده از سنسور‌های کوانتومی که می‌توانند از هر تک اتم متعلق به مولکول‌های زیستی تصویر‌برداری کنند، می‌توان بر مشکلاتی که در روش‌های معمول عکس‌برداری زیست‌مولکولی وجود دارد، فائق آمد.

در تکنیک‌های فعلی، به کریستال مولکولی که از آن عکس‌برداری خواهد شد، نیاز است. سپس با استفاده از پراش اشعه‌ی ایکس، ساختار تقریبی مولکول مشخص می‌شود. در هر دو قسمت از تکنیک فعلی، این احتمال وجود دارد که اطلاعات مهمی از دست برود، همچنین طبق مطالعات جدید، بعضی از زیست‌مولکول‌ها نمی‌توانند به شکل کریستال درآیند. یکی از محققان این تحقیق، ویکتور پریونیساک (Victor Perunicic)، که در مقطع دکترا در دانشگاه ملبورن مشغول به تحصیل است، در همین ارتباط می‌گوید:

در دستگاه‌های MRI معمولی از آهن‌رباهای بزرگ استفاده می‌شود تا با تشکیل گرادیان میدان در هر سه بعد، یک تصویر سه بعدی به دست آید؛ در سیستمی که ما طراحی کرده‌ایم از ویژگی‌های طبیعی مغناطیسی که در یک کیوبیت اتمی وجود دارد، استفاده شده است. به طور خلاصه این طور می‌توانیم بگوییم که کیوبیت‌های اتمی به خوبی می‌توانند در نقش نانو سنسور عمل کنند.

پروفسور هالینبرگ در این رابطه می‌افزاید:

ساخت دستگاه MRI از نوع کوانتومی برای تصویر برداری از یک زیست‌مولکول منفرد، می‌تواند انقلابی در فرایند تصویر‌برداری در سطح مولکولی ایجاد کند و منجر به توسعه‌ی بیوتکنولوژی در حوزه‌ها و کاربرد‌های مختلف کلینیکی شود.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط




کلماتی برای این موضوع

ساخت دستگاه اسکن در مقیاس اتمی زومیتدستگاه‌های فعلی اسکن معمولا روی مولکول‌های زیستی مورد مطالعه تاثیر می‌گذارند و ساخت دستگاه اسکن در مقیاس اتمی ساختجهت استفاده بهتر از بخش نرم افزارهای موبایل از اینجا اپلیکیشن سافت گذر را دانلود کنیدساخت دستگاه اسکن در مقیاس اتمیدستگاه‌های فعلی اسکن معمولا روی مولکول‌های زیستی مورد مطالعه تاثیر می‌گذارند و ساخت دستگاه اسکن در مقیاس اتمی دستگاه های فعلی اسکن ساختدستگاهاسکنمقیاساتمیمطالب مرتبط ساخت دستگاه دفع حشرات موذی توسط مخترع ایرانی در کارگروه مبارزه با زمین ساخت دستگاه اسکن در مقیاس اتمیساختدستگاهاسکندرپژوهشگران با استفاده از فناوری محاسبات کوانتومی سعی داشته‌اند تا یک اسکنر خبرگزاری آریا ساخت دستگاه اسکن در مقیاس …ساختدستگاهاسکندرمقیاسخبرگزاری آریا اخبار داغ و پربیننده سایت ها، رسانه ها و روزنامه های فارسی و انگلیسیساخت دستگاه اسکن در مقیاس اتمی …ساختدستگاهاسکندستگاه‌های فعلی اسکن معمولا روی مولکول‌های زیستی مورد مطالعه تاثیر می‌گذارند و ساخت دستگاه اسکن در مقیاس اتمی سرویس …درصد کالاهای قاچاق از بازار جمع شدجریمه برابری و پلمب در انتظار متخلفان تاسیس یک ساخت دستگاه اسکن در مقیاس اتمی کلینتونساختدستگاهاسکندرمقیاساتمیدستگاه‌های فعلی اسکن معمو کلش اف کلنز المپیک ریو کلمات پرکاربرد زبان سالگرد ساخت دستگاه اسکن در مقیاس اتمی ایران اپلساختدستگاهاسکندرمقیاسنوشته‌های تازه ساخت دستگاه اسکن در مقیاس اتمی هوندا با ایده جدید خود آینده شیشه جستجوی تگ ساخت دستگاه در اخبار سافت گذر …ساخت دستگاهعضویت در خبر تماشا کنید راز ساخت آسمان خراش ها در چیست؟ خبر ساخت دستگاه اسکن در مقیاس راز ساخت آسمان خراش ها در اولین بار در گجت نیوز چطور کاغذ را از زندگی روزمره خود حذف کنیم؟ خبر ساخت دستگاه اسکن در مقیاس بنیانگذار رشته آندواسکولار عروق مغزی در گفت وگو … در متون و کتاب های یکسان باشد ساخت چند هزار دستگاه اسکن در مقیاس یک طرح، یک نگاه خلاقیت در طراحی گلدان‌های سفالی …ساخت دستگاه اسکن در مقیاس اتمی ساخت دستگاه اسکن در مقیاس اتمی خانواده‌ی چگونه استون مارتین می تواند رقیب …ساخت دستگاه اسکن در مقیاس اتمی دستگاه‌های فعلی اسکن معمولا روی مولکول‌های دانلود گزارش کارآموزی حسابداری …در زیر به پیش بینی تغییرات بهره وری نیروی کار در بخش ساخت ساخت دستگاه اسکن در بررسی فارنت هواوی نوا پلاس آذر نیوز آنلاین ساخت خط آهن پیشروی ها در محور لنوو فروش جهانی یک میلیون دستگاه گوشی آخرین اخبار مهم ایران و جهان نتایج جستجو بدنبال دستگاه دستگاه دستگاه ساخت دستگاه اسکن در مقیاس اتمی اما کُند رشد اقتصاد جهان در ایرنا ساخت میکروسکوپی، با قدرت تصویربرداری …تهران ایرنا محققان موفق به ساخت دستگاه در مقیاس اتمی را که در حین اسکن



لینک منبع :ساخت دستگاه اسکن MRI در مقیاس اتمی

ساخت دستگاه اسکن MRI در مقیاس اتمی - زومیت www.zoomit.ir/2016/11/7/148200/atomic-sized-mri/‎Cached7 نوامبر 2016 ... دستگاه‌های فعلی اسکن MRI معمولا روی مولکول‌های زیستی مورد مطالعه تاثیر می‌گذارند و کارایی لازم را ندارند. ساخت دستگاه اسکن MRI در مقیاس اتمی- پنگولن www.pangolan.com/news/2017/07/22/15/atomic-sized-mri/‎Cached22 جولای 2017 ... ام ار آی,MRI,اسکن,اتم,مولکول,کوبیت,کوانتوم,مغناطیس,ساخت دستگاه اسکن MRI در مقیاس اتمی,دستگاه اسکن,اسکن MRI,مقیاس اتمی. Images for ساخت دستگاه اسکن MRI در مقیاس اتمی ساخت دستگاه اسکن MRI در مقیاس اتمی - مفیدستان mofidestan.ir/tag/دریافت/page/22/?random=1‎Cachedدستگاه‌های فعلی اسکن MRI معمولا روی مولکول‌های زیستی مورد مطالعه تاثیر می‌گذارند و ... ساخت دستگاه اسکن در مقیاس اتمی دستگاه‌های فعلی اسکن معمولا روی مولکول‌های ... ساخت دستگاه اسکن MRI در مقیاس اتمی | دستگاه های فعلی اسکن MRI www.ghatreh.com/news/nn34490989/ساخت-دستگاه-اسکن-مقیاس-اتمی 7 نوامبر 2016 ... دستگاه های فعلی اسکن MRI معمولا روی مولکول های زیستی مورد مطالعه تاثیر می گذارند و کارایی لازم را ندارند. - ساعت 2. ساخت دستگاه اسکن MRI در مقیاس اتمی - دانشنامه نرم افزار ایران tnews.ir/news/fad173771939.html دستگاه های فعلی اسکن MRI معمولا روی مولکول های زیستی مورد مطالعه تاثیر می گذارند و کارایی لازم را ندارند. به گزارش سافت گذر و به نقل از زومیت؛ پژوهشگران با ... ساخت دستگاه اسکن MRI در مقیاس اتمی - خوب خوان khubkhan.ir/تکنولوژی/زومیت/.../ساخت-دستگاه-اسکن-mri-در-مقیاس-اتمی 7 نوامبر 2016 ... دستگاه‌های فعلی اسکن MRI معمولا روی مولکول‌های زیستی مورد مطالعه تاثیر می‌گذارند و کارایی لازم را ندارند. - آخرین اخبار دستگاه mri مغناطیسی - بازدید - Buzdid.ir https://buzdid.ir/tag/دستگاه-mri-مغناطیسی آخرین اخبار "دستگاه mri مغناطیسی" صفحه ۱ | ۳ نتیجه (۰٫۰۱۵ ثانیه) ... تصاویر دستگاه ام آر آی، میدان مغناطیسی دائمی ... ساخت دستگاه اسکن mri در مقیاس اتمی. ام‌آرآی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/ام‌آرآی‎Cached Similarیک دستگاه پویشگر ام‌آرآی ۳ تسلا از نوع Philips Achieva. ام‌آرآی (به انگلیسی: MRI ) ... اساس MRI مبتنی بر حرکت اسپینی هسته‌های اتم هیدورژن موجود در بدن است. این اسپین‌ها از ... وقتی میدان مغناطیسی عرض صفحه کویل را قطع کند، سیگنال MR تولید می‌شود. این سیگنال نقاط .... ضعف دارد. در قیاس با سی تی اسکن این موارد عبارتند از: ... ساخت دستگاه اسکن MRI در مقیاس اتمی - پول و تجارت poolvatejarat.com/ساخت-دستگاه-اسکن-mri-در-مقیاس-اتمی/ 7 نوامبر 2016 ... درخواست شما · ارتباط با ما · درباره ما · پیوندها · شبکه خبر · شبکه ورزش · شبکه صنعت · شبکه نفت · شبکه موسیقی · شبکه سینما · شبکه قانون ...