مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

اولین ربات خلبان ساخته شد

[ad_1]
بامداد-محققان دانشگاه KAIST کره‌ جنوبی برای اولین‌بار رباتی ساختند که قادر است در صندلی خلبان اصلی قرار گرفته و هواپیما را از زمین بلند کند و پس از رسید به مقصد به زمین بنشاند.

به گزارش ایسنا و به نقل از ساینس نیوز، ساخت هواپیماهای خودران پروسه‌ای بسیار پیچیده و گران‌قیمت است، چرا که این فناوری نه تنها به خودی خود بسیار پیشرفته است بلکه عدم اعتماد به تصمیم‌گیری رباتیک در ماموریت‌های انسانی خود چالشی بزرگ است.

ربات انسان‌نمای فوق پیشرفته PIBOT طوری طراحی شده که دارای اندام‌های مشابه انسان است و می‌تواند در صندلی خلبان اصلی نشسته و کلیه مراحل پرواز از تاکسی‌کردن هواپیما در باند گرفته تا تیک‌آف، کروز و نشستن در باند را با استفاده از اهرم‌ها و ادوات کنترل استاندارد هواپیما انجام دهد.

9508-33t3522

محققان دانشگاه  KAIST برای کسب اطمینان از صحت عملکرد بازوهای ربات و همچنین تصمیم‌گیری صحیح سیستم عامل هوش مصنوعی ربات از دستگاه شبیه‌ساز پرواز بسیار پیشرفته استفاده کرده‌اند.

ربات PIBOT قادر است تا تمام دستورات لازم برای پرواز مثل روشن کردن موتورها، تاکسی کردن، تیک‌آف، پرواز و فرود را صادر و همچنین تمام متغیرهای صحت عملکرد ادوات فنی هواپیما را به صورت لحظه‌ای پردازش کرده و در نهایت در صورت وجود شرایط بحرانی، هوشمندانه تصمیم‌گیری کند.

نوشته اولین ربات خلبان ساخته شد اولین بار در بامداد پدیدار شد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

عکس پرافتخارترین خلبان ایران در نبردهای هواییعکسپرافتخارترینخلبانزنده‌یاد تیمسار سرتیپ جلیل زندی پرافتخارترین خلبان ایران در نبردهای هوایی سالهای پهپاد ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزادپهپادپرنده هدایت‌پذیر از دور یا به اختصار پَهپاد که به آن وسیله هوایی بدون سرنشین نیز اخبار،اخبار علمی،اخبار آموزشی،اخبار پزشکی،اخبار …محققان ایتالیایی ربات‌ چهارپایی را با الهام از ساختار بدن حیوانات طراحی کرده‌اند که جزئیات دوره مجازی سرزمین الکترونیکدرباره کوادروتور کوادروتور ربات های پرنده ای هستند که برای پرواز از چهار موتور گزیده خاطرات احمدی‌نژاد بدون سانسور منتشر شداخبار سیاسی طنز گزیده خاطرات احمدی‌نژاد بدون سانسور منتشر شد اولین سفر به ونزوئلامسعود رجوی به درک واصل شدفیلمرجویبهدرکواصلشدفیلممتن کامل بودجه ۹۶ منتشر شد پیوستها کدام میوه ها در هفته های آینده گران می‌شوند؟ دانلود مستند با دوبله فارسیتوضیحات این مجموعه، بهترین مستند ساخته شده درباره جنگ جهانی دوم می باشدبا کسب میان‌ستاره‌ای فیلم ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد…داستان در آینده زمین به علت آتشک محصولات کشاورزی رو به نابودی است و هر روز محصولات برق قدرت کنترل الکترونیک مخابرات تاسیسات …صفحات جانبی پس از گذشت پنج سال از زلزله، ژاپنی ها با نیروگاه اتمی فوکوشیما چکار کردند؟ عکس پرافتخارترین خلبان ایران در نبردهای هوایی پرافتخارترینخلبان زنده‌یاد تیمسار سرتیپ جلیل زندی پرافتخارترین خلبان ایران در نبردهای هوایی سالهای جنگ و پهپاد ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد پهپاد پرنده هدایت‌پذیر از دور یا به اختصار پَهپاد که به آن وسیله هوایی بدون سرنشین نیز گرفته می اخبار،اخبار علمی،اخبار آموزشی،اخبار پزشکی،اخبار تکنولوژی محققان ایتالیایی ربات‌ چهارپایی را با الهام از ساختار بدن حیوانات طراحی کرده‌اند که می جزئیات دوره مجازی سرزمین الکترونیک درباره کوادروتور کوادروتور ربات های پرنده ای هستند که برای پرواز از چهار موتور استفاده می گزیده خاطرات احمدی‌نژاد بدون سانسور منتشر شد اخبار سیاسی طنز گزیده خاطرات احمدی‌نژاد بدون سانسور منتشر شد اولین سفر به ونزوئلا مسعود رجوی به درک واصل شدفیلم بهدرکواصلشدفیلم متن کامل بودجه ۹۶ منتشر شد پیوستها کدام میوه ها در هفته های آینده گران می‌شوند؟ میان‌ستاره‌ای فیلم ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد داستان در آینده زمین به علت آتشک محصولات کشاورزی رو به نابودی است و هر روز محصولات بیشتری دانلود مستند با دوبله فارسی توضیحات این مجموعه، بهترین مستند ساخته شده درباره جنگ جهانی دوم می باشدبا کسب امتیاز برق قدرت کنترل الکترونیک مخابرات تاسیسات یکسوساز قوسی صفحات جانبی پس از گذشت پنج سال از زلزله، ژاپنی ها با نیروگاه اتمی فوکوشیما چکار کردند؟



لینک منبع :اولین ربات خلبان ساخته شد

ساخت اولین ربات خلبان - ایسنا www.isna.ir/news/95082618725/ساخت-اولین-ربات-خلبان‎Cached16 نوامبر 2016 ... ربات انسان‌نمای فوق پیشرفته PIBOT طوری طراحی شده که دارای اندام‌های مشابه انسان است و می‌تواند در صندلی خلبان اصلی نشسته و کلیه مراحل پرواز از ... Images for اولین ربات خلبان ساخته شد ساخت اولین ربات خلبان irsanat.com/post.php?...تازه%20های%20ربات...ساخت%20اولین%20ربات%20خلبان ربات انسان‌نمای فوق پیشرفته PIBOT طوری طراحی شده که دارای اندام‌های مشابه انسان است و می‌تواند در صندلی خلبان اصلی نشسته و کلیه مراحل پرواز از تاکسی‌کردن ... ساخت اولین ربات خلبان - فرارو fararu.com/fa/news/296189/ساخت-اولین-ربات-خلبان 16 نوامبر 2016 ... ساخت اولین ربات خلبان ... ربات انسان‌نمای فوق پیشرفته PIBOT طوری طراحی شده که دارای اندام‌های ... اولین تصویر از داخل پلاسکو پس از آوار برداری. ساخت اولین ربات خلبان - اخبار پیام نور pnunews.com/11818/ساخت-اولین-ربات-خلبان/ 17 نوامبر 2016 ... ربات خلبان. ساخت اولین ربات خلبان ... ربات انسان‌نمای فوق پیشرفته PIBOT طوری طراحی شده که دارای اندام‌های مشابه انسان است و می‌تواند در صندلی ... ساخت اولین ربات خلبان - انجمن نجوم آسمان پارس forum.parssky.com/showthread.php?4998-ساخت-اولین-ربات-خلبان ربات انسان*نمای فوق پیشرفته pibot طوری طراحی شده که دارای اندام*های ... برای اولین* بار رباتی ساختند که قادر است در صندلی خلبان اصلی قرار ... ساخت اولین ربات خلبان www.parsine.com/fa/news/321290/ساخت-اولین-ربات-خلبان 16 نوامبر 2016 ... ساخت اولین ربات خلبان ... ربات انسان‌نمای فوق پیشرفته PIBOT طوری طراحی شده که دارای اندام‌های مشابه انسان است و ... برچسب ها: ربات خلبان ، هواپیما. ساخت اولین ربات خلبان - بلیت چارتر www.belitcharter.ir/ساخت-اولین-ربات-خلبان/‎Cached10 ژوئن 2017 ... ساخت اولین ربات خلبان. محققان دانشگاه ... این ربات خلبان که با بهره گیری از هوش مصنوعی ایجاد شده است به نام PIBOT نام گذاری شده است. ربات انسان ... ساخت اولین ربات خلبان | باشگاه خبرنگاران | خبروان khabarone.ir/news/4782159/ساخت-اولین-ربات-خلبان 16 نوامبر 2016 ... ساخت اولین ربات خلبان ... ربات انسان‌نمای فوق پیشرفته PIBOT طوری طراحی شده که دارای اندام‌های مشابه انسان است و می‌تواند در صندلی خلبان اصلی ... پهپاد - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/پهپاد‎Cached Similarپهپادها یا بوسیله کنترل از راه دور یا با برنامه‌های پیش پروازی ریخته شده از قبل یا ... حادثه ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ باعث شد تا دولت آمریکا بودجه بیشتری را به طراحی و ساخت و تجهیز ... که ما به (پهپاد) نیاز داریم این است که ما نمی‌خواهیم در کابین خلبان انسانی باشد. .... «راه‌اندازی اولین شبکه پهپادهای باربر در آینده نزدیک». khorasan. isna.ir.