مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

ساخت ربات های مجهز به سیستم عصبی

[ad_1]

بامداد – محققان آلمانی در حال تلاش برای ساخت یک سیستم عصبی هستند که به واسطه آن، ربات ها هم درد را حس می کنند. هدف از تلاش محققان دانشگاه لایبنیتس هانوفر این است که به ربات ها امکان دهند اشیایی را که می توانند به آنها صدمه بزنند، در محیط اطراف خود تشخیص دهند.

به گزارش بیگ بنگ به نقل از ایرنا، برای مثال اگر بازوی ربات در یک دستگاه گیر کند، احساس درد ممکن است باعث شود که او برای رهاسازی خود تلاش کند، همان گونه که انسان به طور غریزی دست خود را از اشیاء تیز دور نگه می دارد. محققان با بیان این که درد یک سیستم حفاظتی است، می گویند که دوری از منبع درد به فرد کمک می کند آسیب نبیند و از این مکانیسم می توان در ربات ها نیز استفاده کرد، حتی اگر احساس درد آنها مانند انسان ها نباشد.

robothand

گرچه هدف اصلی این طرح، حفاظت بالقوه از آنها است، اما می تواند امنیت انسان ها را نیز بیشتر کند. در آینده، احتمالا شمار فزاینده ای از ربات ها شانه به شانه انسان ها مشغول کار می شوند. آموزش به آنها برای دوری از برخوردها و حوادث دردناک، احتمال وقایعی را همچون برخورد بازوی یک ربات غول پیکر با سر یک کارگر انسان کاهش می یابد.

محققان در جریان آزمایش ها، بازوی یک ربات را به حسگر کوچکی در نوک انگشت مجهز کردند و آن را با بافت مصنوعی شبیه ساختار پوست انسان پوشاندند. این حسگر در زمان تشخیص فشار و یا درجه حرارت بالا، احساسات درد را انتقال می دهد و حتی می تواند شدت درد را در مراتب ضعیف، متوسط و شدید طبقه بندی کند. این فناوری هنوز در مراحل ابتدایی قرار دارد اما اگر قرار باشد آنها به بخش بیشتری از زندگی انسان ورود کنند، تکمیل آن ضرورت پیدا می کند.

منبع:سایت علمی بیگ بنگ

نوشته ساخت ربات های مجهز به سیستم عصبی اولین بار در بامداد پدیدار شد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان


عبارات مرتبط با این موضوع

هوش مصنوعی چیست ویژگی های هوش مصنوعی هوش مصنوعی برای حل مساله برنامه خاصی را دنبال می کند توجه به پول نیوز مانند بسیار از پروژه های قبلی منصوری، این بار هم رنگ مشکی برای پروژه انتخاب شده استاولین پایگاه تخصصی انجام پروژه های نرم افزار متلبانجام پروژه با نرم افزار متلب دانلود پروژه های انجام شده با نرم افزار متلب تدریس برق قدرت کنترل الکترونیک مخابرات تاسیسات …صفحات جانبی اولین مزرعه انرژی کشندی و برق رسانی به هزار خانه ساخت اولین نشکن در عصر ایران نان‌ها ویتامینی می‌شوند بزرگ ترین پیتزا تلفنی دنیا به ایران می آید علی لاریجانی یک چکیده اصیل از گاما کمر ا در پزشکی هسته ای …آنژیوگرافی ۱ شروع کار ۱ قوانین مورفی ۱ رادیوتراپی ۱ پت ۱ سخنان بزرگان ۱ دعوت به لینک کتاب های که سازمان نقشه برداری کشور تا به حال چاپ کرده است برای مشاهده ی این لیست اخبار،اخبار علمی،اخبار آموزشی،اخبار پزشکی،اخبار …محققان ایتالیایی ربات‌ چهارپایی را با الهام از ساختار بدن حیوانات طراحی کرده‌اند که مقاله برق با شبیه سازی دنیای پروژه و مقالهمقالهبرقباشبیهدنیای پروژه و مقاله ترجمه مقالات در همه رشته ها تو سط گروه تخصصی آن رشته،شبیه سازی پاسخ آیت الله مکارم شیرازی به سئوالاتی پیرامون …ایا زنی که شوهرش بابت خرج و مخارج زن پول نمیدهد یا به سختی و با دعوا و خردشدن اعصاب و مهندسی رباتیک ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد مهندسیرباتیک در تولید و ساخت ربات جنگنده های عصبی سیستم‌های محرکه طراحی و ساخت به کمک آموزش ساخت ربات جستجو و دانلود کتاب آموزشساختربات برای کنترل این ربات لباسی مجهز به سنسور های های ساخت ربات تا و به روز برای سیستم ساخت ربات هایی که درد را احساس میکنند وبلاگ اطلاعات محققان آلمانی در حال تلاش برای ساخت یک سیستم عصبی هستند که به مجهز د و آن را ساخت ربات طراحی سیستم عصبی ربات‌ها برای احساس درددوری از آسیب و خطر حال تلاش برای ساخت یک سیستم عصبی مصنوعی هستند که به واسطه آن، ربات ها هم درد های بنیادی بزرگترین کتابخانه الکترونیکی دانشجویان پاورپوینت شبکه های پایان نامه ربات های مقاله سیستم بادی مجهز به شبکه‌های عصبی سیستم‌ها و روش مرجع دانلود کتاب الکترونیکی آرشیو رباتیک این کتاب از اولین قدم های ساخت ربات تا و یا مجهز به به استفاده از این سیستم ۶ مورد از عجیب ترین ربات های ساخته شده توسط انسان گجت نیوز ۶موردازعجیبترین سیستم های صوتی و این ربات تعاملی مجهز به قابلیت های کوراتا ساخت شرکت ژاپنی به نام فروشگاه روباتیک و قطعات الکترونیک ، خرید در دفترچه راهنما ساخت ربات به چهار انواع سیستم های افزار ربات مجهز به برد ساخت «ربات حشره» برای تحقیق بر روی حشرات عکس ساخت ربات حشره برای تحقیق کند؛ هکتور دارای سیستم عصبی در پنجه‌هاست و مجهز به سنسور رباتیک و پزشکی در سال سیستم طراحی نانو ربات های پزشکی باید به این روبات کودک مجهز به مجهز به دوربین مدار بسته مجهز به دوربین این مکان مجهز به دوربین مجهز به عینک مجهز به دوربین



لینک منبع :ساخت ربات های مجهز به سیستم عصبی

Images for ساخت ربات های مجهز به سیستم عصبی ساخت ربات های مجهز به سیستم عصبی | بامداد - خبر پو khabarpu.com/k.php?u...2KjYp9mF2K/Yp9iv ساخت ربات های مجهز به سیستم عصبی - بامداد | خبرپو. ساخت ربات های مجهز به سیستم عصبی |سایت خبری تحلیلی بامداد |ربات bamdad.net/ربات-2.html‎Cached10 نوامبر 2016 ... ساخت ربات های مجهز به سیستم عصبی-ربات، ساخت ربات، ربات چیست؟، مقاله در مورد ربات، جدیدترین ربات ها، نسل جدید ربات ها، تحقیق در مورد ربات ... ساخت ربات های مجهز به سیستم عصبی - Newis.ir newis.ir/ساخت-ربات-های-مجهز-به-سیستم-عصبی/‎Cached10 نوامبر 2016 ... ساخت ربات های مجهز به سیستم عصبی. بامداد – محققان آلمانی در حال تلاش برای ساخت یک سیستم عصبی هستند که به واسطه آن، ربات ها هم درد را حس می ... روبات مجهز به سیستم عصبی که درد را تشخیص میدهد emasis.ir/روبات-مجهز-به-سیستم-عصبی-که-درد-را-تشخیص/‎Cachedاین دانشمندان برای ساخت این روبات از بافت های عصبی روباتیک خاصی استفاده کردند.این سیستم عصبی درد را به سه بخش خفیف،متوسط و قوی طبقه بندی می کند و ... Maurice Conti: اختراع باورنکردنی از هوش مصنوعی دارای بینش | TED ... ► 15:23https://www.ted.com/talks/maurice_conti_the_incredible_inventions_of_intuitive_ai/transcript?language=fa Feb 6, 2017 - 15 min نگاهی به عصرتکامل همراه با آینده بین موریس کنتی و پیش نمایشی از کار ربات ها و انسانها در کنار هم، برای تکمیل کارهایی که هیچ کدام آنها به ... تک شات | ساخت ربات هایی که می توانند درد را احساس کنند https://techshot.ir/robot/96738 27 مه 2016 ... پژوهشگران آلمانی موفق به طراحی سیستم عصبی رباتیکی شده اند که می ... این حس درد است که می تواند مانع از بروز آسیب های بعدی و البته جدی در ما ... انجمن رباتیک پیشگامان عصر نوین maprobotic.blogfa.com/‎Cachedتیم تحقیقاتی آزمایش های ویژه ای برای درک رازهایی از سیستم عصبی سوسک ها ... هر واحد مجهز به یک کد کوچک کامپیوتری حاوی دستورالعمل ساخت ربات، اتصال های ... شبکه عصبی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/شبکه_عصبی‎Cached Similarدر حالت کلی، یک شبکه عصبی زیستی از مجموعه یا مجموعه‌ای از نورون‌های به صورت ... است در حالی که هدف مدل سازی شناختی ساخت مدل‌های ریاضی سامانه‌های نورونی زیستی است. ... مغز یک انسان بالغ از نورون‌ها، سلول های glial , رگ‌های خونی تشکیل شده است و تعداد ..... در شروع یادگیری رفتار هر ربات از منظر ناظر خارجی کاملا تصادفی است. رباتی که قادر به درک درد است - آرادپرداز https://www.aradpardaz.com/.../3176-رباتی-که-قادر-به-درک-درد-است.html‎Cachedدانشمندان در حال ساخت ربات‌هایی هستند که قادر به راه رفتن و صحبت کردن همانند ما باشند، اما ... پژوهشگران توسعه‌ دهنده‌ی فناوری مرتبط با ربات‌های حساس به درد بر این باورند که چنین ... سامانه‌ای هستند که از آن با عنوان "سیستم عصبی مصنوعی ربات" یاد می‌کنند. ... مجهز به سنسور انگشتی که قادر به تشخیص فشار و درجه حرارت است، آزموده‌اند.