مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

تبدیل الکتریسیته به نور با استفاده از گرافین

[ad_1]

محققان دانشگاه MIT فرآیندی را شناسایی کردند که در آن یک جریان الکتریکی در یک صفحه نازک گرافینی در شرایط خاصی می تواند به سرعتی بیش از سرعت نور برسد و به عبارتی دیوار نوری را بشکند. در نتیجه این رخداد یک پرتو متمرکز نور تولید می شود.

 به گزارش مشرق، این راهکار جدید تولید نور مرئی از الکتریسیته، کاملا قابل کنترل، سریع و مقرون به صرفه است و کاربردهای بالقوه بسیاری دارد. یک ویژگی گرافین دوبعدی این است که سرعت حرکت الکترون ها در آن بسیار زیاد و نزدیک به یک سیصدم سرعت نور در خلاء است. این ویژگی امکان تبدیل الکتریسیته به نور را فراهم می کند.

یکی از ویژگی های عجیب گرافین این است که می تواند نور را با استفاده از پدیده ای موسوم به پلاسمون های سطحی به دام اندازد. پلاسمون ها در واقع ذراتی مجازی هستند که از نوسان الکترون ها در سطح ماده ساخته می شوند.

هنگامی که نور به یک صفحه گرافینی که در واقع یک ساختار دوبعدی کربن است، برخورد می کند، سرعت آن چندصد برابر کاهش می یابد. سرعت فوتون ها (ذرات نور) پس از این کاهش چشمگیر، با سرعت حرکت الکترون ها در ساختار گرافین دوبعدی، تقریبا یکسان است.

این ویژگی ها امکان حرکت الکترون ها را با سرعت نور در گرافین و حتی با سرعتی بیشتر از آن فراهم می کند. در نتیجه در پدیده ای مشابه عبور هواپیما از دیوار صوتی، حرکت الکترون ها با سرعت نور موجب تولید امواج ضربه ای نوری می شود و پرتو پرنور متمرکزی را ایجاد می کنند.

این پدیده امکان تولید سیگنال های نوری متناسب با فناوری تولید تراشه های کنونی را فراهم می کند و می تواند شاه کلید طراحی و نسل جدید ساخت مدارهای نوری بسیار کوچک تر، سریع تر و کارآمدتر از مدارهای امروزی باشد. گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Nature Communications منتشر شده است.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


14 ژوئن 2016 ... به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا از بنیاد ملی فیزیک آمریکا، این راهکار جدید تولید نور مرئی از الکتریسیته، کاملا قابل کنترل، سریع و مقرون به ...تبدیل الکتریسیته به نور با استفاده از گرافین. بانک اخبار خبرگزاری ها.14 ژوئن 2016 ... دانشگاه mit، تبدیل برق به نور با گرافن، شکست دیوار نوری، مشرق، تبدیل برق به نور تبدیل سبزه های عید نوروز به کمپوست در شهرستان ...15 ژوئن 2016 ... محققان دانشگاه MIT امریکا فرآیندی را شناسایی کردند که در آن یک جریان الکتریکی در یک صفحه نازک گرافینی در شرایط خاصی میتواند به سرعتی ...19 ژوئن 2016 ... تبدیل الکتریسیته به نور با استفاده از گرافین. یکی از ویژگی های عجیب گرافین این است که می تواند نور را با استفاده از پدیده ای موسوم به ...پربازدیدها گرافین پربحثها از استفاده با نور به الکتریسیته تبدیل.محققان دانشگاه MIT آمریکا فرآیندی را شناسایی کردند که در آن یک جریان الکتریکی در یک صفحه نازک گرافینی در شرایط خاصی می تواند به سرعتی بیش از سرعت ...14 ژوئن 2016 ... محققان دانشگاه MIT آمریکا فرآیندی را شناسایی کردند که در آن یک جریان الکتریکی در یک صفحه نازک گرافینی در شرایط خاصی می تواند به سرعتی ...14 ژوئن 2016 ... به گروه علمی از ملی آمریکا، راهکار تولید مرئی الکتریسیته، قابل سریع مقرون صرفه و بالقوه دارد. ویژگی دوبعدی است سرعت الکترون در بسیار و به ...یکی از ویژگی های عجیب گرافین این است که می تواند نور را با استفاده از پدیده ای موسوم به پلاسمون های سطحی به دام اندازد.


کلماتی برای این موضوع

مشاهده مقاله نانوکاتالیست و نانوذرات کاتالیستیدر رویکرد نانوکاتالیست همگن، نانوذرات تهیه شده از فلزات واسطه را به صورت کلوئید ذرات مشاهده مقاله سنتز نانوساختارهای پرکاربرد در نساجیاستفاده از نانوفناوری در صنعت نساجی می تواند سبب ایجاد ویژگی های نوین در منسوجات شودعنصر شیمی ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزادعنصرشیمیجرم اتمی هر اتم، عددی است حقیقی که برابر است با جرم هر ایزوتوپ خاص از اتم یک عنصر که با برق قدرت کنترل الکترونیک مخابرات تاسیسات …نقش خازنها به عنوان المان های الکتریکی و الکترونیکی کارآمد در صنایع مربوط به تولید و برق قدرت کنترل الکترونیک مخابرات تاسیسات …اگر با دقت به یک رشته فیبر نوری نگاه کنید، می بینید که از قسمت‌های زیر ساخته شده



لینک منبع :تبدیل الکتریسیته به نور با استفاده از گرافین

ایرنا - تبدیل الکتریسیته به نور با استفاده از گرافین www.irna.ir/fa/News/82111681/‎Cached14 ژوئن 2016 ... تبدیل الکتریسیته به نور با استفاده از گرافین. تهران - ایرنا - محققان دانشگاه MIT آمریکا فرآیندی را شناسایی کردند که در آن یک جریان ... تبدیل الکتریسیته به نور با استفاده از گرافین - عصر ایران www.asriran.com/fa/.../تبدیل-الکتریسیته-به-نور-با-استفاده-از-گرافین 15 ژوئن 2016 ... یکی از ویژگی های عجیب گرافین این است که می تواند نور را با استفاده از پدیده ای موسوم به پلاسمون های سطحی به دام اندازد. تبدیل الکتریسیته به نور با استفاده از گرافین - مشرق نیوز www.mashreghnews.ir/.../تبدیل-الکتریسیته-به-نور-با-استفاده-از-گرافین 14 ژوئن 2016 ... تبدیل الکتریسیته به نور با استفاده از گرافین. محققان دانشگاه MIT فرآیندی را شناسایی کردند که در آن یک جریان الکتریکی در یک صفحه نازک ... تبدیل الکتریسیته به نور با استفاده از گرافین | آفتاب https://www.aftabir.com/news/article/view/2016/06/14/1297777 14 ژوئن 2016 ... تبدیل الکتریسیته به نور با استفاده از گرافین. ۵ ماه پیش; ۱۶بازدید; ۰ رای; ۰ دیدگاه. تهران - ایرنا - محققان دانشگاه MIT آمریکا فرآیندی را شناسایی ... تبدیل الکتریسیته به نور با استفاده از گرافین - امواج برتر www.amvaj-e-bartar.com/.../تبدیل%20الکتریسیته%20به%20نور%20با%20استفاده%20از%20گرا... تبدیل الکتریسیته به نور با استفاده از گرافین. کد خبر : 10004343 08:29:00 | 1395/3/26. محققان دانشگاه MIT امریکا فرآیندی را شناسایی کردند که در آن یک جریان ... تبدیل الکتریسیته به نور با استفاده از گرافین - پسیت www.passit.ir/fa/home/details/6547167599/ 17 ژوئن 2016 ... انرژی های نو. تبدیل الکتریسیته به نور با استفاده از گرافین. محققان دانشگاه MIT آمریکا فرآیندی را شناسایی کردند که در آن یک جریان الکتریکی ... تبدیل الکتریسیته به نور با استفاده از گرافین - آکا - آکاایران akairan.com/havades-akhbar/.../news20166141303367624.html‎Cachedمحققان دانشگاه MIT فرآیندی را شناسایی کردند که در آن یک جریان الکتریکی در یک صفحه نازک گرافینی در شرایط خاصی می تواند به سرعتی بیش از سرعت نور برسد ... چگونگی تبدیل نور به جریان الکتریسیته توسط گرافن – اینفو infu.ir/چگونگی-تبدیل-نور-به-جریان-الکتریسیته-ت/‎Cachedوقتی مولکول DNA از نانو متخلخل ها که ولتاژی به آنها وصل شده ، عبور میکنند ، محققان می توانند با استفاده از تغییر در جریان الکتریکی ساختار DNA را تشخیص دهند ... تبدیل الکتریسیته به نور با استفاده از گرافین - ایرنا | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/20203393 14 ژوئن 2016 ... تبدیل الکتریسیته به نور با استفاده از گرافین. تهران - ایرنا - محققان دانشگاه MIT آمریکا فرآیندی را شناسایی کردند که در آن یک جریان ... نسخه قابل چاپ - معرفی روش جدید تبدیل برق به نور - ایسنا khorasan.isna.ir/Modules/Site/NewsPrint.aspx?NID=95180 محققان موسسه MIT با معرفی فناوری جدید تبدیل الکتریسیته به نور با استفاده از گرافن، گام بزرگی را در جهت تولید میکروچیپ‌های پرسرعت نوری برداشتند.