مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

خواص سکوت کردن

[ad_1]

۴ دلیل علمی اثبات‌شد‌ه‌ برای اینکه بیشتر سکوت کنیم!

Four scientifically proven reasons to keep silent more often

شلوغی زیاد شما را آشفته میکند؟ شاید وقتش است که به یک مکان آرام و بدون تنش بروید.

به گزارش آلامتو و به نقل از آی بانو؛ ما در تمام لحظات زندگی با اصوات احاطه شده‌ایم، و چنان با این آلودگی‌های صوتی تطبیق یافته‌ایم که آنها را صداهای پس‌زمینه‌ی معمول تلقی می‌کنیم، کمترین توجهی به صدای جمعیت، ترافیک، موزیک یا تلویزیون نمی‌کنیم.

جوانب مثبت سکوت به ما گوشزد می‌کند که باید بیش از پیش خود را به سکوت مهمان نمائیم.

۱.سکوت به احیای سلول‌های مغزی کمک می‌کند

طبق مطالعه‌ایی که در سال ۲۰۱۳ در زمینه‌ی تاثیر متفاوت سطح صدا بر روی موش‌ها صورت پذیرفت، مشخص شد دو ساعت سکوت در روز به شکل‌گیری سلول‌های جدید در هیپوکامپوس مغز، نقطه‌ایی در مغز که مسٔول توانایی‌های یادگیری، حافظه و احساسات است، می‌شود.

۲.سکوت ما را خلاق‌تر می‌کند

مغز ما حتی مادامی که استراحت می‌کنیم، فعال است. در طی ساعات استراحت، مغز اطلاعاتی که در طول روز به دست آورده، پردازش و در خود حک می‌کند. هنگامی که پردازش اطلاعات خوب پیش برود، معطوف صدا و دیگر مداخلات نشود، یکپارچگی احساسات و حافظه، برانگیختگی تصورات و بروز توانایی‌ها از سوی مغز به جریان می‌افتد. در نتیجه‌ی سکوت، خلاق‌تر شده و درهای جهان به رویمان باز می‌شود.

۳.سکوت استرس و تنش‌ها را رفع می‌کند

اثبات شده است که صداهای مدوام بر مغز تاثیر گذاشته و منجر به افزایش سطح هورمون استرس می‌گردد. در مقابل، سکوت تاثیر کاملاً معکوسی دارد؛ عدم وجود صدا محرکی برای رفع استرس از مغز و بدن است. محققان تغییر در فشار خون و جریان گردش خون را مورد بررسی قرار داده و به این نتیجه دست یافته‌‌اند که دو دقیقه استراحت در سکوت موثرتر از گوش دادن به هرگونه موسیقی آرامش‌بخش است.

۴.سکوت اندوخته‌های ذهنی ما را گسترش می‌کند

اصوات مانع از حل مشکلات پیش‌روی ما می‌شود، خواه مشکلات مرتبط با مطالعه، خواه مشکلات کاری باشند؛ همین امر منجر به کاهش انگیزه، توجه و افزایش خطا می‌گردد. برخی از مطالعات حاکی از آن است که نمرات درسِ خواندن و زبانِ کودکانی در نزدیکی خیابان‌های پر سر و صدا یا خطوط راه‌آهن زندگی می‌کنند، نسبت به کودکانی که در مناطق آرام‌تر زندگی می‌کنند، پایین‌تر است. با این وجود، قضیه‌ی خوشایندی نیز در این قانون وجود دارد: مغز می‌تواند آنچه را که در نتیجه‌ی آلودگی صوتی از دست می‌دهد، بازیابد.

ADS

[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

کامل ترین مرجع گیاه ترنجبین و خواص ترنجبین …مواد غذایی و تغذیهترنجبین،خواص ترنجبینترنجبین به انگلیسیترنجبین برای نوزادانترنجبین چیستترنجبین و کامل ترین مرجع در مورد پسته و خواص و فواید پسته …مواد غذایی و تغذیهخواص و فواید پسته تازه و خام در بارداری و برای چاقی پستهپسته تازهپسته خامپسته به دانلود آلبوم محمد رضا شجریان سکوت کویر …دانلود آلبوم سکوت کویر از محمد رضا شجریانآلبومها و آهنگهای جدید و قدیم محمد رضا آثار و خواص تمام یک‌صد و چهارده سوره قرآن کریم …برای هریک از سوره های قران خواص متعددی ذکر شده استاطلاعات عمـــــومی خواص نعناع و طرز تهیه شربت آناطلاعات عمـــــومی خواص نعناع و طرز تهیه شربت آن نقاشی ساختمان نقاشی ساختمان قلی پور بلکا …نقاشی ساختمان نقاشی ساختمان قلی پور بلکا کاتالوگ بلکا نقاشی ساختمان در کرج رستورانی برای خواص در شمال تهران تصاویربازار خبر اگر چشمانت را ببندند و ناگهان روبروی یک ساختمانی که واقع در شمال تهران است خبرگزاری فارس سبزی‌هایی با خواص اعجاز‌آمیز …فارس از گیاهان کوهی کرمانشاه گزارش می‌دهد سبزی‌هایی با خواص اعجاز‌آمیز تصاویر جنجال زایمان کردن پنهانی دختر ساله در حمام عکسیک دختر نوجوان که باردار بوده و حاملگیش را از همه پنهان کرده بود به صورت مخفیانه و در اطلاعات عمـــــومی خواص نعناع و طرز تهیه شربت آن اطلاعات عمـــــومی خواص نعناع و طرز تهیه شربت آن کامل ترین مرجع گیاه ترنجبین و خواص ترنجبین برای نوزادان و بارداری مواد غذایی و تغذیه خواص ترنجبین برای درمان و پیشگیری از بیماری ها گیاهان دارویی همواره مورد توجه طب سنتی قرار کامل ترین مرجع در مورد پسته و خواص و فواید پسته در بارداری و مواد غذایی و تغذیه خواص و فواید پسته تازه و خام در بارداری و برای چاقی پستهپسته تازهپسته خامپسته به دانلود آلبوم محمد رضا شجریان سکوت کویرآلبومهاآهنگها و دانلود آلبوم سکوت کویر از محمد رضا شجریانآلبومها و آهنگهای جدید و قدیم محمد رضا شجریان آثار و خواص تمام یک‌صد و چهارده سوره قرآن کریم پایگاه اطلاع در دنیا دچار وحشت نشدن در امان ماندن روز قیامت – به تعداد انسانهای زمین ده حسنه نوشته وده تکنولوژی پلیمرها کامپوزیت و نانو کامپوزیت ها تکنولوژی پلیمرها کامپوزیت و نانو کامپوزیت ها معرفی محصولات و کاربرد پلیمرها رستورانی برای خواص در شمال تهران تصاویر بازار خبر اگر چشمانت را ببندند و ناگهان روبروی یک ساختمانی که واقع در شمال تهران است باز فارس از گیاهان کوهی کرمانشاه گزارش می‌دهد سبزی‌هایی با خواص فارس از گیاهان کوهی کرمانشاه گزارش می‌دهد سبزی‌هایی با خواص اعجاز‌آمیز تصاویر نقاشی ساختمان نقاشی ساختمان قلی پور بلکا کاتالوگ بلکا نقاشی ساختمان نقاشی ساختمان قلی پور بلکا کاتالوگ بلکا نقاشی ساختمان در کرج نقاشی سکوت کردن



لینک منبع :خواص سکوت کردن

Images for خواص سکوت کردن خواص سکوت کردن - 4 فایده علمی بودن در محیط آرام و ساکت - آلامتو www.alamto.com/being-silent-benefits.html‎Cached19 نوامبر 2016 ... خواص سکوت کردن:شلوغی زیاد شما را آشفته میکند؟ شاید وقتش است که به یک مکان آرام و بدون تنش بروید. به گزارش آلامتو و به نقل از آی بانو؛ ما در ... فواید سکوت برای مغز - Rezone rezonemag.com/فواید-سکوت-برای-مغز/‎Cached21 مه 2016 ... ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که بسیار پر سر وصدا است و پیدا کردن لحظه‌ای سکوت در آن بسیار دشوار؛ این چیزی است که برای سلامتی ما ضرر بسیاری ... خواص سکوت کردن - 4 فایده علمی بودن در محیط آرام و ساکت -آکا www.akairan.com/khanevadeh/.../being-silent-benefits.html‎Cached24 جولای 2017 ... خواص سکوت کردن:شلوغی زیاد شما را آشفته میکند؟ شاید وقتش است که به یک مکان آرام و بدون تنش بروید. به گزارش آلامتو و به نقل از آی بانو؛ ما در ... sport4all - فواید سکوت sport4all.mihanblog.com/post/32‎Cached Similar25 فوریه 2010 ... سکوت، نشانه‌ی حوصله و صبر و جنبه‌ی آدم‌هاست. این‌جور آدم‌ها، آدم‌هایی‌ هستند که ... کسی هم که پشت سر هم اشتباه کند، کم‌کم به اشتباه کردن عادت می‌کند. فواید سکوت اختیار کردن!! - پرشین وی persianv.com/zanan/فواید-سکوت-اختیار-کردن.html‎Cachedفواید سکوت اختیار کردن!! گاهی اوقات اونقدر فریاد داری که سکوت جوابیست به همه سوالای ذهنت ! نپرس چرا ، خودت رو ملامت نکن دیگران رو نیز همچنین فقط سکوت کن … خواص علمی نماز - سکوت پر صدایم sokooteporsedayam.persianblog.ir/post/4/‎Cached Similarاما با توجه به نقش بسیار مهمی که نمازهای واجب یومیه، در ایمن کردن انسان در مقابل استرس ها و مشکلات گوناگون زندگی ایفا می کنند( از جمله تأثیر نماز بر اضطراب که در ... چه فوایدی در مورد سکوت وجود دارد؟ | شهر جواب - مرکز ملی پاسخگویی به ... www.javabcity.ir/node/42‎Cached Similarپرسش: چه فوایدی در مورد سکوت وجود دارد؟ پاسخ: ای عزیز تا دهن بسته نشد دل باز نمی شود[1]. در بیانات دینی و کلام بزرگان اگر چه نسبت به سکوت ،سفارشات متعددی ... الصّمت أرفع العبادة.سکوت والاترین عبادت - سکوت و کم سخنی tehna.blogfa.com/category/1‎Cached Similarالبته یک راه دیگر هم هست که البته آنهم ریاضت است و آن اینکه آنقدر قرآن بخوانید یا استغفار بکنید که از سر خستگی حال صحبت کردن نداشته باشید. در هر صورت در ... فضیلت و فواید سکوت - کیهان kayhan.ir/fa/news/93414‎Cached24 دسامبر 2016 ... سکوت امری است که دارای فضیلت عظیمی بوده و در کتب معتبر حدیثی، احادیث ... کسی که خود را مجبور به اظهار عقیده کردن درباره چیزی که علم و آگاهی ...