مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

نوشیدن بیش از اندازه آب می تواند مرگبار باشد

[ad_1]
مسمومیت با آب زمانی روی می دهد که فرد بیش از اندازه آب مصرف کرده باشد و میزان نمک در خونش رقیق شده باشد.

دکتر آرون بگیش، از مرکز قلب بیمارستان عمومی ماساچوست، در این باره می گوید: «زمانیکه غلظت سدیم (نمک) در خون پایین می آید، در حقیقت امکان نفوذ آب به خون در سایر بافت ها فراهم می شود که به این حالت هیپوناترمی گفته می شود.»

به نظر می رسد مغز بیش از هر اندام دیگری تحت تاثیر هیپوناترمی قرار می گیرد و شروع به تورم می کند و در نتیجه آب از خون نشت کرده و وارد سلول های مغز می شود. معمولا علائم خفیف این مشکل شامل گیجی، سردرد و حالت تهوع است، اما در صورت عدم درمان ممکن است فرد دچار حمله صرع هم شود. در بدترین موارد، مغز بدون کنترل متورم شده و در نهایت شرایط مرگباری موسوم به «فتق ساقه مغز» اتفاق می افتد.

بگیش در ادامه عنوان می کند: «مغز بافت نرمی است که در یک جمجمه ثابت و محکم قرار می گیرد. زمانیکه مغز متورم می شود، به دنبال یک مسیر خروج می گردد از اینرو به قسمت تحتانی جمجمه که در آنجا سوراخی قرار دارد کشیده می شود. این سوراخ، مغز را به نخاع متصل می کند.»
به گفته محققان، مرگ ناشی از مسمومیت با آب اتفاقی بسیار نادر است که در بین ورزشکاران همانند دوندگان ماراتون اتفاق می افتد.
-
میگنا


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان


عبارات مرتبط با این موضوع

نوشیدن آب یخ و دردسرهای آن وی با بیان این که افراد باید در فصل گرما، آب بیشتری استفاده کنند، گفت البته باید از مفاهیم نیترات چیست و چطور وارد آب می‌شود؟نیتروژن یک یون با بار منفی آنیون است که با یونهای ‌بار مثبت کاتیون ترکیب می‌شود و استخر،سونا و جکوزی قصد ما از ارائه آموزش های مقدمات آشنا کردن دستهٔ اول با رشتهٔ ورزشی شنا می باشدزیست نیوزآنتی بیوتیکی قدرتمند از دل طبیعت پس از ترک مصرف قند چه اتفاقی برای بدن رخ می‌دهد؟طب قرآنی درمان گیاهیعرفان روانشناسیسعی ما بر این است که کتاب‌ها و محصولات مفیدی را که در برای ارتقاء سطح سلامت جامعه می ۱۰ حیوان مرگبار دنیا عکس دیدنی های امروز۱۰ حیوان مرگبار دنیا عکس حیوانمرگبار کوسه بزرگ سفید یا مرگ سفید در آب های ساحلی پول نیوز مانند بسیار از پروژه های قبلی منصوری، این بار هم رنگ مشکی برای پروژه انتخاب شده استبررسی علل درد در نقاط مختلف پا و روش های درمان آن …مطالب مرتبط جهت مطالعه بیشتر آیورین ، که یک پپتید اسید آمینه‌ ای با خواص ضد سرطانی آفتاب آفتاب،آفتاب مرجع اخبار ایران و جهان، بانک جامع نیازمندیهاماجرای نامه ی صالحی که در ایام فتنه به رهبری …ماجراینامهیصالحیماجرای نامه ی صالحی که در ایام فتنه به رهبری نوشت ذوالنور چرا بعد از خطبه رهبری نامه میگنا نوشیدن بیش از اندازه آب می تواند مرگبار باشد بیش از اندازه آب می تواند می دهند نوشیدن بیش از اندازه آب می تواند مرگبار باشد نوشیدن بیش از اندازه آب می تواند مرگبار باشد مرکز اطلاعات که فرد بیش از اندازه آب مصرف کرده باشد و میزان نمک می رسد مغز بیش از هر اندام نوشیدن بیش از اندازه آب می تواند مرگبار باشد بیش از اندازه آب می تواند مرگبار باشد بیش از اندازه آب می تواند مرگبار باشد بیش از اندازه آب می تواند مرگبار باشد چه میزان آب بیش از اندازهمحسوب می شود؟ چه میزان آب بیش از اندازهمحسوب می شود؟ چه میزان آب بیش از اندازهمحسوب می شود؟ بیش از اندازه آب می تواند مرگبار باشد بیش از اندازه آب می تواند مرگبار باشد بیش از اندازه آب می تواند مرگبار باشد آب از دست رفته بدن به واسطه تعرق، ادرار آب از دست رفته بدن به واسطه تعرق، ادرار آب از دست رفته بدن به واسطه تعرق، ادرار نوشیدن بیش از اندازه آب می تواند مرگبار باشد الف وقتی نوشیدن آب مرگبار می شود وقتی نوشیدن آب مرگبار می آب می تواند خطرناک باشد بیش از اندازه آب می تواند در وقتی نوشیدن آب مرگبار می شود مراقبت سلامت نیوز مراقبت وقتی نوشیدن آب مرگبار می آب می تواند خطرناک باشد بیش از اندازه آب می تواند در نوشیدن بیش از اندازه آب می تواند مرگبار باشد ایانا نوشیدن بیش از اندازه آب می دهند نوشیدن بیش از اندازه آب می تواند ایانا می باشد چگونه نوشیدن آب مرگبار می شود؟ چگونه چگونه نوشیدن آب مرگبار می آب می تواند خطرناک باشد بیش از اندازه آب می تواند در وقتی نوشیدن آب مرگبار می شود وقتینوشیدنآب وقتی نوشیدن آب مرگبار می آب می تواند خطرناک باشد نوشیدن بیش از اندازه آب برای چگونه نوشیدن آب مرگبار می شود؟ چگونه نوشیدن آب مرگبار می ناکافی آب می تواند به شکل نوشیدن بیش از اندازه آب نیز می زهی عشق نوشیدن بیش از اندازه آب می آب می تواند مرگبار باشد بیش از اندازه آب می تواند فیلتر یخچال دستگاه تصفیه اب وقتی نوشیدن آب مرگبار می شود نوشیدنآبمرگبار وقتی نوشیدن آب مرگبار می آب اضافی از طریق ادرار باشد بیش از اندازه آب می تواند



لینک منبع :نوشیدن بیش از اندازه آب می تواند مرگبار باشد

نوشیدن بیش از اندازه آب می تواند مرگبار باشد - خبرگزاری مهر | اخبار ... www.mehrnews.com/.../نوشیدن-بیش-از-اندازه-آب-می-تواند-مرگبار-باشد‎Cached11 نوامبر 2016 ... کم آبی دشمن اصلی ورزشکاران استقامتی است، اما محققان هشدار می دهند نوشیدن بیش از اندازه آب می تواند مرگبار باشد. نوشیدن بیش از اندازه آب می تواند مرگبار باشد - فارس عرب https://farsarab.com/fa/.../نوشیدن-بیش-از-اندازه-آب-می-تواند-مرگبار-باشد 11 نوامبر 2016 ... نوشیدن بیش از اندازه آب می تواند مرگبار باشد ... به نظر می رسد مغز بیش از هر اندام دیگری تحت تاثیر هیپوناترمی قرار می گیرد و شروع به تورم می ... وقتی نوشیدن آب مرگبار می شود! - عصر ایران www.asriran.com/fa/news/.../وقتی-نوشیدن-آب-مرگبار-می-شود‎Cachedهیدراتاسیون بیش از اندازه و مسمومیت با آب زمانی رخ می دهد که میزان آب نوشیده شده ... وقتی نوشیدن آب مرگبار می شود! ... نوشیدن بیش از اندازه آب می تواند خطرناک باشد. نوشیدن بیش از اندازه آب می تواند مرگبار باشد - پیک نکا | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/27970577 11 نوامبر 2016 ... نوشیدن بیش از اندازه آب می تواند مرگبار باشد ... این مواد شیمیایی، رگ های خونی موجود در سطح مغز را بر می انگیزند و در نتیجه عروق متورم شده و باعث ... میهن مگ - نوشیدن بیش از اندازه آب می تواند مرگبار باشد https://mihanmag.com/.../نوشیدن_بیش_از_اندازه_آب_می_تواند_مرگبار_باشد‎Cached15 مه 2017 ... نوشیدن بیش از حد آب می تواند کشنده باشد. خشکسالی دشمن اصلی ورزشکاران استقامتی. اما محققان هشدار می دهند نوشیدن بیش از حد آب می تواند کشنده ... نوشیدن بیش از اندازه آب می تواند مرگبار باشد - 24Khabar.com www.24khabar.com/news/296332/ 11 نوامبر 2016 ... مسمومیت با آب زمانی روی می دهد که فرد بیش از اندازه آب مصرف کرده باشد و میزان نمک در خونش رقیق شده باشد.نوشیدن بیش از اندازه آب می تواند مرگبار ... نوشیدن بیش از اندازه آب می تواند مرگبار باشد - دانلود فیلم www.mevia.ir/.../نوشیدن_بیش_از_اندازه_آب_می_تواند_مرگبار_باشد‎Cachedنوشیدن بیش از اندازه آب می تواند مرگبار باشد ... دانلود آیا نوشیدن آب زیاد می تواند خطرناک باشد؟ دانلود ... دانلود گوشت را بیش از حد طبخ نکنید یا آن را نسوزانید‼ اخبار نوشیدن - جدیدترین و آخرین اخبار نوشیدن | شهرخبر www.shahrekhabar.com/tag/نوشیدن اخبار نوشیدن, آخرین خبر های نوشیدن. ... 5 روز پیش. خبرگزاری دانشجو. نوشیدن بیش از حد آب می‌تواند مرگ‌آفرین شود. 5 روز پیش. فردا نیوز. ارتباط نوشیدنی‌های بسیار ... نوشیدن بیش از حد آب می‌تواند مرگ‌آفرین شود - خبرگزاری دانشجو snn.ir/detail/News/559769/9009‎Cached13 نوامبر 2016 ... کم آبی دشمن اصلی ورزشکاران استقامتی است، اما محققان هشدار می دهند نوشیدن بیش از اندازه آب می تواند مرگبار باشد. به گزارش گروه اجتماعی ... نوشیدن زیاد آب؛ مفید یا مضر؟ - همشهری آنلاین hamshahrionline.ir/details/132119‎Cached Similar13 آوریل 2011 ... اما بر اساس پژوهش‌های جدید، آشامیدن بیش از حد آب می‌تواند به اندازه کم نوشیدن آن مضر باشد و حتی در برخی موارد پی‌آمدهای مرگباری به بار آورد.