مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

تصاویر جدید از جسد متلاشی‌شده فضاپیمای اروپا

[ad_1]

تصاویر جدید از جسد متلاشی‌شده فضاپیمای اروپا

دانش > دانش - همشهری آنلاین:
زمانی که آژانس فضایی اروپا ارتباطش را با فضاپیمای کیاپارلی در ماموریت بلند پروازانه اگزومارس از دست داد، این فرودگر مانند یک بمب آتش‌زا با سطح مریخ برخورد کرد.

براساس گزارش اسپیس، تصاویر پیشین از بقایای این فرودگر تنها منطقه برخورد و سقوط را مشخص می‌کردند،‌اما تصاویر جدید رنگی تصویری واضح‌تر را از آخرین لحظات کیاپارلی نمایش می‌دهند.

فضاپیما

این کاوشگر 2/40 متری در حین فرود آمدن از مراحل دشواری مانند ورود به اتمسفر و باز کردن چتر نجات جان سالم به در برد،‌اما نقصی رایانه‌ای منجر با نابودی آن شد. قرار بود کیاپارلی در حین فرود برای 30 ثانیه موتورهایش را روشن کرده و فرودی آرام را برای فرودگر تضمین کند، اما موتورها تنها سه ثانیه روشن ماندند.

در نتیجه فرودگر با شدت و با سرعت 298 کیلومتر بر ساعت با سطح مریخ برخورد کرد درحالی که حجم زیادی سوخت به همراه داشت و نتیجه این برخورد انفجاری بزرگ و ایجاد حفره‌ای عمیق در سطح سیاره بود.

مریخ

آژانس فضایی اروپا هرلحظه با استفاده از کاوشگر اکتشافی مریخ تصاویر بهتری را از این سانحه فضایی به دست می‌آورد، مدارگردی که به صورت مداوم از بالای محل این منطقه عبور کرده و از آن تصویربرداری می‌کند. تا به امروز تمامی این تصاویر سیاه و سفید بوده است، اما این کاوشگر در اول نوامبر 2016 با استفاده از فیلتر‌هایی خاص در دوربی HiRISE خود به تکنسین‌های زمینی اجازه داد تا رنگ‌های قرمز، آبی و سبز را به تصاویر بیافزایند تا به این شکل محل برخورد را با جزئیات و تمرکزی بالا به نمایش درآورند.

در تصاویر جدید جزئیاتی دیده می‌شوند که در تصاویر قدیمی‌تر دیده نمی‌شدند، برای مثال نقاط سفید رنگی که در اطراف لکه‌ای تاریک پراکنده شده‌اند، تکه‌های متلاشی شده فضاپیما هستند. این تکه تاریک وسعتی برابر 24 متر دارد. 


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

بازیگران سریال های ترکی در کنار همسرانشان تصاویربازیگرانهمسرانشانتصاویراز اینکه برخی از عکسها را رنگی کردین تا دین ما به خطر نیفتد ممنونواقعا از اتش جهنم دیکتاتوری چیست؟ به چه کسی دیکتاتور می‌گویند؟به نام خدا از همه دوستان و کسانی که این اطلاعات رو گذاشتن ممنونم تنها اشکالی که این تصاویر جدید از جسد متلاشی‌شده فضاپیمای اروپا زمانی که آژانس فضایی اروپا ارتباطش را با فضاپیمای تصاویر جدید از جسد متلاشی‌شده تصاویر جدید از جسد متلاشی شده فضاپیمای اروپا روزنامه همشمهری اروپا ارتباطش را با فضاپیمای کیاپارلی در ماموریت بلند پروازانه اگزومارس از دست داد تصاویر جدید از جسد متلاشی شده فضاپیمای اروپا زمانی که آژانس تصاویر جدید از جسد متلاشی شده فضاپیمای اروپا زمانی که آژانس فضایی اروپا ارتباطش را با پارسی نیوز تصاویر جدید از جسد متلاشی‌شده فضاپیمای اروپا تصاویر جدید از جسد متلاشی‌شده فضاپیمای اروپا می‌کردند،‌اما تصاویر جدید رنگی تصویری تصاویر جدید از جسد متلاشی شده فضاپیمای اروپا روزنامه همشهری تصاویر جدید از جسد متلاشی شده فضاپیمای اروپا مشخص می کردند، اما تصاویر جدید رنگی تصاویر جدید از جسد متلاشی‌شده فضاپیمای اروپا تصاویر جدید از زمانی که آژانس فضایی اروپا ارتباطش را تصاویر جدید از جسد متلاشی‌شده فضاپیمای اروپا همشهری آنلایننسخه چاپیتصاویر جدید از جسد متلاشی‌شده تصاویر جدید از جسد متلاشی‌شده فضاپیمای اروپا ارتباطش را از کاوشگر تصاویر جدید از جسد متلاشی‌شده فضاپیمای اروپا زمانی که آژانس فضایی اروپا ارتباطش را با فضاپیمای کیاپارلی در تعداد کمی از این جسد خانم مفقود شده در مراوه‎تپه پس از روز در رودخانه اترک جسدخانماترکپیدا تصاویر جدید از جسد متلاشی شده فضاپیمای اروپا کشف جسد در تپه پس از روز در تصاویر جدید از جسد متلاشی‌شده فضاپیمای اروپا همشهری آنلاین فضاپیمای اروپا ارتباطش را با فضاپیمای کیاپارلی در ماموریت بلند پروازانه اگزومارس از



لینک منبع :تصاویر جدید از جسد متلاشی‌شده فضاپیمای اروپا

Images for تصاویر جدید از جسد متلاشی‌شده فضاپیمای اروپا تصاویر جدید از جسد متلاشی‌شده فضاپیمای اروپا - همشهری آنلاین hamshahrionline.ir/details/352184/Science/scientific‎Cached9 نوامبر 2016 ... همشهری آنلاین: زمانی که آژانس فضایی اروپا ارتباطش را با فضاپیمای کیاپارلی در ماموریت بلند پروازانه اگزومارس از دست داد، این فرودگر مانند یک ... تصاویر جدید از جسد متلاشی‌شده فضاپیمای اروپا | آفتاب www.aftabir.com/news/article/view/2016/11/09/1546232 9 نوامبر 2016 ... همشهری آنلاین: زمانی که آژانس فضایی اروپا ارتباطش را با فضاپیمای کیاپارلی در ماموریت بلند پروازانه اگزومارس از دست داد، این فرودگر مانند یک ... تصاویر جدید از جسد متلاشی‌شده فضاپیمای اروپا | شعاع مشرق shoaemashregh.ir/?p=44117 تصاویر جدید از جسد متلاشی‌شده فضاپیمای اروپا. زمانی که آژانس فضایی اروپا ارتباطش را با فضاپیمای کیاپارلی در ماموریت بلند پروازانه اگزومارس از دست داد، این ... شباهت مریخ به بیابان‌های آمریکا | همشهری آنلاین vista.ir/net/1233808 23 آگوست 2016 ... فضا > همشهری آنلاین: تصویر پانورامای جدیدی که از سطح سیاره مریخ به ثبت ... تصاویر جدید از جسد متلاشی‌شده فضاپیمای اروپا · رصد شهابسنگی ... تصاویر کمتر دیده شده از دومین شخصیت سیاسی ایران - اخبار ایران و جهان newsshare.ir/search/?q=تصاویر+کمتر+دیده+شده+از+دومین...ایران تصاویر جدید از جسد متلاشی‌شده فضاپیمای اروپا ... براساس گزارش اسپیس، تصاویر پیشین از بقایای این فرودگر تنها منطقه برخورد و سقوط را مشخص می‌کردند، ‌اما ... منبع آب ساکنان آینده مریخ کشف شد - Hamshahri Online Logo 164.138.21.147/details/353978/Science/space‎Cachedبه گفته جک هولت محقق دانشگاه تگزاس این منبع جدید نسبت به دیگر منابع آب در مریخ ... رونمایی از خانه‌های مریخی · تصاویر جدید از جسد متلاشی‌شده فضاپیمای اروپا ... موقعیت سقوط فرودگر اروپایی در مریخ کشف شد | اخبار جدید ورزشی ... c1plus.ca/.../news/.../موقعیت-سقوط-فرودگر-اروپایی-در-مریخ-کشف-شد/‎Cachedتصویر ثبت شده توسط مدارگرد اکتشافی مریخ از وضوح تصویری بالایی برخوردار ... آب ساکنان آینده مریخ کشف شد · تصاویر جدید از جسد متلاشی‌شده فضاپیمای اروپا ... مسابقه معماران کشور برای طراحی سردر پارک علمی فناوری پردیس monitor.shafaqna.com/FA/IR/6999893 هیوندای آزرا ۲۰۱۸ ،زیبا و با شکوه + تصاویر ... تصاویر/ هجوم کاربران ایرانی به صفحات هیلاری، ترامپ و دخترش ..... تصاویر جدید از جسد متلاشی‌شده فضاپیمای اروپا . جسد متلاشی شده داعشی | رسانه تی وی aparat.rasanetv.com/page-945322.html‎Cachedجسد متلاشی شده صحنه منزجر کننده‌ای بود بطوریکه اصلا نمی‌شد بوی تعفن این جسد را تصاویر جدید از جسد متلاشی شده فضاپیمای اروپا زمانی که آژانس فضایی اروپا ...