مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

در قیامت فرصت عذرخواهی نیست

[ad_1]

بامداد-در قیامت هیچ کس به درد هیچ کس نخواهد خورد، در آنجا هر کس خودش تنها با اعمال خود می ماند و شفاعت نیز در هر حالتی پذیرفته نیست!روز قیامت از جاهایی است که در آن عذرخواهی کردن و توبه و اظهار پشیمانی هیچ فایده ای ندارد.

«یَا أَیُّهَا الَّذِینَ کَفَرُوا لَا تَعْتَذِرُوا الْیَوْمَ إِنَّمَا تُجْزَوْنَ مَا کُنتُمْ تَعْمَلُونَ»: اى کسانى که کافر شده‏اید، امروز عذر نیاورید، در واقع به آنچه مى ‏کردید کیفر مى ‏یابید.

در قیامت هر کس دعا کند مستجاب نمی شود؛ «وَ اتَّقُوا یَوْماً لا تَجْزی نَفْسٌ عَنْ نَفْسٍ شَیْئاً وَ لا یُقْبَلُ مِنْها شَفاعَةٌ وَ لا یُوْخَذُ مِنْها عَدْلٌ وَ لا هُمْ یُنْصَرُونَ».
در قیامت هیچ کس به درد هیچ کس نخواهد خورد، در آنجا هر کس خودش تنها با اعمال خود می ماند و شفاعت نیز در هر حالتی پذیرفته نیست!
در سوره روم آیه ۵۷ نیز می فرماید: «فَیَوْمَئِذٍ لا یَنْفَعُ الَّذینَ ظَلَمُوا مَعْذِرَتُهُمْ وَ لا هُمْ یُسْتَعْتَبُونَ».
عده ای روز قیامت لب به عذرخواهی برمی دارند اما باید بدانیم که عذرخواهی در روز قیامت سود و فایده ای نخواهد داشت هر چند که عذرخواهی واقعی و با نیت اخلاص و خلوص باشد؛ زیرا در قیامت چشمان همگان به حقیقت چنان که باید و شاید روشن می شود و هیچ مطلب پوشیده ای باقی نمی ماند.

re1609
در آن حالت که مجرمان، منافقان، کافران، مستکبران و ظالمان با عذاب های الهی رو به رو می شوند از خداوند می خواهند که عذر ایشان را بپذیرد ولی خداوند بیان می کند که قیامت جای عذر خواهی نیست. (توبه آیات ۶۴ و ۶۶ و جاثیه آیات ۳۴ و ۳۵ و نیز روم آیه ۵۷ و غافر آیه ۵۲ و ۱۱ و ۱۲)

این ‌جا که میدان هست و اجازه داده شده است، این ‌جا که عذر خواهى براى ما درجه مى ‌آفریند، گناهان را مى ‌شوید و ما را پاک و نورانى مى‌ کند، از خداى متعال عذر خواهى کنیم

قیامت جای عذرخواهی نیست!
روزى خواهد آمد که خداى متعال به مجرمین بفرماید: «وَلَا یُۆْذَنُ لَهُمْ فَیَعْتَذِرُونَ: و آنها را اذن (سخن) گفتن نمى‏دهند، پس عذر نتوانند آورد (زیرا که عذر ندارند)». (مرسلات: ۳۶)
در قیامت، به ما اجازه‌ى عذرخواهى نخواهند داد، به مجرمین اجازه نمى‌دهند که زبان به عذرخواهى باز کنند؛ آنجا جاى عذر خواهى نیست.
این ‌جا که میدان هست و اجازه داده شده است، این ‌جا که عذر خواهى براى ما درجه مى ‌آفریند، گناهان را مى ‌شوید و ما را پاک و نورانى مى‌ کند، از خداى متعال عذر خواهى کنیم.

این‌جا که فرصت هست، لطف خدا و نگاه محبّت الهى را متوجّه و شامل حال خود کنیم. «فَاذْکُرُونِی أَذْکُرْکُمْ»؛ (بقره: ۱۵۲) مرا به یاد آورید، تا من شما را به یاد آورم.
در‌‌ همان لحظه‌اى که شما دلتان را متوجّه خداى متعال و خدا را در دل خودتان حاضر مى ‌کنید و به یاد خدا مى ‌افتید، خداى متعال در‌‌ همان لحظه، چشم لطف و مهر و عطوفتش متوجّه شماست؛ دست لطف و بذل و بخشش او به سوى شما دراز است.
خدا را به یاد خودمان بیندازیم، و الّا روزى خواهد رسید که خطاب الهى به سمت گناهکاران مى‌آید که «… إِنَّا نَسِینَاکُمْ … »؛ (سجده: ۱۴) ما شما را فراموش کردیم، ما شما را به دست فراموشى سپرده‌ایم، بروید! عرصه‌ى قیامت این‌ گونه است

منبع:tebyan.net

نوشته در قیامت فرصت عذرخواهی نیست اولین بار در بامداد پدیدار شد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان


عبارات مرتبط با این موضوع

انسان شناسی در صحیفه سجادیهچکیده صحیفه سجادیه در عین حال که دربردارنده ظریف ترین و دقیق ترین راز و نیازهاست و بیانات در خطبه‌های نمازجمعه بیانات در خطبه‌های نمازجمعه بسم‌اللَّه‌الرّحمن‌الرّحیم‌ الحمدللَّه ربّ عکس قدیمی از افغانستان که هرگز ندیده‌اید تردیدلیام فاکس، وزیر دفاع بریتانیا، تقریبا دو هفته قبل در دیدار از افغانستان گفت نیروهای یک ایرانی در بوستون آقا دو هفته مونده به کریسمس از برف خبری نیست تهران گویا کلی برف اومده انصافا داستان هم آغوش،زیر دوش لخت و عریان در مقابل آینۀ قدی حمام می ایستم و خود را در آن برانداز می کنم، تکانی می حمیدرضا فلاح فتاوای بعضی از آیات عظام در مورد …فتاوای بعضی از آیات عظام در مورد ورود به حوزه علمیّهسخنان زیبا و آموزنده هیچ چیز زیباتر و تحریک کننده تر از این نیست که مردی که دوستش دارید در بستر به شما بگوید حمیدرضا فلاح احکام جامع جنابتاین آیه ها در چهار سوره قرآن آمده است سجده آیه۵، فصلت آیه۳۷، نجم آیه۶۲، علق آیه ۱۹جام نیوز خوانندگی و رقص زن نیمه در …به گزارش گروه فرهنگی جام نیوز، چند روزی است که خبر خوانندگی یک زن در یکی از تالارهای فیلمی از اجرای زنده محسن چاوشی منتشر شد سایت …مروری بر آلبوم‌های شاخص موسیقی پاپ که پس از ماه صفر منتشر خواهند شد در قیامت فرصت عذرخواهی نیست در قیامت هیچ کس به درد هیچ کس در قیامت هیچ کس به درد هیچ کس نخواهد خورد، در آنجا هر کس خودش حالا من باید عذرخواهی کنم عذر بی حاصل در قیامت در قیامت، به ما اجازه ى عذر قیامت جای عذرخواهی نیست این‌جا که فرصت هست، لطف خدا و قیامت جای عذرخواهی نیست قیامت جای عذرخواهی نیست بدانیم که عذرخواهی در روز قیامت سود و فرصت هست، لطف قیامت جای عذرخواهی نیست جدید فان جو مذهبی قیامت جای عذرخواهی نیست در قیامت هیچ قیامت جای عذرخواهی نیست در این‌جا که فرصت هست قیامت جای عذرخواهی نیست جوان ایرانی مذهبی قیامت جای عذرخواهی نیست در قیامت هیچ کس به درد هیچ کس این‌جا که فرصت هست، لطف خدا و نگاه قیامت جایی برای عذرخواهی نیست عذرخواهی در قیامت کارساز نیست در قیامت نیز که قیامت جای عذرخواهی نیست فرصت هست قیامت جای عذرخواهی نیست روضه نیوز قیامتعذرخواهینیست قیامت جای عذرخواهی نیست در این ایام قیامت جای عذرخواهی نیست اربعین؛ بهترین فرصت درس‌گفتار قرآن کریم روز بیست و نهم قیامت؛ روز پاسخگویی خدای نکرده در قیامت، به ما آن‌جا جای عذرخواهی نیست فرصت هست، خدا را اظهار پشیمانی و توبه و عذر خواهی در قیامت فایده ای هم دارد؟ اظهار پشیمانی و عذرخواهی در قیامت قیامت جای عذرخواهی نیست این‌جا که فرصت هست، لطف توبه و عذرخواهی در قیامت خریداری ندارد در روز قیامت هیچ کس نیست که توبه و طلب بخشش ما را بپذیرد عده ای روز قیامت لب به عذرخواهی برمی



لینک منبع :در قیامت فرصت عذرخواهی نیست

Images for در قیامت فرصت عذرخواهی نیست قیامت جای عذرخواهی نیست! - بیتوته www.beytoote.com/religious/tenet/apologies2-judgment.html‎Cachedروز قیامت از جاهایی است که در آن عذرخواهی کردن و توبه و اظهار پشیمانی هیچ فایده ای ندارد. ... این‌جا که فرصت هست، لطف خدا و نگاه محبّت الهى را متوجّه و شامل حال خود کنیم. امام خامنه‌ای: شب قدر فرصتی برای مغفرت و عذرخواهی www.x-shobhe.com/print/1353.html‎Cachedخدای نکرده در قیامت، به ما اجازه عذرخواهی نخواهند داد. به مجرمین اجازه نمی دهند که زبان به عذرخواهی باز کنند؛ آن جا جای عذرخواهی نیست. این جا که میدان هست، این جا که اجازه ... قیامت جای عذرخواهی نیست! - روضه نیوز www.rozenews.com/view/15007/قیامت-جای-عذرخواهی-نیست! 7 جولای 2016 ... (۱) خدای نکرده در قیامت، به ما اجازه‌ی عذرخواهی نخواهند داد. ... این‌جا که فرصت هست، خدا را متوجه به خودتان و لطف خدا و نگاه محبت الهی را متوجه و شامل حال ... شب قدر، بهترین فرصت برای عذرخواهی | تیتر اول - موسسه جهادی صهبا www.jahadi.ir/titr1/9205091‎Cached31 جولای 2013 ... اجازۀ عذرخواهی به ما نخواهند داد در قیامت، خدای نکرده. به مجرمین اجازه نمی‌دهند که زبان باز کنند به عذرخواهی؛ جای عذرخواهی نیست آنجا. اینجا که میدان هست، ... درس‌گفتار قرآن کریم روز بیست و نهم | قیامت؛ روز پاسخگویی farsi.khamenei.ir/speech-content?id=20784‎Cached Similar18 آگوست 2012 ... قیامت جای عذرخواهی نیست! روزی خواهد آمد که ... این‌جا که فرصت هست، خدا را متوجّه به خودتان و لطف خدا و نگاه محبّت الهی را متوجّه و شامل حال خودتان کنید. روزی خواهد رسید که دیگر فرصتی نیست / فرصتی برای ملت | تبیین tabyin.ir/node/56946 26 ژوئن 2016 ... روزی خواهد رسید که دیگر فرصتی نیست / فرصتی برای ملت. شب قدر، فرصتی ... خدای نکرده در قیامت به ما اجازه عذرخواهی نخواهند داد. دعای روز بیستم ... میهن مگ - قیامت جای عذرخواهی نیست! https://mihanmag.com/post/.../قیامت_جای_عذرخواهی_نیست!‎Cached24 مه 2017 ... در روز قیامت از مکان هایی که عذرخواهی و ابراز تاسف هر گونه مزایای. ... این‌جا که فرصت هست، لطف خدا و نگاه محبّت الهى را متوجّه و شامل حال خود کنیم. بند امیر - نام ها و اوصاف قیامت bande-amir.blogfa.com/post-76.aspx‎Cachedهرکسی در زندگی کوتاه خود فرصت این را دارد تا خود را برای ابدیت بسازد. .... درین دنیا اجازه داده شده است و در قیامت دیگر محل عذرخواهی نیست چنانچه قرآن کریم میفرماید ... مرگ؛ پایان فرصت‌ بازگشت/ از گردنه صعب‌العبور قیامت غافل نشویم iqna.ir/.../مرگ-پایان-فرصت‌-بازگشت-از-گردنه-صعب‌العبور-قیامت-غافل-نشویم‎Cached1 فوریه 2017 ... مرگ؛ پایان فرصت‌ بازگشت/ از گردنه صعب‌العبور قیامت غافل نشویم ... می نماید که پس از مرگ، مجالی برای عذرخواهی و راهی برای بازگشت نیست.