مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

آغاز به‌کار دیتاسنتر فضایی ایران تا بهار

[ad_1]

خبرگزاری مهر - معصومه بخشی پور: رئیس سازمان فضایی ایران از بهره برداری از مرکز داده فضایی کشور برای پایش و رصد تصاویر ماهواره های سنجش از دور تا بهار سال ۹۶ خبر داد.

 

 آغاز به‌کار دیتاسنتر فضایی ایران تا بهار/ رصد تصاویر ماهواره‌ای

محسن بهرامی با اشاره به اقداماتی که سازمان فضایی ایران برای کاربردی کردن فناوری فضایی در دست انجام دارد، اظهار داشت: باید نوع نگاهمان را نسبت به فناوری فضایی تغییر دهیم و در این حوزه تنها به فکر ساخت سخت افزار نباشیم. بلکه آنچه که در این بخش مورد نیاز بوده و دارای اهمیت است، موضوع کاربردهای این فناوری است.

وی با تاکید براینکه برنامه مان این است که در کشور توجه بیشتری به بهره برداری از فناوری فضایی شود، ادامه داد: امیدواریم این برنامه ریزی به مرور اجرایی شود تا سازمانهای مرتبط بتوانند برای دریافت دیتاهای مورد نیاز از فناوری ماهواره ای استفاده کنند.

بهرامی با اشاره به کاربرد فناوری سنجش از دور برای پایش و رصد حوادث طبیعی و محیط زیست، خاطرنشان کرد: دیتاسنتر فضایی کشور بهار سال ۹۶ آماده بهره برداری خواهد شد و با وجود این مرکز داده، امیدواریم بتوانیم حجم زیادی دیتای دریافتی از ماهواره های سنجش از دور را بایگانی و آرشیو کرده و در اختیار سازمانهای مرتبط مانند محیط زیست، جهاد کشاورزی و مدیریت بحران قرار دهیم.

رئیس سازمان فضایی ایران با تاکید براینکه پایش محیط زیست به کمک تصاویر ماهواره های سنجش از دور، پیش از این نیز در کشور مورد استفاده قرار می گرفت، ادامه داد: برای مثال در رخدادهایی مانند سیل خوزستان و زلزله کرمان در عرض ۲۴ ساعت با همکاری سازمان همکاریهای فضایی آسیا و اقیانوسیه (اپسکو)، تصاویر دریافتی از ماهواره های سنجشی را دریافت کرده و برای سازمانهای مربوطه ارسال کردیم.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، پایش پدیده گرد و غبار و خشکسالی با استفاده از فناوری سنجش از دور را از دیگر اقداماتی عنوان کرد که در حال کاربردی شدن در کشور است.

وی گفت: هم اکنون با سازمان محیط زیست و وزارت کشاورزی وارد مذاکره شده ایم که در صورت راه اندازی مرکز داده فضایی، بخشی از نیاز این سازمانها را برای در اختیار داشتن تصاویر ماهواره ای از وضعیت کشور، فراهم کنیم.

بهرامی با تاکید براینکه مهمترین هدف ما معرفی توانمندی فناوری فضایی است، گفت: بخشی از توانمندیهای فناوری فضایی مربوط به پرتاب ماهواره و بخشی دیگر مربوط به تهیه تصاویر ماهواره ای است که در این زمینه برای برطرف شدن مشکلات موجود، جلساتی را با سازمانهای مختلف درگیر پدیده گرد و غبار داشته ایم.

رئیس سازمان فضایی ایران با بیان اینکه برطرف کردن پدیده های اینچنینی در حیطه مسئولیت سازمان فضایی نیست، اضافه کرد: ما بازار کاربرد این فناوری و ابزارهای موردنظر را در اختیار مسئولان قرار می دهیم اما برای استفاده از این ابزار، سازمانهای مربوطه باید پیگیری کنند.

مرکز داده فضایی می تواند در قالب درگاه مکانی طراحی شده کلیه اطلاعات تصاویر ماهواره ای موجود در سازمان فضایی ایران و همچنین سایر سازمان ها و ادارات کشور را ساماندهی کرده و امکان دسترسی را برای کاربران در سطح کشور فراهم و از همین طریق نیز محصولات با ارزش افزوده سنجش از دور را ارائه کند.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان


عبارات مرتبط با این موضوع

کار در منزل، کار پاره وقت،استخدام ویژه سراسر …کار در منزل، کار پاره وقت،استخدام ویژه سراسر کشور،شغل پاره وقتکار در منزل با تایپ کاردرمنزلباتایپ و ترجمه ی متن در منزل با درآمد بالا بدون نیاز به سرمایه غیر حضوری با کارمزد بالاایستنا فناوری اطلاعاتبا عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایستنا به طور معرفی استان اردبیل موقعیت جغرافیایی استان اردبیل درشمال غربی فلات ایران بین مختصات جغرافیایی تا روزه و رمضان در آینه شعر فارسیمبارک باد آمد ماه روزه رهت‏خوش باد، ای همراه روزه شدم بر بام تا مه را ببینم که بودم آغاز به کار دیتاسنتر فضایی ایران تا بهار آکا فضایی ایران از بهره برداری از مرکز داده فضایی کشور برای پایش و رصد تصاویر ماهواره های آغاز به‌کار دیتاسنتر فضایی ایران تا بهار مرجع آخرین اخبار اخبار نظامی ایران خانه اخبار نظامی ایران آغاز به‌کار دیتاسنتر فضایی ایران تا دیتاسنتر فضایی کشور بهار آغاز به‌کار دیتاسنتر فضایی ایران تا بهار آغاز به‌کار دیتاسنتر فضایی ایران تا آغاز به‌کار دیتاسنتر فضایی ایران تا آغاز به‌کار دیتاسنتر فضایی ایران تا آذین بندی سال نومیلادی در جهان خبر آذین بندی سال نومیلادی در جهان خبر آذین بندی سال نومیلادی در جهان خبر خانه هایی با معماری عجیب و غریب و زیبا خانه هایی با معماری عجیب و غریب و زیبا خانه هایی با معماری عجیب و غریب و زیبا هند ارزان‌ترین خودروی جهان را عرضه می هند ارزان‌ترین خودروی جهان را عرضه می هند ارزان‌ترین خودروی جهان را عرضه می آغاز به‌کار دیتاسنتر فضایی ایران تا بهار آغاز به‌کار دیتاسنتر فضایی ایران تا بهار آغاز به‌کار دیتاسنتر فضایی ایران تا بهار دیتاسنتر فضایی کشور بهار سال ۹۶ آماده بهره آغاز به کار دیتاسنتر فضایی ایران تا بهار آغاز به کار دیتاسنتر فضایی ایران تا دیتاسنتر فضایی کشور بهار به کار دیتاسنتر فضایی آغاز به‌کار دیتاسنتر فضایی ایران تا بهار ایران هشدار آغاز به‌کار دیتاسنتر فضایی ایران تا بهار رئیس سازمان فضایی ایران دیتاسنتر فضایی کشور آغاز به‌کار دیتاسنتر فضایی ایران تا بهار رئیس سازمان فضایی آغاز به‌کار دیتاسنتر فضایی ایران تا آغاز به‌کار دیتاسنتر فضایی ایران تا بهار آغاز به‌کار دیتاسنتر فضایی ایران تا بهار رصد تصاویر ماهواره آغاز به‌کار دیتاسنتر فضایی ایران تا بهار رصد دیتاسنتر فضایی کشور بهار سال ۹۶ آغاز به کار دیتاسنتر فضایی ایران تا بهار از دور تا بهار به فناوری فضایی تغییر سازمان فضایی ایران برای بلاغ مازندران آغاز به‌کار دیتاسنتر فضایی ایران تا بهار آغاز به‌کار دیتاسنتر فضایی ایران تا بهار آغاز به‌کار دیتاسنتر فضایی ایران تا اجتماعی » آغاز به‌کار دیتاسنتر فضایی ایران تا بهار آغاز به‌کار دیتاسنتر فضایی سنجش از دور تا بهار سازمان فضایی ایران برای



لینک منبع :آغاز به‌کار دیتاسنتر فضایی ایران تا بهار

آغاز به‌کار دیتاسنتر فضایی ایران تا بهار/ رصد تصاویر ماهواره‌ای ... www.mehrnews.com/.../آغاز-به-کار-دیتاسنتر-فضایی-ایران-تا-بهار-رصد-تصاویر-ماهواره-ای‎Cached8 نوامبر 2016 ... رئیس سازمان فضایی ایران از بهره برداری از مرکز داده فضایی کشور برای پایش و رصد تصاویر ماهواره های سنجش از دور تا بهار سال ۹۶ خبر داد. آغاز به‌کار دیتاسنتر فضایی ایران تا بهار؛ رصد تصاویر ماهواره‌ای sobhemihan.ir/.../آغاز-به‌کار-دیتاسنتر-فضایی-ایران-تا-بهار؛-رصد-تصاویر-ماهواره‌ای‎Cachedآغاز به‌کار دیتاسنتر فضایی ایران تا بهار؛ رصد تصاویر ماهواره‌ای به گزارش صبح میهن به نقل از سرمدنیوز : رئیس سازمان فضایی ایران از بهره برداری از مرکز داده ... آغاز به کار دیتاسنتر فضایی ایران تا بهار 96 - دنیای اقتصاد donya-e-eqtesad.com/news/1078650 9 نوامبر 2016 ... خبرگزاری مهر: رئیس سازمان فضایی ایران از بهره‌برداری از مرکز داده فضایی کشور برای پایش و رصد تصاویر ماهواره‌های سنجش از دور تا بهار سال ۹۶ ... استان سمنان/آغاز به‌کار دیتاسنتر فضایی ایران تا بهار/ رصد تصاویر ... semnan.ivo.ir/.../home/?.../آغاز-به‌کار-دیتاسنتر-فضایی-ایران-تا-بهار...‎Cachedهمه خبرها. آغاز به‌کار دیتاسنتر فضایی ایران تا بهار/ رصد تصاویر ماهواره‌ای · بیشتر . تمامی حقوق این سایت محفوظ و متعلق به سازمان دامپزشکی کشور است. دستورالعمل ... آغاز طراحی پایگاه فضایی چابهار - تبیان article.tebyan.net/259924/آغاز-طراحی-پایگاه-فضایی-چابهار‎Cached13 ا کتبر 2013 ... قائم‌مقام سازمان فضایی ایران از آغاز طراحی مقدماتی پایگاه فضایی چابهار خبر داد. ... از دستاوردهای راه اندازی این پایگاه فضایی جدید است که فاز اول آن تا سال 1395 به بهره برداری خواهد رسید. ... آغاز به کار دیتاسنتر فضایی ایران تا بهار. فناوری فضایی بایگانی - صفحه 3 از 4 - امیدخوزستان omid-khouzestan.ir/بایگانی/tag/فناوری-فضایی/page/3 آغاز به‌کار دیتاسنتر فضایی ایران تا بهار. امید خوزستان: خبرگزاری مهر – معصومه بخشی پور: رئیس سازمان فضایی ایران از بهره برداری از مرکز داده فضایی کشور ... روزنامه ایران_خبر www.iran-newspaper.com/Newspaper/BlockPrint/157768‎Cached9 نوامبر 2016 ... به گزارش «ایران»، معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) با ذکر ... آغاز به‌کار دیتاسنتر فضایی تا بهار مرکز داده - نیوزیفای newsify.ir/tag/مرکز%20داده‎Cachedمعاون سازمان فضایی ایران گفت: سیستم هشداردهنده آتش سوزی از طریق ماهواره های سنجشی در مرکز داده های فضایی ... آغاز به‌کار دیتاسنتر فضایی ایران تا بهار 6ماه‌قبل. PressReader - Shahrara Institute: 2016-11-09 www.pressreader.com/iran/shahrara-institute/20161109/ 9 نوامبر 2016 ... ... با قوت درحال پیگیریاست · زنگنه: از توتال متشکرم که به ایران آمد! ... آغاز بهکار دیتاسنتر فضایی ایران تا بهار · ارائه اینترنت رایگان به زائران ... سامانه پایش گرد غبار با استفاده از فناوری فضایی ایجاد می شود onvansho.ir/.../سامانه-پایش-گرد-غبار-با-استفاده-از-فناوری-فضایی-ایجاد-می-شود.html تهران ایرنا رییس سازمان فضایی ایران از آمادگی این سازمان برای ایجاد سامانه ای برای . سه دستاورد ... آغاز به‌کار دیتاسنتر فضایی ایران تا بهار رصد تصاویر. از فناوری ...