مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

پروتئین در گیاه خواری

[ad_1]

آیا پروتئین کافی در یک رژیم غذایی گیاهی دریافت می‌کنید یا نه؟

vegan-foods

مسئله جذب پروتئین کافی یکی از مهمترین دغدغه‌های افراد گیاه خوار است که باید به آن توجه کنند که البته نگرانی بجایی است چراکه پروتئین در تمام ابعاد رشد و تکامل بدن مورد نیاز است.

به گزارش آلامتو و به نقل از مجله تناسب اندام؛ از استیک‌های ۳۰۰ گرمی تا ظرف‌های بسیار بزرگ پودر پروتئین وی، اهالی آمریکای شمالی دائما نگران مصرف پروتئینشان هستند. اما آیا یک رژیم غذایی گیاهی می‌تواند پروتئین کافی به بدنتان برساند؟ پاسخ این سوال ممکن است شما را متعجب سازد. لحظه‌ای که شما به بقیه می‌گویید یک گیاهخوار یا وگان هستید، این نوع سوالات شروع می‌شوند.

آیا پروتئین کافی دریافت می‌کنید؟

در حالیکه این دلواپسی ممکن است از یک نگرانی به حق، برای تندرستی شما نشات گرفته باشد، اما مطمئن ساختن افراد از اینکه نیازهای تغذیه‌ای شما براورده می‌شوند، خیلی زود خسته کننده می‌شود. اما در فرهنگ وسواسی ما نسبت به گوشت، تکرار این سوال ممکن است باعث شود به فکر بیفتید که آیا واقعا دلیلی برای نگرانی وجود دارد؟

حقیقت این است که نگرانی در مورد دریافت پروتئین کافی، گمراه کننده است، حداقل به گفته متخصصان تغذیه. برآورده کردن نیازهای پروتئین غذایی برای افراد گیاهخوار یا وگان، بسیار آسان است، حتی بدون کمک گرفتن از مکمل‌ها. اگر شما بطور آگاهانه در هر وعده غذایی از منابع پروتئین استفاده می‌کنید، کالری کافی مصرف می‌کنید و غذاهای متنوع می‌خورید، بعید است که کمبود پروتئین داشته باشید.

اما چگونه می‌توانید مطمئن شوید؟ دستورالعمل‌های زیر می‌توانند به شما کمک کنند مصرف پروتئین روزانه تان را محاسبه کنید.

همچنین بخوانید: رژیم گیاهخواری 21 روزه

به گفته هیئت غذا و تغذیه موسسه پزشکی، میزان توصیه شده روزانه (RDA) برای پروتئین، ۰.۷۵ گرم به ازای هر کیلو از وزن بدن است. دکتر رید منگلس، متخصص تغذیه، توصیه می‌کند به دلیل تفاوت در روشی که پروتئین‌های گیاهی و حیوانی توسط بدن جذب می‌شوند، به ازای هر کیلو از وزن بدن حداقل ۰.۹ گرم پروتئین دریافت کنید. پروتئین مورد نیاز برای ورزشکاران، بیشتر است و تا ۱.۸ گرم به ازای هر کیلو از وزن بدن می‌رسد. اما حتی دستیابی به این مقدار نیز در یک رژیم غذایی گیاهی، امکان پذیر است.

محاسبه کردن پروتئین مورد نیاز روزانه خودتان، کار آسانی است. کافی است وزنتان را به کیلو در ۰.۹ ضرب کنید. یک مرد گیاهخوار که ۸۰ کیلو وزن دارد، باید حدود ۷۲ گرم پروتئین در روز دریافت کند. یک خانم گیاهخوار که ۶۰ کیلو وزن دارد، باید حدود ۵۴ گرم پروتئین در روز دریافت کند.

هنگام محاسبه‌ی مقدار مصرف روزانه‌تان، بخاطر داشته باشید که بسیاری از انواع مواد غذایی حاوی پروتئین هستند، نه فقط آنهایی که بعنوان منابع پروتئین در راهنمای غذایی، ذکر شده اند. علاوه بر آجیل‌ها، حبوبات و محصولات سویا، میوه‌ها، سبزیجات و غلات، همگی دارای مقداری پروتئین هستند. بعنوان مثال یک فنجان بروکلی پخته شده، حدود ۴ گرم پروتئین دارد.

در حالیکه این درست است که بطور متوسط، جانداران همه چیز خوار، نسبت به جانوران گیاهخوار، پروتئین بیشتری مصرف می‌کنند، اما هیچ مزیت شناخته شده‌ای برای یک رژیم غذایی با پروتئین بالا وجود نداد. در این مورد، بیشتر، لزوما بهتر نیست. در واقع رژیم‌های غذایی کم کربوهیدرات و با پروتئین بالا، دارای خطرات واضح و مشخصی مانند بیماری کلیه و پوکی استخوان هستند.

پس دفعه بعدی که یک نفر از شما می‌پرسد آیا پروتئین کافی دریافت می‌کنید یا نه، نگران نشوید.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان


عبارات مرتبط با این موضوع

کاهش وزن با طعم خام گیاه خواری مصاحبه با خام …کاهش وزن با طعم خام گیاه خواری گیاهخواری از رژیم های غذایی محسوب می شود که امروزه خام‌گیاه‌خواری ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد…خام گیاه خواری ترکیبی از گیاهخواری و خام خواری است در این رژیم غذایی همه غذاها با مزایا و معایب گیاهخواری حرف‌های ضد و نقیض زیادی در مورد رژیم گیاه‌خواری می‌شنویم برخی می‌گویند این رژیم برای شروع گیاهخواریزمانی در کنفرانس یک نویسنده‌ی مشهور شرکت کردم عنوان این کنفرانس چنین بود چگونه غذاهای گیاهی و گیاه خواری ایران کوکغذاهای اصلی سوپ و آش آشپزی ماکروفر املت و کرپ پلو و چلو پوره خوراک خورش سوفله و انواع و خواص قارچ های خوراکی خبرگزاری پردیسقارچ های خوراکی در واقع میوه، و بخش تولید مثل کننده و هاگ ساز قارچهای حقیقی ازدیاد آهن در بدن آهن یکی از عناصر ضروری در بدن انسان است اکثر پزشکان بر این باورند که ازدیاد آهن به گیاه …گیاه درمانیزیرهزعفرانزرشکالوگوجهسیرپیازسبزیکلمکدوغلاتلوبیاشلغمعناب میوه خواری ، میوه و سبزیجات بهترین میوه خواری ، میوه و سبزیجات بهترین منابع غذایی حاوی آنتی اکسیدان و ضد ازدیاد مس در بدن ازدیاد مس آزمایش مس عوارض مس زیاد عوارض مس بالا غداهای حاوی مس نقش مس در بدن منبع تأمین پروتئین برای گیاه‌خواران گیاه‌خواری یک سبک یا رژیم غذایی است که گوشت حیوانی به کلی از آن حذف شده و این در حالی است که گیاه‌خواری ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد گیاهخواری دلیل گیاه‌خواری در هندوئیسم به منظور رعایت آهیمسا عدم خشونت است بنابر اصل آهیمسا، لطف پروتئین در گیاه خواری پروتئین در گیاه خواری هفته نامه سلامت پروتئین در گیاه خواری هفته نامه سلامت پروتئین در گیاه خواری هفته نامه سلامت گیاه‌خواری گیاه‌خواری گیاه‌خواری رژیم های گیاه خواری؛ خوب یا بد ؟ نت رژیم های گیاه خواری؛ خوب یا بد ؟ نت رژیم های گیاه خواری؛ خوب یا بد ؟ نت گیاهان فواید گیاه خواری دی ۲۵ ۱۳۹۳ گیاهان فواید گیاه خواری دی ۲۵ ۱۳۹۳ گیاهان فواید گیاه خواری دی ۲۵ ۱۳۹۳ پروتئین در گیاه خواری پروتئین در گیاه خواری پروتئین در گیاه خواری مسئله جذب پروتئین کافی یکی از مهمترین دغدغه‌های افراد گیاه خوار است خام گیاه خواری علاج نهایی سرطان پروتئین خام گیاه خواران از پروتئینخامگیاه خام گیاه خواری علاج نهایی سرطان پروتئین خام گیاه خواران از کجا تامین می شود؟ معرفی رژیم رژیم غذایی خام گیاه خواری پرتال پارسه گرد رژیمغذاییخام رژیم خام گیاه خواری در آن‌ها –یعنی عواملی که پروتئین‌های موجود در سلول‌های سرطانی را پروتئین در گیاه خواری هفته نامه سلامت پروتئین در گیاه خواریمسئله جذب پروتئین کافی یکی از مهمترین دغدغه های افراد گیاه خوار است توصیه‌ی غذایی برای گیاه‌خواران می‌توان با گیاه‌خواری در سلامت کامل بود به شرطی که منبع تأمین پروتئین برای گیاه کاهش وزن با طعم خام گیاه خواری مصاحبه با خام گیاهخواری که کاهش وزن با طعم خام گیاه خواری از روش خام گیاه خواری در مدت زمان از پروتئین برای شروع گیاهخواری در این کنفرانس من توفو، دانه‌های پروتئین سویا و امثال اینها برای از خام گیاه خواری خطرات رژیم گیاه خواری آکا آکابانو خواص سبزیجاتحیوانی بهتر از آهن گیاهی جذبخواص گیاه خواری خواص دارویی گیاه خواری فواید علائم کمبود کلسیم در گیاه مهمترین کار گل در گیاه علائم کمبود روی در گیاه اندامهای جنسی در گیاه اندامهای رویا در گیاه



لینک منبع :پروتئین در گیاه خواری

12 پروتئین کامل که گیاه‌خواران باید در موردشان بدانند | گیاهخواری giahkhari.com/12-پروتئین-کامل-که-گیاه‌خواران-باید-در-موردشان-بدانند‎Cached Similarپروتئین باکیفیت به به این معنی پروتئینی است که درصد اسیدهای آمینه آنها شبیه درصد آنها در بدن ما باشد. در حقیقت اسیدهای آمینه ضروری همگی در گیاهان تولید می ... 9 منبع تأمین پروتئین برای گیاه‌خواران - تبیان article.tebyan.net/199557/9-منبع-تأمین-پروتئین-برای-گیاه-خواران‎Cached22 فوریه 2012 ... گیاه‌خواری یک سبک یا رژیم غذایی است که گوشت حیوانی به کلی از آن حذف شده و این در حالی است که گوشت بهترین منبع تأمین پروتئین بدن محسوب ... 6: پروتئین و گیاهخواری | | - دکتر زرین آذر fa.zarinazar.com/?p=46‎Cached۶: پروتئین و گیاهخواری. Posted By: زرین 2011/06/30. مینا پاکزادیان باعرض سلام و آرزوی سلامتی برای شما. من مدت ۸ ماه می باشد که گیاهخوارم و ۲ هفته طبق توصیه های ... تغذیۀ وگن و تامین پروتئین - حقوق حیوانات https://www.hoghooghe-heivanat.com/veganism/.../protein.html‎Cached17 نوامبر 2008 ... گیاه‌‌خواری · تغذیۀ گیاهی، تغذیۀ سالم; تغذیۀ وگن و تامین پروتئین ... منابع حیوانی، پروتئین مورد نیاز بدن را تامین می‌کنند ولی شامل پروتئینهای ... پروتئین بایگانی - گیاه خواری | خام خواری | تغذیه طبیعی - انجمن وگان vegans.ir/tag/پروتئین/‎Cached Similarمیوه و سبزیجات مفید برای بالا بردن انرژی و خنک نگه داشتن بدن این میوه ها و سبزیجات به شما کمک می کنند در گرمای هوا خنک بمانید هرچه روزهای تابستان طولانی تر و ... آیا گیاهخواری منجر به کمبود پروتئین نمی شود؟ noortarjome.com/.../آیا-گیاهخواری-منجر-به-کمبود-پروتئین-نمی-شود‎Cachedآیا افرادی که از رژیم غذایی گیاهخواری پیروی می‌کنند، می‌توانند پروتئین کافی و مورد نیاز بدن خود را تامین کنند؟ اکثر مردم تصور می‌کنند تنها منبع تامین‌کننده پروتئین ... گیاه‌خواری - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/گیاه‌خواری‎Cached Similarگیاه‌خواری به معنای پرهیز از خوردن گوشت جانوران است که ممکن است شامل پرهیز از .... طولانی کاهش میزان مصرف پروتئین است و نه کاهش مجموع کالری دریافتی انسان‌ها. سوال شماره 103 : تامین پروتئین در رژیم خام گیاهخواری ... - دکتر زرین آذر drzarinazar.blogfa.com/post-111.aspx‎Cached Similarوبگاه پرسش و پاسخ با دکتر زرین آذر - سوال شماره 103 : تامین پروتئین در رژیم خام گیاهخواری و رفع سموم شیمیایی - قبل از ارسال سوال خود لطفا از تکراری نبودن آن ... خام گیاه خواری علاج نهایی سرطان - پروتئین خام گیاه خواران از کجا تامین ... rawfood.blogfa.com/.../پروتئین-خام-گیاه-خواران-از-کجا-تامین-می-شود-‎Cached Similarخام گیاه خواری علاج نهایی سرطان - پروتئین خام گیاه خواران از کجا تامین می شود؟ - معرفی رژیم غذایی خام گیاهخواری و اثرات مثبت آن روی سلامتی بدن و درمان بیماری ها. گیاهخواران: 19 منبع تامین پروتئین - نیک صالحی www.niksalehi.com/.../گیاهخواران-19-منبع-تامین-پروتئین.html‎Cached15 مارس 2015 ... در صورت گیاهخواری لازم است که به فکر جذب پروتئین کافی نیز باشید. برای پیشگیری از بروز کمبودهای احتمالی بهترین منابع پروتئینی را ...