مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

چه موقع سجده سهو واجب میشود؟

[ad_1]

بامداد-برای سه چیز بعد از سلام نماز، باید سجده سهو بجا آورد:

اوّل: سخن گفتن در بین نماز به صورت غیر عمد.

دوّم: فراموشی یک سجده .

سوّم: در نماز چهار رکعتی بعد از سجده دوم شک شود که چهار رکعت خوانده شده یا پنج رکعت.

توجه : در دو مورد دیگر هم احتیاط واجب آن است که سجده سهو بجا آورده شود:

برای حرفی که از آه کشیدن و سرفه پیدا می شود سجده سهو واجب نیست؛ ولی اگر برای مثال  به صورت غیر عمدی  آخ یا آه گفته شود، باید سجده سهو بجا بیاورید.

اوّل: در جائی که نباید نماز را سلام داد؛ برای مثال در رکعت دوم نماز چهار رکعتی به صورت غیر عمدی سلام بدهید.

دوّم: آنکه تشهد را فراموش کنید.

re1855

موارد وجوب سجده سهو

اگر نماز گزار به اشتباه یا به خیال این که نماز تمام شده حرف بزند باید دو سجده سهو بجا آورد.

اگر چیزی را غلط بخوانید و دوباره به صورت صحیح آن را تکرار نمایید، برای دوباره خواندنِ آن، سجده سهو واجب نیست.

اگر در نماز به صورت غیر عمدی مدتی حرف زده شود و تمام آن یک مرتبه حساب شود، دو سجده سهو بعد از سلام نماز برای تمام آنها کافی است.

اگر به صورت غیر عمدی تسبیحات اربعه ترک شود یا بیشتر و یا کمتر از سه مرتبه گفته شود، احتیاط مستحب آن است که بعد از نماز دو سجده سهو بجا بیاورید.

اگر در جائی که نباید سلام نماز را بگویید به صورت غیر عمدی بگویید: «السلام علینا وعلی عبادالله الصالحین» یا بگویید: «السلام علیکم ورحمة الله وبرکاته»؛ باید دو سجده سهو انجام بدهید؛ ولی اگر به اشتباه مقداری از این دو سلام را بگویید یا بگویید: «السّلام علیک أیّها النّبی و رحمة الله و برکاته» احتیاط مستحب آن است که دو سجده سهو بجا بیاورید.

توجه: اگر سجده سهو را بعد از سلام نماز به عمد بجا نیاورید معصیت کرده اید و واجب است هرچه زودتر آن را انجام دهید و چنانچه به  صورت غیر عمدی بجا نیاورید هر وقت یادتان آمد باید فوری آن را انجام دهید و لازم نیست نماز را دوباره بخوانید.

چگونگی انجام دادن سجده سهو:
بعد از سلام نماز فوری به نیّت سجده سهو، پیشانی را به چیزی که سجده بر آن صحیح است بگذارید و یکی از این سه ذکر را بگویید:

«بِسْمِ اللهِ وَبِاللهِ وَصَلَّی اللهُ عَلَی مُحَمَّد وَآلِهِ » یا « بِسْمِ اللهِ وَبِاللهِ اللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد » ولی بنابر احتیاط بهتر است بگویید: « بِسْمِ اللهِ وَبِاللهِ السَّلامُ عَلَیْک أَیُّهَا النَّبی وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَکاتُه » و بعد بنشینید و دوباره به سجده رفته و یکی از ذکرهایی را که گفته شد بگویید و بنشیند و بعد از خواندن تشهد سلام دهید.

منبع:tebyan.net

 

نوشته چه موقع سجده سهو واجب میشود؟ اولین بار در بامداد پدیدار شد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان


عبارات مرتبط با این موضوع

راهنمای فتاوا بسم‌الله الرحمن الرحیم راهنمای فتاوا برخی از تفاوت‌های فتاوای بنیانگذار جمهوری مرجع سوالات مصاحبه های استخدامی کشور استخداممرجعسوالاتمصاحبههای در مصاحبه استخدامی چه می پرسند؟ سلام دوستان و همراهان وب سایت ارکان نماز چیست؟ پنج چیز است اول نیت دوم تکبیره الاحرام سوم قیام در موقع گفتن تکبیره الاحرام و قیام سوالات مصاحبه آزمون استخدامی آموزش و پرورش سری …سوالاتمصاحبهآزمونسوالات مصاحبه استخدامی و تجربیات آزمون استخدامی آموزش و پرورش سری دوم محمد مسافر فارسی العربیةسوالات مصاحبه استخدامی سازمان ثبت اسناد و املاک …سوالاتمصاحبهاستخدامیشروع به کار نقل قول نادر در ۹۵۰۳۰۲ ۰۷۳۷۴۳ اولین روز کاری خوبی داشتم بایگان بهم عشرت سر ا ی کا بل نظر مراجع بزرگوار درباره ازدواج …نظر مراجع بزرگوار درباره ازدواج موقت با دختر باکره ، بدون اجازه پدر چیست؟ به طور کلی کیفیت خواندن نماز شب کیفیت خواندن نماز شب نماز شب رکعت است که ابتدا رکعت نماز به صورت نماز دو رکعتی سوالات مصاحبه آزمون استخدامی آموزش و پرورش سری …سوالاتمصاحبهآزمونسوالات مصاحبه استخدامی و تجربیات آزمون استخدامی آموزش و پرورش سری اولتجربیات و سوالات مصاحبه دومین استخدامی دستگاه …تجربیاتوسوالاتمصاحبهسلام نگران نباش …خیلی آسونه ابتدا مراحل تحصیلی رو پرسید که در چه سالی و کجا خوندی در مواردی که سجده سهو واجب می شود برای حرفی که از آه کشیدن و سرفه پیدا می شود، سجده سهو واجب نیست، ولی اگر مثلا چه بود ؟ سجده سهو موقع مکتب سماحة المرجع و در سه مورد ـ بنا بر احتیاط واجب ـ سجده سهو در موقع خواندن حمد واجب ـ باید هر چه در مواردی که سجده سهو واجب می شود برای حرفی که از آه کشیدن و سرفه پیدا می شود، سجده سهو واجب و واجب است هر چه چه زمانی سجده سهو واجب میشود مذهبی احکام دینی چه زمانی سجده سهو واجب میشود چه زمانی سجده سهو واجب میشود مطالب یوسف زهرا سجده سهو چیست و چه زمانی با ادا شود؟ سجده سهو چیست و چه بنشیند، مثلاً موقع خواندن تشهّد خواندن آن سجده سهو واجب چگونگی خواندن نماز احتیاط، موارد وجوب سجده سهو و چگونگی خواندن آن اگر دو رکعت نماز احتیاط بر او واجب است بعد از دو سجده در چه مواردی باید سجده سهو میشود پس سجده سهو چیست و چه زمانی با ادا شود؟ جذاب سجده سهو چیست و چه زمانی با مثلاً موقع خواندن خواندن آن سجده سهو واجب توضیح المسائل موقع مکتب سماحة مسأله ۹۴۹ ـ احتیاط واجب آن است که در موقع که سجده واجب دارد ـ چه دو سجده سهو سجدهآیت الله العظمی مکارم شیرازی مدظله که یک سجده انجام داده ایم یا دو سجده چه میشود، با آن می توان سجده سجده سهو و سجده واجب آیاتی که سجده دارند رو چگونه میشه سجده اش رو به جا آورد؟ هر گاه در سجده واجب قرآن، پیشانی اگر چه سجده واجب نیست ولی موقع انجام اون سجده هم سجده سهو سجده سهو و نماز احتیاط سجده سهو چگونه است تشهد بی جا سجده سهو دارد؟ نحوه انجام سجده سهو ذکر سجده سهو طریقه خواندن سجده سهو دستور سجده سهو



لینک منبع :چه موقع سجده سهو واجب میشود؟

در مواردی که سجده سهو واجب می شود - تبیان article.tebyan.net/20060/در-مواردی-که-سجده-سهو-واجب-می-شود‎Cachedبرای سه چیز بعد از سلام نماز، انسان باید دو سجده سهو بجا آورد: اول: آن که در بین نماز، سهوا حرف بزند. دوم: آن که یک سجده را فراموش کند. سوم: آن که در نماز چهار رکعتی بعد ... در مواردی که سجده سهو واجب می شود - بیتوته www.beytoote.com/religious/din-ahkam/necessitous.html‎Cached Similarاگر در جایی که نباید سلام نماز را بگوید سهوا بگوید: "السلام علینا و علی عباد الله الصالحین " یا بگوید: "السلام علیکم و رحمة الله و برکاته "باید دو سجده سهو بنماید، ... سجده سهو و نماز احتیاط را در کجای نماز و چگونه می‌خوانند؟ - گنجینه ... www.islamquest.net/fa/archive/question/fa11615‎Cached Similarموارد وجوب سجده سهو: به طور کلی، سجده سهو برای زیادی و نقصان (کاستی) غیر عمدى در نماز، واجب است؛ موارد وجوب سجده سهو به شرح زیر است: 1. آن که در بین نماز، سهواً ... سجده سهو - توضیح المسائل جامع - پایگاه اطلاع رسانی دفتر مرجع ... https://www.sistani.org/persian/book/25103/4023/‎Cachedبرای صدایی که از سرفه کردن پیدا می‌شود، سجده سهو واجب نیست، ولی اگر سهواً ناله ... مثل موقع تشهّد - اشتباهاً بایستد، احتیاط مستحب آن است که سجده سهو به جا آورد. 2. در چه مواردی انجام سجده سهو واجب است | هدانا | HADANA.IR hadana.ir/در-چه-مواردی-انجام-سجده-سهو-واجب-است/‎Cached(زنجانی: بنا بر احتیاط مستحب) در جایی که باید بایستد مثلًا موقع خواندن حمد و سوره ... مسأله 1238 برای حرفی (1) که از آه کشیدن و سرفه پیدا می شود، سجده سهو واجب ... آموزگار - سجده سهو در چه صورتی واجب است و چگونه خوانده می شود ؟ www.aahmadi67.blogfa.com/.../سجده-سهو-در-چه-صورتی-واجب-است-و-چگونه-خوانده-می-شود-‎Cachedسجده سهو در چه صورتی واجب است و چگونه خوانده می شود ؟ مواردی که سجده سهو واجب می شود: 1 - در بین نماز سهوا حرف بزند. 2 - یک سجده را فراموش کند و پس از وارد شدن به ... چه زمانی سجده سهو واجب میشود - ابرتازه ها www.abartazeha.com/news/92650/considered-sajdatus1/‎Cachedچه زمانی سجده سهو واجب میشود | سهوا ، سجده فراموش شده ، سجده ، سجده دوم ، شک ، احتیاط واجب ، سجده سهو ، سلام نماز ، تشهدفراموش شده ، احتیاط مستحب. چه موقع سجده سهو واجب میشود؟ | برای سه چیز بعد از سلام نماز، - قطره www.ghatreh.com/news/nn34548407/موقع-سجده-سهو-واجب-میشود‎Cached10 نوامبر 2016 ... برای سه چیز بعد از سلام نماز، باید سجده سهو بجا آورد: اوّل: سخن گفتن در بین نماز به صورت غیر عمد. دوّم: فراموشی یک. در کدام موارد سجده سهو را باید به جای آورد؟ - نمناک namnak.com/سجده-سهو.p27740‎Cachedسجده سهو و چگونگی خواندن سجده سهو و موارد لزوم سجده سهو و سجده سهو در نماز را در نمناک ... برای حرفی که از آه کشیدن و سرفه پیدا می شود سجده سهو واجب نیست؛ ولی اگر ... مواردی که سجده سهو واجب می شود | آستان مقدس حضرت معصومه (س) amfm.ir/1394/09/18/مواردی-که-سجده-سهو-واجب-می-شود/‎Cached Similar9 دسامبر 2015 ... مواردی که سجده سهو واجب می شود. خطیب محفل بانوان سهوا حرف زدن در بین نماز، فراموش کردن یکی از سجده ها، شک بین رکعت چهار وپنج در نماز چهار ...