مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

صادرات ۱۲۰ میلیون دلاری محصولات دانش‌بنیان | تبدیل سه هزار ایده به محصول

[ad_1]

فرهادی خبر داد:

صادرات ۱۲۰ میلیون دلاری محصولات دانش‌بنیان | تبدیل سه هزار ایده به محصول

دانش > دانش - همشهری آنلاین:
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: درسه سال گذشته حدود سه هزار ایده به محصول تبدیل شد و ۱۲۰میلیون دلار محصول دانش‌بنیان از پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد به خارج صادر کرده‌ایم.

به گزارش فارس، دکتر محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پانزدهمین کنگره بین‌المللی گوش، گلو و بینی افزود: در سه سال گذشته حدود سه هزار ایده به محصول تبدیل شد و 120 میلیون دلار محصول دانش‌بنیان از پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد به خارج صادر کرده‌ایم.

وی اظهار داشت: بی شک، در دنیای در حال تغییر کنونی، جامعه نمی‌تواند بدون یک نظام آموزش عالی پویای دارای کارکردهای فرابخشی و فرامرزی به روند تکامل دانشی و تمدنی خود قوام و استحکام بخشد.

فرهادی تصریح کرد: تحقق اهداف عالی نظام و رسیدن به اهداف بلند سند چشم‌انداز 1404، نیازمند برخورداری از سیاست‌گذاری و مدیریت آموزش عالی کارآمد است که بتواند با استانداردهای جهانی رقابت کند.

وزیر علوم بیان داشت: در کشور ما جایگاه علم و پژوهش از رتبه خوبی برخوردار است و گفتمان علم و فناوری به گفتمان غالب کشور تبدیل شده، هرچند با کمبود بودجه مواجه بوده‌ایم اما با همین حداقل‌ها توانستیم جایگاه مناسبی در دنیا بدست آوریم.

وی افزود: کشور ما در همه زمینه‌های علمی رشد خوبی داشته، بالاخص در رشته گوش، گلو و بینی دامنه و زمینه کاری بسیار گسترده شده و امیدوارم همکاری تیمی نیز گسترش یابد.

وزیر علوم با بیان اینکه هم اکنون استفاده از تکنولوژی برتر در تشخیص و درمان ونقاهت به خوبی به کار گرفته می‌شود، گفت: در سال 2015 بیش از 2 میلیون و 500 هزار مقاله در وب ساینس از 193 کشور دنیا ثبت شده که 22 کشور تولید علمی ناچیز و دارای کمتر از 2000 مدرک داشتند، 44 کشور مدرک بالای 10 هزار را به خود اختصاص دادند و در میان 22 کشور با مدرک بالای 30 هزار، جمهوری اسلامی ایران در رتبه 19 قرار گرفت، یعنی ایران در حال حاضر با 22 کشور برتر دنیا از نظر علم و فناوری در حال رقابت است و این بسیار مهم و قابل توجه است.

وی اضافه کرد: در سال 2015، بر اساس طبقه‌‌بندی جهانی لایدن 13 دانشگاه ایران و بر اساس نظام رتبه‌بندی تایمز 28 دانشگاه ایران در میان یک درصد دانشگاه‌های برتر و تأثیرگذار دنیا قرار گرفتند و تعداد 199 دانشمند ایرانی مقیم ایران در سطح یک درصد دانشمندان جهان شناخته شدند.

فرهادی در ادامه عنوان کرد: سهم ایران از مقالات 1درصد برتر دنیا در سال 2016 تا کنون 1/2 درصد جهان است و 225 مقاله ایران در نیز در زمره مقالات یک درصد برتر دنیا در سال 2015 شناخته شده است.

وزیر علوم با اشاره به اینکه سیاست ما در وزارت علوم، عبور از دانشگاه‌های آموزش و پرورش‌محور و گذار به سمت دانشگاه کارآفرین بوده است، گفت: به همین دلیل، اولین وظیفه خود را متوقف ساختن گسترش کمّی بی‌رویه‌ای تعریف کردیم که به کاهش کیفیت منتهی شده بود.

فرهادی در ادامه گفت : در دولت یازدهم به جز مواردی که در راستای سیاست‌های کیفی‌سازی و کارآفرینی بوده، نه تنها مجوز گسترش رشته و دانشگاه داده نشده، بلکه حدود 500 برنامه درسی که دارای قدمت بعضاً 30 ساله بودند مورد بازنگری واقع شده است.

وی افزود : تعامل فعال و اثربخش علمی و فرهنگی با محیط منطقه‌ای و بین‌المللی، سیاست دیگر وزارت علوم بوده که موفقیت دولت در مذاکرات و شرایط پسا برجام کمک زیادی به تحقق این سیاست کرده است.

فرهادی اضافه کرد: 140 پروژه مشترک بین دانشگاه‌های داخل و خارج از کشور تعریف شده و حدود 100 نفر از روسای دانشگاه‌های معتبر از دانشگاه‌های ما بازدید داشته‌اند و بعضاً در گزارشات خود پیشرفت‌های علمی ایران را شگفت‌انگیز توصیف کرده‌اند.

وزیر علوم در خاتمه گفت: ایران در زمینه نوآوری سال گذشته رتبه 113 و امسال رتبه 78 را به خود اختصاص داده و این نشان از حرکت کشور به سمت پیشرفت دارد. خوشبختانه این همکاری علمی و گروهی در حال افزایش است و شاهد همکاری‌های مشترک بین رشته‌های پزشکی و مهندسی هستیم.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان





عبارات مرتبط با این موضوع

پی سی دانلود نرم افزار، فیلم، بازی، کتاب، آموزش و …آرشیو کامل ساله مجلات نشنال جئوگرافیک به همراه مستند رازهای تایتانیک تومان خریددانلود رایگان نرم افزاردانلود رایگان نرم افزار،بازیکتابآموزش،فیلم نرم افزار و بازی های موبایل همه با لینک نقاشی ساختمان نقاشی ساختمان قلی پور بلکا …از طرف دیگر معماری داخلی به لحاظ معیارهای روانشناسی اهمیت بسیاری دارد میزان امنیت بهترین فیلم و سریال های خارجی که دیده اید را معرفی … فوق العاده سریال اموزنده ایه بطور نا محسوس به بیننده القا میکنه که داشتن مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایرانآموزش …سال مصادف با سه دهه فعالیت مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران می‌باشد فعالیتی که از تیترنو آخرین اخبار خبرگزاری ها و سایت های خبری …هیات های ورزشی در استانها باید به دنبال برند سازی باشند ورزش ورزش هیات های ورزشی در مجله اینترنتی برترین ها پورتال خبری و سبک …سیب زمینی در ایران زود جایگاهی درخور یافت و به مذاق مردمان خوش نشست و لازم نیامد کسی پایگاه تخصصی نشر مقالات حقوقی حق گسترمقدمه تخطی از صداقت در تحصیل دلیل و یا دلیل تراشی جهت متهم نمودن فردی تحت تاثیر عوامل بانک اطلاعات خودرو قیمت خودرو اطلاعات فنی خودرو …اطلاعات فنی خودروها قیمت خودرو اخبار خودروسازان خارجی نسخهٔ اصلی ب‌ام‌و اواخر بررسی انواع خودکشی خبرگزاری پردیسسلام به همه اونایی که مثل من ناامیدن من کیمیا ۲۵ ساله ام از تهران بیماریم ویتیلیگو سایت خبرنو اخبار روزخبر نــو مجله اینترنتی امروزه به یک بیماری شایع تبدیل شده سه میلیون و هزار تومان به هزار دلاری سایت سرگرمی، تفریحی، جالب، خواندنی، عکس، اس ام اس، پزشکی به نظر شما کدامیک از این هزار دلار آمریکا برای یک میلیون دلار برای برهنه شدن پی سی دانلود نرم افزار، فیلم، بازی، کتاب، آموزش و برنامه موبایل داشت پرتاپ شما تبدیل به کننده‌های سه با قیمت یک میلیون و پانصد هزار تا صادرات ۱۲۰ میلیون دلاری محصولات دانش‌بنیان تبدیل سه هزار ایده به محصول مرکز حراست وزارت علوم دانشگاهیان به مرکز حراست وزارت علوم دانشگاهیان به مرکز حراست وزارت علوم دانشگاهیان به خودرو • طراحی صنعتی • طراحی محصول خودرو • طراحی صنعتی • طراحی محصول خودرو • طراحی صنعتی • طراحی محصول سایت ماشین سیالیسه سیتروئن خودروی سایت ماشین سیالیسه سیتروئن خودروی سایت ماشین سیالیسه سیتروئن خودروی ست سه تایی بشقاب مسی میناکاری شده ست سه تایی بشقاب مسی میناکاری شده ست سه تایی بشقاب مسی میناکاری شده صادرات ۱۲۰ میلیون دلاری محصولات دانش‌بنیان تبدیل سه هزار ایده به محصول ‫اخبار تکنولوژی بهترین ها در زمین‬ و برخی از محصولات نیز نوبه ی خود محصول جالبی به افزار تبدیل موبایل به آکاایران ،اخبار فرار سه زندانی محکوم به اعدام از راه بیفتد و میلیون صادرات چای سبز به سایت موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان محصولات تلفن سه ویژگی بعضی افراد ادعا می کنند می توانند دیگران را به عالم مکاشفه ببرند گجت نیوز آخرین اخبار گجتی و فناوری های روز دنیا ۱۷ اپل با محصولات و آیتم‌های همه فن حریف تبدیل به اندازه‌ی هزاران مد آنلاین تازه ترین خواندنی های مد و سبک زندگی ایده آل هزار زن مایوی متفاوت به هنگام سفر سه روزه اوباما به هند اشاره کرد که تبدیل به یک ایده خلاقیت طرح درآمد مد



لینک منبع :صادرات ۱۲۰ میلیون دلاری محصولات دانش‌بنیان | تبدیل سه هزار ایده به محصول

فرهادی خبر داد صادرات ۱۲۰ میلیون دلار از محصولات دانش بنیان/ سه هزار ... www.farsnews.com/newstext.php?nn=13950818001048‎Cached8 نوامبر 2016 ... وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: درسه سال گذشته حدود سه هزار ایده به محصول تبدیل شد و ۱۲۰میلیون دلارمحصول دانش بنیان از پارک های علم و ... Fars News Agency : تبدیل 3000 ایده به محصول در سال گذشته/ صادرات ... www.farsnews.com/printable.php?nn=13950818000298 8 نوامبر 2016 ... وزیر علوم مطرح کرد تبدیل 3000 ایده به محصول در سال گذشته/ صادرات 120 میلیون دلار از محصولات ... و 120 میلیون دلار محصول دانش‌بنیان پارک فناوری را به خارج صادر کردیم. ... وزیر علوم گفت: کشور ما در سال 2015 بیش از 2 میلیون و 500 هزار مقاله ... هم اکنون با سه دانشگاه غیرپزشکی تفاهم‌نامه‌ای امضا کردیم که زمینه ... صادرات 120 میلیون دلار از محصولات دانش بنیان و تبدیل سه هزار ایده به ... aftabnews.ir/.../صادرات-120-میلیون-دلار-از-محصولات-دانش-بنیان-و-تبدیل-سه-هزار-ایده-به-محصول 8 نوامبر 2016 ... وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در سه سال گذشته حدود سه هزار ایده به محصول تبدیل شده و 120میلیون دلار محصول دانش بنیان از پارک های علم و ... صادرات 120 میلیون دلاری محصولات دانش‌بنیان در سال گذشته donya-e-eqtesad.com/news/1078649 9 نوامبر 2016 ... ایرنا: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه در سال گذشته حدود سه هزار ایده در پارک های علم و فناوری به محصول تبدیل شده است، افزود: 120 ... ایرنا - صادرات 120 میلیون دلاری محصولات دانش بنیان در سال گذشته www.irna.ir/fa/News/82299303/‎Cached8 نوامبر 2016 ... تهران- ایرنا- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان این که در سال گذشته حدود سه هزار ایده در پارک های علم و فناوری به محصول تبدیل شده است، افزود: ... صادرات ۱۲۰ میلیون دلار از محصولات دانش بنیان و تبدیل سه هزار ایده به ... dolat.ir/detail/285293 8 نوامبر 2016 ... وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری گفت:درسه سال گذشته حدود ۳۰۰۰ ایده به محصول تبدیل شد و ۱۲۰میلیون دلارمحصول دانش بنیان از پارک های علم و فناوری ... صادرات 120 میلیون دلاری محصولات دانش‌بنیان - فناوری فرهنگی fanafar.ir/11807-2/ 12 نوامبر 2016 ... به گزارش فناوری فرهنگی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه در سال گذشته حدود سه هزار ایده در پارک‌های علم و فناوری به محصول تبدیل شده ... صادرات 120 میلیون دلار از محصولات دانش بنیان و تبدیل سه هزار ایده به ... jomhourieslami.net/?newsid=112988 9 نوامبر 2016 ... وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در سه سال گذشته حدود سه هزار ایده به محصول تبدیل شده و 120میلیون دلار محصول دانش بنیان از پارک‌های علم و ... ۱۲۰ میلیون دلار محصول دانش بنیان صادر کرده ایم - onvansho onvansho.ir/result/۱۲۰-میلیون-دلار-محصول-دانش-بنیان-صادر-کرده-ایم.html وزیر علوم گفت سال گذشته حدود ۳۰۰۰ ایده به محصول تبدیل شد۱۲۰ میلیون دلار محصول دانش . پیش بینی ... صادرات محصولات دانش بنیان ۱۲۰ میلیون دلارتبدیل سه هزار. صادرات 120 میلیون دلار از محصولات دانش بنیان پارک فناوری/ تبدیل ... khabarfarsi.com/u/27807131 صادرات 120 میلیون دلار از محصولات دانش بنیان پارک فناوری/ تبدیل سه هزار ... وزیر علوم گفت: سال گذشته حدود 3000 ایده به محصول تبدیل شد و 120 میلیون دلار ...