مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

رتیلی در فضاعکسی که ناسا منتشر کرد

[ad_1]

رتیلی در فضا/عکسی که ناسا منتشر کرد

دانش > نجوم - این عکس یکی از بزرگترین و پیچیده‌ترین زایشگاه‌های ستاره‌ای در همسایگی کهکشان ما را نشان می‌دهد. این زایشگاه ستاره‌ای در ابر ماژلانی بزرگ، یکی از کهکشان‌های اقماری راه‌شیری قرار گرفته است.

با توجه به ظاهر شبیه به عنکبوت، نام آن را سحابی رتیل گذاشته‌اند. البته این رتیل بزرگ قطری به اندازه‌ی ۱۰۰۰ سال نوری دارد. این سحابی آن‌قدر بزرگ است که اگر در فاصله‌ی ۱۵۰۰ سال نوری از ما قرار می‌‌گرفت، یعنی همان فاصله‌ای که سحابی شکارچی از ما دارد، ۳۰ درجه از آسمان را می‌پوشاند. یعنی چیزی در حدود ۶۰ ماه کامل. در این عکس می‌توانید جزییات زیادی از تابش هیدروژن و اکسیژن ببینید. بازوهای این سحابی، خوشه‌ی ستاره‌ای NGC 2070 را در بر گرفته‌اند. این خوشه‌ی ستاره‌ای دارای بعضی از پرنورترین و پرجرم‌ترین ستاره‌های شناخته شده است. از آن‌جا که ستاره‌های پرجرم عمر کوتاهی دارند و زود می‌میرند، تعجب آور نیست که این سحابی در کنار یکی از نزدیک‌ترین باقی‌مانده‌های ابرنواختری به ما قرار گرفته است.

5454


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان
2 ساعت قبل ... رتیلی در فضا/عکسی که ناسا منتشر کرد. دانش > نجوم - این عکس یکی از بزرگترین و پیچیدهترین زایشگاههای ستارهای در همسایگی کهکشان ما را ...27 ژوئن 2016 ... ناسا 10 عکس برتر خود از فضا را که در صفحه های مجازی با استقبال چشمگیر و حیرت انگیز کاربران مواجه شده را منتشر کرد.2 ساعت قبل ... رتیلی در فضا/عکسی که ناسا منتشر کرد. خلاصه خبر. با توجه به ظاهر شبیه به عنکبوت، نام آن را سحابی رتیل گذاشته اند. البته این رتیل بزرگ ...27 فوریه 2016 ... سحابی رتیل با پهنای بیش از ۱۰۰۰ سال نوری، یک منطقه ی ستاره زایی غول پیکر و ... عکس روز ناسا به تصویری خارقالعاده از این کهکشان اختصاص پیدا کرده است. ... گرداب که ناسا منتشر کرد · آسیب به ماهواره اروپا با ریزگرد فضایی ...1 ساعت قبل ... این عکس یکی از بزرگترین و پیچیده ترین زایشگاه های ستاره ای در همسایگی کهکشان ما را نشان می دهد. این زایشگاه ستاره ای در ابر ماژلانی بزرگ، ...20 مه 2012 ... مرکز فضایی گادرد ناسا (NASA Goddard Space Flight Center) ... این عکس که در تاریخ ۱۶ ژوئن ۲۰۱۰ توسط یکی از ماهوارههای ناسا گرفته شده، ... ستاره رانده شده، یکی از ستارههای حاشیهای سحابی رتیل است. ... ناسا نقشه گرمایی باکیفیت خود را از قمر یخی زحل، میماس، تهیه کرد، در .... نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.رتیلی در فضا/عکسی که ناسا منتشر کرد. دانش > نجوم - این عکس یکی از بزرگترین و پیچیدهترین زایشگاههای ستارهای در همسایگی کهکشان ما را نشان میدهد.HST یک برنامه مشترک بین ناسا و سازمان فضایی اروپا می باشد. ... هابل اولین تلسکوپی است که می توان آن را در فضا تعمیر کرد و تا کنون حدود ۴ بار روی آن تعمیرات ... تصویری از خوشه ی ستاره ای NGC2060 که در مرکز سحابی رتیل واقع شده و تعداد زیادی ستاره را در خود جای داده است. .... یمن تصاویر ۵ نظامی اسیر سعودی را منتشر کرد ...1 ساعت قبل ... رتیلی در فضا/عکسی که ناسا منتشر کرد. دانش > نجوم - این عکس یکی از بزرگترین و پیچیدهترین زایشگاههای ستارهای در همسایگی کهکشان ما را ...28 فوریه 2016 ... تلسکوپ فضایی هابل بار دیگر تصویری حیرتانگیز را ثبت کرده است. این بار از ستارهای که 30 هزار سال نوری از زمین فاصله دارد و در صورت فلکی شاه ... رتیلی درخشان در آسمان/عکس روز ناسا · با کیفیتترین تصویر از کهکشان ... فضایی/عکس روز ناسا · سنگ آسمانی که در اقیانوس اطلس سقوط کرد چقدر انرژی داشت؟


عبارات مرتبط با این موضوع

رتیلی در فضاعکسی که ناسا منتشر کرد رتیلی در فضاعکسی که ناسا منتشر کرد آفتاب رتیلی در فضاعکسی که ناسا منتشر رتیلی در فضاعکسی که ناسا منتشر کرد رتیلی در فضاعکسی که ناسا منتشر کرد دانش نجوم این عکس یکی از بزرگترین و پیچیده‌ترین رتیلی در فضاعکسی که ناسا منتشر کرد دانش و فن آوری های ستاره‌ای در همسایگی فضاعکسی که ناسا منتشر کرد عکس روز ناسا رتیلی در فضاعکسی که ناسا منتشر کرد مجله خبری راه درست رتیلیدرفضاعکسیکه رتیلی در فضاعکسی که ناسا منتشر عکسی که ناسا منتشر کرد رتیلی در فضاعکسی که ناسا رتیلی در فضاعکسی که ناسا منتشر کرد رتیلی در فضاعکسی که ناسا منتشر کرد این سحابی آن‌قدر بزرگ است که اگر در از آن‌جا که رتیلی در فضاعکسی که ناسا منتشر کرد رتیلی در فضاعکسی که ناسا منتشر کرد رتیلی در فضاعکسی که ناسا منتشر کرد – اخبار ایران و جهان رتیلیدر رتیلی در فضاعکسی که ناسا منتشر کرد رتیلی در فضاعکسی که ناسا منتشر رتیلی در فضاعکسی که ناسا منتشر کرد خبر آنلاین رتیلی در فضاعکسی که ناسا منتشر کرد افرادی که در محیط های اند که نقش حفاظتی رتیلی در فضاعکسی که ناسا منتشر کرد پایگاه خبری صلح ایران اخبار اخبار علمی پایگاه صلح ؛ رتیلی در فضاعکسی که ناسا منتشر که ناسا منتشر کرد متاسفیم که در کشور ما پارسی نیوز رتیلی در فضاعکسی که ناسا منتشر کرد رتیلی در فضاعکسی که ناسا منتشر کرد این سحابی آن‌قدر بزرگ است که اگر در از آن‌جا که



لینک منبع :رتیلی در فضاعکسی که ناسا منتشر کرد

Images for رتیلی در فضا/عکسی که ناسا منتشر کرد رتیلی در فضا/عکسی که ناسا منتشر کرد - خبرآنلاین www.khabaronline.ir/detail/599247/science/astronomy‎Cached9 نوامبر 2016 ... رتیلی در فضا/عکسی که ناسا منتشر کرد. دانش > نجوم - این عکس یکی از بزرگترین و پیچیده‌ترین زایشگاه‌های ستاره‌ای در همسایگی کهکشان ما را ... رتیلی در فضا/عکسی که ناسا منتشر کرد - آسمان پارس www.parssky.com/view/FA/546.aspx‎Cachedاین عکس یکی از بزرگترین و پیچیده‌ترین زایشگاه‌های ستاره‌ای در همسایگی کهکشان ما را نشان می‌دهد. این زایشگاه ستاره‌ای در ابر ماژلانی بزرگ، یکی از کهکشان‌های ... رتیلی در فضا/عکسی که ناسا منتشر کرد | آفتاب www.aftabir.com/news/article/view/2016/11/09/1546167 9 نوامبر 2016 ... رتیلی در فضا/عکسی که ناسا منتشر کرد. ۱۷ ساعت پیش; ۲بازدید; ۰ رای; ۰ دیدگاه. نجوم آماتوری,نجوم. این عکس یکی از بزرگترین و پیچیده‌ترین ... رتیلی در فضا/عکسی که ناسا منتشر کرد - پایش | دمادم https://damadam.ir/.../رتیلی-در-فضا-عکسی-که-ناسا-منتشر-کرد/4219221 با توجه به ظاهر شبیه به عنکبوت، نام آن را سحابی رتیل گذاشته‌اند. البته این رتیل بزرگ قطری به اندازه‌ی ۱۰۰۰ سال نوری دارد. این سحابی آن‌قدر بزرگ است که اگر در ... - رتیلی در فضا/عکسی که ناسا منتشر کرد - چه خبر www.chekhabar.ir/News/.../رتیلی-در-فضا-عکسی-که-ناسا-منتشر-کرد 10 نوامبر 2016 ... رتیلی در فضا/عکسی که ناسا منتشر کرد. بزرگنمایی: چه خبر -. با توجه به ظاهر شبیه به عنکبوت، نام آن را سحابی رتیل گذاشته‌اند. البته این رتیل ... رتیلی در فضا/عکسی که ناسا منتشر کرد - بتانیوز betanews.ir/news/.../رتیلی-در-فضا-عکسی-که-ناسا-منتشر-کرد/‎Cached10 نوامبر 2016 ... این عکس یکی از بزرگترین و پیچیده ترین زایشگاه های ستاره ای در همسایگی کهکشان ما را نشان می دهد این زایشگاه ستاره ای در ابر ماژلانی بزرگ ... رتیلی در فضا/عکسی که ناسا منتشر کرد - خبر آنلاین | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/27903459 9 نوامبر 2016 ... رتیلی در فضا/عکسی که ناسا منتشر کرد. این عکس یکی از بزرگترین و پیچیده ترین زایشگاه های ستاره ای در همسایگی کهکشان ما را نشان می دهد. رتیلی در فضا | خبر هدف www.khabarhadaf.ir/?p=10010 10 نوامبر 2016 ... رتیلی در فضا/عکسی که ناسا منتشر کرد دانش > نجوم - این عکس یکی از بزرگترین و پیچیده‌ترین زایشگاه‌های ستاره‌ای در همسایگی کهکشان ما را ... رتیلی در فضا/عکسی که ناسا منتشر کرد - 24Khabar.com www.24khabar.com/news/596410/ 10 نوامبر 2016 ... رتیلی در فضا/عکسی که ناسا منتشر کرد. با توجه به ظاهر شبیه به عنکبوت، نام آن را سحابی رتیل گذاشته‌اند. البته این رتیل بزرگ قطری به اندازه‌ی ...