مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

چرا هرگز نباید کودکان را تاب داد!

[ad_1]

کارشناسان هشدار می دهند که گرفتن دست کودک و کشیدن آن می تواند باعث دررفتگی آرنج شود که باعث درد در اندام فوقانی می شود. با بزرگ شدن کودک، بدن او کمتر مستعد این آسیب است.

اختصاصی «تابناک باتو»؛ چرخاندن و تاب دادن کودک از ناحیه دست شاید سرگرمی جالب و بی خطری به نظر برسد اما کارشناسان درباره عواقب این حرکت که منجر به آسیب های دردناک در کودکان می شود هشدار داده اند.

کودکان پیش دبستانی، در فاصله سنی یک تا چهارسال، رباط( لیگامان ) های سست و شلی دارند و استخوان هایشان هنوز از استحکام کافی برخوردار نیست، به عبارت دیگر آن ها بیشتر در معرض پولد البو ( pulled elbow ) یا نیمه در رفتگی سر استخوان رادیوس هستند و نسبت به ایجاد چنین شرایطی آسیب پذیرترند.

بنا به گزارش بنیاد «نمورس» ویژه رسانه های بهداشتی کودکان، هر چقدر بچه ها بزرگتر میشوند بدن آنها در برابر آسیب مقاومتر میشود و احتمال عارضه پولد البو در آنان کاهش می یابد.

آرنج قسمت بالا و پایین استخوان دست را به هم متصل می کند، رباطی که سر استخوان رادیوس را در قسمت آرنج احاطه کرده است در کودکان سست است و احتمال پارگی بیشتری دارد.

البته عارضه «پولد البو» در موقعیت های مختلف ممکن است رخ دهد از جمله بلند کردن بچه از روی زمین با گرفتن دست او، طرز خوابیدن نادرست در رختخواب، محکم گرفتن و کشیدن دست کودک برای عبور از خیابان و یا جوی آب میتوانند باعث بروز این عارضه شوند.

با وجود دردناک بودن این عارضه در اغلب اوقات خسارت ها و پیامدهای بلند مدتی را برای کودکان به دنبال ندارد، اما مراجعه به پزشک در صورت بروز هر گونه کشیدگی دردناک ضروری است.

یک جراح ارتوپد می گوید هر گونه کشیدگی ناگهانی و فشار به اندام های فوقانی کودک به طور بالقوه موجب آسیب دیدن مفاصل فوقانی او خواهد شد و این موضوع فقط منحصر به چرخاندن و تاب دادن کودکان در هوا نیست، او در عین حال که احتمال وارد شدن آسیب مستقیم به شانه و مفصل آرنج بر اثر چرخاندن کودک در هوا را موثر می داند، به طور کلی به والدین توصیه می کند تا در هنگام مشارکت در بازی ها و جست و خیزهای کودکانه دقت بیشتری کنند.

با این حال شما نمی توانید از ترس چنین عارضه ای کودک خود را بسته بندی کنید تا خطری او را تهدید نکند، تنها کاری که باید انجام دهید این است که در هنگام بازی و تفریح با کودکانتان دقت بیشتری داشته باشید و به این نکته توجه کنید که مفاصل کودک در حال شکل گیری است و هر گونه فشار می تواند تأثیرات مخربی روی آن داشته باشد.

از جمله مهمترین علامت این وضعیت آن است که کودک دستش را اصلا نمی تواند حرکت دهد و اگر از او بخواهید با دستش چیزی را بگیرد خواهد گفت: من نمی توانم دستم را حرکت دهم.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان


عبارات مرتبط با این موضوع

چرا خدا بعضی از انسان ها را بدبخت آفریده؟ شهر سوالعزیز دلم الهی من فدات شم چرا از انرژی درمانی استفاده نمیکنی فقط کافیه خدا رو صدا بزنی متن سمینار باید و نباید در زندگی زناشوییسپاسگزار از تشریف فرماییتون نمیدونم چرا دست زدید ولی مطمئنن وقتی عرایض بنده رو میگنا چرا باید ریاضیات بخوانیم؟ چگونه امتحان ریاضی را چرا باید ریاضیات بخوانیم؟ چگونه امتحان ریاضی را آسان کنیم؟همه چیز در مورد کودکانبه گفته یک متخصص انگلیسی، مدارس باید کودکان زیر سال را از کار با کامپیوتر بازدارند به درد نخورترین وسایل سیسمونی‌ نوزاد را بشناسیدراستگویی و صداقت را چگونه به فرزندانمان آموزش دهیم؟ آلودگی هوا بر سلامتی کودکان میگنا مردها را بهتر بشناسید روان شناسی مردانموضوع را با وسیله ای توجیه کنند در مواقع مشاهده ناتوانی و اشتباه در مردان بهتر است چرا در اسلام برده داری و کنیزداری ممنوع نشد؟ شهر سوالاصولا قضاوت در خصوص برخی مسایل نمی تواند تک بعدی و یک جانبه باشد برای رسیدن به قضاوتی اسباب بازی های مناسب کودکان قسمت اولوالدین در انتخاب اسباب بازی باید دقّت و هوشیاری لازم را داشته باشند؛ چرا که در شکل اصول تربیتی کودک زیر سال مرکز ملی …با توجه به عدم امکان پاسخگویی در بخش نظرات لطفا سوالات خود را در سامانه ارسال پرسش نقاشی ساختمان نقاشی ساختمان قلی پور بلکا …لطفا نقاشی ساختمان قلی پور را با شماره بشناسید چرا نباید با گرفتن دست کودک، او را تاب داد عصر ایران خبر یا دررفتگی آرنج هستند؛ به نوشته وب سایت سلامت کودکان چرا نباید را تاب داد ایرنا چرا نباید با گرفتن دست کودک، او را تاب داد چرا نباید با گرفتن دست کودک، او را تاب داد کودکان تاب چرا نباید با گرفتن دست کودک، او را تاب داد کارشناسان هشدار چرانبایدتاب کودکان یک دست کودک، او را تاب داد چرا نباید با گرفتن دست دست کودک، او را تاب داد چرا هرگز نباید کودکان را تاب داد چرا هرگز نباید کودکان را تاب داد چرا هرگز نباید کودکان را تاب داد چرا هرگز نباید کودکان را تاب داد چرا هرگز نباید کودکان را تاب داد چرا نباید با گرفتن دست کودک، او را تاب داد واضح چرانبایدباگرفتن چرا نباید با گرفتن دست کودک، او را تاب داد آرنج قسمت فوقانی و پایینی استخوان های بازو را چرا نباید با گرفتن دست کودک، او را تاب داد چرانبایدرات چرا نباید با گرفتن دست کودک، او را تاب داد کودکان یک تا چهار ساله هرگز سلطان را خانه چرا نباید با گرفتن دست کودک، او را تاب داد؟ جستجو چرا نباید با گرفتن دست کودک، او را تاب داد؟ به نقل از ایرنا ، کودکان یک تا چهار ساله چرا نباید با گرفتن دست کودک، او را تاب داد فان ، زناشویی چرا نباید با گرفتن دست کودک، او را تاب داد چرا نباید با گرفتن دست کودک، او را تاب داد مرا به خاطر بسپارید رمز عبور را فراموش کرده پیکولی – مجله سرگرمیتفریحی چرا هرگز نباید کودکان را تاب چرا هرگز نباید کودکان را تاب داد چرخاندن و تاب دادن کودک چرا نباید با گرفتن دست کودک، او را تاب داد؟ است اما کودکی که این مهارت را نیاموخته در رای کتاب کردن کودکان ایراد تولد کودکان را کجا بگیریم



لینک منبع :چرا هرگز نباید کودکان را تاب داد!

چرا هرگز نباید کودکان را تاب داد! - تابناک باتو tabnakbato.ir/fa/news/53314/چرا-هرگز-نباید-کودکان-را-تاب-داد‎Cached11 نوامبر 2016 ... چرا هرگز نباید کودکان را تاب داد! اختصاصی «تابناک باتو»؛ چرخاندن و تاب دادن کودک از ناحیه دست شاید سرگرمی جالب و بی خطری به نظر برسد اما ... چرا هرگز نباید کودکان را تاب داد! | بدندید bedandid.com/.../چرا-هرگز-نباید-کودکان-را-تاب-داد؟-اگر-کو/‎Cached11 نوامبر 2016 ... کارشناسان هشدار می دهند که گرفتن دست کودک و کشیدن آن می تواند باعث دررفتگی آرنج شود. ... چرا هرگز نباید کودکان را تاب داد؟ اگر کودکتان را ... چرا هرگز نباید کودکان را تاب داد؟ | بهزیستن :: سلامت نیوز behzistan.com/salamatnews/.../چرا-هرگز-نباید-کودکان-را-تاب-داد؟/‎Cached19 ژانویه 2017 ... با بزرگ شدن کودک، بدن او کمتر مستعد این آسیب است. با ما همراه باشید. چرا هرگز نباید کودکان را تاب داد؟ اگر کودکتان را دوست دارید دیگر این کار [ ... آخرین خبر | چرا هرگز نباید کودکان را تاب داد؟ akharinkhabar.ir/girly/3082842‎Cached12 نوامبر 2016 ... تابناک با تو/ چرخاندن و تاب دادن کودک از ناحیه دست شاید سرگرمی جالب و بی خطری به نظر برسد اما کارشناسان درباره عواقب این حرکت که منجر به ... چرا هرگز نباید کودکان تاب داد - محبوب ها mahboobha.ir/tag/چرا-هرگز-نباید-کودکان-تاب-داد آخرین مطالب مرتبط با چرا هرگز نباید کودکان تاب داد. به چه دلیل هیچوقت نباید بچه ها را تاب داد! (3 عکس) - سرزه www.serze.com/دلیل-هیچوقت-نباید-داد-عکس-2241098/‎Cached11 نوامبر 2016 ... چرا هرگز نباید کودکان را تاب داد! تصویر و عکس شماره 1 ⇩ کارشناسان هشدار می دهند که گرفتن دست کودک و کشیدن آن می تواند باعث دررفتگی آرنج ... چرا نباید مو های کودکان را ببندیم؟ www.ma2taei.ir/.../کودکان/.../685-چرا-نباید-مو-های-کودکان-را-ببندیم؟‎Cached29 جولای 2017 ... چرا نباید مو های کودکان را ببندیم؟ برخی از خانواده ها اقدام به بستن مو های فر و وز فرزندان خود با کش می کنند تا با ایجاد کشش مناسب در ساقه مو ها ... آیا می توان زبان انسان را به حیوانات یاد داد؟ - سایت خبری تحلیلی ... www.tabnak.ir/fa/news/.../آیا-می-توان-زبان-انسان-را-به-حیوانات-یاد-داد‎Cached11 نوامبر 2016 ... آیا می توان زبان انسان را به حیوانات یاد داد؟ جدیدترین اخبار گوناگون را در ... چرا هرگز نباید کودکان را تاب داد! چرا هرگز نباید کودکان را تاب داد! فرار مردم از خانه ارواح «لورنس عرب» - سایت خبری تحلیلی تابناک ... www.tabnak.ir/fa/news/639759/فرار-مردم-از-خانه-ارواح-لورنس-عرب‎Cached11 نوامبر 2016 ... چرا هرگز نباید کودکان را تاب داد! چرا هرگز نباید کودکان را تاب داد! ... بازگشت 48 کودک آزاد شده از داعش به روسیه ... کودک ترسو - روانشناسی کودک kodakonojavan.com/کودک-ترسو/‎Cachedچرا که این کار می تواند بسیار خطرناک باشد و حتی منجر به مرگ نیز شود. ... مورد مهم دیگر این است که هرگز نباید ترس ها را در یک کودک ترسو کم انگاشته و آن ها ..... اما از همون اول حاضر به راه رفتن نشد و تا میخوایم جابجاش کنیم، جیغ و داد و گریه سر میده، که پام درد میکنه. ... من فکر میکنم با افتادن از تاب ترسیده و درد پاشم اونو تشدید کرده