مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

منیزیم را با کدام غذاها تامین کنیم؟

[ad_1]

، منیزیم عنصر بسیار مهمی است که وظایف بسیاری در بدنمان به عهده دارد از حفظ و نگهداری دستگاه ایمنی بدن تا کاهش خطر حمله قلبی، ولی متاسفانه به دلیل آن‌که رژیم غذایی ما سرشار از غذاهای آماده و فرآوری‌ شده است، بندرت می‌توانیم مقدار مناسب منیزیم مورد نیازمان را دریافت کنیم.


در اینجا مواد غذایی سرشار از منیزیم معرفی می‌شوند. با توجه به این‌که برخی منابع منیزیم مانند بادام برزیلی در ایران کمتر در دسترس قرار دارد، پیشنهاد می‌کنیم منابع در دسترس‌تر را در وعده‌های غذایی خود بگنجانید.

دانه سویا

این دانه گیاهی سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی، فیبر و اسیدهای آمینه است. بنابراین منبع غذایی خوبی برای گیاهخواران است. تعداد کمی از ما می‌دانیم که فقط نصف فنجان سویای خشک تفت‌داده، می‌تواند تقریبا نصف منیزیم مورد نیاز روزانه بدنمان را تامین کند. بنابراین دفعه بعد که احساس گرسنگی کردید، به‌جای تنقلات شیرین ، مقداری دانه سویا بخورید.

سبزی‌های سبزبرگ تیره

سبزیجات سبزبرگ مواد فوق‌العاده‌ای هستند، زیرا مقادیر بالایی آهن، ویتامین و منیزیم دارند. سعی کنید روش‌های آشپزی کم‌چرب، بخارپز یا آب‌پز در زمان کوتاه را به‌جای سرخ‌کردن در کره به کار ببرید. برگ‌های کلم، برگ چغندر و کلم‌پیچ منابع عالی ویتامین هستند. می‌توانید برگ‌های جوان را به‌صورت خام در سالاد استفاده کنید.

موز

یک موز به طور متوسط حدود۳۱ میلی‌گرم منیزیم دارد. این میوه علاوه بر آن می تواند ۱۰۰ کالری برای بدن انسان انرژی تولید کند.

می‌توانید موز را خرد کنید و در مخلوط‌کن بریزید تا یخ‌نوش (smoothie) عالی داشته باشید یا با ماست یا شیر آن را مخلوط کنید و یک شیرموز کم‌چرب ولی سرشار از منیزیم را نوشجان کنید.

شکلات تلخ

شکلات تلخ احتمالا خوشمزه‌ترین خوراکی فهرست خوردنی های منیزیم دار است؛ شکلات شیری یا نیمه‌شیرین سرشار از شکر بوده و ضررش بیشتر از مزایایش است اما هر تخته ۴۱ گرمی شکلات تلخ حدود ۱۳ میلی‌گرم منیزیم دارد.

بنابراین هر روز تکه بسیار کوچکی از آن را بخورید تا از فواید آن بهره بیشتری ببرید.

بادام برزیلی

بادام برزیلی در اعماق جنگل‌های آمازون رشد می‌کند و نصف فنجان آن حدود ۲۵۰ میلی‌گرم منیزیم دارد که بیش از ۶۰ درصد نیاز روزانه منیزیم را تامین می‌کند. ولی کالری آن بالاست. نصف فنجان آن ۴۶۰ کالری دارد.

بنابراین افرادی که مراقب وزنشان هستند، باید بخش کوچکی از منیزیم دریافتی‌شان از بادام برزیلی تامین شود.

ماهی

ماهی کمتر از گوشت کالری دارد و حاوی اسیدهای چرب امگا۳ هم هست که نوعی کلسترول خوب محسوب میشود و ویتامین D دارد. برخی از ماهی‌ها مثل هالیبوت، ماهی آزاد، گورماهی (ماهی ماکرال یا ماکرو یا اسقمری) و ماهی تن سرشار از منیزیم هستند.

نصف فیله ماهی آزاد ۵۳ میلی‌گرم منیزیم دارد و نصف فیله هالیبوت حاوی ۱۷۰ میلی‌گرم منیزیم است.

 


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان


عبارات مرتبط با این موضوع

استفاده از مکمل ها برای کنترل قندخوناستفاده از مکمل ها برای کنترل قندخون هیچ قرص جادویی وجود ندارد که بتوان با آن مشکلات جوان‌سازی پوست با تخمه هندوانهفشارخون را با تخمه هندوانه کنترل کنید تخمه هندوانه به دلیل دارا بودن منیزیم و چه طور تورم و باد شکم را برطرف کنیمرفع گرفتگی صدا با روش‌های معجزه‌آسا و گیاهی طب سنتی درمان سریع سوختگی و تاول های نعناع، گیاهی با خواص فراواننعناع گیاهی با صدها خاصیت دارویی قابل ملاحظه است که در کشورهای گوناگون مانند هند رژیم غذایی مناسب مرکز اطلاعات فنی ایرانمرکز اطلاعات فنی ایران با بیش از سال سابقه در زمینه ارائه اطلاعات فنی شامل اخبار تأمین کلسیم بدون لبنیات ماهی ساردین میلی‌گرم کلسیم در هر قطعه فیله ساردین نکته مهمی که در رابطه با ماهی آشنایی با انواع ویتامین ها و نقش آنها در بدن … مسئول محتوای سایت های دیگر نیست شما نمی توانید با تکیه بر مطالبی که در سایت خواص انواع تخمه کدام نوعش سالم تر است خواص انواع تخمه ، انواع تخمه ، خواص انواع تخمه کدام نوعش سالم تر است سایت فروش عطر و عطر فروشی یار ،مطالب جالب و عکس …محصولات بهداشتی نیوا اصل آلمان با مُهر تضمین اصالت کالا ی بهداشتیکاملترین مرجع در مورد بیماری آفت دهان و علائم و …پزشکی و سلامتفرشته فقیهی در ارتباط با خواص خاکشیر اظهار داشت خوردن یک تا دو قاشق غذاخوری خاکشیر با منیزیم را با کدام غذاها تامین کنیم؟ منیزیم را با کدام غذاها مورد نیازمان را دریافت کنیم نیاز روزانه منیزیم را تامین چگونه کلسیم لازم را تأمین کنیم؟ است با مصرف خود را به کلسیم تأمین کنید خلا را پُر کنند این غذاها موجب برای جذب بهتر قرص کلسیم چه کنیم؟ برای جذب بهتر قرص کلسیم چه کنیم؟ همراه با تامین ویتامین منیزیم مکمل کلسیم را به کدام مواد غذایی به بیشترین مقدار کلسیم را دارد؟ تغذیه رژیم غذایی بدون کلسیم کدام غذاها غذاهای غنی از منیزیم کدام کالری انرژی را تامین نقش منیزیم در بدن نقش مقدار کافی آن را تامین و فرآیند غذاها نیز در افراد با کمبود شدید منیزیم غذاهای حاوی منیزیم غذاهایحاوی چگونه زن خود را روانی کنیم روی، آهن و منیزیم را افزایش می آن را خریداری کرده و با جام نیوز تمام کلسیم بدنتان را با این غذا تامین کنید تمام کلسیم بدنتان را با این غذا تامین گیاهی را معرفی کنیم که همچون منیزیم و کلسیم نقش منیزیم در بدن چیست؟ آن را تامین غذاها، نوشیدنی‌ها و داروها، بدن را برای مصرف منیزیم مورد نیاز با میوه‌ها و سبزیجات حاوی کلسیم شاهی علاوه بر کلسیم منبع مواد معدنی دیگری مانند منیزیم آن را با شیر گاو را تأمین کنیم فواید قرص کلسیم این غذاها را هرگز نیاز روزانه ما را تأمین مکمل آهن را با سیترات کلسیم یا



لینک منبع :منیزیم را با کدام غذاها تامین کنیم؟

تأمین منیزیم بدن با این 6 ماده غذایی​ - روزنامه جام جم press.jamejamonline.ir/newspreview/1646809772644875710‎Cached Similarتأمین منیزیم بدن با این 6 ماده غذایی​ ... دلیل آن‌که رژیم غذایی ما سرشار از غذاهای آماده و فرآوری‌ شده است، بندرت می‌توانیم مقدار مناسب منیزیم مورد نیازمان را دریافت کنیم. تأمین منیزیم بدن با این 6 ماده غذایی​ - بیتوته www.beytoote.com/health/.../magnesium-nutrient2-supply.html‎Cached Similarتأمین منیزیم بدن با این 6 ماده غذایی​ ... دلیل آن‌که رژیم غذایی ما سرشار از غذاهای آماده و فرآوری‌ شده است، بندرت می‌توانیم مقدار مناسب منیزیم مورد نیازمان را دریافت کنیم. 10 غذای غنی از منیزیم که فوق العاده سالم هستند - رژیم سلامتی https://www.foodregime.com/...غذایی/...غذایی/918-10-غذای-غنی-از-منیزیم-که-فوق-العاده-سالم-هستند.html‎Cached21 مارس 2017 ... ... مصرف نمی کنند با این حال، خوردن غذاهای بالا در منیزیم می تواند به شما کمک کند تا نیاز روزانه را تامین کنید. غذاهای غنی از منیزیم عبارت از شکلات ... منیزیم را با کدام غذاها تامین کنیم؟ | منیزیم عنصر بسیار مهمی - قطره www.ghatreh.com/news/nn34557349/منیزیم-کدام-غذاها-تامین-کنیم‎Cached11 نوامبر 2016 ... منیزیم را با کدام غذاها تامین کنیم؟ منیزیم عنصر بسیار مهمی است که وظایف بسیاری در بدنمان به عهده دارد از حفظ و نگهداری دستگاه ایمنی بدن تا کاهش ... چه عواملی موجب کمبود منیزیم در بدن می‌شوند؟ - عصر ایران www.asriran.com/fa/.../چه-عواملی-موجب-کمبود-منیزیم-در-بدن-می‌شوند‎Cached Similar18 مه 2012 ... بررسی‌ها نشان داده‌اند که با دریافت روزانه منیزیم به میزان کافی، خطر بروز ... و توصیه می‌شود برای تامین منیزیم روزانه از این گروه غذایی استفاده شود. منیزیم را با کدام غذاها تامین کنیم؟ - خبرگزاری روزنو - تی نیوز tnews.ir/news/188673978662.html 10 نوامبر 2016 ... با توجه به این که برخی منابع منیزیم مانند بادام برزیلی در ایران کمتر در دسترس قرار دارد، پیشنهاد می کنیم منابع در دسترس تر را در وعده های غذایی ... چگونه با کمبود منیزیم مقابله کنیم؟ - تبیان article.tebyan.net/261469/چگونه-با-کمبود-منیزیم-مقابله-کنیم-‎Cached31 ا کتبر 2013 ... اما با وجود تأثیر سریع این مکمل‌ها توصیه می‌کنیم کمبود منیزیم را هم با مصرف مواد غذایی سرشار از این ماده‌ی معدنی تامین کنید. چون مصرف مواد غذایی در ... فواید منیزیم برای بدن-منیزیم - خواص منیزیم- انواع منیزیم- غذاها حاوی ... drpeik.ir/فواید-منیزیم-برای-بدن/‎Cached12 فوریه 2017 ... کاهش میزان این ماده معدنی در بدن چه عوارضی در بر دارد بهتر است با مواد غذایی سرشار از ... در این مطلب چند ماده غذایی تأمین کننده آن را معرفی می کنیم. [PDF] ﻣﺎده ﻏﺬاﯾﯽ 6 ﺗﺄﻣﯿﻦ ﻣﻨﯿﺰﯾﻢ ﺑﺪن ﺑﺎ اﯾﻦ pdf file.qums.ac.ir/.../%2Bمنیزیم%2Bبدن%2Bبا%2Bاین%2B6%2Bماده%2Bغذایی.pdf‎Cachedﺗﻮاﻧﯿﻢ ﻣﻘﺪار ﻣﻨﺎﺳﺐ ﻣﻨﯿﺰﯾﻢ ﻣﻮرد ﻧﯿﺎزﻣﺎن را. درﯾﺎﻓﺖ ﮐﻨﯿﻢ . در اﯾﻨﺠﺎ ﻣﻮاد ﻏﺬاﯾﯽ ﺳﺮﺷﺎر از ﻣﻨﯿﺰﯾﻢ ﻣﻌﺮﻓﯽ ﻣﯽ. ﺷﻮﻧﺪ. ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ اﯾﻦ. ﮐﻪ ﺑﺮﺧﯽ ﻣﻨﺎﺑﻊ ﻣﻨﯿﺰﯾﻢ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺑﺎدام ﺑﺮزﯾﻠﯽ در. اﯾﺮان ﮐﻤﺘﺮ در دﺳ. ﺘﺮس ﻗﺮار. دارد، ﭘﯿﺸﻨﻬﺎد ﻣﯽ. منیزیم را با کدام غذاها تامین کنیم؟ | بلاغ نیوز | خبروان khabarone.ir/news/4690342/منیزیم-را-با-کدام-غذاها-تامین-کنیم 11 نوامبر 2016 ... منیزیم را با کدام غذاها تامین کنیم؟ منیزیم عنصر بسیار مهمی است که وظایف بسیاری در بدنمان به عهده دارد از حفظ و نگهداری دستگاه ایمنی بدن تا کاهش ...