مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

جهاد مهربانی برای کودکان کار

[ad_1]

جهاد مهربانی برای کودکان کار

کودک و نوجوان > فرهنگی - اجتماعی - خبر > هر‌ روز آن‌ها را می‌بینیم. با صورت‌هایی که شادابی‌شان را در غبار خیابان‌ها با تغذیه‌ی بد با سردی و گرمی هوا از دست داده‌اند. کوچک‌اند اما دارند دستفروشی می‌کنند.

کوچک‌اند اما باید شیشه‌های ماشین را تمیز کنند و پول بگیرند. کوچک‌اند و هزار آسیب به تن و روانشان رسیده است. عده‌ای از آن‌ها پدر و مادر و خانواده دارند، اما به‌خاطر مشکلات اقتصادی به خیابان می‌آیند تا نان درآوردند و نان‌آور خانواده شوند. نان از تحصیل مهم‌تر است، پس تحصیل را فراموش می‌کنند. عده‌ای را آدم‌های بی‌وجدان اجیر کرده‌اند مثل برده‌ها...

آن‌ها باید پولی را که در می‌آورند به جیب آدمی دیگر بریزند. این‌روزها شهر ما پر از این کودکان است. به‌خاطر همین، طرح جهاد مهربانی در شهرداری تهران آغاز شده است. شناسایی کودکان کار و بازمانده از تحصیل و فراهم کردن و امکان تحصیل و حرفه‌آموزی برای این گروه، هدف این برنامه است.

طبق آمارهای ارائه‌شده، ۱۵‌هزار کودک بازمانده از تحصیل در شهر تهران حضور دارند. بهزاد تیمورپور، مدیرآفرینش و اجرای سازمان فرهنگی‌هنری شهرداری تهران به خبرنگار هفته‌نامه‌ی دوچرخه می‌گوید: «در این طرح جهادی، داوطلبان می‌توانند با کمک مالی یا اختصاص وقت برای آموزش‌دادن به این کودکان در اجرای این طرح شرکت کنند.

این طرح با معرفی کودکان کار و بازمانده از تحصیل شروع می‌شود. کسانی که این کودکان را می‌شناسند می‌توانند به مراکز فرهنگی‌هنری شهر تهران مراجعه کنند و آنان را معرفی کنند.

شهروندان می‌توانند با مراجعه‌ی حضوری به ستاد سازمان فرهنگی‌هنری شهرداری تهران (میدان ولی‌عصرعج، بلوار کشاورز، نبش خیابان دائمی)، نزدیک‌ترین فرهنگ‌سرا به محل سکونت، ایستگاه‌های برگزیده‌ی مترو و یا مراجعه به پایگاه www.jahadiam.ir در این طرح ثبت‌نام کنند.»

مدیر آفرینش و اجرای سازمان فرهنگی‌هنری شهرداری می‌گوید: «در این طرح، علاوه بر آموزش کودکان سعی خواهیم کرد که حرفه‌ای به آن‌ها آموزش بدهیم.» 

او در پاسخ به این سؤال که این آموزش‌ها در کجا انجام می‌شود می‌گوید: «سال‌هاست گروه‌های مردم‌نهاد به آموزش و کمک به کودکان بازمانده از تحصیل می‌پردازند، از این امکانات استفاده خواهد شد. هم‌چنین مراکز شهرداری تهران هم مکان‌هایی برای آموزش این کودکان در نظر گرفته‌اند.» 

تیمورپور به اوضاع بد اقتصادی این افراد اشاره می‌کند و می‌گوید: «اوضاع بد اقتصادی بعضی خانواده‌ها باعث شده، عده‌ای برای نان‌آوری از کودکان خود بهره بگیرند که این کودکان دیگر فرصت ادامه‌ی تحصیل نخواهند داشت. اما بعضی از این کودکان به‌نوعی در سیطره‌ی گروه‌هایی هستند که از آن‌ها برای کار سوءاستفاده می‌کنند.

به هرحال در این طرح راهکارهایی برای ادامه‌ی تحصیل این کودکان در نظر گرفته شده است. این طرح اگر با موفقیت انجام شود می‌تواند علاوه بر تهران در شهرهای دیگر کشور هم به‌اجرا درآید.»


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

ثبت نام دوره های کمک پرستاری آغاز شد نظام سلامت …نظام سلامتسلامت نیوزعلاقمندان و متقاضیان شغل در بیمارستان ها و درمانگاه های دولتی می توانند با پماد گیاهی برای درمان زخم بسترسلام ما هم مادرم همین مشکل رو داشت با این داره درصد بهتر شد زخم بسترش با دارو گیاهی یک ابزار مرجع ابزار وبلاگ و سایتابزاری حرفه ای برای ارتباط مدیران سایتوبلاگ با کاربران بصورت آنلاین در محیط فارسی و وبلاگ روانشناسی شفای درون آشنائی با …سلام مریم باباخانی روانشناس بالینی هستمامید است که خواندن مطالب این وبلاگ برای شما وبلاگ روانشناسی شفای درون روانشناسی کودک و …مفهوم مرگ برای کودکان کودکان زیر ۳ سال، درکی از مفهوم مرگ و کودکان زیر ۵ سال، درکی از اسلام و برده‌داری ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزادبرای تأییدپذیری کامل این مقاله به منابع بیشتری نیاز است لطفاً با توجه به شیوهٔ ویکی دانلود چند آهنگ ماندگار و قدیمی مازندرانیسلام دنبال یه ترانه ی قدیمی ام که فقط بخشی از متن اونو میدونم، چند ساله دنبالش میگردم نقاشی ساختمان نقاشی ساختمان قلی پور بلکا …نقاشی ساختمان نقاشی ساختمان قلی پور بلکا کاتالوگ بلکا نقاشی ساختمان در کرج اخبار امروز خبرگزاری فارس اخبار،آخرین خبرها،خبر فوریمزایای بذور گواهی شده برای کشاورزان اسلامشهری تشریح شد سه نظامی ترکیه در حمله پکک ثبت نام دوره های کمک پرستاری آغاز شد نظام سلامت سلامت نیوز نظام سلامت سلام بچه ها خودتونو بیچاره نکنین من ثبت نام کردم اولا بهیاری نیس کمک بهیاریه ثانیا کار خیلی وبلاگ روانشناسی شفای درون آشنائی با روانشناسان بزرگ جهان سلام مریم باباخانی روانشناس بالینی هستمامید است که خواندن مطالب این وبلاگ برای شما ثمر بخش وبلاگ روانشناسی شفای درون روانشناسی کودک و نوجوان مفهوم مرگ برای کودکان کودکان زیر ۳ سال، درکی از مفهوم مرگ و کودکان زیر ۵ سال، درکی از برگشت پماد گیاهی برای درمان زخم بستر سلام ما هم مادرم همین مشکل رو داشت با این داره درصد بهتر شد زخم بسترش با دارو گیاهی تماس اسلام و برده‌داری ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد برای تأییدپذیری کامل این مقاله به منابع بیشتری نیاز است لطفاً با توجه به شیوهٔ ویکی‌پدیا یک ابزار مرجع ابزار وبلاگ و سایت ابزاری حرفه ای برای ارتباط مدیران سایتوبلاگ با کاربران بصورت آنلاین در محیط فارسی و بدون عواملی که زن را برای مرد جذاب می کند زنان برای جذاب شدن نیازی به هزینه های آنچنانی و تلاش های مداوم ندارند با کمی تلاش می توانید تالشان نیوز شهید کلاه چرمینه تالشان سپه سالار دولت صفوی ایران فرمانده لشکر شاه اسمعیل صفوی با دولت اخبار امروز خبرگزاری فارس اخبار،آخرین خبرها،خبر فوری مزایای بذور گواهی شده برای کشاورزان اسلامشهری تشریح شد سه نظامی ترکیه در حمله «پکک» کشته چیستان برای کودکان قصه برای کودکان نقاشی گل برای کودکان طرح نقاشی برای کودکان نقاشی اسان برای کودکان سرگرمی برای کودکان ساله کاردستی برای کودکان بازی برای کودکان زیر سال



لینک منبع :جهاد مهربانی برای کودکان کار

Images for جهاد مهربانی برای کودکان کار طرح جهاد مهربانی به کمک کودکان کار می آید - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/news/.../طرح-جهاد-مهربانی-به-کمک-کودکان-کار-می-آید‎Cachedمعاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: طرح جهاد مهربانی برنامه های ویژه ای برای ساماندهی کودکان کار دارد. جهاد مهربانی برای کودکان کار - همشهری آنلاین www.hamshahrionline.ir/details/352762‎Cached18 نوامبر 2016 ... جهاد مهربانی برای کودکان کار. کودک و نوجوان > فرهنگی - اجتماعی - خبر > هر‌ روز آن‌ها را می‌بینیم. با صورت‌هایی که شادابی‌شان را در غبار خیابان‌ها با ... طرح جهاد مهربانی به کمک کودکان کار می‌آید - موسسه خیریه‌ عترت‌ بوتراب www.bootorab.com/.../طرح-جهاد-مهربانی-به-کمک-کودکان-کار-می-آید‎Cached20 مه 2017 ... معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: طرح جهاد مهربانی برنامه‌های ویژه‌ای برای ساماندهی کودکان کار دارد. جهاد مهربانی برای کودکان کار - بتانیوز betanews.ir/news/370638/جهاد-مهربانی-برای-کودکان-کار‎Cached18 نوامبر 2016 ... این روزها شهر ما پر از این کودکان است. به خاطر همین، طرح جهاد مهربانی در شهرداری تهران آغاز شده است. شناسایی کودکان کار و بازمانده از تحصیل و فراهم ... طرح جهاد مهربانی به کمک کودکان کار می آید yyjc.ir/community/طرح-جهاد-مهربانی-به-کمک-کودکان-کار-می-آ.html‎Cached18 مه 2017 ... طرح جهاد مهربانی به کمک کودکان کار می آید. مجتبی عبداللهی معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران در گفتگو با خبرنگار ... طرح جهاد مهربانی به کمک کودکان کار می آید | فوج نیوز fovj.ir/news/طرح-جهاد-مهربانی-به-کمک-کودکان-کار-می-آی/‎Cached18 مه 2017 ... طرح جهاد مهربانی به کمک کودکان کار می آید مجتبی عبداللهی معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی ... جهاد مهربانی برای کودکان کار | خبر > هر روز آن ها را می بینیم. - قطره www.ghatreh.com/news/nn34662453/جهاد-مهربانی-برای-کودکان-کار‎Cached18 نوامبر 2016 ... جهاد مهربانی برای کودکان کار. خبر > هر روز آن ها را می بینیم. با صورت هایی که شادابی شان را در غبار خیابان ها با تغذیه ی بد با سردی و گرمی هوا از ... همشهری دوچرخه | جهاد مهربانی برای کودکان کار 2charkheh.hamshahrilinks.org/Contents/جهاد-مهربانی-برای-کودکان-کار?... 17 نوامبر 2016 ... این‌روزها شهر ما پر از این کودکان است. به‌خاطر همین، طرح جهاد مهربانی در شهرداری تهران آغاز شده است. شناسایی کودکان کار و بازمانده از تحصیل و فراهم کردن و ... طرح جهاد مهربانی به کمک کودکان کار می آید - خبرلند khabarland.com/news/.../طرح-جهاد-مهربانی-به-کمک-کودکان-کار-می-آید‎Cached18 مه 2017 ... طرح جهاد مهربانی به کمک کودکان کار می آید معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: طرح جهاد مهربانی برنامه های ویژه ای برای ساماندهی کودکان کار دارد.