مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مصرف خودسرانه قطره های چشمی ممنوع

[ad_1]

مصرف خودسرانه قطره های چشمی ممنوع

مصرف خودسرانه قطره های چشمی ممنوع 

برخی افراد به طور خودسرانه اقدام به مصرف قطره های چشمی می کنند و بتامتازون و نفازولین و امثال آن را بدون تجویز پزشک استفاده می کنند. افراد زیادی هنگام بروز بیماری ها به صورت خودسرانه به مصرف دارو می پردازند.مصرف قطره های چشمی حاوی کورتون بدون تجویز پزشک و در مدت طولانی باعث بیماری آب سیاه و از دست دادن بینایی می شود.

 

در این بیماری عصب بینایی تخریب شده و منجر به نابینایی می شود.وی با اشاره به اینکه آب سیاه اغلب با بالا بودن فشار داخل چشم همراه است، افزود: علت ابتلا به آب سیاه می تواند ناشی از وراثت باشد و برخی از عوامل زمینه ای مانند ضربات وارده به چشم نیز می تواند باعث این بیماری شود.

 

دکتر امینی با تاکید بر اینکه بیماری آب سیاه به طور معمول تا مرحله آخر که فرد برای درمان مجبور به مراجعه به پزشک شود، با علامت خاصی همراه نیست گفت: به دلیل اینکه دید فرد از اطراف میدان دید دچار اختلال می شود و دید دور او با مشکلی مواجه نیست، این مساله باعث می شود که فرد از بیماری خود مطلع نشود.

 

وی با اعلام اینکه بیماری آب سیاه بیشتر افراد بالای ۶۰ سال را درگیر می کند، افزود: افراد با نمره عینک بالا اعم از دوربین و نزدیک بین در خطر ابتلا به این بیماری قرار دارند و باید از سوی چشم پزشک معاینه شوند.مسئول کارگروه گلوکوم کنگره سالیانه چشم پزشکی ایران با اشاره به موضوع توارث در این بیماری اظهار کرد: افرادی که با بیماران دچار گلوکوم قرابت خونی دارند،

 

لازم است برای بررسی از نظر بیماری آب سیاه، به چشم پزشک مراجعه کنند.امینی در ادامه به مصرف مداوم استروئیدها (کورتون ها) اشاره کرد و گفت: مصرف طولانی کورتون از طریق خوراکی، تزریقی، پوستی و استنشاقی و به خصوص قطره های چشمی که معمولا برای آلرژی و حساسیت چشمی تجویز می شود،

 

ممکن است باعث بروز بیماری آب سیاه شود و این داروها باید با احتیاط و با تجویز پزشک مورد استفاده قرار گیرند.
وی ادامه داد: مصرف زیاد قطره های چشمی محتوی کورتون بدون تجویز پزشک، می تواند منجر به بروز آب سیاه و نابینایی غیر قابل برگشت شود.

 

امینی با اشاره به آمار آب سیاه در جهان که نشان می دهد تا سال ۲۰۱۴ بیش از ۶۰ میلیون نفر به این بیماری مبتلا بوده اند، گفت: آمارها نشان می دهد که ۸.۵ میلیون نفر در سطح جهان به علت بیماری گلوکوم نابینا هستند.

 

وی از آب سیاه به عنوان نخستین علت شایع نابینایی غیرقابل برگشت و دومین علت نابینایی در دنیا نام برد و افزود: در ایران نیز حدود ۸۵۰ هزار نفر مبتلا به این بیماری هستند که ۶۵۰ هزار نفر آنها از بیماری خود آگاهی ندارند.

 

امینی گفت: طبق مطالعات انجام شده در ایران حدود ۸۰ درصد بیماران مبتلا به آب سیاه از بیماری خود آگاهی نداشته و تنها در معاینه چشم پزشکی تشخیص داده شده اند.وی با تاکید بر اینکه، هیچ محدوده سنی از این بیماری مصون نیست، ادامه داد: شیوع بیماری با افزایش سن بیشتر می شود بنابراین معاینات دوره ای چشم پزشکی به خصوص در سنین بالا اهمیت خاصی پیدا می کند.

 

امینی با عنوان این مطلب که بیماری آب سیاه درمان قطعی ندارد، افزود: تلاش چشم پزشکان بر جلوگیری از پیشرفت بیماری است و ۱۰ درصد موارد به رغم درمان مناسب، بیماری به پیشرفت خود ادامه می دهد.مسئول کارگروه گلوکوم در بیست و ششمین کنگره سالیانه چشم پزشکی ایران به برنامه این کنگره اشاره کرد

 

و گفت: نشست های تخصصی با حضور سه میهمان خارجی از اساتید برجسته در حوزه تخصصی آب سیاه برگزار می شود که هر سه میهمان سخنران اصلی خواهند بود.وی افزود: دکتر «تراورسو» از ایتالیا که رئیس انجمن گلوکوم اروپا است، به همراه دکتر «اقبال احمد» از چهره های به نام گلوکوم از کانادا و دکتر «آرشام شیبانی» از آمریکا سه میهمان کنگره برای سخنرانی هستند.

 

منبع: ایرنا

 

 


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

اطلاعات دارویی،شناخت داروها،عوارض داروها،داروشناسی اطلاعات دارویی آکاایران جهت آشنایی بیشتر شما با عوارض دارویی تهیه شده است اکیدا در پایگاه سلامت توصیه هایی در مورد مصرف …توصیه هایی در مورد مصرف دارو مقدار دارویی که بیمار باید مصرف کند توسط پزشک سایت چشم پزشکی دکترعلیرضا نادریسایت چشم پزشکی دکترعلیرضا نادری جراح و متخصص چشم پزشکی و فوق تخصص پیوند قرنیه؛دارای نگاهی به خوددرمانی در ایرانمصرف دارو از مهم ترین ارکان درمان بیماری ها است، ولی مصرف غیر منطقی دارو علاوه برعدم زمان بهتر خوردن کپسول ویتامین ایسایر مطالب پزشکی پوسیدگی دندان و بهترین راه های مقابله و پیشگیری کمبود خواب مزمن و عوارض داروهای کورتونی چیست؟یکی دیگر از عوارض داروهای کورتونی، عوارض گوارشی در کسانی که زخم‌های اثنی عشری و معده تشخیص و درمان انواع مسمومیت های شایع پرستاران …پرستاریپرستاری ویژهداروی ایزوپروترنول و مراقبتهای پرستاری آن نارسائی قلبی و مراقبت های پرستاری آنهمه چیز در باره اماسبیماری خاموشمرجع تخصصی در زمینه بیماری ام اس بحث پیرامون بیماری و راه های درمان بیماری ام اسآریوبرزن پزشکیصرع تشنج از بیماری‌های مغز و اعصاب می باشد که معمولاً به صورت تشنج صرع جوش صورت یا آکـنه – علل ، علایم ، درمان مرجع کامل جوش صورت یا آکـنه مقدمه ضایعاتی که در اثر بسته شدن مجاری غدد چربی در صورت، گردن، پشت پایگاه سلامت توصیه هایی در مورد مصرف داروهافیروزه سعیدی توصیه هایی در مورد مصرف دارو مقدار دارویی که بیمار باید مصرف کند توسط پزشک محاسبه اطلاعات دارویی،شناخت داروها،عوارض داروها،داروشناسی مقالات سلامت اطلاعات داروییشناخت داروهاعوارض داروهاداروشناسی داروهای ناسازگار داروهای کشنده مصرف سایت چشم پزشکی دکترعلیرضا نادری سایت چشم پزشکی دکترعلیرضا نادری جراح و متخصص چشم پزشکی و فوق تخصص پیوند قرنیه؛دارای مدرک نگاهی به خوددرمانی در ایران مصرف دارو از مهم ترین ارکان درمان بیماری ها است، ولی مصرف غیر منطقی دارو علاوه برعدم درمان زمان بهتر خوردن کپسول ویتامین ای سایر مطالب پزشکی پوسیدگی دندان و بهترین راه های مقابله و پیشگیری کمبود خواب مزمن و رابطه عوارض داروهای کورتونی چیست؟ یکی دیگر از عوارض داروهای کورتونی، عوارض گوارشی در کسانی که زخم‌های اثنی عشری و معده دارند تشخیص و درمان انواع مسمومیت های شایع پرستاران توانمند ایران … پرستاری ویژه داروی ایزوپروترنول و مراقبتهای پرستاری آن نارسائی قلبی و مراقبت های پرستاری آن آریوبرزن پزشکی صرع تشنج از بیماری‌های مغز و اعصاب می باشد که معمولاً به صورت تشنج صرع بزرگ همه چیز در باره اماسبیماری خاموش مرجع تخصصی در زمینه بیماری ام اس بحث پیرامون بیماری و راه های درمان بیماری ام اس



لینک منبع :مصرف خودسرانه قطره های چشمی ممنوع

مصرف خودسرانه قطره های چشمی ممنوع - اقتصاد نیوز www.eghtesadnews.com/.../160846-مصرف-خودسرانه-قطره-های-چشمی-ممنوع‎Cached8 فوریه 2017 ... مصرف خودسرانه دارو در کشور ما بسیار نگران کننده است و سالانه تعداد قابل ... توصیه : قطره های چشمی را ساده نبینید و بدون تجویز پزشک یا خودسرانه ... مصرف خودسرانه قطره های چشمی ممنوع - kodoom.com - Kodoom news.kodoom.com/.../مصرف-خودسرانه-قطره-های-چشمی-ممنوع/.../6229046/‎Cached8 فوریه 2017 ... از جمله این داروهای حساس قطره های چشمی است که با وجود ظاهر ساده شان، می توانند در صورت مصرف نادرست یا خودسرانه عواقب سخت و حتی جبران ناپذیر ... مصرف خودسرانه قطره های چشمی ممنوع - پارس ناز www.parsnaz.com/مصرف-خودسرانه-قطره-های-چشمی-ممنوع.html مصرف خودسرانه قطره های چشمی ممنوع ،بیماری های چشمی،مصرف قطره های چشم ضررها، مصرف بتامتازون چشمی،مصرف خودسرانه نفازولین چشمی،مصرف دارو خودسرانه. مصرف خودسرانه قطره های چشمی ممنوع - بیمارستان و مراکز فوق تخصصی ... www.noorvision.com/.../بیمارستان-و-مراکز-فوق-تخصصی-چشم-پزشکی-نور-مصرف-خودسرانه-قطره-های-چشمی-ممنوع‎Cachedاگر خاطرتان باشد در خبرنامه بهمن ماه درباره طریقه مصرف قطره‌های چشمی نکاتی را یادآوری کردیم. در ادامه این مبحث قصد داریم به یک اشتباه رایج بپردازیم و آن مصرف خود ... پورتال-دانشکده پزشکی-زیرپورتال دانشکده پزشکی/مصرف خودسرانه ... qums.ac.ir/Portal/home/?news/.../مصرف-خودسرانه-قطره-های-چشم-ممنوع! مصرف خودسرانه قطره های چشم ممنوع! لیلا غیاثیان در پاسخ به این پرسش که چه ارتباطی بین آلرژی‌های چشمی و آلرژی‌های کلی همچون حساسیت‌های ریوی و پوستی وجود دارد؟ پاپ آپ فا - مصرف خودسرانه قطره های چشمی ممنوع popupfa.com/post/32911/مصرف-خودسرانه-قطره-های-چشمی-ممنوع/ 9 فوریه 2017 ... پاپ آپ فا - یک متخصص چشم پزشکی گفت: مصرف خودسرانه دارو در کشور ما بسیار نگران کننده است و سالانه تعداد قابل توجهی از هموطنان به این دلیل ... مصرف خودسرانه قطره های چشمی ممنوع | بانک اطلاعات gov24.ir/مصرف-خودسرانه-قطره-های-چشمی-ممنوع/ عضو کمیته علمی بیست و پنجمین کنگره انجمن چشم پزشکی ایران، گفت: مصرف خودسرانه برخی داروها به خصوص قطره های چشمی حاوی کورتن، سبب بیماری آب سیاه ... مصرف خودسرانه قطره های چشمی ممنوع - روجانیوز www.rooja.org/fa/content/1560883.html سلامت نیوز-*میثم میرعشقی: مصرف خودسرانه دارو در کشور ما بسیار نگران کننده است و سالانه تعداد قابل توجهی از هموطنان به این دلیل با انواع مسمومیت و... مصرف خودسرانه قطره های چشمی ممنوع - رویکرد ۲۴ rooykard24.com/news/.../مصرف-خودسرانه-قطره-های-چشمی-ممنوع‎Cached9 فوریه 2017 ... مصرف خودسرانه دارو در کشور ما بسیار نگران کننده است و سالانه تعداد قابل توجهی از هموطنان به این دلیل با انواع مسمومیت و سایر مشکلات جسمی مواجه ... مصرف خودسرانه قطره های چشمی ممنوع - رویکرد ۲۴ rooykard24.com/news/.../مصرف-خودسرانه-قطره-های-چشمی-ممنوع‎Cached9 فوریه 2017 ... یک متخصص چشم پزشکی گفت: مصرف خودسرانه دارو در کشور ما بسیار نگران کننده است و سالانه تعداد قابل توجهی از هموطنان به این دلیل با انواع ...