مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

وظیفه ما در مقابل اموات که در برزخ هستند چیست؟

[ad_1]

فرآوری: دکتر جعفری- بخش اعتقادات شیعه تبیان

عالم برزخ

ما تکلیف داریم که مشکلات آنها را حل بکنیم. آنها همین الان در عالم برزخ گرفتاری های فراوانی دارند. اگر حق الناسی به گردنشان هست رفع بکنیم. اگر حق الهی هست ، عباداتشان را انجام ندادند ما برای آنها انجام بدهیم. برایشان استغفار بکنیم ، قرآن بخوانیم، خیرات بدهیم و کارهایی از این قبیل که شدیداً نیاز دارند. 
البته  این کار به نفع خود ما هم  هست. خیرات رساندن به آنها، هم به نفع آنهاست هم به نفع ما. شخصی در عالم برزخ به خاطر کار خیری که فرزندش در دنیا کرد عذاب برزخی از پدر برداشته شد.
بنابراین ما تکلیف داریم که به آنها کمک کنیم ، مشکلاتشان راحل کنیم . منتها در درجه اول خوب است که مشکلاتی که مربوط به  واجبات است را حل بکنیم . این واجبات ممکن است حق الناس باشد یا حق الله.  در درجه دوم لازم است به مستحبات بپردازیم ، خیرات برایشان بدهیم ،قرآن بخوانیم ، نماز مستحبی، حج مستحبی، اعمال مستحبی برایشان انجام بدهیم.

چشم برزخی چیست؟

هستند  کسانی که به سادگی می توانند در همین بیداری با ارواح در عالم برزخ در ارتباط باشند یعنی می روند در قبرستان و در آنجا صحبت می کنند، حرف می زنند ، خبر می گیرند و خبر می دهند

در اینجا لازم است به این مطلب اشاره شود که دید برزخی یک اصطلاحی شده بین مردم که به نوعی به همین عالم برزخ بخشی از آن می تواند برگردد. می گویند فلان شخص دید برزخی دارد یعنی توان دارد که بعضی از وقایع را ببیند بیشتر عرفا معتقد هستند که بر برزخ قبل از دنیا تسلط دارند و می بینند اما برزخ بعد از دنیا را کمتر آدمهایی می تواند رابطه داشته باشند.
امکان تسلط بر برزخ بعد از دنیا هست چنانکه اهل بیت (علیه السلام) این کار را می کردند و بهشت و جهنم برزخ را نشان می دادند. همان چیزهایی که پیغمبر(صلی الله علیه و آله و سلم)  در شب معراج دید . حتی باطن انسان ها و برزخ انسان ها را به دیگران نشان می دادند یعنی ملکوت انسان ها ، ملکوت افعال و ملکوت اعمال را گاهی نشان می دادند و هستند  کسانی که به سادگی می توانند در همین بیداری با ارواح در عالم برزخ در ارتباط باشند یعنی می روند در قبرستان و در آنجا صحبت می کنند، حرف می زنند ، خبر می گیرند و خبر می دهند. در این زمینه کتاب های متعددی هم چاپ شده است.  
روایات هم این مطلب را تأیید می کند که ائمه (علیه السلام) شخص را زنده می کردند یا سر قبر صحبت می کردند . این صحبت ها گاهی مفصل و گاهی هم خلاصه بود.
 امام علی (علیه السلام) وقتی که از جنگ صفین برمی گشتند قبل از اینکه وارد کوفه بشوند در قبرستان شروع  کردند با اهل مزار سخن گفتن. وقتی که اعتراض کردند به امیرالمومنین (علیه السلام) که شما دارید با مرده ها صحبت می کنید فرمود: بله آنها هوشیارند.

ارواح در عالم برزخ با دنیا ارتباط دارند و در مقابل کسانی هم این توانایی را دارند که با ارواح عالم برزخ ارتباط برقرار کنند

 در جنگ با خوارج در جنگ نهروان حضرت دستور داد مرده ها را نشاندند بعد به آنها گفت که ما آنچه که پروردگار به ما وعده داده بود به حق یافتیم. آیا شما هم وعده عذاب الهی را درک کردید؟
 شبیه این عمل را پیغمبر (صلی الله علیه و آله و سلم)  هم در جنگ بدر انجام داد وقتی که کشته های را درچاه انداختند حضرت سر چاه رفت و به اسم یکی یکی صدا زد فلانی، فلانی، فلانی ما وعده الهی را تحقق یافته دیدیم آیا شما هم عذاب های الهی را تحقق یافته دیدید؟ وقتی سوال کردند یا رسول الله اینهاکه مردند، چیزی نمی فهمند فرمود: شماها از آنها شنواتر نیستید.  

خلاصه سخن

ارواح در عالم برزخ با دنیا ارتباط دارند و در مقابل کسانی هم این توانایی را دارند که با ارواح عالم برزخ ارتباط برقرار کنند.از طرفی ما وظیفه داریم مشکلات آنها را در عالم برزخ حل کنیم با انجام واجبات و مستحباتی که آنها گوتاهی کرده و انجام نداده اند.


منبع: پاسخ به سوالات اعتقادی استاد محمدی موجود در سایت رادیو معارف
ارتباط با عالم برزخ !!

ارتباط با عالم برزخ !!

چیزهایی که هنگام مرگ دیده می شود

چیزهایی که هنگام مرگ دیده می شود

چیزهایی که هنگام مرگ دیده می شود!

چیزهایی که هنگام مرگ دیده می شود!

زمان قیامت معلوم شد !

زمان قیامت معلوم شد !


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان
1 ساعت قبل ... ما تکلیف داریم که مشکلات آنها را حل بکنیم. آنها همین الان در عالم برزخ گرفتاری های فراوانی دارند. اگر حق الناسی به گردنشان هست رفع بکنیم.عزیزان ما وقتی از این دنیا می روند عموما در برزخ گرفتار هستند و چشم امید به هدایا و کمک زندگان دارند. حال ما باید چکار کنیم. فرآوری: دکتر جعفری- بخش اعتقادات شیعه ...وظيفه ما در قبال اموات و درگذشتگان. وظيفه ما نسبت به اموات(مرحوم پدرم) چيست؟چه كارهايي را بايد براي راحتي او در عالم برزخ انجام دهيم؟ ... البتّه تكاليفي كه انسان بعد از پدر و مادر نسبت به آنها دارد و در روايات نيز به آنها اشاره شده، برخي واجب و برخي ...24 جولای 2015 ... وظيفه ما نسبت به اموات(مرحوم پدرم) چيست؟چه كارهايي را بايد .... از چیزهایی که امواتشان در هنگام ورود به برزخ نیاز دارند غافل شدهاند. شخص مرده هر لحظه ...از امام صادق (ع) سوال کردند که برزخ چیست فرمود: برزخ همان قبر است ، از هنگام مرگ تا قیامت . ... ما نمی دانیم ارتباط آن چیست ولی فقط می دانیم که ذکر به میت کمک می کند که ... فرمود بر اموات خود رحم کنید اولاً با صدقه دادن در آن هنگام و بعد اگر نتوانستید دو .... اقرار می کنیم به اینکه خدایا من بنده ای هستم که در مقابل الطاف بیکران تو مقصر ...محمد محمدی اشتهاردی،عالم برزخ درچند قدمی ما،ص52-51 ... وظیفه زندگان در قبال مردگان ؟ ... (یا رب ما لمن شیع جنازه)پرورد گارا ثواب کسی که تشییع جنازه کرد چیست؟چيست برزخ ؟ فرمود: قبر است از زمان مردن تا روز قيامت . از لب اللباب قطب راوندى نقل شده كه در خبر است كه مردگان در هر شب جمعه از ماه رمضان مى آيند. پس هر يك از ايشان ...22 دسامبر 2012 ... از چیزهایی که اموات شان در هنگام ورود به برزخ نیاز دارند غافل شده اند. ..... سوال – سوال های قبر چیست و چه زمانی آنرا از ما می پرسند ؟ .... رابطه با ملک الموت و حضرت عزرائیل انجام می دهیم دید بدی است که نسبت به این بزرگوار داریم . ... در برخورد با کسی که محتضر و در حال مرگ است چه وظیفه ای داریم و خوب است چه کار کنیم؟در روايتي است كه از امام صادق عليه السّلام پرسيدند: برزخ چيست آن حضرت فرمود: قبر از هنگام مرگ ... شب اول قبري كه در روايات ما براي اموات ذكر شده و شرح حال آنها در قبر مي باشد مراد شب اولي كه ما به حساب .... وظایف زن نسبت به مرد,وظایف زن در مقابل مرد ...انسان و عالم برزخ , محمد مظاهری , ... مستضعف از دیدگاه ائمه (ع) · فصل چهارم : مقصود از حفره و قبر چیست؟ ... فصل چهارم : فایده خیرات برای اموات در عالم برزخ .... الف احادیثی که نفع خیرات و صدقات را صرفا متوجه اموات نموده و نسبت به عاملین خیرات ساکت ...


عبارات مرتبط با این موضوع

سایت جستجوی اموات در بهشت زهراسلامچرا فقط جستجوی اموات برای بهشت زهرای تهران است در حالیکه امامزاده های تهران و عالم برزخ کجاست؟ برزخ در لغت به معنای حایل، حاجز، مانع و فاصل بین دو چیز است در اصطلاح متکلمان و فلاسفه چرا گاهی در توکل به خدا جواب نمی‌گیریم؟ چرا در توکل باید از اسباب در عالم بهره برد؟ زیرا همه ی این اسباب ها از خدا پیدا شده برای اموات چه کاری میتوانیم انجام دهیم؟ شهر سوالقطعا ما می توانیم برای اموات اعمال خیری انجام دهیم که برای آنها هدیه ای عالی استعکسی که حامیان احمدی نژاد باید با دقت تماشا کنندعکسیکهبادقتتماشاکنندمردم ونزوئلا بر اثر سیاست های چاوزی در انتظار عبور از مرز به کلمبیا برای خرید غذا فارسی العربیةپایگاه اطلاع رسانی هیئات مذهبی وارث عزاداری صفر در هیئت پیروان امام حسین ع برگزار شدگزارش تصویرینوشته های خواندنی روح‌اله یکشنبه ‏ ‏ سه نفر آمریکایی و سه نفر ایرانی با همدیگر برای شرکت در وب سایت رسمی دکتر حسین الهی قمشه ایپرسش های متداول سوال چرا ما دعا می کنیم ؟ خداوند از خواسته های ما وظیفه ما در مقابل اموات که در برزخ هستند چیست؟ جستجوگر اخبار وظیفه ما در مقابل اموات که در برزخ هستند وظیفه ما در مقابل اموات که در برزخ هستند چیست وظیفه ما در مقابل اموات که در برزخ هستند چیست؟ پایگاه اطلاع وظیفه ما در مقابل اموات که در معتقد هستند که بر برزخ قبل از از طرفی ما وظیفه داریم عالم برزخ کجاست؟ وظیفه ما در مقابل اموات که در برزخ هستند چیست؟ ارتباط با عالم برزخ جام نیوز آنچه که در قبر بر مرده می گذرد وظیفه ما در مقابل اموات که در برزخ هستند وظیفه ما در مقابل اموات که در برزخ هستند چیست وظیفه شاعران در مقابله با جنگ نرم دشمن چیست؟ یک شاعر جوان وظیفه ما در مقابل اموات که در برزخ هستند چیست جام نیوز بازیکن بی کارنامه ای که در مذاکره با وظیفه ما در مقابل اموات که در برزخ هستند وظیفه ما در مقابل اموات که در برزخ هستند چیست وظیفه شاعران در مقابله با جنگ نرم چیست؟ یک شاعر جوان گفت وظیفه شاعران در مقابله با جنگ نرم چیست وظیفه شاعران در در مقابل اموات که در برزخ ما وقتی قیمت فوب به چه معناست؟ پایگاه خبری تراز فروشنده وظیفه دارد در موصل چرا شکم ما چاق در مقابل اموات که در برزخ سایت موسسه فرهنگی تبیان بخش اعتقادات شیعه حال ما باید کسانی که در برزخ هستند نسبتشان با شما ببینید که هدف شما چیست؟ ماهیت مرگ چیست؟ وظیفه ما در برابر شهدا چیست وظیفه ما در قبال وظیفه ما در مقابل اموات که در برزخ هستند



لینک منبع :وظیفه ما در مقابل اموات که در برزخ هستند چیست؟

وظیفه ما در مقابل اموات که در برزخ هستند چیست؟ - تبیان article.tebyan.net/.../وظیفه-ما-در-مقابل-اموات-که-در-برزخ-هستند-چیست-‎Cached10 نوامبر 2016 ... ما تکلیف داریم که مشکلات آنها را حل بکنیم. آنها همین الان در عالم برزخ گرفتاری های فراوانی دارند. اگر حق الناسی به گردنشان هست رفع بکنیم. وظیفه ما در قبال اموات و درگذشتگان | پرسمان دانشجویی اخلاق akhlagh.porsemani.ir/content/وظیفه-ما-در-قبال-اموات-و-درگذشتگان‎Cached Similarوظیفه ما در قبال اموات و درگذشتگان. وظیفه ما نسبت به اموات(مرحوم پدرم) چیست؟چه کارهایی را باید برای راحتی او در عالم برزخ انجام دهیم؟ ... البتّه تکالیفی که انسان بعد از پدر و مادر نسبت به آنها دارد و در روایات نیز به آنها اشاره شده، برخی واجب و برخی ... وظیفه ما در مقابل اموات که در برزخ هستند چیست - onvansho onvansho.ir/result/وظیفه-ما-در-مقابل-اموات-که-در-برزخ-هستند-چیست.html وظیفه ما در مقابل اموات که در برزخ هستند چیست عزیزان ما وقتی از این دنیا می روند . انسانعالم برزخ ghadeer org خداوند در مقابل هر تسبیحی که اموات در عالم برزخ ولی ما ... وظیفه ما در مقابل اموات که در برزخ هستند چیست؟ - تبیان | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/27909309 10 نوامبر 2016 ... وظیفه ما در مقابل اموات که در برزخ هستند چیست؟ فرآوری: دکتر جعفری- بخش اعتقادات شیعه تبیان ما تکلیف داریم که مشکلات آنها را حل بکنیم. وظیفه ما در مقابل اموات که در برزخ هستند چیست؟ - Pinterest https://www.pinterest.com/pin/321374123395496985/ فرآوری: دکتر جعفری- بخش اعتقادات شیعه تبیان ما تکلیف داریم که مشکلات آنها را حل بکنیم. آنها همین الان در عالم برزخ گرفتاری های فراوانی دارند. اگر حق الناسی به ... آخرین خبر | دانستنی ها/ وظیفه ما در مقابل اموات که در برزخ هستند چیست؟ akharinkhabar.ir/.../دانستنی-ها-وظیفه-ما-در-مقابل-اموات-که-در-برزخ-هستند-چیست؟ 3 دسامبر 2016 ... جام نیوز/ عزیزان ما وقتی از این دنیا می روند عموما در برزخ گرفتار هستند و چشم امید به هدایا و کمک زندگان دارند. حال ما باید چکار کنیم.ما تکلیف داریم ... آخرین خبر | وظیفه ما در مقابل اموات که در برزخ هستند چیست؟ akharinkhabar.com/.../وظیفه-ما-در-مقابل-اموات-که-در-برزخ-هستند-چیست؟‎Cachedتبیان/ عزیزان ما وقتی از این دنیا می روند عموما در برزخ گرفتار هستند و چشم امید به هدایا و کمک زندگان دارند. حال ما باید چکار کنیم. ما تکلیف داری... [PDF] وظیفه ما در مقابل اموات که در برزخ هستند چیست؟ archive.asremardom.ir/1395/08/22/6.pdf‎Cached12 نوامبر 2016 ... ارواح در عالم برزخ با دنیا ارتباط دارند و در مقابل کســانی. هــم این توانایی را دارند که بــا ارواح عالم برزخ ارتباط برقرار. کنند. از طرفی ما وظیفه داریم ... وظیفه ما در مقابل اموات که در برزخ هستند چیست؟ | خبرخوان مذهبی شیعه ... shiasay.com/.../item-126765-وظیفه-ما-در-مقابل-اموات-که-در-برزخ-هستند-چیست.html وظیفه ما در مقابل اموات که در برزخ هستند چیست؟ ... هفته · پربازدیدترین اخبار ماه · درباره شیعه سِی · حمایت از شیعه سِی. وظیفه ما در مقابل اموات که در برزخ هستند چیست ؟ وظیفه ما در مقابل اموات که در برزخ هستند چیست؟ 95920 alibarati051-ba.zozanaqe.ir/.../وظیفه+ما+در+مقابل+اموات+که+در+برزخ+هستند+چیست؟++95920 13 دسامبر 2016 ... وظیفه ما در مقابل اموات که در برزخ هستند چیست؟ عزیزان ما وقتی از این دنیا می روند عموما در برزخ گرفتار هستند و چشم امید به هدایا و کمک زندگان دارند.