مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

ساخت اجزای بدن با استفاده از چاپگرهای سه بعدی

[ad_1]

بامداد – دانشمندان می گویند که موفق به تولید اجزای بدن با کمک چاپگر ویژه سه بعدی شده اند که پیشرفتی عمده در پزشکی ترمیمی توصیف می شود. بخش هایی از استخوان، ماهیچه و غضروف پس از تولید با این شیوه و پیوند خوردن به بدن حیوانات به طور طبیعی شروع به کار کرد.

به گزارش BBC، این پیشرفت، که نتایج آن در نشریه “بیوتکنولوژی نیچر” چاپ شده نویدبخش استفاده از بافت های زنده برای ترمیم بدن است. کارشناسان، این فناوری که در آمریکا ساخته شده را، “مرغی که واقعا تخم طلا می گذارد” توصیف کرده اند. ایده استقرار سلول های منفرد با آرایشی که جایگزین یک آرواره مصدوم، گوش کنده شده یا ماهیچه آسیب دیده قلب شود برای پزشکی بسیار نویدبخش است. اما این رشته با چالش بزرگی برای زنده نگه داشتن سلول ها روبرو بوده: این سلول ها در بافت هایی به قطر بیش از ۰.۲ میلیمتر از اکسیژن و مغذی ها محروم می شوند و از بین می روند.

88282173_13

اسفنج

تیم محققان در مرکز پزشکی ویک فارست موفق به توسعه یک تکنیک تازه شد تا بافتی با حفره های ذره بینی، مثل اسفنج، را چاپ سه بعدی کند؛ به طوری که اکسیژن و مواد غذایی به همه بخش های بافت نفوذ می کند. “سیستم چاپ بافت و ارگان فشرده”، آیتاپ، یک پلاستیک قابل تجزیه و یک ژل را ترکیب می کند. پلاستیک، ساختار بافت را فراهم می کند و ژل که حاوی سلول هاست زمینه رشد سلول های تازه را فراهم می کنند. وقتی این ساختمان در بدن حیوان کار گذاشته شد، پلاستیک تجزیه شد و “ماتریسی” طبیعی از پروتئین ها که توسط سلول ها تولید شد جای آن را گرفت. در همین حال، رگ های خونی و عصب ها شروع به رشد در آن کردند. پروفسور آنتونی آتالا، سرپرست تحقیقات، گفت که اکنون می توان بافت ها را در اندازه های انسانی چاپ کرد.

بافت های تازه به اندازه بافت های بدن انسان محکم هستند، و دانشمندان اکنون منتظرند تا میزان دوام آنها را بسنجند. اما پروفسور آتالا گفت که چاپ سه بعدی درحال باز کردن درهای تازه ای به روی علم پزشکی است. وی افزود:‌ « فرض کنید که یک بیمار از ناحیه استخوان فک آسیب دیده و یک تکه آن از بین رفته. ما بیمار را می آوریم، تصویربرداری می کنیم و بعد داده های تصویری را به نرم افزار چاپگر منتقل می کنیم تا قطعه ای که دقیقا جای خالی فک را پر می کند تولید کنیم.»

تکنیک های مشابه که در آن ابتدا داربستی قابل تجزیه ساخته و بعد در سلول خیسانده می شود هم اکنون در بیماران به کار گرفته می شود. مثلا دو سال قبل در مرکز ویک فارست به زنان واژن رشد کرده در آزمایشگاه پیوند زده شد، اما طیف درمانی با این شیوه به دلیل مشکل زنده نگه داشتن سلول ها محدود است. پروفسور آتالا گفت:‌ « در این مطالعه ما بافت هایی با سفتی های مختلف از عضله گرفته تا غضروف و استخوان تولید کردیم تا امکان تولید طیف مختلفی از آن را نشان دهیم.»

پروفسور مارتین برچال، جراح در دانشگاه کالج لندن گفت:‌ « چشم انداز چاپ بافت و ارگان انسان برای پیوند زدن مدتی است واقعیت پیدا کرده، اما اعتراف می کنم که انتظار پیشرفتی به این سرعت را نداشتم. به نظر می رسد آنها موفق به خلق مرغی شده اند که واقعا تخم طلا می گذارد.» او گفت که هنوز تحقیقات بیشتری برای استفاده از این بافت ها در بیماران لازم است با این حال پیش بینی کرد که جراحانی مثل او ظرف کمتر از یک دهه بتوانند از محصول این فناوری استفاده کنند.

منبع:سایت علمی بیگ بنگ

نوشته ساخت اجزای بدن با استفاده از چاپگرهای سه بعدی اولین بار در بامداد پدیدار شد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان


عبارات مرتبط با این موضوع

عناوین پروژه های کارشناسی از سال تا دانشگاه …ردیف شماره عنوان پروژه نام دانشجو نام استاد طراحی و پیاده سازی یک سیستم برق قدرت کنترل الکترونیک مخابرات تاسیسات …صفحات جانبی راه اندازی جاده خورشیدی در امریکا با پنل های رنگارنگ اولین مزرعه برق قدرت کنترل الکترونیک مخابرات تاسیسات …سوالی که خیلی از مشتریان و خریداران کولر گازی به دنبال آن می باشد این است که تفاوت امواج ،آنتن،رادار ، ماهوارهمقاله لاتین ترجمه فارسی آن با عنوان فن آوری اطلاعات و ساختن یک زیر ساختار شبکه بی چاپگر،پرینتر،کارتریج،اسکنر، دانلود رایگانمیثم جعفری سلام بله ممنون میشم ارسال کنید بزارم برا اشتراک دوستان هم استفاده کننباراک اوباما به‌زودی حقایقی در مورد بیگانگان …باراکاوباماحقایقباراک اوباما می خواهد پیش از پایان دوره ریاست جمهوری خود حقایقی در مورد بیگانگان نوشته های خواندنی روح‌اله یکشنبه ‏ ‏ سه نفر آمریکایی و سه نفر ایرانی با همدیگر برای شرکت در اخبار،اخبار علمی،اخبار آموزشی،اخبار پزشکی،اخبار …ستاره‌شناسان با استفاده از شواهد دنباله‌دارها و مدل‌های جدید، نظریه جدیدی را…شرکت خدماتی و نظافتی پارسا اصفهان گوناگونمقدمه امروزه با توجه به حجم وسیع اطلاعات، استفاده از در برنامه ها به جزء لاینفک بهار نیوز ساخت اعضای بدن با چاپگر سه بعدی تصاویر چاپگرهای سه بعدی نسبتا از فناوری چاپ سه‌بعدی برای ساخت یک شد و سپس با استفاده از مدل تصاویر ساختن اعضای بدن با چاپ بعدی ساختناعضایبدنبا چاپگرهای سه بعدی نسبتا از فناوری چاپ سه‌بعدی برای ساخت یک شد و سپس با استفاده از مدل ساخت اجزای بدن با استفاده از چاپگرهای سه بعدی ساخت دست و پای مصنوعی با چاپگر سه بعدی ساخت دست و پای مصنوعی با چاپگر سه بعدی ساخت دست و پای مصنوعی با چاپگر سه بعدی تصاویری از نمایشگاه سه بعدی، چاپ تصاویری از نمایشگاه سه بعدی، چاپ تصاویری از نمایشگاه سه بعدی، چاپ با کمک چاپگرهای سه بعدی که آینده صنعت با کمک چاپگرهای سه بعدی که آینده صنعت با کمک چاپگرهای سه بعدی که آینده صنعت ساخت اجزای بدن با استفاده از چاپگرهای سه بعدی ساخت دست و پای مصنوعی با چاپگرهای سه بعدی طراحی اجزای بدن استفاده ساخت دست و پای مصنوعی با از چاپگرهای سه بعدی تولید اجزای بدن با استفاده از چاپگر سه بعدی تولید اجزای بدن با استفاده از اجزای بدن با کمک چاپگر ویژه سه بعدی شده اند که ساخت اولین مجتمع آپارتمانی با پرینت سه بعدی در چین دیجیاتو ساختاولین ها توسط چاپگرهای سه بعدی هستند سه بعدی با استفاده از واقعی از بدن بیمار ساخت قلب زنده با چاپگر سه‌بعدی در سال‌های اخیر چاپگرهای سه‌بعدی بدن انسان را با استفاده با استفاده از یک چاپگر سه تولید اجزای بدن با استفاده از چاپگر سه بعدی آسمونی علمی و دانستنی تولید اجزای بدن با استفاده از چاپگر سه بعدی اجزای بدن هم با چاپگرهای سه بعدی تولید میشوند ساخت دست و پای مصنوعی با استفاده از چاپگرهای سه بعدی توانند از چاپگرهای سه بعدی برای طراحی اجزای بدن استفاده با استفاده از چاپگرهای مهندسی ساخت و تولید پرینترهای سه بعدی برای ساخت شی سه بعدی وجود سه بعدی چاپگرهای و قسمتهای بدن با استفاده از تکنیک عجیب ترین پرینتر های سه بعدی نمایشگاه حال تصور کنید همین کار را در فضای سه بعدی و با ابتدا با استفاده از لیزر ساخت دوربینی که



لینک منبع :ساخت اجزای بدن با استفاده از چاپگرهای سه بعدی

Images for ساخت اعضای بدن با استفاده از چاپگرهای سه بعدی بهار نیوز - ساخت اعضای بدن با چاپگر سه​بعدی /تصاویر baharnews.ir/news/.../ساخت-اعضای-بدن-چاپگر-سه-بعدی-تصاویر‎Cachedساخت اعضای بدن با چاپگر سه​بعدی /تصاویر ... یافتند؛ این محققان با استفاده از سی‌تی اسکن‌های قلب یک بیمار که از بدو تولد از چهار مشکل قلبی رنج می‌برد، نمونه از ... همه اعضای بدنی که با چاپ 3بعدی ساخته شده‌اند+تصاویر - خبرگزاری فارس www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930216001148‎Cached Similar12 مه 2014 ... پرینترهاى سه بعدى توانایى ساخت ابزار، کیف، کفش، مجسمه و اعضای بدن را دارند ... تولید شده با چاپگر 3 بعدی می‌توان تا 3 سال آینده آن را به بدن بیماران پیوند زد. ... این محققان با استفاده از سی‌تی اسکن‌های قلب یک بیمار که از بدو تولد از چهار ... محققان این آزمایشگاه در حال توسعه نسل جدید چاپگر سه‌بعدی با هدف تولید ... پرینت سه‌ بعدی اعضای بدن انسان - پرینتر سه بعدی www.arka3dprint.com/پرینت-سه‌-بعدی-اعضای-بدن-انسان/‎Cached6 مارس 2017 ... برای سال‌های متمادی است که دانشمندان درصدد ایجاد اعضای بدن انسان‌ها در ... پرینتر‌های جوهرافشان به‌منظور استفاده از جوهر بیولوژیک و ساخت اعضای سه‌بعدی آغاز کرد. ... همچنین نمی‌توان عضوی از بدن را با استفاده از مواد مناسب تولید کرده و ... ایتنا - استفاده از چاپ سه‌بعدی برای ساخت اعضای مصنوعی بدن itna.ir/fa/doc/.../استفاده-چاپ-سه-بعدی-ساخت-اعضای-مصنوعی-بدن‎Cachedایتنا- دانشمندان قصد دارند تا در پروژه‌ای عظیم و با کمک چاپگرهای سه‌بعدی به بازسازی کلیه اعضای بدن بپردازند. پرینت سه بعدی رگ مصنوعی - پرینتر سه بعدی www.nikan3dprint.com/پرینت-سه-بعدی-رگ-مصنوعی/‎Cachedاخبار دنیا پرینت سه بعدی ساخت اندام مصنوعی برای انسان یکی از مهم‌ترین ... از چاپگری زیستی هستند زیرا با استفاده از آنهاست که مواد مغذی مهم به اعضای بدن می‌رسند. 5 عضو بدن که قابل چاپ شدند (+عکس) - عصر ایران www.asriran.com/fa/news/.../5-عضو-بدن-که-قابل-چاپ-شدند-عکس‎Cached Similar... چاپگر سه بعدی مهندسان زیستی موفق شده اند که اعضای مختلف بدن را با استفاده از ... با ژلی غلیظ که از 250 میلیون سلول غضروف گاوی و کلاژن دم موش ساخته شده بود ... ساخت اندام های بدن توسط پرینت سه بعدی - آپارات ► 2:27www.aparat.com/v/cMRvY/ساخت_اندام_های_بدن_توسط_پرینت_سه_بعدی Feb 12, 2017 - 2 min پرینتر سه بعدی پرشیا www.persia3dprinter.irفروش انواع پرینتر های سه بعدی , مواد ... احیا و رشد و ساخت اعضای بدن انسان با ... پرینتر سه بعدی اعضای بدن - آپارات ► 4:45www.aparat.com/v/OrIx4/پرینتر_سه_بعدی_اعضای_بدن May 15, 2016 - 5 min مرجع پرینتر سه بعدی ایران www.iran۳dprinter.ir: مرجع ایرانی پرینتر سه بعدی در ... احیا و رشد و ساخت اعضای بدن انسان با پرینتر ... ساخت اعضای بدن با چاپگر سه بعدی | ایران دنتال نیوز irandentalnews.com/tag/ساخت-اعضای-بدن-با-چاپگر-سه-بعدی/‎Cached4 جولای 2016 ... بایگانی/آرشیو برچسب ها : ساخت اعضای بدن با چاپگر سه بعدی ... سه بعدی سازی و چاپگر برای ساخت اعضای مصنوعی شبه طبیعی برای بدن استفاده ...