مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

آب راه نجاتی برای قربانیان اسید پاشی

[ad_1]

آب راه نجاتی برای قربانیان اسید پاشی

آب راه نجاتی برای قربانیان اسید پاشی 

اگر شما با فردی که قربانی اسید پاشی شده است و می بینید که از درد به خود می پیچد،برای نجات وی چه کاری انجام می دهید؟ با وجود اطلاع رسانی درباره اثرات مفید شست‌وشو با آب زیاد برای کمک به فرد آسیب دیده از پاشیدن اسید در لحظات اولیه، و کاهش صدمات و جراحات ناشی از آن، هنوز برخی از خطرات اثر آب بر اسید سوال می‌کنند.

 

شست‌وشوی مداوم با آب به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بر روی نواحی سوخته بهترین کمک به فردی است که دچار اسیدپاشی شده؛ چرا که این اقدام علاوه بر کاستن عمق سوختگی از بروز التهابات و کوری چشم جلوگیری می‌کند.

 

به اطرافیان توصیه می‌شود در هنگام مواجه شدن با فرد سوخته توسط مواد شیمیایی، سریعا قسمت‌های سوخته را با آب و با فشار زیاد به مدت طولانی، حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه شست‌وشو دهند تا مواد قلیایی رقیق‌تر شود. شست‌وشو با آب باعث رقیق‌تر شدن مواد قلیایی و کاهش التهاب ناشی از سوختگی می‌شود و از بروز سوختگی‌های بسیار عمیق جلوگیری می‌کند.

 

نباید به نواحی آسیب دیده دست زد و آن را دستکاری کرد قدم بعدی انتقال این افراد به اولین اورژانس و بخصوص مراکزی است که درمان سوختگی در آنجا وجود دارد تا اقدامات اولیه روی این افراد انجام شود.

 

به طور معمول سوختگی در نواحی حساس بدن است و فرد دچار درد شدید می‌شود، احتمال عفونت در این سوختگی‌ها بالاست. بنابراین بعد از بستری شدن در بیمارستان باید برای این افراد آنتی بیوتیک مناسب تجویز شود و روزانه چندین نوبت پانسمان تعویض شود و تا آنجایی که می‌شود بافت‌های از بین رفته که زمینه‌ساز بروز عفونت می‌شود از سطح پوست برداشته شود تا بافت به صورت یک بافت زنده بازگردد.

 

 


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

جزییات و بازداشت محمد علی طاهریجزییاتوبازداشتبه گزارش مشرق، یک منبع آگاه در گفتگو با مشرق جزییاتی از علل بازداشت محمد علی طاهری به سایت افق روشن خوش آمدیدشب زنده داران، شکل نوین جنبش ضدسرمایه داری طبقۀ کارگر متن سخنرانی محسن حکیمی در جزییات و بازداشت محمد علی طاهری جزییاتو جزییات علت بازداشت مجدد محمد علی طاهری؛ سرکرده فرقه حلقه به دو ترور و اقدامات ضد امنیتی به سایت افق روشن خوش آمدید «شب زنده داران»، شکل نوین جنبش ضدسرمایه داری طبقۀ کارگر متن سخنرانی محسن حکیمی در دانشگاه



لینک منبع :آب راه نجاتی برای قربانیان اسید پاشی

آب راه نجاتی برای قربانیان اسید پاشی - پارس ناز www.parsnaz.com/آب-راه-نجاتی-قربانیان-اسید-پاشی.html‎Cachedآب راه نجاتی برای قربانیان اسید پاشی ،کمک اولیه به قربانی اسیدپاشی،پاشیدن آب روی قربانی اسیدپاشی،درباره اسیدپاشی،نجات فرد سوخته اسید پاشی،سوختگی ... Images for آب راه نجاتی برای قربانیان اسید پاشی آب راه نجاتی برای قربانیان اسید پاشی - دانلود کلیپ و فیلم www.oaudiovideo.com/.../آب_راه_نجاتی_برای_قربانیان_اسید_پاشی‎Cachedآب راه نجاتی برای قربانیان اسید پاشی. دانلود کک و روش مبارزه با آنها(سم پاشی منازل ،ادارات،هتل و ..) دانلود مگس هاو روش مبارزه (سم پاشی منازل)- شرکت پادسم. آب راه نجاتی برای قربانیان اسید پاشی - دانلود و نمایش ویدیو www.airvideo.ir/search/آب_راه_نجاتی_برای_قربانیان_اسید_پاشی‎Cachedآب راه نجاتی برای قربانیان اسید پاشی. دانلود واکنش یکی از قربانیان اسید پاشی به اظهارات باران کوثری · دانلود سم پاشی ساس شرکت پادسم( علوم ... اسیدپاشی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/اسیدپاشی‎Cached Similarداریوش اقبالی خوانندهٔ ایرانی از قربانیان اسیدپاشی بوده‌است. ... سمیه روبرو شدند که بلند فریاد می‌زد: «سوختم» و از مردم درخواست آب می‌کرد. یک قربانی اسیدپاشی فوت شد | Tavaana Article - توانا https://tavaana.org/fa/content/یک-قربانی-اسیدپاشی-فوت-شد‎Cached Similarشمار قربانیان اسیدپاشی در اصفهان به ۱۵ نفر رسید. ... یکی پیشنهاد می‌دهد آب همراه خود داشته باشیم و دیگری می‌گوید لباس‌های قربانی را باید از بدنش جدا کرد. فسفر سوزی 18 - دانلود فیلم www.mevia.ir/ch/فسفر_سوزی_18‎Cachedآب راه نجاتی برای قربانیان اسید پاشی · فیلم عشق حرف حالیش نیست 11 · مدل لباس بچه باجنس مخمل جیر · رفتگان ویکی پدیا دانشنامهٔ آزاد. All Rights Reserved - باز ... گفتگو با قربانیان اسیدپاشی اخیر در جنوب تهران-اورژانس یک قطره ... https://jahanezan.wordpress.com/2017/06/12/12345-5943/‎Cached12 ژوئن 2017 ... ... مجتبی سمیع نژاد (4); محمد مصطفائی (13); محمد حسین نجاتی (3); محمد خسروی (4); محمد ربوبی .... می‌گویم آقایی که رویت آب جوش ریخت رو دیدی چه شکلی بود؟ ... آمنه با تأسف از اینکه اورژانس کشور اگر با قربانیان اسیدپاشی این‌گونه ... به دنبال راه چاره ای برای خشک کردن جریان اسیدپاشی در جامعه باشند و نباید نسل‌های ... چگونه برای ساخت سنگ شکن حیوان خانگی - خانه bor.org.in/Feb-16/چگونه-برای-ساخت-سنگ-شکن-حیوان-خانگی/ حیوان سال شما کدام است؟ (طالع بینی). چگونه برای صحبت پیش قدم شوید گوش دادن به موزیک و انجام کارهای حساس آب راه نجاتی برای قربانیان اسید پاشی درمان خانگی ... هفته نامه سلامت - بازگشت به زندگی پس از اسیدپاشی salamat.ir/d/5623-بازگشت-به-زندگی-پس-از-اسیدپاشی.html‎Cached8 ا کتبر 2016 ... رشما پیش از اینکه تصمیم بگیرد درباره قربانیان اسیدپاشی حرف بزند، در .... و فاصله فرهنگی بین دولت و مردم راه نجاتی برای مجرمان ایجاد کرده است.