مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

تولید انرژی برق از آتشفشان در ایسلند

[ad_1]

بامداد – ایسلند در پروژه‌ای جدید برای دسترسی به یک منبع انرژی پایدار متفاوت، قصد دارد حفاری در آتشفشان را آغاز کند تا از جریان گدازه‌های آتشفشانی برای تولید برق استفاده کند.

براساس گزارش نیوساینتیست به نقل از همشهری، این طرح ابتکاری شامل حفر گودالی پنج کیلومتری در جنوب غرب ایسلند تا پایان سال ۲۰۱۶ است، از این رو این گودال به زودی به عنوان داغ‌ترین گودال جهان شناخته خواهد‌شد زیرا دمای آن به ۴۰۰ تا هزار درجه سانتیگراد خواهد‌ رسید. این میزان حرارت برای ایجاد جریان قدرتمندی از بخار با توانایی تولید ۵۰ مگاوات برق کافی خواهد بود، یعنی ۱۰ برابر کارامد‌تر از چاه‌های زمین‌گرمایی سنتی. انرژی زمین‌گرمایی، ایجاد حفره‌هایی به منابع حرارتی اعماق زمین برای تامین انرژی حرکتی کافی چرخاندن توربین‌ها، چندین دهه است که مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ایسلند

ایسلند به صورت ویژه در این بخش فعال است، زیرا این کشور به چشمه‌ها و آب‌فشان‌های آب گرم مشهور است و یک چهارم این کشور انرژی خود را از چاه‌های زمین‌گرمایی تامین می‌کند. با این همه محدودیت‌هایی در زمینه کارایی این چاه‌ها وجود دارد و پروژه حفاری عمیق ایسلند با هدف رفع این محدودیت‌ها آغاز خواهد شد.

این پروژه با الهام از اشتباهی شکل گرفته‌ که در سال ۲۰۰۹ رخ داده‌است،‌ زمانی که حفاری برای ایجاد یک چاه سنتی زمین گرمایی به اشتباه وارد مخزن ماگمایی در عمق دو کیلومتری سطح زمین شد. پس از حفر گودال در مخزن گدازه، مهندسان به صورت آزمایشی مقداری آب وارد گودال کردند تا میزان انرژی ایجاد شده توسط گدازه‌ها را مشاهده کنند و در نهایت تعجب شاهد شکل‌گیری قدرتمند‌ترین چاه زمین‌گرمایی در جهان شدند که ۳۰ مگاوات برق تولید می‌کرد.

بر همین اساس مهندسان تصمیم گرفتند از این اشتباه به عنوان یک منبع جدید انرژی استفاده کنند. حفاری برای ایجاد این گودال داغ از ۱۲ آگوست آغاز شده‌است و مهندسان امیدوارند بتوانند به حاشیه میان آتلانتیکی دست پیدا کنند، مرزی میان صفحات تکتونیکی زمین که در آن گدازه‌ها آب دریا را تا هزار درجه سانتیگراد داغ می‌کنند و علاوه بر آن وجود فشار ۲۰۰ اتمسفری در این منطقه باعث ایجاد انرژی بیشتری خواهد شد.

سایت علمی بیگ بنگ

نوشته تولید انرژی برق از آتشفشان در ایسلند اولین بار در بامداد پدیدار شد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان


عبارات مرتبط با این موضوع

ایسلند ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزادایسلندتاریخ نخستین کسانی که در ایسلند نشیمن گزیدند گروهی از کشیش‌های ایرلندی بودند که در انرژی زمین‌گرمایی ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد…انرژی پایدار نگهداری انرژی تولید هم‌زمان گرما و برق پمپ حرارتی زمین‌گرمایی انرژی‌های تجدیدپذیر تولید برق خورشیدی از پنجره های با فناوری کوآنتوم بررسی هزینه تولید آب شیرین با انرژی انرژی زمین‌گرمایی ژئوترمال انجمن بهینه سازی …تاریخچه انرژی زمین گرمایی در ایران در ایران از سال مطالعات گسترده ای بمنظور عصر ایران در جامعه ای که بی اخلاقی از در و دیوار می ریزد و از بام تا شام حرف از اختلاس و دریافتی حدود یک سوم انرژی یک ساختمان از طریق پنجره ها هدر می رود به همین دلیل در سالهای اخیر تعیین ضریب هوشی با کمک ام آر آی تعیینضریبهوشیباتعیین ضریب هوشی با کمک ام آر آی نوشته شده توسط تحریریه‌ی بیگ بنگ در تاریخ ۱۳۹۵۰۴۳۰آیا کوانتوم و ادراک فرا حسی با هم ارتباط دارند؟ …آیاکوانتوموادراکیکی از مطالب که در فیزیک کوانتوم کشف شده و همه را متعجب کرده است این است که در عالم اخبار،اخبار علمی،اخبار آموزشی،اخبار پزشکی،اخبار …محققان ایتالیایی ربات‌ چهارپایی را با الهام از ساختار بدن حیوانات طراحی کرده‌اند که اخبار،اخبار گوناگون،اخبار جالب،اخبار جدید،دانستنی … صاحبان گربه های زیبا از سراسر جهان به همراه گربه هایشان در نمایشگاه گربه ها در تلاش ایسلند برای تولید برق از آتشفشان تولید برق از آتشفشان ایسلند در پروژه‌ای جدید برای دسترسی به یک منبع انرژی پایدار تولید انرژی برق از آتشفشان در ایسلند بامداد ایسلند در بامداد ایسلند در پروژه ای جدید انرژی از برنامه های تولید انرژی برق از آتشفشان در تولید انرژی برق از آتشفشان در ایسلند تلاش ایسلند برای تولید برق از گدازه تلاش ایسلند برای تولید برق از گدازه تلاش ایسلند برای تولید برق از گدازه قابل چاپ تولید برق پاک از آتشفشان قابل چاپ تولید برق پاک از آتشفشان قابل چاپ تولید برق پاک از آتشفشان فوران آتشفشان ایسلند فوران آتشفشان ایسلند فوران آتشفشان ایسلند از هم دور می شوند، نظیر ایسلند و دره از هم دور می شوند، نظیر ایسلند و دره از هم دور می شوند، نظیر ایسلند و دره تولید انرژی برق از آتشفشان در ایسلند تلاش ایسلند برای تولید برق از آتشفشان دارد حفاری در آتشفشان را آغاز با تولید برق از انرژی خورشیدی در تولید برق از انرژی زمین گرمایی در ایسلندعکسو انواع تولید تولید برق از انرژی زمین گرمایی در ایسلندعکسو انواع تولید انرژی برق و تولید برق پاک از آتشفشان‌های ایسلند تولید برق پاک از آتشفشان در این میان ایسلند به عنوان تجدیدپذیر انرژی در نظر تلاش ایسلند برای تولید برق از آتشفشان انرژی زمین گرمایی ایسلند در پروژه‌ای تولید برق از آتشفشان انرژی زمین برای تولید برق از آتشفشان تلاش ایسلند برای تولید برق از آتشفشان آکا تلاش ایسلند برای تولید برق از مقالات برق تلاش ایسلند برای تولید برق از آتشفشان تلاش ایسلند برای تولید برق از آتشفشان ایسلند در پروژه‌ای جدید برای دسترسی به یک منبع انرژی پایدار تولید برق از آتشفشان تولید برق تولیدبرق تولید برق از آتشفشان ایسلند در پروژه‌ای جدید برای دسترسی به یک منبع انرژی پایدار تلاش ایسلند برای تولید برق از آتشفشان تلاشایسلند در آتشفشان را آغاز کند تا از جریان گدازه های آتشفشانی برای تولید برق از ما ، انتخاب از



لینک منبع :تولید انرژی برق از آتشفشان در ایسلند

Images for تولید انرژی برق از آتشفشان در ایسلند تلاش ایسلند برای تولید برق از آتشفشان – وب سایت علمی بیگ بنگ bigbangpage.com/.../تلاش-ایسلند-برای-تولید-برق-از-آتشفشان/‎Cached25 ا کتبر 2016 ... بیگ بنگ: ایسلند در پروژه‌ای جدید برای دسترسی به یک منبع انرژی ... در آتشفشان را آغاز کند تا از جریان گدازه‌های آتشفشانی برای تولید برق ... تلاش ایسلند برای تولید برق از آتشفشان - همشهری آنلاین www.hamshahrionline.ir/details/350430‎Cached24 ا کتبر 2016 ... ایسلند در پروژه‌ای جدید برای دسترسی به یک منبع انرژی پایدار متفاوت، ... در آتشفشان را آغاز کند تا از جریان گدازه‌های آتشفشانی برای تولید برق ... تولید برق پاک از آتشفشان - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr ... www.mehrnews.com/news/.../تولید-برق-پاک-از-آتشفشان‎Cached Similar27 دسامبر 2015 ... ... توجهی از برق مورد نیازش را از کوههای آتشفشانی ایسلند تأمین می کند. ... از شاخص ترین پروژه های عظیم در تولید انرژی به روشهای پاک به شمار آورد. تلاش ایسلند برای تولید برق از آتشفشان - برق نیوز BarghNews barghnews.com/fa/.../تلاش-ایسلند-برای-تولید-برق-از-آتشفشان‎Cached24 ا کتبر 2016 ... ایسلند در پروژه‌ای جدید برای دسترسی به یک منبع انرژی پایدار متفاوت، ... را آغاز کند تا از جریان گدازه‌های آتشفشانی برای تولید برق استفاده کند. طرح ایسلند برای تولید انرژی از گدازه‌های آتشفشانی عمق زمین www.khabaronline.ir/.../detail/663281/science/technology‎Cached8 مه 2017 ... به گزارش ایسنا، افزایش دما و فشار مواد مذاب آتشفشانی در ایسلند محققان را به ... حال محققان ایسلندی قصد دارند در طرحی، از این انرژی برای تولید برق ... تولید انرژی برق از آتشفشان در ایسلند | بامداد ایسلند در - قطره www.ghatreh.com/news/.../تولید-انرژی-برق-آتشفشان-ایسلند‎Cached8 نوامبر 2016 ... بامداد ایسلند در پروژه ای جدید برای دسترسی به یک منبع انرژی پایدار متفاوت، قصد دارد حفاری در آتشفشان را آغاز Ú. تولید برق از آتشفشان ماگما | پایگاه خبری تاسیسات نیوز tasisatnews.com/انرژی/برق/20598-تولید-برق-از-آتشفشان-ماگما.html‎Cachedبه گزارش تاسیسات نیوز، ایسلند می‌تواند از ماگما انرژی بیشتری به دست آورد و به این ترتیب یک کابل برق از ایسلند به بریتانیا کشیده می‌شود. اگر این پروژه موفق ... تولید برق از آتشفشان - فروشگاه اینترنتی آنلاین رونیکال roniqal.com/تولید-برق-از-آتشفشان/RKP‎Cachedبرخورد تصادفی دانشمندان در ایسلند با گدازه های مذاب، احتمالاتی را برای مهار گرمای زیر سطحی به ... بخار داغ شده توسط گدازه می تواند ۳۶ مگاوات انرژی برق تولید کند. سفری به اعماق یک آتشفشان در ایسلند - BBC Persian www.bbc.com/persian/science-38345809‎Cached16 دسامبر 2016 ... آیا ممکنه آتشفشانها منبع اصلی انرژی در آینده باشند؟ این سوالی است که دانشمندان در ایسلند در جستجوی پاسخش هستند. آنها سعی دارند حفره ای عمیق در ...