مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مرگ یک بیمار به‌خاطر سقوط از تخت در بیمارستان

[ad_1]

در حال حاضر ۸۰ هزار نیروی پرستار کم داریم که این موضوع با افزایش بار مراجعه بیماران در طرح تحول سلامت مشکلات را دوچندان کرده است تا جایی که جان بیماران را نیز به مخاطره انداخته است.

به گزارش مشرق، بازهم کمبود نیروی پرستار حادثه آفرید. این بار در کرمانشاه، بیمار دیالیزی به دلیل نداشتن همراه فوت کرد. اما با بررسی دقیقتر می‌توان گفت که علت اصلی این حادثه کمبود پرستار و کمک پرستار است و شاید اگر نیروی کافی در بیمارستان وجود داشت این اتفاق نمی‌افتاد.

حسین کریم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مورد این حادثه گفت: بیمار ملوک مرادی که سال‌های طولانی دیالیز می‌کرده بعد از انجام عمل پیوند کلیه و انتقال به بخش، به دلیل سقوط از تخت بیمارستان، فوت کرد.

وی افزود: آنگونه که به من اطلاع داده‌اند، کسی به عنوان همراه بیمار با این خانم نبوده و وقتی که در بخش، تقاضای رفتن به سرویس بهداشتی می‌کند، متاسفانه از تخت بیمارستان سقوط کرده و جانش را از دست می‌دهد.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به نظر می‌رسد از سوی کارکنان بیمارستان امام رضا (ع)، قصوری در مورد خدمات‌دهی به این خانم متوفی صورت گرفته که در صورت محرزشدن این موضوع، با شدت و جدیت با آن برخورد خواهیم کرد.

20سال است مدام فریاد می‌زنیم پرستار کم داریم

محمد شریفی‌مقدم، قائم مقام سازمان نظام پرستاری در این مورد گفت: کمبود پرستار در کشور یک شبه حاصل نشده که بتوان آن را طی همین مدت برطرف کرد. 20 سال است مدام فریاد می‌زنیم نیروی پرستاری در بیمارستان‌ها اندک است ولی علی‌رغم اعلام این مسئله هیچ توجهی به آن نشده است.

وی افزود: در دهه 70 طرح نیروی انسانی تضمین شد و طی آن به ازای هر تخت تعداد پرستار به 1.8 می‌رسید ولی در دفتر معاونت و برنامه‌ریزی با این طرح موافقت نشد و این مسئله مدام مورد پیگیری جامعه پرستاری بوده است.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری ادامه داد: به نظر ما اگر کارهای اولیه همچون غذا و دارو دادن به بیمار و حمل و نقل آن مشکل است، این مسئله در شرح وظیفه کمک بهیار قرار دارد و 30 هزار نفر کمک بهیار آماده به کار هستند که با فراخوان می‌توان آنها را جذب فوری کرد، لذا موضوع بهیاری یک ساله و کمک پرستاری به بهانه روی زمین ماندن کار مردم اقدامی نادرست است.

شریفی مقدم گفت: موضع نظام پرستاری برچیده شدن بساط کمک پرستاری است چرا که این مسئله به زیان مردم بوده و به دلیل نداشتن دانش کافی کمک پرستاران، خسارت به بیماران وارد می‌شود.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری تصریح کرد: سازمان نظام پرستاری اقدام به فراخوان جذب پرستار کرد که در مدت 48 ساعت 700 کارشناس پرستاری برای استخدام ثبت‌نام کرد. مشکل کمبود کادر پرستاری داریم ولی مشکل در این زمینه از وزارت بهداشت است چرا که به هر روشی نباید این مسئله را رفع کرد.

به گفته وی وزارت بهداشت ایجاد پست خالی برای جذب پرستار ندارد و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به دلیل اینکه وزارت بهداشت 60 هزار نفر نیروی مازاد دارد پست جدید ایجاد نمی‌کند و به نظر ما از آنها خواسته که موضوع تبدیل وضعیت به پرستاری انجام دهند.

وی در ادامه گفت: کمبود پرستار طبق استاندارد خاص باید انجام شود و تربیت پرستاران نیز به درستی انجام گیرد بیمارستان‌ها در امورات خود مشکل دارند و توان تربیت پرستاران را ندارند، همچنین نظارتی بر این مسئله نیست و در کل تربیت پرستار توسط بیمارستان امری صحیح نبوده و باید مورد توجه قرار گیرد.

کمبود پرستار جدی است

وزیر بهداشت نیز کمبود پرستار را قبول دارد و می گوید: در حال حاضر 110 هزار تخت بیمارستانی در کشور فعال است که باید به‌ازای هر تخت، 1.5 تا 2 پرستار در بخش عادی بیمارستان وجود داشته باشد که بر اساس آمارهای موجود، در حال حاضر به ازای هر تخت بیمارستانی تنها 0.7 نیروی پرستاری وجود دارد.



[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


1 ژوئن 2016 ... مرگ بیمار به علت سقوط از تخت/کمبود پرستار همچنان قربانی میگیرد ... میکند، متاسفانه از تخت بیمارستان سقوط کرده و جانش را از دست میدهد. ... در این مورد به فارس گفت: کمبود پرستار در کشور یک شبه حاصل نشده که بتوان آن را طی ...1 ژوئن 2016 ... در حال حاضر ۸۰ هزار نیروی پرستار کم داریم که این موضوع با افزایش بار مراجعه بیماران در طرح تحول سلامت مشکلات را دوچندان کرده است تا جایی که ...مرگ یک بیمار بهخاطر سقوط از تخت در بیمارستان. در حال حاضر ۸۰ هزار نیروی پرستار کم داریم که این موضوع با افزایش بار مراجعه بیماران در طرح تحول سلامت مشکلات ...1 ژوئن 2016 ... به گزارش مشرق، بازهم کمبود نیروی پرستار حادثه آفرید. این بار در کرمانشاه، بیمار دیالیزی به دلیل نداشتن همراه فوت کرد. اما با بررسی دقیقتر می ...خانه / Tag Archives: مرگ یک بیمار به خاطر سقوط از تخت در بیمارستان. Tag Archives: مرگ یک بیمار به خاطر سقوط از تخت در بیمارستان. عصب کشی دندان موجب مرگ ...1 ژوئن 2016 ... نگام نیوز_ بازهم کمبود نیروی پرستار حادثه آفرید. این بار در کرمانشاه، بیمار دیالیزی به دلیل نداشتن همراه فوت کرد. اما با بررسی دقیقتر میتوان ...مرگ یک بیمار بهخاطر سقوط از تخت در بیمارستان. در حال حاضر ۸۰ هزار نیروی پرستار کم داریم که این موضوع با افزایش بار مراجعه بیماران در طرح تحول سلامت مشکلات ...1 ژوئن 2016 ... سلامت سقوط ظهر چهارشنبه دوازدهم خرداد ماه 1395 خبر مرگ یک بیمار بهخاطر سقوط از تخت در بیمارستان.در حال حاضر ۸۰ هزار نیروی پرستار کم داریم که این موضوع با افزایش بار مراجعه بیماران در طرح تحول سلامت مشکلات را دوچندان کرده است تا جایی که جان.


کلماتی برای این موضوع

تصویری که بهمن، فرزند عباس کیارستمی، از اعلان یک بیمارستان آخرین خبرها استخدام فوری در یهترین شرکتها با عالی ترین حقوق و مزایا زیباترین عکسهای الف روایت تکان‌دهنده از یک‌شب تا صبح در لقمانروایت تکان‌دهنده از یک‌شب تا صبح در لقمانروزنامه خبرورزشیهومن جعفری قصه تلخ مأمورم و معذور بیاین جمع بشین نویسنده و منتقدای روزنامه که با تعیقب و گریز پلیس با مرگ سارق پایان یافت …تعیقبوگریزپلیسباتعیقب و گریز پلیس با سارق مسلح با مرگ سارق پایان یافت بینوایان ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد…داستان در ۱۸۱۵ در دینی آغاز می شود، جایی که ژان والژان به عنوان یک روستایی پس از نوزده مجله اینترنتی برترین ها پورتال خبری و سبک …جی کی رولینگ در میان نویسندگان پدیده منحصربه‌فردی است بی‌شمار نویسنده بهتر از او خبرهای حوادث خبر فارسیروز نو ساعت ظهر پنجشنبه آبان، صاحب مسافرخانه ای با پلیس تماس گرفت و از مرگ مشکوک این ستاره های هالیوودی منفور یک شب یا روز بد …این ستاره های هالیوودی منفور نفرت کلمه خوشایندی نیست و ما نمی خواهیم در اینجا از آن اخبار ایران و جهاناخبار تهراناخبار سیاسیاخبار … واکنش فیفا به گلزنی سردار آزمون عکس خواستگاری یک عرب از دختر کوچک ترامپانسان بعد از مرگ کجا میرود آیا روح انسان بعد مرگ با ما انسان بعد از مرگ کجا میرود آیا روح انسان بعد مرگ با ما ارتباط دارد؟



لینک منبع :مرگ یک بیمار به‌خاطر سقوط از تخت در بیمارستان

Images for مرگ یک بیمار به‌خاطر سقوط از تخت در بیمارستان مرگ یک بیمار به‌خاطر سقوط از تخت در بیمارستان www.fardanews.com/.../مرگ-یک-بیمار-به‌خاطر-سقوط-از-تخت-در-بیمارستان‎Cached1 ژوئن 2016 ... مرگ یک بیمار به‌خاطر سقوط از تخت در بیمارستان. در حال حاضر ۸۰ هزار نیروی پرستار کم داریم که این موضوع با افزایش بار مراجعه بیماران در طرح ... مرگ یک بیمار به‌خاطر سقوط از تخت در بیمارستان otanin.com/city/مرگ-یک-بیمار-به‌خاطر-سقوط-از-تخت-در-بیم/‎Cachedپرستار سالمند | پرستار کودک | پرستار بیمار · لینک قبلی · لینک بعدی. Go to Top. مرگ یک بیمار به خاطر سقوط از تخت در بیمارستان | در حال حاضر - قطره www.ghatreh.com/news/.../مرگ-بیمار-خاطر-سقوط-تخت-بیمارستان 1 ژوئن 2016 ... در حال حاضر 80 هزار نیروی پرستار کم داریم که این موضوع با افزایش بار مراجعه بیماران در طرح تحول سلامت مشکلات را Ø. مرگ یک بیمار به خاطر سقوط چراغ اتاق عمل در زاهدان / او برای جراحی چشم ... www.rokna.ir/.../241527-مرگ-یک-بیمار-به-خاطر-سقوط-چراغ-اتاق-عمل-در-زاهدان-او-برای-جراحی-چشم-به-اتاق-عمل-رفته-بود‎Cached31 ژانویه 2017 ... مرگ یک بیمار به خاطر سقوط چراغ اتاق عمل در زاهدان / او برای جراحی چشم به اتاق ... فرزند این بیمار گفت: پدرم در بخش icu بیمارستان امام علی(ع) زاهدان ... مرگ یک بیمار به‌خاطر سقوط از تخت در بیمارستان | رسانه تی وی fardanews.rasanetv.com/page-858788.html‎Cachedمرگ یک بیمار به‌خاطر سقوط از تخت در بیمارستان. در حال حاضر ۸۰ هزار نیروی پرستار کم داریم که این موضوع با افزایش بار مراجعه بیماران در طرح تحول سلامت مشکلات ... فارس از حادثه دلخراش گزارش می‌دهد مرگ بیمار به‌ علت سقوط از تخت ... www.farsnews.com/newstext.php?nn=13950312000293‎Cached1 ژوئن 2016 ... مرگ بیمار به‌ علت سقوط از تخت/کمبود پرستار همچنان قربانی می‌گیرد ... می‌کند، متاسفانه از تخت بیمارستان سقوط کرده و جانش را از دست می‌دهد. ... در این مورد به فارس گفت: کمبود پرستار در کشور یک شبه حاصل نشده که بتوان آن را طی ... اهمال‌کاری پرستار و فوت بیمار در بیمارستان! - فرارو fararu.com/fa/news/.../اهمال‌کاری-پرستار-و-فوت-بیمار-در-بیمارستان‎Cached25 ا کتبر 2016 ... بیماری که در بخش داخلی بیمارستان سید مصطفی خمینی (ره) طبس بستری ... بیهوش روی تخت می‌افتد که بعد از چندین بار مراجعه همراه بیمار به پرستار بخش، وی از ..... دقیقاً عمده کارهای پرستاران و خدمه را همراه بیمار به خاطر راحتی بیمار انجام .... صلاحیت در مورد اعلام علت مرگ یک بیمار بر عهده پزشکی قانونی است این یک ... کمبود پرستار جدی است همراه بیمار جایگزین پرستار - onvansho onvansho.ir/.../کمبود-پرستار-جدی-است-همراه-بیمار-جایگزین-پرستار.html پیدا نکرده است کمبود پرستار یک مانع جدی در جبران کمبود پرستار٢٥ بیمار. اخبار استخدام ... مرگ یک بیمار به‌خاطر سقوط از تخت در بیمارستان. عنوان همراه بیمار با ... خبرگزاری جمهوری اسلامی - خرابی آسانسور ، بیماری را در بیمارستان ... www3.irna.ir/fa/News/82240852/ 24 سپتامبر 2016 ... ساری - ایرنا - خرابی آسانسور بیمارستان رازی شهرستان قائمشهر روز شنبه ... روی برانکارد به خارج آن بودند ، سبب سقوط بیمار از برانکارد و مرگ وی شد. ... وی توضیح داد : زن بیمار حدود 80 ساله ای شب گذشته به خاطر درد شکم به بیمارستان مراجعه کرد ... وی افزود : بلافاصله بیمار به اتاق احیاء منتقل و کار احیاء به مدت یک ...