مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

ابداع شیوه جدیدی برای درمان سرطان لوزالمعده

[ad_1]

محققان می گویند شیوه جدیدی برای درمان سرطان لوزالمعده ابداع کرده اند که نتیجه شیمی درمانی را موثرتر می کند.

به گزارش روز یکشنبه گروه علمی ایرنا از خبرگزاری یونایتدپرس، محققان دانشگاه نوتردام در جریان یک مطالعه با بررسی داروهای مورد تایید اداره نظارت بر غذا و داروی آمریکا، در صدد پی بردن به این موضوع بودند که چرا بسیاری از این داروهای تاثیری بر سرطان لوزالمعده ندارند.
محققان در این مطالعه که در مجله Oncogene منتشر شد، متوجه شدند که جلوگیری از انتشار 'اگزوزوم ها' (exosomes)، نتیجه شیمی درمانی را موثرتر می کند.
بدنه تومور سرطان لوزالمعده از حدود 10 درصد سلول های سرطانی و 90 درصد سلول های حمایت کننده ساخته شده است.
مشخص شده است که سلول های حمایت کننده به نحوی از روند شیمی درمانی جان سالم به در می برند.
ویزکول های میکروسکوپی به نام 'اگزوزوم'، حباب هایی با ماده ژنتیکی هستند که در جریان شیمی درمانی از سلول های حمایت کننده آزاد می شوند؛ اگزوزوم ها به سلول های سرطانی یاد می دهد که چگونه زنده بمانند که در نتیجه به مقاومت تومور در برابر شیمی درمانی منجر می شود.
محققان در این مطالعه متوجه شدند که با ممانعت از آزاد سازی اگزوزوم ها، تبادل اطلاعات میان سلول های سرطانی و سلول های حمایت کننده قطع شد.
آنها استفاده از مسدود کننده های اگزوزوم که سمی نیستند را به عنوان تکمیل کننده رویکردهای شیمی درمانی توصیه کردند.
سرطان لوزالمعده سومین عامل مهم مرگ و میرهای مرتبط با سرطان است و تنها هشت درصد مبتلایان بیش از پنج سال زنده می مانند.
علمی**2038**
مترجم: درنا محمدیان*انتشار: زهره محتشمی پور
برای اطلاع از اخبار متنوع علمی و فناوری، با کانال علمی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
irnaelm@
https://telegram.me/irnaelm

[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان



لینک منبع :ابداع شیوه جدیدی برای درمان سرطان لوزالمعده

ایرنا - ابداع شیوه جدیدی برای درمان سرطان لوزالمعده www.irna.ir/fa/News/82308355/‎Cached14 نوامبر 2016 ... تهران-ایرنا- محققان می گویند شیوه جدیدی برای درمان سرطان لوزالمعده ابداع کرده اند که نتیجه شیمی درمانی را موثرتر می کند. ابداع شیوه جدیدی برای درمان سرطان لوزالمعده - فرارو fararu.com/fa/news/296023/ابداع-شیوه-جدیدی-برای-درمان-سرطان-لوزالمعده 15 نوامبر 2016 ... محققان می گویند شیوه جدیدی برای درمان سرطان لوزالمعده ابداع کرده اند که نتیجه شیمی درمانی را موثرتر می کند. ابداع شیوه جدیدی برای درمان سرطان لوزالمعده www.tehrancancer.com/.../2876-ابداع-شیوه-جدیدی-برای-درمان-سرطان-لوزالمعده‎Cached21 نوامبر 2016 ... کلینیک امید تهران: محققان می گویند شیوه جدیدی برای درمان سرطان لوزالمعده ابداع کرده اند که نتیجه شیمی درمانی را موثرتر می کند.به گزارش ایرنا از ... ابداع شیوه جدیدی برای درمان سرطان لوزالمعده - onvansho onvansho.ir/result/ابداع-شیوه-جدیدی-برای-درمان-سرطان-لوزالمعده.html تهران ایرنا محققان می گویند شیوه جدیدی برای درمان سرطان لوزالمعده ابداع کرده اند که . شیوه جدید درمان دیابت با شکربرگ معجزه آسا سلامتی انسولین درمان جدیدی برای ... ابداع شیوه جدیدی برای درمان سرطان لوزالمعده - بیمارستان سینا sinahospital.tums.ac.ir/detail.aspx?content=news&gidview=19450‎Cached1395/09/04 : تاریخ مطلب, ابداع شیوه جدیدی برای درمان سرطان لوزالمعده ... بدنه تومور سرطان لوزالمعده از حدود 10 درصد سلول های سرطانی و 90 درصد سلول های حمایت کننده ... ابداع شیوه جدیدی برای درمان سرطان لوزالمعده | آفتاب www.aftabir.com/news/article/view/2016/11/14/1550750‎Cached14 نوامبر 2016 ... تهران-ایرنا- محققان می گویند شیوه جدیدی برای درمان سرطان لوزالمعده ابداع کرده اند که نتیجه شیمی درمانی را موثرتر می کند. ابداع شیوه جدیدی برای درمان سرطان لوزالمعده - ایران اکونومیست | دمادم https://damadam.ir/news/ابداع-شیوه-جدیدی-برای-درمان-سرطان-لوزالمعده/4264258 محققان می گویند شیوه جدیدی برای درمان سرطان لوزالمعده ابداع کرده اند که نتیجه شیمی درمانی را موثرتر می کند. ایران اکونومیست - به گزارش ایران ... ابداع شیوه جدید،برای درمان سرطان لوزالمعده www.labworld.ir/مطالب/دانستنی-های.../86-pancreatic-cancer.html‎Cached24 نوامبر 2016 ... ابداع شیوه جدید،برای درمان سرطان لوزالمعده. محققان دانشگاه نوتردام در جریان یک مطالعه با بررسی داروهای مورد تایید اداره نظارت بر غذا و داروی آمریکا، در ... ابداع شیوه جدیدی برای درمان سرطان لوزالمعده - Newsgastroenterologist newsgastroenterologi.parsiblog.com/.../ابداع+شیوه+جدیدی+برای+درمان+سرطان+لوزالمعده/‎Cachedمحققان می گویند شیوه جدیدی برای درمان سرطان لوزالمعده ابداع کرده اند که نتیجه شیمی درمانی را موثرتر می کند. محققان دانشگاه نوتردام در جریان یک مطالعه با بررسی ... ابداع شیوه جدیدی برای درمان سرطان لوزالمعده - دیگه چه خبر dgchekhabar.com/news/.../ابداع-شیوه-جدیدی-برای-درمان-سرطان-لوزالمعده ابداع شیوه جدیدی برای درمان سرطان لوزالمعده. منبع: خبرگزاری ایرنا۱۳۹۵-۸-۲۴-۱۹:۴۰: ۰۳. ابداع شیوه جدیدی برای درمان سرطان لوزالمعده. برای مشاهده کامل خبر در خبرگزاری ...