مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

تفاوت شپش با شوره سر

[ad_1]
به گزارش بلاغ، توجه به این نکته لازم است که چه در ایران و چه در دنیا شپش سر در همه افراد مشاهده می‌شود؛ حتی افرادی که از نظر اقتصادی و اجتماعی هم در بالاترین نقطه قرار دارند.

دکتر امیر هوشنگ احسانی، متخصص پوست و مو، در گفتگو با برنامه «فراسو» شبکه رادیویی سلامت با بیان اینکه بیشترین نوع شپش را می توان مربوط به سر، تنه و عانه عنوان کرد، افزود: شپش تنه در افراد بی‌خانمان که مدت هشت الی نه ماه حمام نرفته باشند مشاهده می‌شود. این نوع شپش در درز لباس سکنی می‌گزیند. شپش عانه در ناحیه تناسلی مشاهده می‌شود و از راه جنسی منتقل می‌شود.

وی ادامه داد: توجه به این نکته لازم است که چه در ایران و چه در دنیا شپش سر در همه افراد مشاهده می‌شود؛ حتی افرادی که از نظر اقتصادی و اجتماعی هم در بالاترین نقطه قرار دارند.

این متخصص پوست و مو با بیان اینکه حشره در جاهای گرم و مرطوب سر سکنی می‌گزیند. مثلا در حاشیه موها، پشت گوش، گفت: توجه به این که غدد چربی برای مهار شپش در کودکان کمتر است، به همین دلیل شاهد شیوع شپش در فرزندانمان هستیم.

احسانی با اشاره به اینکه درمان آن نوعی شامپو است که به مدت ده دقیقه روی سر قرار می‌گیرد، یک هفته بعد هم باید تکرار شود، اظهارداشت: همه افرادی که با کودک مبتلا زندگی می‌کنند اگر چه علامت نداشته باشند باید یکبار از شامپو استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه اگر فرد مبتلا دانش آموز است بهتر است همه همکلاسی‌های او بررسی شوند و درمان پیشگیرانه را داشته باشند، گفت: یادمان باشد مصرف زیاد شامپو حساسیت‌های پوستی ایجاد می‌کند، بنابراین مصرف شامپو دو بار کافی است.

این متخصص پوست و مو همچنین تاکید کرد: تمام وسایل شخصی فرد که قابل جوشاندن است جوشانده شود. اگر قابل جوشاندن نبود داخل کیسه قرار داده و بگذارند تا مدتی بماند. به این ترتیب شپش از بین می‌رود. چون شپش برای ادامه حیات نیاز به مکیدن خون دارد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا بیماری شپش مختص به کودکان است، گفت: خیر. در بزرگسالان هم با شیوع کمتر دیده می‌شود. شپش در سنین ۶ الی ۷ سال تا ۱۲ سال شایع تر است.

احسانی در ادامه تاکید کرد: علیرغم درمان تا یک ماه بعد هم شپش در سر دیده شود. اگر حالت کاهنده داشته باشد، بیماری بهبود یافته است و اگر حالت افزاینده داشته باشد ممکن است فرد مبتلا باشد.

وی با اشاره به این که شپش ایمنی ایجاد نمی‌کند و فرد حتی چند بار هم مبتلا به این بیماری شود، خاطرنشان کرد: تخم شپش به تنه مو می‌چسبد و جابجا نمی‌شود، سفید رنگ و مایل به خاکستری است، اما شوره سر به راحتی جابجا می‌شود.

احسانی ادامه داد: والدین هنگام مواجهه با مشکل نباید ناراحت شوند و کسی را مقصر بدانند. کودک خود را درمان کنند و به مسؤلان مدرسه اطلاع دهند تا در صورت لزوم سایر دانش آموزان به خصوص همکلاسی‌های فرد مبتلا بررسی شوند و درمان پیشگیرانه انجام شود.

این متخصص پوست و مو خاطرنشان کرد: مسؤلان مدارس نیز در صورت مواجهه با دانش آموز مبتلا باید درمان او را جدی بگیرند و مراقب بهداشت سایر دانش آموزان باشند.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

شپش سر چیست و راه مقابله با آن کدام است ؟ …شپش‌ مقدمه اگر چه بهبود وضعیت بهداشتی، اقتصادی و اجتماعی تاثیر بسزایی در کاهش شپش سر ، شپش سرچیست وراه مقابله با …شپش سر ، شپش سرچیست وراه مقابله با آن کدام است ؟ مرجع کامل اطلاعاتریزش مو موخورهشوره سرخارش سر سفید شدن …ریزش مو موخورهشوره سرخارش سر سفید شدن موشامپو مناسب مورژیم غذایی برای داشتن موی شپش ها؛ مهمانان ناخوانده موها شامپو پرمترین کف سر بمالند تا دقیقه بعد با آب شستشو شود و هفته ی بعد این علل خارش سر چیست؟ مراقب شپش سر باشید گاهی به شوخی یا جدی خارش پوست سر را مربوط به شپش می‌دانند اما آیا دلایل خارش سر و راه های درمان آندلایلخارشسردلایل خارش سر و راههای درمان خارش سر و دلایل اصلی خارش سر و ماسک موهای مناسب برای رفع کلاه گیس و ترمیم مودکتر علی وفائییکی از راه های پوشانیدن ظاهری طاسی سر در افرادی که مقدار زیادی از موهای خود را از دست روش های افزایش شیر مادران شیردهبسم الله الرحمن الرحیم و صلّی الله علی محمّد و آله الطّاهرین و لعنه الله علی اعدایهم درمان جوش متخصص پوست و مو و زیبایی و کاشت …درمانجوشبا سال سابقه و با استفاده از بهترین دستگاههای لیزروکاشت موعمل زیبایی،تزریق ژل سایت چشم پزشکی دکتر نادریساختمان چشم فضای خلفی و زجاجیه فضای خلفی چشم که محوطه پشت عدسی چشم تا سر عصب بینایی شپش سر چیست و راه مقابله با آن کدام است ؟ پزشکان ایران شپش‌ مقدمه اگر چه بهبود وضعیت بهداشتی، اقتصادی و اجتماعی تاثیر بسزایی در کاهش شپش سر ، شپش سرچیست وراه مقابله با آن کدام است شپش سر ، شپش سرچیست وراه مقابله با آن کدام است ؟ مرجع کامل اطلاعات ریزش مو موخورهشوره سرخارش سر سفید شدن موشامپو مناسب مو ریزش مو موخورهشوره سرخارش سر سفید شدن موشامپو مناسب مورژیم غذایی برای داشتن موی زیبا و شپش ها؛ مهمانان ناخوانده موها شامپو پرمترین کف سر بمالند تا دقیقه بعد با آب شستشو شود و هفته ی بعد این عمل علل خارش سر چیست؟ مراقب شپش سر باشید گاهی به شوخی یا جدی خارش پوست سر را مربوط به شپش می‌دانند اما آیا واقعا دلایل خارش سر و راه های درمان آن دلایلخارشسر دلایل خارش سر و راههای درمان خارش سر و دلایل اصلی خارش سر و ماسک موهای مناسب برای رفع خارش سر کلاه گیس و ترمیم مودکتر علی وفائی یکی از راه های پوشانیدن ظاهری طاسی سر در افرادی که مقدار زیادی از موهای خود را از دست داده سایت چشم پزشکی دکتر نادری جراحی عیوب انکسار لیزر، لیزیک، لازک عیوب انکساری عیوب انکساری چشم به سه شکل زنبورستان پاسخ سوالات سوال خواستم بپرسم میشه یه گوش پاک کن یا چوب کبریت یا هر چیز باریک دیگه ای که سرشو پنبه زدیم مبارزه با شوره سر



لینک منبع :تفاوت شپش با شوره سر

تشخیص شپش سر از شوره سر - تبیان article.tebyan.net/192549/تشخیص-شپش-سر-از-شوره-سر‎Cached31 دسامبر 2011 ... معمولا با یکبار شامپو زدن به سر، شوره از بین می رود. ... 3- اگر در موی سرتان یا سر کودکتان تشخیص شپش داده شد، حتماً به پزشک مراجعه کنید تا ... تفاوت شپش با شوره سر - عصر ایران www.asriran.com/fa/news/505594/تفاوت-شپش-با-شوره-سر‎Cachedتخم شپش به تنه مو می‌چسبد و جابجا نمی‌شود، سفید رنگ و مایل به خاکستری است، اما شوره سر به راحتی جابجا می‌شود. شپش دارم یا شوره؟! /شپش را با شوره سر اشتباه نگیرید! - الو دکتر https://www.alodoctor.ir/.../شپش-دارم-یا-شوره؟!-شپش-را-با-شوره-سر-اشتباه-نگیرید!‎Cached17 سپتامبر 2016 ... والدین با نگاه کردن به موی سر کودک می‌توانند شپش را تشخیص دهند. البته خیلی‌ها ممکن است تخم شپش را با شوره سر اشتباه بگیرند ولی باید گفت ... این علائم ثابت می‌کند شما شپش دارید! - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/news/60229/این-علائم-ثابت-می‌کند-شما-شپش-دارید‎Similar18 آگوست 2013 ... وقتی موهای سرتان با موهای سر فرد مبتلا تماس پیدا می‌کند شپش ...... کنده مى شه معلم بهداشتمون مى گه شوره دارى مامانم مى گه یا شوره هست یا تخم شپش تفاوت شپش با شوره در چیست؟ - پرشین طب persianteb.com/تفاوت-شپش-با-شوره-در-چیست؟/‎Cached18 سپتامبر 2016 ... تفاوت شپش,تفاوت شپش با شوره در چیست؟,تفاوت شپش با شوره,شپش در سر,درمان شپش سر,درمان شوره سر,روش های درمان شپش در سر,روش های درمانی ... تفاوت شپش با شوره سر – منشور www.manshur.com/تفاوت-شپش-با-شوره-سر/‎Cached25 نوامبر 2016 ... توجه به این نکته لازم است که چه در ایران و چه در دنیا شپش سر در همه افراد مشاهده می‌شود؛ شپش به جامعه یا طبقه خاصی محدود نبوده و تمام طبقات حتی ... شپش سر چیست و راه مقابله با آن کدام است ؟ – سایت پزشکان بدون مرز www.pezeshk.us/?p=9984‎Cached Similarشپش سر با شپش بدن تفاوت دارد و فقط در ناحیه سر دیده می شود. ... ماده در هر روز ۴-۶ تخم می گذارد که به ساقه موها می چسبند و شبیه ذرات سفید مانند شوره دیده می شوند. الف - تفاوت بین شپش و شوره سر در چیست؟ alef.ir/vdcfevdjxw6dxya.igiw.html?406170‎Cached25 ا کتبر 2016 ... تفاوت بین شپش و شوره سر در چیست؟ ... احسانی با تاکید بر اینکه ایجاد شپش سر فقط مختص افرادی نیست که از نظر اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ... تفاوت بین شپش، شوره و عفونت‌ قارچی سر چیست؟ - خبرگزاری میزان www.mizanonline.ir/.../تفاوت-بین-شپش-شوره-و-عفونت‌-قارچی-سر-چیست‎Cached18 مارس 2017 ... به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان به نقل از ایسنا، افشار رمضان‌پور متخصص پوست و مو با اشاره به اینکه شپش سر یک عفونت مسری است ... تفاوت شپش با شوره سر | مجله پزشکی دکتر سلام www.hidoctor.ir/tag/تفاوت-شپش-با-شوره-سر/‎Cachedمدتی است باز هم شپش در میان مردم کشورمان شایع و فرا گیر شده است به حدی که باز هم به مدارس ابلاغ شده تا دانش آموزان را ملزم به کوتاه کردن مو های خود و یا حتی کچل کردن ...