مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

۸ ویژگی عالی از اندروید که iOS می‌تواند از آن‌ها استفاده کند

[ad_1]

اندروید ویژگی‌های جالبِ زیادی دارد کهiOS می‌تواند از آن‌ها استفاده کند. در این متن به ۸ مورد از این ویژگی‌ها اشاره‌کرده‌ایم.

در ادامه ۸ ویژگی مهم در اندروید را ذکر می‌کنیم که آی‌اواس  باید آن‌ها را در سیستم خود استفاده کند تا بتواند روند رو به رشد داشته باشد.

۱. Gesture typing به‌صورت پیش‌فرض

درست است که آی‌اواس می‌تواند با استفاده از کیبوردهای دیگر ویژگی Swipe داشته باشد؛ اما این کیبوردها سرعت پایینی دارند و حتی گاهی اوقات درست کار نمی‌کنند.

اندروید

این ویژگی پیش‌فرض در اندروید کار طرفداران این روش را راحت کرده است و  می‌توانند بدون هیچ مشکلی از این ویژگی جذاب استفاده کنند. دلیل این‌که چرا آی‌اواس این ویژگی را به سیستم خود اضافه نمی‌کند، چندان مشخص نیست.

۲. نشان دادن شماره و علامت اختصاری در هر کلید

این مورد ویژگی جذابی در کیبورد اندروید است که اگر از آن استفاده کنید، دیگر آن را فراموش نمی‌کنید. با استفاده از آن می‌توانید با کمی نگه‌داشتن انگشت بر هر کلید، اعداد یا علامت‌های اختصاری را پیدا کنید؛ بدون آن‌که لازم باشد به صفحه جدیدی در کیبورد بروید. به‌طور مثال در ردیف بالای کیبورد اعداد به‌صورت ریز در سمت بالا و راست کلیدها نمایان می‌شوند که با فشار به مدت‌زمان کوتاه، می‌توانید عدد یا علائم اختصاری دلخواه را انتخاب کنید.

اندروید

برای فعال کردن آن به این مسیر بروید:

Settings > Language & input > Virtual keyboard > Google Keyboard > Preferences > Long press for symbols

 وقتی‌که بخواهید به‌سرعت تایپ کنید، این اعداد و علائم خیلی مفید و کاربردی هستند و متأسفانه آی‌اواس  این ویژگی را ندارد.

۳. حالت صرفه‌جویی خودکار باتری

یکی دیگر از ویژگی‌های هوشمند و جذاب اندروید قابلیت ذخیره‌سازی باتری است. این ویژگی را می‌توانید با دنبال کردن مسیر زیر فعال کنید:

Settings > Battery > Battery saver

اندروید

فعال کردن این گزینه باعث می‌شود سیستم به‌صورت خودکار برنامه‌های پرمصرف را -که در پس‌زمینه در حال مصرف انرژی هستند- متوقف کند. وقتی‌که باتری در حال اتمام است، این ویژگی بسیار کاربردی و مفید خواهد بود.

البته اپل ویژگی مشابهی در آی‌اواس به‌کاربرده است؛ اما متأسفانه مانند اندروید زمانی که شارژ باتری کم است به‌صورت خودکار فعال نمی‌شود.

اما در اندروید می‌توانید طوری تنظیمات را انجام دهید که وقتی میزان شارژ به کمتر از ۱۵ یا ۵ برسد، به‌صورت خودکار به حالت ذخیره‌سازی برود؛ اما در آیفون این کار باید به‌صورت دستی تنظیم شود البته زمانی که شارژ به کمتر از ۲۰ برسد آیفون روشن کردن این ویژگی را به شما پیشنهاد می‌دهد.

۴. نصب اپلیکیشن از طریق وب

اپ استور اپل در روزهای اولیه آیفون تغییر عظیمی در بازار به همراه داشت؛ اما کم‌وبیش ویژگی‌های اصلی آن از آن روز تابه‌حال ثابت باقی‌مانده است. یکی از دردسرهای کار با اپ استور این است که به‌خوبی نمی‌توان از وب به آن دسترسی داشت و بهتر است که فقط در محیط آی‌اواس در آن کار کرد.

اندروید

اما گوگل پلی در محیط وب و دسکتاپ هم به‌راحتی قابل‌دسترسی است و حتی می‌توان از طریق وب و از راه دور روی گوشی خود اپلیکیشن نصب کرد.

در آی‌اواس نزدیک‌ترین چیزی که به این ویژگی وجود دارد، دکمه Get در محیط آیتونز است که اپ موردنظر را به فضای کلاد منتقل می‌کند؛ اما درنهایت برای نصب باید اپ مذکور را جست‌وجو و پیدا کنید.

۵. روشن کردن «Do not disturb» برای فقط ۱ ساعت

این‌یکی دیگر از ویژگی‌های جالب اندروید است. در اندروید می‌توانید به‌راحتی برای ۱ ساعت (یا کمتر یا بیشتر) این ویژگی را فعال کنید و سپس بعد از زمان سپری‌شده، خود به حالت قبلی بازمی‌گردد.

اندروید

اما در آی‌اواس خاموش کردن این حالت به‌صورت خودکار نیست و باید یادتان باشد آن را خاموش‌کنید؛ که خب البته به دلیل آرامشی که به همراه دارد به یادآوردن خاموش کردن آن کار چندان ساده‌ای نیست.

۶. پاک کردن «Cashe» تمام برنامه‌ها

بسیاری از برنامه‌ها خیلی سریع حافظه زیادی از موبایل را اشغال می‌کنند. حافظه Cashe برنامه‌های اجتماعی به تنهایی می‌توانند چند صد مگابایت یا حتی گیگابایت را از موبایلتان اشغال کنند.

اندروید

در سیستم اندروید شما خیلی ساده و با رفتن به مسیر:

Setting > Storage > Cached data

می‌توانید تمام Cashe برنامه‌های خودتان را به‌سرعت پاک‌ کنید.

برای آی‌اواس این کار اصلاً به این سادگی‌ها نیست. فقط می‌توانید امیدوار باشید خود برنامه گزینه‌ای برای این کار داشته باشد.

۷. بستن تمام اپ‌ها

هر وقت که در حالت multitask از آیفون یا آیپد استفاده می‌کنیم، در بعضی مواقع دوست داریم تمام پنجره‌ها را یکجا ببندیم. باوجوداینکه آی‌اواس درزمینه‌ی کنترل حافظه برای اپ‌های مورداستفاده به‌خوبی کار خود را انجام می‌دهد.

اندرویداما در اندروید فقط کافی است بر دکمه Clear all در بالای صفحه multitasking کلیک کنید تا تمام برنامه‌ها خیلی ساده بسته شوند.

۸. سوییچ کردن خیلی سریع بین دو اپ استفاده شده

این‌یکی از پر سر و صداترین ویژگی‌های اندروید نوقا است که بین دو برنامه آخر می‌توان به راحتی سوییچ کرد.

اندروید

وقتی‌که دو بار روی دکمه multitasking کلیک می‌کنید، نوقا به‌سرعت برنامه قبلی را  که استفاده می‌کردید، اجرا می‌کند و در صورت دو بار کلیک کردن، دوباره می‌توانید به‌جای قبلی خود برگردید.

شما دوست دارید آی‌او‌اس چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

ویندوز ترفند عالی با استفاده از رجیستریآموزشنکته برای دستیابی کامل به ترفند ها و تنظیمات رجیستری باید ویندوز نسخه نهایی را نصب دانلود رایگان نرم افزارضد ویروس شید با تلفیق دو موتور ، استفاده از تکنولوژی های جدید سرعت بخش ، محیطی ساده و نرم افزار کاربردی برای که نباید آن‌ها را از دست ……اگر تلفن همراهی با سیستم عامل دارید این بسته را از دست ندهید، چرا که بهترین نرم راهنمای جامع استفاده از در اندروید زومیتراهنمااز زمان معرفی قابلیت ، این فناوری در حوزه‌های گوناگونی به کار گرفته شده است، از دانلود دانلود رایگانبازی آندروید یکی از بازی های جالب و اکشن است که بعد از انتشار به سرعت در میان دیار دانلوددانلود رایگان نرم افزارنرم افزار جدید از قوی ترین شرکت های ارائه دهنده آنتی ویروس و فایروال های آیا آندروید نیاز به آنتی ویروس داردپیشنهاد سردبیرتا قبل از این همیشه برای امنیت کامپیوترهای مان نگران بودیم که مبدا به بدافزار مبتلا دانلود رایگاندانلود رایگان،نرم افزار،کرک،سریال،ویندوز ،ویندوز ،آنتی ویروس،موبایل،اندرویداندروید هادانلود نرم افزار اندرویددانلود بازی اندرویدتارنمای اندرویدها به عنوان یکی از نخستین سایت های ارایه برنامه های اندروید در ایران اندروید ایران دانلود برنامه و بازی اندرویدمدیریت و استفاده همزمان دو اکانت تلگرام در یک گوشی آخرین نسخه تم های ویندوز ترفند عالی با استفاده از رجیستری آموزش سلام این ترفند از نسخه های قدیمی مثله قابل اجرا بوده تقریبا راه ترفند در رجیستری همه موب فور یو دانلود بازی، نرم افزار و برنامه های اندروید برنامه افکت گذاری تصویر اندروید امتیاز ۴٫۵ از ۵٫۰ و یکی از محبوب ترین های گوگل دانلود دانلود رایگان بازی آندروید یکی از بازی های جالب و اکشن است که بعد از انتشار به سرعت در میان دانلود اپلیکیشن های واقعیت مجازی برای سیستم عامل اندروید یکی از نسل جدید سرگرمی ها،واقعیت مجازی استواقعیت مجازی تکنولوژی ای است که با آن میتوان برترین آنتی ویروس های پارسیش خیلی از کاربران سیستم های خانگی بر این اعتقادند که نیاز به آنتی ویروس ندارند استدلال آنها اندرویدکده دانلود نرم افزار برنامه و بازی های اندروید با استفاده از این نرم افزار می توانید نوشته های بسیار زیبایی خلق کنید و سپس آن ها را در شبکه بهترین گوشی‌های هواوی در بازار که بایستی بخرید محمدرضا احمدپور ۱۳۹۴۰۶۰۵ پاسخ ↓ تعداد دیدگاه سلام به عنوان کسی که از گوشی‌های میان ترفندهای موبایل، دنیای موبایل، تبلت،ترفند موبایل کامپیوتر برترین و گران ترین گوشی های اشرافی دنیا تصاویر قبل از انتخاب و خرید مونوپاد این مطلب را دانلود نرم افزار دانلود بازی قدرتمندترین سایت دانلود ایرانیان برخی از امکانات سامانه ارسال اس ام اس بهین پیام نقد و بررسی تخصصی گوشی گلکسی سامسونگ؛ میان‌رده مقرون به همان گونه که از مشخصات نیز پیداست شارژر این گوشی از قدرت کافی برای شارژ سریع گوشی بهره‌مند



لینک منبع :۸ ویژگی عالی از اندروید که iOS می‌تواند از آن‌ها استفاده کند

۸ ویژگی عالی از اندروید که iOS می‌تواند از آن‌ها استفاده کند - زومیت www.zoomit.ir/.../8-great-android-features-that-ios-needs-to-steal/‎Cached18 نوامبر 2016 ... اندروید ویژگی‌های جالبِ زیادی دارد که iOS می‌تواند از آن‌ها استفاده کند. در این متن فقط به ۸ مورد از این ویژگی‌ها اشاره‌کرده‌ایم. ۸ ویژگی عالی از اندروید که iOS می‌تواند از آن‌ها استفاده کند - وبلاگ ... blog.giftcardbaz.com/ویژگی-عالی-از-اندروید-که-ios-می‌تواند-از/‎Cached21 نوامبر 2016 ... اندروید ویژگی‌های جالبِ زیادی دارد کهiOS می‌تواند از آن‌ها استفاده کند. در این متن به ۸ مورد از این ویژگی‌ها اشاره‌کرده‌ایم. 1.Gesture typing به‌صورت ... میهن مگ - ۸ ویژگی عالی از اندروید که iOS می‌تواند از آن‌ها استفاده کند https://mihanmag.com/.../۸_ویژگی_عالی_از_اندروید_که_iOS_می_تواند_از_آن_ها_استفاده_کند‎Cached18 نوامبر 2016 ... مجله اینترنتی omond (Kamooneh.com) : در در ادامه ۸ ویژگی های مهم در اندروید, ما گزارش شده است که iOS آنها را در سیستم شما استفاده می کند قادر به ... ۸ ویژگی عالی از اندروید که iOS می‌تواند از آن‌ها استفاده کند - ایمان نیوز www.imannews.com/.../۸-ویژگی-عالی-از-اندروید-که-iOS-می‌تواند-از-آن‌ها-استفاده-کند‎Cached18 نوامبر 2016 ... به گزارش گروه فناوری ایمان نیوز، در ادامه ۸ ویژگی مهم در اندروید را ذکر می کنیم که آی اواس باید آن ها را در سیستم خود استفاده کند تا بتواند روند رو به ... ۸ ویژگی عالی از اندروید که iOS می تواند از آن ها استفاده کند - زومیت tnews.ir/زومیت/87bb74453490.html‎Cachedاندروید ویژگی های جالبِ زیادی دارد که iOS می تواند از آن ها استفاده کند. در این متن به ۸ مورد از این ویژگی ها اشاره کرده ایم. ۸ ویژگی عالی از اندروید که iOS می‌تواند از آن‌ها استفاده کند - آبشار 24 www.abshar24.com/.../۸-ویژگی-عالی-از-اندروید-که-iOS-میتواند-از-آنها-استفاده-کند.aspx لینک خبر؛ ۸ ویژگی عالی از اندروید که iOS می‌تواند از آن‌ها استفاده کند. اندروید بایگانی - بی تی یار www.btyar.ir/tag/اندروید/‎Cachedآنر ۶ ایکس، یکی از گوشی‌های هوشمندی است که هواوی در سال ۲۰۱۷ از آن رونمایی کرده است. این تلفن ... ۸ ویژگی عالی از اندروید که iOS می‌تواند از آن‌ها استفاده کند. اندروید ... نام اندروید O بیسکویت Oreo نیست! - دیجی کالا https://www.digikala.com/mag/مقاله-article/اندروید-o-نام/‎Cached24 ژوئن 2017 ... اکنون به نظر می‌رسد Oreo نامی نیست که گوگل برای اندروید ۸ در نظر گرفته است. ... گفته می‌شود اندروید O ویژگی محدودکننده‌ای در بک‌گراند دارد، این راهی است برای این‌که طول عمر باتری را وقتی بیرون از خانه‌اید بیشتر کند. ... یادآوری کنیم گوگل با Nabisco قرارداد و تفاهم‌نامه‌ای برای استفاده از نام این بیسکویت ندارد. ۸ ویژگی عالی از اندروید که iOS می‌تواند از آن‌ها استفاده کند - kodoom ... news.kodoom.com/.../۸-ویژگی-عالی-از-اندروید-که-ios/.../6082852/‎Cached20 نوامبر 2016 ... در ادامه ۸ ویژگی مهم در اندروید را ذکر می کنیم که آی او اس باید آن ها را در سیستم خود استفاده کند تا بتواند روند رو به رشد داشته باشد./ درست است که آی ... معرفی 8 تا از بهترین برنامه‌های پردازش متن(Word) برای اندروید و iOS itresan.com/29412/8-best-word-apps/.html‎Cachedقدرت ویژه این برنامه ارتباط آن با Google Drive است که به کاربر امکان می‌دهد به راحتی ... از دیگر ویژگی‌های این برنامه می‌توان به بررسی املا، پیکر بندی پاراگراف، تغییر ... زمانی که بحث برنامه‌های رایگان وورد می‌شود، KingSoft Office یک انتخاب عالی و رقیب ... ویرایش کنند و با استفاده از فرمتهای Ms Office فایلهای خود را ایجاد کنند.