مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

افراد خلاق چگونه شخصیتی دارند؟

[ad_1]

ماهنامه معیشت: علوم عصب شناختی اثبات کرده اند که افراد خلاق به شیوه ای متفاوت از دیگران فکر و عمل می کنند. فرایند مغزی آن ها با اغلب افراد متفاوت است و تفاوت های بیرونی آن ها ناشی از شیوه های ادراکی و احساسی ویژه ای است که در افراد خلاق وجود دارد. اما خبر خوش این است که این شیوه ها قابل آموختن هستند.

 

به این معنا که می توان با تمرین و تلاش، ساختار فکری و عملکردی این افراد را تقلید کرد و به نتیجه های مشابهی درخصوص هوشمندی، خلاقیت و نوآوری رسید. البته در زمان تقلید از شخصیت خلاقانه، نباید از سویه های تاریک آن ها غافل شد. بسیاری از خلاق ترین شخصیت ها، زندگی دشوار و غم باری را سپری کرده اند. از این رو الگو برداشتن کمال از این شخصیت های برجسته توصیه چندان عاقلانه ای نیست. در ادامه برخی ویژگی های این افراد بیان می شود:

1- افراد خلاق هرگز ذهن خود را تعطیل نمی کنند


یک ذهن خلاق ماشینی است که باید دائم در حال کار باشد. هیچ دکمه توقفی در این ماشین پیشرفته وجود ندارد. به همین دلیل، خلاق ها دائما از ذهن خود استفاده می کنند و در تلاش برای یافتن راه های جدید برای درک جهان و تجربه زندگی هستند.

 

افراد خلاق چگونه شخصیتی دارند؟

2- وضعیت موجود را نمی پذیرند

دو پرسشی که ذهن خلاق همیشه مطرح می کند این است که «چه می شد اگر؟» و «چرا نه؟». با این پرسش ها می توان هر وضعیتی را به چالش کشید و وضعیت موجود را به عنوان امری قابل تغییر مورد بررسی قرار داد. خلاق ها هیچ محدودیتی را نمی پذیرند و برای هر امر موجود به دنبال جایگزین هستند.

3- به نظر  دیگران اهمیت نمی دهند


اغلب ما عادت کرده ایم که دیدگاه دیگران را بیش از اندازه جدی بگیریم. در حالی که افراد خلاق بیشتر روی توانایی و نبوغ خود متمرکز هستند. آن ها به نظر دیگران اهمیت نمی دهند و بی اعتنا به انتقادا و طعنه ها کار خود را پیش می برند.

4- به زمانی برای تغذیه روانی نیاز دارند


کارکشیدن دائمی از ذهن و تلاش و کوشش مستمر نیاز افراد خلاق را به استراحت بیشتر می کند. آن ها پس از هر مقطع نیاز به دورانی از استراحت و سکوت دارند تا نیروی از دست رفته را تجدید کنند.

 

افراد خلاق چگونه شخصیتی دارند؟

5- تمرکز زیادی دارند

یکی از اصلی ترین ویژگی های افراد خلاق توانایی آن ها برای تمرکز است. زمانی که یک موضوع توجه فرد خلاقی را به خود جلب می کند، او قادر است با بیشترین حد روی موضوع تمرکز و تمام توانایی خود را صرف آن نماید.

6- عمیق احساس می کنند


در کنار تمرکز، خلاق ها توانایی احساسی بالا نیز دارند. رویاهای آن ها بسیار بلندپروازانه است و می توانند عجیب ترین افکار را با احساسات عمیق به موضوعی برای تلاش سخت و طولانی تبدیل کنند.

7- گاهی اوقات دچار کمبود اعتماد به نفس می شود


البته افراد خلاق ممکن است از لحاظ روانی شکننده باشند. این مسئله شاید با عدم پذرش دیگران و یا دوره های افسردگی تشدید شود. در این شرایط خلاق ها نیاز شدیدی به حمایت دارند و باید زمان زیادی صرف بازیابی اعتماد به خود کنند.

8- دوست دارند به تنهایی کار کنند


گرایش درونی افراد خلاق گاهی مانع همکاری موفق آن ها با دیگران می شود.برخی از این گروه افراد اساسا شخصیتی منزوی دارند؛ در حالی که برخی دیگر از آن ها بدون انزواطلبی نیازمند تنهایی و کار انفرادی اند.

 

افراد خلاق چگونه شخصیتی دارند؟

9- گاه در تمام کردن پروژه ها دچار مشکل می شوند

مسئله دیگر در شخصیت افراد خلاق پریدن از یک شاخه به شاخه دیگر است. سرعت تفکر در این گروه از افراد بسیار زیاد است و به همین جهت، در برخی مواقع، نمی توانند تمرکز خود را حفظ کرده و پروزه ها را ناتمام باقی می گذارند.

10- هرگز بالغ نمی شوند


خلاقیت مهم ترین ویژگی کودکان است. افراد خلاق نیز از این جهت به کودکان شبیه اند و به زندگی کودکانه، شهرت دارند. این سبک از زندگی باعث می شود جهان در برابر آن ها هر لحظه تازه باشد و سرچشمه خلاقیت نیز در همین تازگی دائمی نهفته است.


چنان که مشاهده می کنید، شخصیت خلاق در کنار موارد درخشان، برخی کاستی ها را نیز داراست. کاستی هایی که در صورت بی توجهی به مانعی برای موفقیت تبدیل خواهندشد؛ پس اگر به دنبال ایجاد چنین ویژگی هایی در خود هستید، هرگز وجوه منفی شخصیت خلاق را دست کم نگیرید و برای غلبه بر این موارد دردسرساز برنامه داشته باشید.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

نقاشی ساختمان نقاشی ساختمان قلی پور بلکا …نقاشی ساختمان نقاشی ساختمان قلی پور بلکا کاتالوگ بلکا نقاشی ساختمان در کرج رابطه شخصیت افراد با نحوه کار کردن ارزیابی رفتاریخیلی از کارها برای تعیین افراد برای مصاحبه، موفقیت در جابه جایی های پستی، پیشرفت و خلاقیتخلاقیتمقدمه اصول اولیه خلاقیت وجوه هوش خصوصیات افراد بسیار خلاق عوامل باز دارنده خلاقیت روان شناسیدلهرهخشمافسردگی وسواساختلالات شخصیتی خشم یک احساس نیرومند ناخشنودی و خصومت نسبت به موقعیت ها و افراد است چنانچه این واکنش یک بیمار پارانویید چه مشخصاتی داره؟ روانشناسی …همه چیز خیلی خوب شروع شد ما در نهایت عشق و علاقه با هم ازدواج کردیم؛ ولی در همان روزه مدیریت و رهبری آموزشی در هزاره سومغلامرضا کاشانی تفویض اختیار اصلی است قانونی که بخاطر وجود تخصص و مهارت در افراد روانشناسی بالینی هنر رفتار با افراد دشوارنکاتی در برخورد با افراد دشوار همه افراد در برخی شرایط غیر قابل پیش بینی و تحریک پذیر چگونه تدریس خلاقی داشته باشیم؟ فناوری در …چگونه تدریس خلاقی داشته باشیم؟ خلاقیت یک توانایی است که تحت تأثیر عوامل مختلف فردی و چگونه با بی حوصلگی مبارزه کنیم روان …چگونهبابیحوصلگیچگونه با بی حوصلگی مبارزه کنیم بی حوصلگی هنگامی روی می دهد که ما دیگر به اطرافیان خلاقیت مقدمه اصول اولیه خلاقیت وجوه هوش خصوصیات افراد بسیار خلاق عوامل باز دارنده خلاقیت رابطه شخصیت افراد با نحوه کار کردن ارزیابی رفتاری خیلی از کارها برای تعیین افراد برای مصاحبه، موفقیت در جابه جایی های پستی، پیشرفت و ارتقاء روانشناسی بالینی هنر رفتار با افراد دشوار مقدمه اداره موقعیتهای دشوار، بخشی از زندگی روزانه ماست همه ما هرروز با افراد دشوار سر و کار چگونه تدریس خلاقی داشته باشیم؟ فناوری در خدمت آموزش چگونه تدریس خلاقی داشته باشیم؟ خلاقیت یک توانایی است که تحت تأثیر عوامل مختلف فردی و یک بیمار پارانویید چه مشخصاتی داره؟ روانشناسی خودمانی همه چیز خیلی خوب شروع شد ما در نهایت عشق و علاقه با هم ازدواج کردیم؛ ولی در همان روزه ای چگونه با بی حوصلگی مبارزه کنیم روان شناسیدلهرهخشمافسردگی چگونهبابی چگونه با بی حوصلگی مبارزه کنیم بی حوصلگی هنگامی روی می دهد که ما دیگر به اطرافیان، اشیای روش تحقیق موضوع روش تحقیق بررسی نمایش خلاق در پرورش جسم و روان کودکان پیش از دبستان موضوع تکلیف جدید چگونه خشم خود را کنترل کنیم روان شناسیدلهرهخشمافسردگی چگونهخشمخودرا چگونه خشم خود را کنترل کنیم؟ می‌دانیم که هیجان‌ها، بخش جدائی‌ناپذیر ساختار جسمی و روانی روش تحقیق بیان مسئله دلایل استفاده شهروندان تهرانی از خودروی شخصی به منظور جابجایی در سطح شهر من چگونه شخصیتی دارم؟



لینک منبع :افراد خلاق چگونه شخصیتی دارند؟

Images for افراد خلاق چگونه شخصیتی دارند؟ افراد خلاق چگونه شخصیتی دارند؟ - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/news/.../افراد-خلاق-چگونه-شخصیتی-دارند‎Cached18 نوامبر 2016 ... افراد خلاق چگونه شخصیتی دارند؟ علوم عصب شناختی اثبات کرده اند که افراد خلاق به شیوه ای متفاوت از دیگران فکر و عمل می کنند. فرایند مغزی آن ها ... مجله پنجره خلاقیت | افراد خلاق چگونه شخصیتی دارند؟ www.khalaghiyat.com/portal/افراد-خلاق-چگونه-شخصیتی-دارند؟/ علوم عصب شناختی اثبات کرده اند که افراد خلاق به شیوه ای متفاوت از دیگران فکر و عمل می کنند. فرایند مغزی آن ها با اغلب افراد متفاوت است و تفاوت های بیرونی آن ها ... افراد خلاق چگونه شخصیتی دارند؟ livings.ir/2814‎Cachedفرآیند مغزی آن‌ها با اغلب افراد متفاوت است و تفاوت‌های بیرونی آن‌ها ناشی از شیوه‌های ادراکی و احساسی ویژه‌ای است که در افراد خلاق وجود دارد. اما خبر خوش این است که این ... افراد خلاق چگونه شخصیتی دارند | - داده پردازی سانا saanaa.com/افراد-خلاق-چگونه-شخصیتی-دارند/‎Cached19 نوامبر 2016 ... علوم عصب شناختی اثبات کرده اند که افراد خلاق به شیوه ای متفاوت از دیگران فکر و عمل می کنند. فرایند مغزی آن ها با اغلب افراد متفاوت است و تفاوت ... 10 ویژگی انسان های خلاق - پارسینه www.parsine.com/fa/news/162214/10-ویژگی-انسان-های-خلاق‎Cached Similar26 ا کتبر 2013 ... حتی ممکن است به آن شخصیت و عواطف انسانی بدهد و چیزی واقعا بیش از یک ... ویژگی‌های متضاد از خود بروز می‌دهند: افراد خلاق تمایل دارند هم برونگرا و هم ... ۱۸ ویژگی رفتاری افراد بسیار خلاق | چطور chetor.com/16708-۱۸ویژگی-رفتاری-افراد-بسیار-خلاق/‎Cached Rating: 95% - 227 votes در شخصیت‌های خلاق بیشتر چیزهایی که بیشتر به چشم‌می‌آیند تناقضات شخصیتی این افراد است. همچنین افراد خیال‌پرداز، معمولا افکار پریشان‌تری دارند.». افراد خلاق چگونه شخصیتی دارند - onvansho onvansho.ir/result/افراد-خلاق-چگونه-شخصیتی-دارند.html انجمن راسخون افراد خلاق چگونه شخصیتی دارند امام صادق علیه‌السلام نوروز روزی . از موی افراد به راز درونشان پی ببرید شخصیت افراد شخصیتی آرام خلاقروشنفکری ... افراد خلاق چگونه شخصیتی دارند؟ - ایران مطلب | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/28379386 19 نوامبر 2016 ... فعالیت این کمپانی را می توان مثال خوبی دانست، زیرا سعی می کند افراد خلاق را جذب کند؛ بنابراین با درک این موضوع می توان متوجه شد که در کسب ... ویژگی های شخصیتی افراد خلاق - روانشناسی - علم را با لذت بیاموزید 020 https://020.ir/روانشناسی/ویژگی-های-شخصیتی-افراد-خلاق‎Cachedتعریف خلاقیت و ویژگی های شخصیتی افراد خلاق. ... پذیری، تحمل وضعیت ابهام آمیز و غیر قابل پیش بینی و لذت بردن از آن چه قبلاً ناشناخته بودند نیز ارتباط دارد.