مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

عوارض خطرناک شکستن قولنج

[ad_1]

 

با دلگرم همراه باشید تا با خطرات شکستن قولنج بیشتر آشنا شوید.

 

مضرات  شکستن قولنج

مضرات  شکستن قولنج

قولنج چیست؟

 

شکستن قولنج کمر در اکثر مواقع احساس بسیار خوبی به شما می دهد چرا که تنش عضلانی در کمر را از بین می برد ، عضلات را آزاد می کند و دامنه حرکتی مفاصل کمر را افزایش می دهد. شکستن قولنج کمر یا آزاد کردن مفاصل ستون فقرات کار خطرناک و مضری نیست ، به شرطی که به روش صحیح و تحت شرایط کنترل شده و در جهت های نرمال حرکت مفاصل ستون فقرات انجام شود.

چرخاندن و کشیدن ستون فقرات معمولا باعث شکستن قولنج و تولید صدای خفیفی از مفاصل کوچکی که در ستون فقرات قرار دارند ، می شود. خصوصا در صورتی که شما دارای بیماری ، آسیب یا مشکلی در ستون فقرات خود هستید لازم است این کار توسط یک متخصص طب فیزیکی و توانبخشی برای شما انجام شود.

گاهی اوقات شما بعد از یک روز کار سخت ، احساس تنش و گرفتگی در کمر خود می کنید ، اما بعد از این که در جهتی خاص کمر خود را می کشید یا می چرخانید صدایی از مفاصل کمر خود می شنوید و بلافاصله احساس بدی که در کمر خود داشتید از بین می رود. در این زمان شما اصطلاحا خودتان ، قولنج خودتان را شکسته اید و احتمالا این شروع یک عادت همیشگی ( برای شکستن قولنج کمر) خواهد بود.

 

مضرات  شکستن قولنج

 

اما آیا شکستن قولنج کمر برای شما مضر نیست ؟

اگر این طور نیست ، تا چه حد انجام دادن این کار اشکال ندارد و زیاده روی محسوب نمی شود ؟

روش صحیح انجام دادن این کار چیست ؟

 

شکستن قولنج عادتی است که در بین حدود 68 درصد مردم رواج دارد و این درحالی است که اکثر آنها از عوارض و خطرات شکستن قولنج خبر دارند ولی بدون توجه به مشکلاتی که بعداز این حس راحتی حاصل خواهد شد ادامه به شکستن قولنج شان می کنند.

معمولا برای همه ما پیش می آید که بر اثر خستگی جسمی، یک کش و قوس به بدن خود می دهیم. بر اثر عادت فشاری را روی انگشتان خود وارد می کنیم یا با کج و راست کردن گردن و کمر که بر اثر خستگی ها مثلا نشستن های طولانی مدت ایجاد شده است، لذت شنیدن صدای شکستن قولنج را به جان بخریم.

 

این صدای لذت بخش از کجا می آید؟

چرا بعد از شکستن قولنج احساس خوبی پیدا می کنیم؟

آیا این کار سلامت مان را به خطر می اندازد؟

 

به گفته متخصصان علت قولنج کردن مفاصل، ایجاد حباب های گاز دی اکسید کربن (CO2) است که با افزایش حجم داخل مفصل نوعی احساس تنگی در فواصل مفصلی ایجاد می کند و افراد با خم کردن مفصل شان، حباب به وجود آمده را می ترکانند و به اصطلاح قولنج شان شکسته می شود. در این حالت حجم مفصل به حالت عادی و طبیعی خود بر می گردد، اما این برگشت پذیری همیشگی نیست و به همین دلیل هم شکستن قولنج با آن صدای خوشایند به یک عادت تبدیل خواهدشد.

 

 

مضرات  شکستن قولنج

علائم و نشانه ها قولنج

 

نشانه های بیماری قولنج توسط هر فرد به طور متفاوتی توصیف می شود ولی تمامی این توصیف های متفاوت به یک معنای یکسان اشاره دارند ، توصیف هایی مانند : صدا دادن کمر، جا افتادن کمر ، تق تق کمر و...

 

مضرات  شکستن قولنج

 

 

چه تعداد از افراد قولنج خود را می شکنند؟

 

براساس آمار بیش از 68 درصد افراد عادت به شکستن قولنج انگشتان دست شان دارند. 50 درصد علاوه بر انگشتان دست، قولنج کمر، گردن و شانه های شان را هم می شکنند اما درصد کمی هم وجود دارند که با شکستن قولنج گوش و انگشتان پا و مچ و... احساس خوبی پیدا می کنند.

 

 

مضرات  شکستن قولنج

 

شکستن قولنج خطرناک است؟

 

بسیاری از متخصصان بر این باورند قولنج شستن یا همان خم کردن مفاصل تنها برای افرادی خطرناک است که دچار مشکلات مفصلی و دردهای مزمن استخوانی عضلانی هستند اما خم کردن مفاصل انگشتان، گردن، کمر و... و شکستن قولنج تقریبا هیچ ضرری برای افراد سالم ندارد و آسیبی به مفاصل، مهره های گردن و کمر و استخوان ها وارد نمی کند. حتی هیچ پژوهش علمی موثقی در رابطه با شکستن قولنج و ابتلا به آرتروز وجود ندارد.

البته کم نیستند متخصصانی که بی خطر بودن شکستن قولنج را رد می کنند. پروفسور راجر دیمن، متخصص طب فیزیکی و استاد دانشگاه پورتلند از جمله همین مخالفان است. به گفته پروفسور دیمن، شکستن قولنج برای بعضی ها با آسیب هایی همراه است چون فرد برای رسیدن به صدای خوشایند ناشی از آن گاهی فشار زیادی به مفاصل وارد می کنند و به آنها صدمه می زند. پس اگر شما هم جزو افرادی هستید که عادت به شکستن قولنج دارید و گاهی اوقات این فشار به حدی است که دچار درد می شوید، باید این عادت را برای همیشه کنار بگذارید.

حتی اگر از اطرافیان تان می خواهید که قولنج کمرتان را با دست یا حتی پا بشکنند، خبر خوبی برای تان نداریم چون براساس بررسی های این متخصص طب فیزیکی، این کار می تواند به بروز آسیب های ستون فقرات، دردهای مفصلی در ناحیه کمر و گردن، سردرد، تاری دید و... منجر شود.

 

مضرات  شکستن قولنج

 

قولنج و عوارض شکستن آن

 

حتما شما هم شنیده اید که می گویند شکستن قولنج باعث بروز بیماری پارکینسون در دوران میان سالی و سالمندی می شود. این موضوع چقدر واقعیت دارد؟

شاید بهتر باشد با آگاهی در مورد پارکینسون و توضیحاتی درباره این بیماری به جواب برسیم. پارکینسون یک بیماری دستگاه عصبی مرکزی در بزرگسالان است که با افزایش سن، احتمال ابتلا به آن افزایش می یابد و از جمله علائم آن سفتی عضلانی پیش رونده تدریجی، لرزش و از بین رفتن مهارت های حرکتی است.

درواقع این مشکل هنگامی ایجاد می شود که نواحی خاصی از مغز توانایی شان را در تولید هورمون دوپامین از دست می دهند. پس با توجه به این موضوع که پارکینسون یک اختلال مغزی است و در شاخه بیماری های مغز و اعصاب قرار می گیرد، نمی تواند رابطه ای با شکستن قولنج داشته باشد و اگر هم عده ای می گویند شکستن قولنج زمینه لرزش دست را در دوران سالمندی فراهم می کند، این لرزش هیچ ربطی به پارکینسون ندارد؛ هرچند این موضوع هم نیاز به بررسی های بیشتر دارد چون در محافل علمی بحث درباره آن کم نیست و تنها براساس نتایج چندتحقیق محدود در دنیا پزشکان روی این ارتباط تاکید کرده اند.

 

عوارض شکستن قولنج گردن

 

شاید شکستن معمولی قولنج انگشتان در حالت عادی مشکل زا نباشد اما این موضوع در مورد گردن اصلا صادق نیست و ممکن است انجام حرکات سریع برای شکستن قولنج به شریان های گردن آسیب برساند و باعث تحریک لنف های ناحیه سر و گردن و سایش تدریجی مهره ها شود و سلامت فرد را به شدت به خطر بیندازد.

همچنین هرگز نباید از فرد دیگری برای شکستن قولنج تان کمک بگیرید چون احتمال آسیب به ستون فقرات، کوفتگی، ضرب دیدگی، و دررفتگی مفاصل کم نیست. از طرفی شکستن قولنج برای افرادی که در سنین میان سالی و سالمندی قرار دارند خطرناک تر است چون به دلیل ضعف مفاصل، ابتلا به آرتروز یا پوکی استخوان ممکن است دچار دردهای شدید در ناحیه مورد نظر و حتی شکستگی استخوان شوند.

 

چگونگی شکستن قولنج کمر

 

به خاطر داشته باشید که لازم است قبل از این که اقدام به شکستن قولنج کمر خود کنید ، حتما با یک متخصص طب فیزیکی و توانبخشی مشورت کنید تا در مورد ایمن بودن این کار به شما اطمینان دهد. متخصص طب فیزیکی و توانبخشی همچنین تمریناتی برای قوی کردن عضلات کمر که مناسب با شرایط شما است ، به شما آموزش می دهدمتخصص طب فیزیکی و توانبخشی بعد از معاینه دقیق کمر شما می تواند تعیین کند که شکستن قولنج کمر برای شما ایمن است یا خیر همچنین او می تواند به شیوه تخصصی این کار را برای شما انجام دهد و در مورد نحوه صحیح حرکت دادن کمر و ستون فقرات در مواقعی که احساس میکنید کمر شما قولنج کرده است ، توصیه های لازم را ارائه دهد.

 

شکستن قولنج کمر روی صندلی

 

ابتدا روی یک مبل یا صندلی راحت و ترجیحا دسته دار بنشینید. بدن خود را بچرخانید و سعی کنید با دست خود ، دسته صندلی در طرف مخالف را بگیرید. به طور مثال بچرخید و با دست چپ خود دسته ی سمت راست صندلی را بگیرید.

بسیار به آرامی و نرمی به کمک دستان خود بدنتان را بچرخانید تا زمانی که احساس کنید گرفتگی که در عضلات کمر خود حس می کردید برطرف شده است. به هیچ وجه بدن خود را به صورت یکباره و ناگهانی نچرخانید چرا که موجب آسیب به کمر شما می شود. سپس کمرخود را در جهت مخالف کشش بدهید.

 

شکستن قولنج کمر روی زمین

 

شما همچنین می توانید در حالت خوابیده روی زمین قولنج کمر را رفع کنید. روی زمین دراز بکشید و یک زانوی خود را خم کنید و آن را به کمک دستان خود به سمت پای مخالف بکشید . به طور مثال پای چپ شما صاف باشد و زانوی راست را خم کنید سپس به آرامی زانوی راست را به سمت پای چپ کشش بدهید. سعی کنید زانوی راست خود را به سمت زمین ( در سمت بیرونی پای چپ) نزدیک کنید .

این کشش را زمانی که احساس کردید گرفتگی در کمر شما برطرف شده است متوقف کنید همچنین در صورتی که در کمر خود احساس درد کردید کشش کمر را ادامه ندهید . این حرکت را در سمت دیگر نیز انجام دهید.

 

 مضرات  شکستن قولنج

 

گردآوری شده ی مجله ی اینترنتی دلگرم

مرجان امینی

 

 

 

 


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان
براساس آمار بیش از 68 درصد افراد عادت به شکستن قولنج انگشتان دست شان دارند. ... از طرفی شکستن قولنج برای افرادی که در سنین میان سالی و سالمندی قرار دارند خطرناک تر است چون به دلیل ضعف مفاصل، ابتلا به آرتروز ... شکستن قولنج ، عوارض.4 ساعت قبل ... عوارض خطرناک شکستن قولنج:قولنج کمر چیست؟ علت،درمان و عوارض شکستن آن/با دلگرم همراه باشید تا با خطرات شکستن قولنج بیشتر آشنا شوید.آنچه باید در مورد عوارض یک عادت خطرناک بدانیم؛. عادتی خطرناک به نام شکستن قولنج ... دستتون درد نکنه با عکساتون یه مدل جدید قولنوج شکستن یاد گرفتمدر صورتیکه شکستن قولنج و تولید صداهای مرتبط با آن با دو علامت درد و التهاب همراه باشد، در آن صورت عوارض خطرناکی ممکن است برای فرد به وجود آید.4 سپتامبر 2007 ... بيشتر مردم با صداهايي که از رفع قولنج از انگشتان / فک /زانو ... دکتر عباس بختياري خطرناک ترين حالت شکستن قولنج را حرکت هاي سريع در ...شفا آنلاین-ایجاد حرکات ناگهانی (قلنج شکستن) در مفاصل به ویژه در مفاصل ... عصمت ادامه داد:چرخش ناگهانی در ناحیه گردن و کمر نیز بسیار خطرناک است؛ آسیب ها، دردها و ...Danestaniha - نگاهی به عوارض شکستن مفاصل ( قولنج ). ... این صدا می تواند ناشی از سایش رباط ها بر روی هم باشد که بسیار خطرناک است زیرا رباط ها ( لیگامان ) ...2 فوریه 2015 ... علت قولنج و صدا درآوردن مهره های کمر ،درمان و رفع کمر درد و گرفتن قلنج ، عوارض شکستن آن در بارداری و در کودکان.30 مه 2012 ... موقع شکستن انگشتان دست، مفصل انگشت تا آخرین حد خودش باز می شود. ... موقعی ک خواستین انگشت رو بشکنین با ب یاد اوردن عوارض خطرناکش جلوگیری کنین.. 00 ... من از بچگی ک 13 سالم بود قلنج انگشت دست و پا کمر و گردنم میشکستم کپ کم عادت شده الان کار هر دیقه شده قلنج .... چه موقع خال ها خطرناک می شوند؟


عبارات مرتبط با این موضوع

عوارض خطرناک شکستن قولنج عواملشکستنقولنجعوارض خطرناک شکستن قولنجقولنج کمر چیست؟ علت،درمان و عوارض شکستن آنبا دلگرم همراه عادتی خطرناک به نام شکستن قولنجعادتیخطرناکبهشاید نتوان با قطعیت از عوارض طولانی مدت شکستن شکستن قولنج شکستن قولنج خطرناک علم ورزش شکستن قولنج عادتی خطرناک و بسیار شایعشکستنقولنجشکستن قولنج عادتی خطرناک و شاید نتوان با قطعیت از عوارض طولانی ‌مدت شکستن قولنج شکستن قولنج عادتی خطرناک پورتال رنگیشکستنقولنجعادتیشکستن قولنج عادتی خطرناک شکستن قولنج عادتی خطرناک پورتال رنگی به نقل از ماهنامه عوارض شکستن قولنج انگشتان دست مجله گیزمیزعوارض شکستن قولنج شکستن قلنج کمر، گردن کمر هم بسیار خطرناک قلمداد شده عادتی خطرناک به نام شکستن قولنج واضحعادتیخطرناکبهنامشکستنعادتی خطرناک به نام شکستن قولنجماهنامه پیام سلامتی آنچه امروز به عنوان قولنج می آیا شکستن قولنج خطرناک است؟آیاشکستنقولنجشکستن قولنج و پارکینسون حتما شما هم شنیده اید که می گویند شکستن قولنج باعث بروز عادتی خطرناک به نام شکستن قولنجعادتیخطرناکبهنامعادتی خطرناک به نام شکستن صدای شکستن قولنج می از عوارض طولانی مدت شکستن عادتی خطرناک به نام شکستن قولنجآنچه امروز به عنوان قولنج می شناسیم، بیشتر از آن که نام بیماری خاصی باشد، یک شکایت عوارض شکستن قولنج چیست؟ جوان آنلاینعوارض شکستن قولنج چیست؟ محقق طب اسلامی عنوان کرد شکستن قولنج کمر، گردن و به‌ خصوص عوارض خطرناک شکستن قولنج عواملشکستنقولنج عوارض خطرناک شکستن قولنجقولنج کمر چیست؟ علت،درمان و عوارض شکستن آنبا دلگرم همراه باشید تا عوارض شکستن قولنج صفحه اول عوارض شکستن قولنج دکتر عباس بختیاری خطرناک ترین حالت شکستن قولنج را حرکت های سریع عوارض خطرناک شکستن قولنج شکستن قولنج خطرناک است عوارض شکستن شکستن قولنج خطرناک است عوارض شکستن شکستن قولنج خطرناک است عوارض شکستن نمایش تاج عروسی ویکتوریا بکهام همسر نمایش تاج عروسی ویکتوریا بکهام همسر نمایش تاج عروسی ویکتوریا بکهام همسر عروسک دستبافت عروسک کلکیعروسک عروسک دستبافت عروسک کلکیعروسک عروسک دستبافت عروسک کلکیعروسک مدل کیف زنانه گروه سوم بهار مدل کیف زنانه گروه سوم بهار مدل کیف زنانه گروه سوم بهار تصاویر دوست داشتنی از تزیین تنگ ماهی تصاویر دوست داشتنی از تزیین تنگ ماهی تصاویر دوست داشتنی از تزیین تنگ ماهی مدلهای جدید وشیک چیدمان اتاق خواب مدلهای جدید وشیک چیدمان اتاق خواب مدلهای جدید وشیک چیدمان اتاق خواب عوارض خطرناک شکستن قولنج علم ورزش شکستن قولنج عادتی خطرناک و بسیار شایع شکستنقولنج شکستن قولنج عادتی خطرناک و بسیار شایع بعضی عادت دارند با فشار به انگشتان دست، حرکات سریع عادتی خطرناک به نام شکستن قولنج عادتیخطرناک شاید نتوان با قطعیت از عوارض طولانی مدت شکستن شکستن قولنج شکستن قولنج خطرناک شکستن قولنج عادتی خطرناک پورتال رنگی شکستنقولنج شکستن قولنج عادتی خطرناک شکستن قولنج عادتی خطرناک پورتال رنگی به نقل از ماهنامه پیام آیا شکستن قولنج خطرناک است؟ شکستن قولنج گرفتن عضلات پشت شکستن انگشتان دست خطر شکستن قولنج عوارض شکستن قولنج نیک عوارض شکستن قولنج چیست؟ پایگاه خبری آفتاب عوارض شکستن قولنج چیست؟ عادتی خطرناک به نام شکستن قولنج عوارض خطرناک جستجو در گوگل چیست؟ آیا شکستن قولنج خطرناک است؟ آیاشکستن شکستن قولنج و پارکینسون حتما شما هم شنیده اید که می گویند شکستن قولنج باعث بروز بیماری عوارض شکستن قولنج چیست؟ جوان آنلاین عوارض شکستن قولنج چیست؟ عادتی خطرناک به نام شکستن قولنج عوارض خطرناک جستجو در گوگل چیست؟ قولنج کمر چیست؟ علت،درمان و عوارض شکستن آن دکتر محمدرضا قولنجکمرچیست؟علت،درمان علت قولنج و صدا درآوردن مهره های کمر ،درمان و رفع کمر درد و گرفتن قلنج ، عوارض شکستن آن در



لینک منبع :عوارض خطرناک شکستن قولنج

آیا شکستن قولنج خطرناک است؟ - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/news/206329/آیا-شکستن-قولنج-خطرناک-است‎Cached Similarبر اثر عادت فشاری را روی انگشتان خود وارد می کنیم یا با کج و راست کردن گردن و کمر که بر اثر خستگی ها لذت شنیدن صدای شکستن قولنج را به جان بخریم. شکستن قولنج | شکستن قولنج خوب است یا بد؟ - نمناک namnak.com/شکستن-قولنج.p15075‎Cachedشمایی که از شکستن قولنج لذت می برید آیا از عوارض و خطرات آن مطلع هستید؟ ... بر این باورند قولنج شستن یا همان خم کردن مفاصل تنها برای افرادی خطرناک است که دچار ... Images for عوارض خطرناک شکستن قولنج عوارض خطرناک شکستن قولنج - مجله اینترنتی دلگرم www.delgarm.com/health/149920-عوامل-شکستن-قولنج‎Cached9 نوامبر 2016 ... عوارض خطرناک شکستن قولنج:قولنج کمر چیست؟ علت،درمان و عوارض شکستن آن/با دلگرم همراه باشید تا با خطرات شکستن قولنج بیشتر آشنا شوید. عوارض شکستن قولنج چیست؟ - ایسنا www.isna.ir/news/95082014125/عوارض-شکستن-قولنج-چیست‎Cached10 نوامبر 2016 ... محقق طب اسلامی عنوان کرد: شکستن قولنج کمر، گردن و به‌ خصوص ... و به‌ویژه کمر هم بسیار خطرناک قلمداد شده، آسیب‌های ستون فقرات و عضلات گردن را ... قولنج شکستن و عوارض آن - مجله پزشکی pezeshkin.ir/قولنج-شکستن-و-عوارض-آن/‎Cached19 جولای 2017 ... و قولنج شکستن برای افراد سالم تقریبا هیچ گونه ضرری ندارد و به ... و درد های مزمن استخوانی – عضلانی رنج می برند می تواند بسیار خطرناک باشد . خطرات شکستن قولنج گردن - آفتاب aftabnews.ir/fa/news/419876/خطرات-شکستن-قولنج-گردن‎Cached12 ژانویه 2017 ... تعداد زیادی از مردم در حالی که از عوارض و خطرات شکستن قولنج مطلع ... گفته می شود این حالت خطرناکی است که احتمال مرگ سلول‌های مغزرا در عرض 5 ... شکستن قولنج، خوب یا بد، مسأله این است - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../شکستن-قولنج،-خوب-یا-بد،-مسأله-این-است‎Cached20 آگوست 2016 ... چرا بعد از شکستن قولنج احساس خوبی پیدا می‌کنیم؟ ... قولنج شکستن یا همان خم کردن مفاصل تنها برای افرادی خطرناک است که دچار مشکلات مفصلی و ... عادتی خطرناک به نام شکستن قولنج - مشرق نیوز www.mashreghnews.ir/news/110811/‎Cached11 آوریل 2012 ... آنچه باید در مورد عوارض یک عادت خطرناک بدانیم؛ · عادتی خطرناک به نام شکستن قولنج. در واقع این صداها فقط برای آگاهی شما از شرایط نامساعد مفصل ها ... یکی از عوارض شکستن قلنج مفاصل را بدانیم - شفا آنلاین shafaonline.ir/fa/.../یکی-از-عوارض-شکستن-قلنج-مفاصل-را-بدانیم‎Cached Similarشفا آنلاین-ایجاد حرکات ناگهانی (قلنج شکستن) در مفاصل به ویژه در مفاصل ... عصمت ادامه داد:چرخش ناگهانی در ناحیه گردن و کمر نیز بسیار خطرناک است؛ آسیب ها، دردها و ...