مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مایکروسافت اپلیکیشنی برای بیماران مبتلا به کور رنگی منتشر کرد

[ad_1]

مایکروسافت اپلیکیشنی منتشر کرده است که می‌تواند به مبتلایان کور رنگی کمک کند.

از قابلیت‌های متنوع گوشی‌های هوشمند امروزی می‌توان به تفکیک و وضوح بیشتر رنگ‌ها به گونه‌ای که افراد مبتلا به Color Blind نیز بتوانند طیف‌های رنگی را تشخیص دهند، اشاره کرد.

با وجود اینکه اپلیکیشن‌های متعددی نیز در این حوزه وجود دارد اما کمپانی مایکروسافت هم بیکار ننشسته و نرم‌افزاری جدید با الگویی منحصر به فرد با عنوان Color Binoculars ساخته است. این اپلیکیشن که در حال حاضر تنها برای آی‌اواس منتشر شده به افرادی که مشکل کور رنگی دارند کمک می‌کند تا بتوانند رنگ‌های خاصی را ببینند که در تشخیص آنها مشکل دارند.

با توجه به اینکه بیماری کور رنگی یک اختلال ارثی در سلول‌های مخروطی چشم به شمار می‌رود و دارای طبقه بندی‌های متفاوتی است اما این نرم‌افزار می‌تواند پاسخگوی نیاز تمامی افراد مرتبط با این دسته‌بندی‌ها باشد، به خصوص سه نوع متداول سرخ‌ دشوار بینی Protanomaly، سبز دشوار بینی Deuteranomaly و آبی‌ دشوار بینی Tritanomaly.

نحوه‌ی کار اپلیکیشن نیز بدین ترتیب است که با اجرای آن دوربین گوشی فعال شده و تصاویر و رنگ‌های طبیعی محیط برای بیماران به بهترین شکل ممکن تنظیم شده و به نمایش در می‌آید. این قابلیت در اموری مانند خرید‌ن گل، هدیه و لباس که مشخصا نیاز به تشخیص و تفکیک رنگ‌ها دارد به بیماران کمک می‌کند تا بتوانند چنین فعالیت‌هایی را به آسانی انجام دهند.

اپلیکیشن دوربینِ  چشمیِ  رنگی (Color Binoculars) در حال حاضر برای کاربران سیستم عامل iOS و به صورت مجانی در دسترس قرار گرفته است و فعلاً خبری از انتشار نسخه‌ی ویندوز فون یا اندرویدی آن نیست.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان دانش و فناوری در لایحه بودجه ۹۶ صورت گرفت خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان دانش و دانش و فناوری در لایحه بودجه ۹۶ صورت گرفت؛



لینک منبع :مایکروسافت اپلیکیشنی برای بیماران مبتلا به کور رنگی منتشر کرد

مایکروسافت اپلیکیشنی برای بیماران مبتلا به کور رنگی منتشر کرد www.zoomit.ir/.../microsoft-app-color-binoculars-helps-color-blind/‎Cached18 نوامبر 2016 ... مایکروسافت اپلیکیشنی با نام Color Binoculars ساخته است تا بیماران مبتلا به کور رنگی بتوانند اموری که نیازمند تشخیص رنگ است را به ... مایکروسافت اپلیکیشنی برای بیماران مبتلا به کور رنگی منتشر کرد technomon.com/.../مایکروسافت-اپلیکیشنی-برای-بیماران-مبتلا-به-کور-رنگی-منتشر-کرد‎Cached18 نوامبر 2016 ... مایکروسافت اپلیکیشنی با نام Color Binoculars ساخته است تا بیماران مبتلا به کور رنگی بتوانند اموری که نیازمند تشخیص رنگ است را به ... مایکروسافت اپلیکیشن Color Binoculars را برای کمک به بیماران ... appratech.net/4542-olor-binoculars-iOS-App.html‎Cachedبیماران مبتلا به کور رنگی نیاز به یاری دارند و مایکروسافت تحت پروژهی گاراژ امروز Color Binoculars اپلیکیشنی جدید در آیفون برای این اختلال را منتشر کرد. مایکروسافت اپلیکیشنی برای بیماران مبتلا به کور رنگی منتشر کرد khabarfarsi.com/u/28307611 18 نوامبر 2016 ... اپلیکیشن جدید مایکروسافت برای کوررنگ ها منتشر شد. منتشر کرده است. به این ترتیب افراد کور رنگ با استفاده از یک آی پد یا گوشی آیفون و ... اپلیکیشن اختصاصی مایکروسافت برای کور رنگ‌ها منتشر شد - تک ... www.techbook.ir/.../اپلیکیشن-اختصاصی-مایکروسافت-برای-کور-رنگها-منتشر-شد‎Cached13 نوامبر 2016 ... مایکروسافت اعلام کرد این اپلیکیشن برای بیماری کور رنگی شامل تک رنگ بینی، دو رنگ بینی و سه رنگ بینی مناسب بوده و تمام بیماران مبتلا ... مایکروسافت اپلیکیشنی برای بیماران مبتلا به کور رنگی منتشر کرد dgchekhabar.com/.../مایکروسافت-اپلیکیشنی-برای-بیماران-مبتلا-به-کور-رنگی-منتشر-کرد مایکروسافت اپلیکیشنی برای بیماران مبتلا به کور رنگی منتشر کرد. منبع: خبرگزاری زومیت۱۳۹۵-۸-۲۸-۰۸:۴۰:۰۴. مایکروسافت اپلیکیشنی برای بیماران مبتلا به ... دانلود اپلیکیشن جدید Color Binoculars در مایکروسافت به کمک افراد ... apps.echargercard.com/.../دانلود-اپلیکیشن-جدید-color-binoculars-در-مایکروساف/‎Cached12 نوامبر 2016 ... بیماران مبتلا به کور رنگی نیاز به یاری دارند و مایکروسافت تحت پروژه‌ی ... Binoculars اپلیکیشنی جدید را در آیفون برای این اختلال منتشر کرد. آخرین اخبار color binoculars - بازدید - Buzdid.ir https://buzdid.ir/tag/color-binoculars اما آسان شدن زندگی همیشه به معنی وجود ابزارهای متنوع و جدید نبوده و نباید از تکنولوژی، تنها برای خودمان استفاده کنیم. مایکروسافت اپلیکیشنی برای بیماران مبتلا ... آخرین اخبار اپلیکیشن color binoculars - بازدید - Buzdid.ir https://buzdid.ir/tag/اپلیکیشن-color-binoculars اما آسان شدن زندگی همیشه به معنی وجود ابزارهای متنوع و جدید نبوده و نباید از تکنولوژی، تنها برای خودمان استفاده کنیم. مایکروسافت اپلیکیشنی برای بیماران مبتلا ... مایکروسافت اپلیکیشنی برای بیماران مبتلا به کور رنگی منتشر کرد www.on-24.ir/مایکروسافت-اپلیکیشنی-برای-بیماران-مب/ مایکروسافت اپلیکیشنی منتشر کرده است که می‌تواند به مبتلایان کور رنگی کمک کند. مایکروسافت اپلیکیشنی برای بیماران مبتلا به کور رنگی منتشر کرد.