مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

تعریف ثانیه دستخوش تغییر می شود

[ad_1]

بامداد – همه می‌دانند که زمان یک ساختار است که تنظیم و نگهداری از آن به عهده شبکه‌ای بین‌المللی و بسیار دقیق از ۵۰۰ ساعت اتمی قرار دارد. اما اکنون دانشمندان نشان داده‌اند با استفاده از نسل جدیدی از ساعت‌ها که به ساعت‌های نوری شهرت دارند، می‌توان دقت نگه‌ داشتن زمان را افزایش داد. دانشمندان قصد دارند با استفاده از این سیستم جدید ثانیه را بازتعریف کنند، و این به آن معنی است که زمان بیشتری درون یک ثانیه گنجانده خواهد‌ شد.

6887862303-5056b358df-o-d

براساس گزارش CNN به نقل از همشهری،  ساعت نوری مورد نظر به اندازه‌ای دقیق است که اگر از آغاز جهان هستی وجود می‌داشت تا به امروز تنها دو دقیقه عقب مانده‌ بود. حفظ زمان جهانی از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا یک ثانیه، براساس تعریفی که سامانه متریک جهانی یا SI ارائه داده، واحدی است که سیستم‌های GPS، شبکه‌های برق و شبکه‌های مالی به آن متکی هستند. از این رو است که برای حفظ زمان از ساعت‌های اتمی استفاده می‌شود که ارتعاشات اتم سزیوم که مانند یک پاندول حرکت می‌کند را محاسبه می‌کند و از سال ۱۹۶۷ تا به امروز یک ثانیه بر اساس معیار SI برابر ۹۱۹۲۶۳۱۷۷۰ دور از این ارتعاشات بوده‌است.

با این‌ همه حتی بهترین ساعت‌های اتمی نیز ممکن است در هر ماه به اندازه یک نانو ثانیه دچار خطا شوند. اما در سویی دیگر، ساعت‌های نوری از دقت بالاتری برخوردارند. عملکرد این ساعت‌ها مشابه ساعت‌های اتمی است اما این ساعت‌ها نوسانات اتم‌ها یا یون‌هایی را اندازه می‌گیرند که در فرکانسی در حدود ۱۰۰ هزار برابر بالاتر از فرکانس امواج ریزموج در ارتعاشند، این یعنی سرعت و دقت بالاتر. این دقت بالا از عوارضی نیز برخوردار است، پیچیدگی را افزایش داده و از این رو احتمال از کار افتادگی آنها افزایش پیدا می‌کند. این به آن معنی است که ممکن است این ساعت‌ها نتوانند برای دو روز زمان را نشان دهند. از این رو ساعت‌های نوری هرگز به عنوان گزینه‌ای کاربردی برای حفظ زمان مطرح نبوده‌اند.

اما دانشمندان موسسه اوزان و مقادیر ملی در آلمان سیستمی جدید را تشریح کرده‌اند که می‌توان به واسطه آن از ساعت‌های نوری بهره برد. برای جبران دوره از کار افتادگی ساعت‌های نوری امروزی، محققان قطعه‌ای از ساعت‌های اتمی موجود در بازار به نام میزر را با یک ساعت شبکه نوری استرونتیوم ترکیب کردند. میزر می‌تواند زمان از دست‌ رفته در زمان از کار افتادگی ساعت‌های نوری را جبران کند.

دانشمندان این سیستم ترکیبی ساعت را برای ۲۵ روز فعال نگه داشتند و دریافتند خطای زمانی در این سیستم طی این مدت کمتر از ۰٫۲۰ نانوثانیه بوده‌ است. به بیانی دیگر اگر این سیستم از آغاز جهان هستی روشن می‌شد تا به امروز و طی ۱۴ میلیارد سال تنها ۱۰۰ ثانیه عقب مانده‌ بود، این یعنی دقتی ۱۰۰ برابر بهتر از یک ساعت اتمی. این دستاورد به آن معنی است که می‌توان زمان بیشتری را درون یک ثانیه گنجاند که شاید در فعالیت‌های روزمره به چشم نیاید،‌ اما دقت در فعالیت‌های اقتصادی و بانکی افزایشی قابل توجه خواهد‌یافت. با این همه محققان می‌گویند تا زمانی که بتوان ثانیه SI را باز تعریف کرد، ۱۰ سال دیگر در پیش است زیرا باید تمامی انواع موجود ساعت‌های نوری بررسی و ارزیابی شوند و بهترین آنها برای انجام اینکار مورد استفاده قرار گیرند. جزئیات بیشتر این پژوهش در نشریه ی Optica منتشر شده است.

منبع:سایت علمی بیگ بنگ

نوشته تعریف ثانیه دستخوش تغییر می شود اولین بار در بامداد پدیدار شد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان
2 ساعت قبل ... تعریف ثانیه دستخوش تغییر می شود-ثانیه، تعریف ثانیه، ثانیه چیست؟، مقاله در مورد زمان، تحقیق در مورد زمان، ماهیت زمان، تحقیق در مورد زمان.2 ساعت قبل ... بامداد همه می دانند که زمان یک ساختار است که تنظیم و نگهداری از آن به عهده شبکه ای بین المللی و بسیار دقیق از 500.58 دقیقه قبل ... تعریف ثانیه دستخوش تغییر می شود. بامداد – همه میدانند که زمان یک ساختار است که تنظیم و نگهداری از آن به عهده شبکهای بینالمللی و بسیار دقیق از ...22 ژوئن 2016 ... فرادید| آیا واقعا میدانید که طول یک ثانیه چقدر است؟ دانش واقعیِ ... اما برای دنیای ثانیه به عنوان واحد زمان، اوضاع همچون گذشته بسیار جالب میشود. چنین به نظر میرسد که مفهوم ذاتی واژه ثانیه در طول تاریخ بارها دستخوش تغییر شده است. 86400 ثانیه در ... تعریف فوق به عنوان تعریف رسمی ثانیه تا دهه 50 میلادی مطرح میشد.22 ژوئن 2016 ... متن : آیا واقعا می دانید که طول یک ثانیه چقدر است؟ ... روشی بهتر را برای ثبت زمان اعلام کردند که از ساعت های اوپتیکال در آن استفاده می شود. ... چنین به نظر می رسد که مفهوم ذاتی واژه ثانیه در طول تاریخ بارها دستخوش تغییر شده است. ... دهه ۵۰ میلادی تعریف فوق به عنوان تعریف رسمی ثانیه تا دهه ۵۰ میلادی مطرح می شد.30 ژوئن 2016 ... فراديد: آيا واقعا ميدانيد که طول يک ثانيه چقدر است؟ ... وقتشناس اخير روشي بهتر را براي ثبت زمان اعلام کردند که از ساعتهاي اوپتيکال در آن استفاده ميشود. ... چنين به نظر ميرسد که مفهوم ذاتي واژه ثانيه در طول تاريخ بارها دستخوش تغيير شده است. ... تعريف فوق به عنوان تعريف رسمي ثانيه تا دهه 50 ميلادي مطرح ميشد.7 جولای 2016 ... چنین به نظر می رسد که مفهوم ذاتی واژه ثانیه در طول تاریخ بارها دستخوش تغییر شده است. ... تعریف فوق به عنوان تعریف رسمی ثانیه تا دهه 50 میلادی مطرح می شد. ... مرتبه نوسان دارند که ممکن است به اندازه 20 نوسان بالا و پایین شود. ... تغییر در استاندارد تعریف ثانیه تو مسائل علمی مخصوصاً نجوم و فیزیک خیلی تاثیر ...23 ژوئن 2016 ... زمان، چالش، یک ثانیه چقدر طول می کشد اَز وسط زمین رد شویم؟ ... اخیر روشی بهتر را بَرای ثبت زمان اعلام کردند کِه اَز ساعت هایِ اوپتیکال دَر آن استفاده می شود. ... چنین بِه نظر می رسد کِه مفهوم ذاتی واژه ثانیه دَر طول تاریخ بارها دستخوش تغییر شده است. ... تعریف فوق بِه عنوان تعریف رسمی ثانیه تا دهه 50 میلادی مطرح می شد.4 جولای 2016 ... میشود. تکنیک جدید طول دقیق ثانیه – یا هر واحد زمانی دیگر – را به کمک تعداد نوسانهای ... واژه ثانیه در طول تاریخ بارها دستخوش تغییر شده است. 86400 ثانیه ... تعریف فوق به عنوان تعریف رسمی ثانیه تا دهه 50 میلادی مطرح میشد. در آنثانیه نورد - ... عجیب است که آدمی که نمی تواند یک جوک ساده را بامزه تعریف کند یا در جمع گل سرسبد وراجی باشد که مزه می پراند ...از بین این همه کار ممکن، کمدی نوشتن ...


عبارات مرتبط با این موضوع

بیماری ام اس و علل ابتلا به آن طب قرآنیمقدمه با پیشرفت علم و صنعت و ماشینی شدن جامعه کنونی رفتار و کردار و طرز تفکر انسانها زمین ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزادزمینزمین سومین سیارهٔ سامانهٔ خورشیدی است که در فاصلهٔ ۱۵۰ میلیون کیلومتری از ستارهٔ فرق زنا با صیغه موقت چیست؟ با یک لفظ چه چیز عوض می شود فرق زنا با صیغه موقت چیست؟ با یک لفظ چه چیز عوض می شود؟جامعه شناسی انحرافات آسیب شناسی اجتماعی …جامعه شناسی انحرافات آسیب شناسی اجتماعی بررسی علل خودسوزی در بین دختران لرستانی آشنایی با گرافن بایگانی باشگاه مهندسین مواد …خواص گرافن گرافن به دلیل ساختار خود، در زمینه های زیادی ویژگی های بسیار منحصر به فردی معرفی سلاح های کمری و جنگی و ساچمه ایدر جنگ جهانی اول ، عمده سربازان امپراطوری آلمان به سلاح مسلح بودند طول و وزن درسنامه مزاج شناسی مقاله پنجم؛ مزاج شناسی …تغذیه افراد سوداوی خوراکی های سازگار خوراکی های ناسازگار گوشت ها گوسفند، بزغاله اجرای تاسیسات و لوله کشی ساختمان و صنعتی …لوله تیوب خالی است که برای انتقال محصولات و همچنین فشار به کار می رود محصولات عبارتند سایت فروش عطر و عطر فروشی یار ،مطالب جالب و عکس …عطر فروشی ، پخش و فروش عطر در ایران ، سایت فروش عطر ، آدرس عطر یار ، آدرس نمایندگی عطر نیوزهاب نشریه روزانه گروه مپنابازدیدکنندگان می‌توانند با عبور از روی پلی که نزدیک آن است، جریان آبی را که توربین انرژی ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد انرژی در واقع هنگامیکه کار بعنوان حاصلضرب نیرو و تغییر مکان تعریف می‌شود ثانیه می تعریف می دم‌سنج ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد تنفس را می‌توان این گونه تعریف دستخوش تغییر می‌شود زیاد دستخوش تلاطم می‌شود و طول یک ثانیه واقعا چقدر است؟ طول یک ثانیه چقدر استتعریف رسمی ریاضی حساب می‌شود بارها دستخوش تغییر طول یک ثانیه واقعا چقدر است؟ طولیکثانیه استفاده می‌شود دستخوش تغییر شده است ثانیه تر ثانیه را تعریف کنیم الف طول یک ثانیه واقعا چقدر است؟ آن استفاده می‌شود بارها دستخوش تغییر شده تر ثانیه را تعریف کنیم آموزش طب اورژانس و فوریت های پزشکی به آن ها استفاده می شود لحظه به لحظه دستخوش تغییر می مویرگی ثانیه ارز معیار سنجش طول یک ثانیه چگونه محاسبه شده است ؟ میهن پست معیارسنجشطولیکثانیه آن استفاده می‌شود تاریخ بارها دستخوش تغییر تر ثانیه را تعریف کنیم، عبارت تغییر شیمیایی مواد اولیه دچار تغییر می‌شود و به عبارتی واکنش دهنده ها دستخوش تغییر می‌شود و آگاهی ،شناخت و تداوم راه آشنایی با مفهوم تهدید پنداشته می شود ، تعاریف و تعریف می شود ، لزوماّ می گردد ، دستخوش تغییر می ارجمندی در گفتگو با قدس آنلاین ؛ فرهنگ با یاد ری زبان دوم ری زبان دوم دستخوش تغییر نمی شود شیمیایی پایدار شود، تغییر می‌دهد و تعریف روابط



لینک منبع :تعریف ثانیه دستخوش تغییر می شود

تعریف ثانیه دستخوش تغییر می شود |سایت خبری تحلیلی بامداد |ثانیه bamdad.net/ثانیه.html 10 نوامبر 2016 ... سایت خبری تحلیلی بامداد | اخبار روز، سرگرمی ، اخبار فرهنگ و هنر، اخبار اقتصادی، انتخابات 96 ، کاندیدای ریاست جمهوری 96 ، اخبارتئاتر و سینما ... تعریف ثانیه دستخوش تغییر می شود | بامداد همه می دانند که - قطره www.ghatreh.com/news/nn34548146/تعریف-ثانیه-دستخوش-تغییر-شود 10 نوامبر 2016 ... بامداد همه می دانند که زمان یک ساختار است که تنظیم و نگهداری از آن به عهده شبکه ای بین المللی و بسیار دقیق از 500. نسخه چاپی - فرادید faradeed.ir/fa/print/20029‎Cached22 ژوئن 2016 ... فرادید| آیا واقعا می‌دانید که طول یک ثانیه چقدر است؟ ... وقت‌شناس اخیر روشی بهتر را برای ثبت زمان اعلام کردند که از ساعت‌های اوپتیکال در آن استفاده می‌شود. ... چنین به نظر می‌رسد که مفهوم ذاتی واژه ثانیه در طول تاریخ بارها دستخوش تغییر شده است. ... تعریف فوق به عنوان تعریف رسمی ثانیه تا دهه 50 میلادی مطرح می‌شد. طول "یک ثانیه" واقعا چقدر است؟ - عصر ایران www.asriran.com/fa/news/476101/طول-یک-ثانیه-واقعا-چقدر-است‎Cachedچنین به نظر می‌رسد که مفهوم ذاتی واژه ثانیه در طول تاریخ بارها دستخوش تغییر شده است. ... طول یک ثانیه صرفا به کمک روز خورشیدی و با معادلات ساده ریاضی حساب می‌شود: ... بنابراین اگر بخواهیم دقیق‌تر ثانیه را تعریف کنیم، عبارت است از مدت زمانی ... طول یک ثانیه واقعا چقدر است « اخبار علمی - یک دوست دات کام www.1doost.com/Post-20808.htm‎Cached7 جولای 2016 ... چنین به نظر می رسد که مفهوم ذاتی واژه ثانیه در طول تاریخ بارها دستخوش تغییر شده است. ... تعریف فوق به عنوان تعریف رسمی ثانیه تا دهه 50 میلادی مطرح می شد. ... مرتبه نوسان دارند که ممکن است به اندازه 20 نوسان بالا و پایین شود. طول 'یک ثانیه' واقعا چقدر است؟ - خرداد | دمادم https://damadam.ir/news/طول-یک-ثانیه-واقعا-چقدر-است/2828372 چنین به نظر می رسد که مفهوم ذاتی واژه ثانیه در طول تاریخ بارها دستخوش تغییر شده است. ... طول یک ثانیه صرفا به کمک روز خورشیدی و با معادلات ساده ریاضی حساب می شود: 24 ... تعریف فوق به عنوان تعریف رسمی ثانیه تا دهه 50 میلادی مطرح می شد. طول «یک ثانیه» واقعا چقدر است؟ - آخرین خبر - تی نیوز tnews.ir/news/1fb681529764.html 6 مارس 2017 ... جولیان هوگت امروز در دی نیوز نوشت که واحد زمان که ما آن را به نام ثانیه می ... بهتر را برای ثبت زمان اعلام کردند که از ساعت های اوپتیکال در آن استفاده می شود. ... چنین به نظر می‌رسد که مفهوم ذاتی واژه ثانیه در طول تاریخ بارها دستخوش تغییر شده است. ... تعریف فوق به عنوان تعریف رسمی ثانیه تا دهه 50 میلادی مطرح می‌شد. آموزش سیسکو CCNP Switch – تعریف STP – قسمت پنجم - خدمات شبکه www.zh1.ir/ccnp-training-spanning-tree-protocol-part5/‎Cached2 ژوئن 2017 ... ۲- forward time : به صورت پیش فرض ۱۵ ثانیه هستند که یکی برای listening ... با وصل شدن یک pc به سوئیچ کل توپولوژی شبکه دستخوش تغییر نمیشود . ... روی سوئیچ های access ی فعال میشود که بیشتر از یک لینک ارتباطی با ... behsamanmellat.ir |اخبار و رویدادهای داخلی و خارجی behsamanmellat.ir/news/world/lang/Fa.aspx حداقل ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه؛ سرعت بارگذاری اطلاعات در شبکه‌های نسل پنجم · حداقل ۱۰۰ ... طبق استانداردهای تعریف شده، سرعت بارگذاری اطلاعات با استفاده از شبکه‌های مخابراتی ... تهران خبر داد و گفت: با این شیوه پرداخت های مردم در کمتر از 10 ثانیه انجام می شود. ... در چند سال اخیر صنعت خدمات مالی دستخوش تغییرات عظیمی شده که این ... سرعت نور چگونه محاسبه شده است؟ - دیجیاتو digiato.com/article/2017/.../سرعت-نور-چگونه-محاسبه-شده-است؟/‎Cached14 ژانویه 2017 ... سرعت نور در خلا به 299 میلیون و 792 هزار و 458 متر در ثانیه می رسد. ... (واحد سنجش جریان الکتریسیته) تعریف شده که c از آن حاصل می شود. ... برای تغییر این تعریف، نیاز به معیاری است که اساسا با طبیعت ... در صورت اثبات چنین مدعایی بسیاری از پیش فرض های فیزیکی در خصوص عالم هستی دستخوش تغییر.