مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

کشف دریاچه ای عجیب زیر آتشفشان در کوه های آند

[ad_1]

کشف دریاچه ای عجیب زیر آتشفشان در کوه های آند

دانش > طبیعت - ایرنا نوشت: دانشمندان انگلیسی موفق به کشف یک مخزن غیر منتظره از آب در عمق 15 کیلومتری آتشفشانی در کوه های آند شدند؛ حجم این مخزن آب تقریبا 1.5 میلیون متر مکعب است.

به اعتقاد این دانشمندان احتمالا تعداد بیشتری از این دریاچه های عجیب و غریب در زیر سایر آتشفشان های بزرگ در سراسر زمین وجود دارد و این دریاچه ها می توانند به حل اسرار چگونگی و علت فوران آتشفشان ها کمک کنند.
گروهی از محققان به ریاست محققان دانشگاه بریستول در انگلیس حین بررسی یک 'ناهنجاری' که در زیر آتشفشان خاموش Uturuncu در کوه های آند واقع در بولیوی کشف کرده بودند، به وجود این دریاچه بزرگ آبی پی بردند.
اما برخلاف دریاچه های آب شیرین، این مخزن آبی که نهاد ماگمایی Altiplano-Puna نامیده شده است، درجه حرارت تقریبا هزار درجه سلسیوسی دارد و با سنگ مذاب مخلوط شده است. این دریاچه پتانسیل افزایش قدرت انفجاری یک آتشفشان را دارد.
از همه مهمتر این که به نظر می رسد نهاد مگمایی Altiplano-Puna برخلاف ماگماهایی که با آب مخلوط نیستند، سرعت امواج لرزه ای را کاهش می دهد و برق را هدایت می کند.
این تحقیق در نشریه Earth and Planetary Science Letters منتشر شده است.

5454


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان



لینک منبع :کشف دریاچه ای عجیب زیر آتشفشان در کوه های آند

الف - کشف دریاچه ای عجیب زیر آتشفشان در کوه های آند alef.ir/vdcf00djew6dy0a.igiw.html?412227 9 نوامبر 2016 ... دانشمندان انگلیسی موفق به کشف یک مخزن غیر منتظره از آب در عمق 15 کیلومتری آتشفشانی در کوه های آند شدند؛... کشف دریاچه ای عجیب زیر آتشفشان در کوه های آند - ایران اکونومیست iraneconomist.com/.../کشف-دریاچه-ای-عجیب-زیر-آتشفشان-در-کوه-های-آند‎Cached9 نوامبر 2016 ... دانشمندان انگلیسی موفق به کشف یک مخزن غیر منتظره از آب در عمق 15 کیلومتری آتشفشانی در کوه های آند شدند؛ حجم این مخزن آب تقریبا 1.5 میلیون ... کشف دریاچه ای عجیب زیر آتشفشان در کوه های آند - آفتاب www.aftabir.com/news/article/view/2016/11/09/1546160 9 نوامبر 2016 ... ایرنا نوشت: دانشمندان انگلیسی موفق به کشف یک مخزن غیر منتظره از آب در عمق 15 کیلومتری آتشفشانی در کوه های آند شدند؛ حجم این مخزن آب تقریبا ... کشف دریاچه ای عجیب زیر آتشفشان در کوه های آند - پارسینه www.parsine.com/.../کشف-دریاچه-ای-عجیب-زیر-آتشفشان-در-کوه-های-آند‎Cached10 نوامبر 2016 ... به اعتقاد این دانشمندان احتمالا تعداد بیشتری از این دریاچه های عجیب و غریب در زیر سایر آتشفشان های بزرگ در سراسر زمین وجود دارد و این دریاچه ها می ... کشف دریاچه ای عجیب زیر آتشفشان در کوه های آند - الف | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/27906090 9 نوامبر 2016 ... کشف دریاچه ای عجیب زیر آتشفشان در کوه های آند. دانشمندان انگلیسی موفق به کشف یک مخزن غیر منتظره از آب در عمق 15 کیلومتری آتشفشانی در ... کشف دریاچه ای عجیب زیر آتشفشان در کوه های آند - رویکرد ۲۴ rooykard24.com/.../کشف-دریاچه-ای-عجیب-زیر-آتشفشان-در-کوه-های-آند‎Cached9 نوامبر 2016 ... دانشمندان انگلیسی موفق به کشف یک مخزن غیر منتظره از آب در عمق 15 کیلومتری آتشفشانی در کوه های آند شدند؛ حجم این مخزن آب تقریبا 1.5 میلیون ... کشف دریاچه ای عجیب زیر آتشفشان در کوه های آند - دانش نیوز www.daneshnews.com/view/FA/201233.aspx جست و جوبه گزارش روز چهارشنبه گروه علمی ایرنا از پایگاه اینترنتی ساینس آلرت، به اعتقاد این دانشمندان احتمالا تعداد بیشتری از این دریاچه های عجیب و غریب در زیر ... الف - کشف دریاچه ای عجیب زیر آتشفشان در کوه های آند khabaryab.in/.../14011-20-الف-کشف-دریاچه-ای-عجیب-زیر-آتشفشان-در 30 مارس 2017 ... الف - کشف دریاچه ای عجیب زیر آتشفشان در کوه های آند. الف - کشف دریاچه ای عجیب زیر آتشفشان در کوه های آند پنجشنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۶ , 30 March ... تازه های فناوری - خراسان khorasannews.com/Newspaper/MobileBlock?NewspaperBlockID=555972 کشف دریاچه ای عجیب زیر آتشفشان دانشمندان انگلیسی به طور غیرمنتظره ای در عمق 15 کیلومتری آتشفشانی در کوه های آند مخزن آب کشف کردند؛ حجم این مخزن آب 1.5 ... کشف دریاچه ای شگفت انگیز زیر آتشفشان در کوه های آند - سرزه www.serze.com/دریاچه-شگفت-انگیز-آتشفشان-2234552/‎Cached9 نوامبر 2016 ... کشف دریاچه ای عجیب زیر آتشفشان در کوه های آند محققان انگلیسی کامیاب به کشف یک مخزن غیر منتظره از آب در عمق 15 کیلومتری آتشفشانی در کوه ...