مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

کویر مرنجاب در آران و بیدگل

[ad_1]

بامداد – کویر مرنجاب در شمال شهرستان آران و بیدگل در استان اصفهان قرار دارد. این کویر از شمال به دریاچه نمک آران و بیدگل، از غرب به کویر مسیله و دریاچه های نمک حوض سلطان و حوض مره، از شرق به کویر بند ریگ و پارک ملی کویر و از جنوب به شهرستان های آران و بیدگل و کاشان محدود می شود.
ارتفاع متوسط کویر مرنجاب از سطح آبهای آزاد در حدود ۸۵۰ متر می باشد. قسمت عمده این کویر پوشیده از تپه های شنی و ریگزار است. کویر مرنجاب از نظر پوشش گیاهی بسیار غنی است. عمده پوشش گیاهی منطقه شامل گیاهان شور پسند از جمله درختهای گز و تاق و بوته های قیچ است.

%da%a9%d9%88%db%8c%d8%b1-%d9%85%d8%b1%d9%86%d8%ac%d8%a7%d8%a8

پوشش جانوری منطقه به دلیل وجود آب و غذای فراوان بسیار غنی است. از جمله حیوانات موجود می توان به گرگ، شغال، کفتار، روباه شنی، گربه شنی، بزمجه، آفتاب پرست، انواع مارمولک، مار، عقرب، تیهو، عقاب، شاهین اشاره کرد. در سال اخیر یک جفت پلنگ نیز در منطقه مرنجاب مشاهده شده است.
کویر مرنجاب یکی از زیباترین نقاط کویری ایران محسوب می شود. تپه های شنی بلند و جنگلهای تاق جلوه زیبایی به این منطقه بخشیده است. دریاچه نمک آران و بیدگل و جزیره سرگردان از دیگر نقاط دیدنی منطقه محسوب می شوند. چاه تاریخی دستکن در قسمت شرق کویر، محل آبشخور شترهای کاروانها بوده است.

منبع : رسانه ی سیری در ایران

نوشته کویر مرنجاب در آران و بیدگل اولین بار در بامداد پدیدار شد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

کویر مرنجاب ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزادکویرمرنجابمختصات کویر مرنجاب آران و بیدگل در شمال شهرستان آران و بیدگل در استان اصفهان قرار داردپرتال خبری تحلیلی شهرستان آران و بیدگلاخبار آران و بیدگل همایش دریاچه نمک آران‌وبیدگل در قم برگزار می‌شودکویر ها و بیابان های ایراننواحی مختلف جغرافیای گیاهی در فلات ایران باعث جریان ژنتیکی عظیم در این منطقه شده و در جدیدترین خبرهای شهرستان آران و بیدگل خبر فارسیبه سرعت شش دستگاه آمبولانس که چهار دستگاه از آران و بیدگل و دو دستگاه از کاشان بود به خبرنامه تحلیلی جوان کویرمسوولان موکب های شهرستان کاشان و آران و بیدگل نیاز به آموزش های مذهبی و اعتقادی دارند کاشان، مروارید کویر کاشان در فاصله ۲۷۰ کیلومتری جنوب تهران و در بین دامنه کوه کرکس نطنز و دشت کویر در طبیعت ایران و جاذبه طبیعت گردی آنلوت به معنی برهنه و تهی است و سطح وسیعی از کویر لوت فاقد پوشش گیاهی است و ماسه های روان دیدنی ترین اماکن خود شهر کاشان کجاست؟با سلام کاشان شهر بسیار زیبا و کهن است سابقه ی سکونت انسان در آن حداقل به هزار سال بچه کویر نمایندگان اصفهان در مجلس افزودند با توجه به ضرورت اتمام پروژه های بالای درصد و لزوم پیشنهاد برای سفرهای یک روزهاین روزهای خنک بهار، بهترین فرصت کویرگردی است و کویر مرنجاب که شمال شهرستان آران و کویر مرنجاب ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد کویرمرنجاب مختصات کویر مرنجاب آران و بیدگل در شمال شهرستان آران و بیدگل در استان اصفهان قرار دارد پرتال خبری تحلیلی شهرستان آران و بیدگل اخبار آران و بیدگل همایش دریاچه نمک آران‌وبیدگل در قم برگزار می‌شود کویر ها و بیابان های ایران نواحی مختلف جغرافیای گیاهی در فلات ایران باعث جریان ژنتیکی عظیم در این منطقه شده و در نتیجه خبرنامه تحلیلی جوان کویر مسوولان موکب های شهرستان کاشان و آران و بیدگل نیاز به آموزش های مذهبی و اعتقادی دارند تا ضمن جدیدترین خبرهای شهرستان آران و بیدگل خبر فارسی به سرعت شش دستگاه آمبولانس که چهار دستگاه از آران و بیدگل و دو دستگاه از کاشان بود به محل کاشان، مروارید کویر کاشان در فاصله ۲۷۰ کیلومتری جنوب تهران و در بین دامنه کوه کرکس نطنز و دشت کویر در استان طبیعت ایران و جاذبه طبیعت گردی آن طبیعت ایران، جاذبه طبیعت گردی ایران، مقاله درباره طبیعت، جاذبه طبیعت گردی، کویر مرنجاب دیدنی ترین اماکن خود شهر کاشان کجاست؟ با سلام کاشان شهر بسیار زیبا و کهن است سابقه ی سکونت انسان در آن حداقل به هزار سال پیش باز جاذبه های طبیعی کوهستان در دل کویر مهریز دارای دو منطقه تفرجگاهی معروف است که چشمه های بزرگ فصلی و معروف آن بچه کویر نمایندگان اصفهان در مجلس افزودند با توجه به ضرورت اتمام پروژه های بالای درصد و لزوم حل هتل در آران و بیدگل



لینک منبع :کویر مرنجاب در آران و بیدگل

Maranjab Caravansary 4.2 (37) · جاذبه‌های گردشگری Isfahan Province, Iran Open 24 hoursMore info Namak Lake دریاچه فصلی IranMore info کویر مرنجاب - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/کویر_مرنجاب‎Cached Similarاین کویر از شمال به دریاچه نمک آران و بیدگل، از غرب به کویر مسیله و دریاچه‌های نمک حوض سلطان ... ارتفاع متوسط کویر مرنجاب از سطح آبهای آزاد در حدود ۸۵۰ متر می‌باشد و ... ‎۱ پوشش جانوری - ‎۲ نقاط دیدنی - ‎۳ راه‌های ورود به منطقهImages for کویر مرنجاب در آران و بیدگل دریاچه نمک - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/دریاچه_نمک‎Cached Similarاین دریاچه با عنوان دریاچه نمک آران و بیدگل هم شناخته می‌شود و گاهی با دریاچه حوض ... کوه و منطقه پارک ملی کویر، از شمال و غرب به کویر مسیله و از جنوب به کویر مرنجاب ... ‎۱ جزیره سرگردان - ‎۲ تاریخچه دریاچه - ‎۳ راه‌های ورود به دریاچهکویر مرنجاب کجاست؟ - کجارو www.kojaro.com/2017/1/25/124675/کویر-مرنجاب/‎Cached28 ژانویه 2017 ... کویر مرنجاب، از دیگر مکان های تاریخی ایران است که وجود دو نعمت الهی جزیره سرگردان و دریاچه نمک شهرستان آران و بیدگل، جذابیت آن را چند برابرکرده ... کویر مرنجاب دریاچه نمک آران و بیدگل - سایت گردشگری و ایرانگردی www.makanbin.com/isfahan/?place=کویر-مرنجاب-ـ...آران-و-بیدگل‎Cached Similarکویر مرنجاب و دریاچه نمک آران و بیدگل در فاصله حدود 35 کیلومتری شمال شرقی شهرستان آران و بیدگل از توابع کاشان در استان اصفهان قرار دارد. این کویر از شمال به ... با کشف اجساد مفقودین کویر مرنجاب ،جستجو به ... - آران و بیدگل نیوز abnews.ir/.../با-کشف-اجساد-مفقودین-کویر-مرنجاب-جستجو-به-پایان-رسید‎Cached Similar9 سپتامبر 2014 ... چهارشنبه هفته گذشته ( 12 شهریور 1393) اتومبیل یک تیم چهار نفره که برای کویر گردی به منطقه کویری مرنجاب آران و بیدگل سفر کرده بودند، پس ... کویر مرنجاب | چگونه با خودرو شخصی به کویر مرنجاب برویم www.gandotours.com/book/1/‎Cached Similarمنطقه ای که سالیان سال است گردشگران آن را با نام کویر مرنجاب می شناسند در استان اصفهان و در شمال شرق شهرستان آران و بیدگل واقع شده است. ارتفاع متوسط کویر ... کویر مرنجاب کجاست؟|تورهای کویر مرنجاب - هایپرشیا hipersia.com/news.cfm?id=609‎Cached Similar17 ا کتبر 2015 ... کویر مرنجاب از نظر موقعیت جغرافیایی در استان اصفهان قرار دارد. این کویر در شمال شهرستان آران و بیدگل و جزئی از شهرستان کاشان است. مرنجاب در ... کویر مرنجاب - آران و بیدگل کاشان - ایرانگردی نیوز www.irangardinews.com/.../396-کویر-مرنجاب-آران-و-بیدگل-کاشان‎Cachedکویر مرنجاب در موقعیت جغرافیایی N5148 تا N5152 و E5140 تا E5157 در استان اصفهان واقع است. کویر مرنجاب در شمال شهرستان آران و بیدگل از توابع شهرستان ... کویر مرنجاب _ دریاچه نمک آران و بیدگل - مهمان آنلاین mizban.mehmanonline.ir/mizban/21001751‎Cachedاصفهان، کاشان، 35 کیلومتری شمال شرق آران و بیدگل - کویر زیبای مرنجاب یکی از پرطرفدارترین نقاط کویری ایران است که در میان کویرگردان محبوبیت بالایی دارد.