مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مواد خوراکی و تسکین درد میگرن

[ad_1]

مواد خوراکی و تسکین درد میگرن

مواد خوراکی و تسکین درد میگرن 

دردهای میگرنی واقعا برای افراد آزار دهنده هستند و وقتی که شروع شوند بی تابی های فرد کاملا دیده خواهد شد. بیماران میگرن عذاب واقعی را می شناسند. آن ها علاوه بر سر درد باید تهوع، دل پیچه و حساسیت به نور و صدا را نیز تحمل کنند. قدرت میگرن به قدری است که می تواند به طور دائم ساختار مغز را تغییر دهد.

 

محققان دانشگاه کپنهاگ در دانمارک دریافته اند کسانی که مشکل میگرن رایحه ای دارند در مقایسه با کسانی که مشکل میگرن ندارند ۶۸% بیشتر در معرض خطر ضایعات ماده سفید مغزی قرار می گیرند و این حقیقت ما را به حل هر چه سریع تر مشکل وا می دارد.
مواد خوراکی و تسکین درد میگرناستفاده داروهای میگرن به تنهایی نتیجه معکوس دارد

رایج ترین راه برای آرام کردن سردردهای میگرن استفاده از قرص و مسکن است.بیشتر داروهای پزشکی عوارض جانبی دارند و وضعیت را بدتر از آن چه که هست می کند. در یکی از تحقیقات اخیر که در مجله Headache منتشر شده است تقریبا دو سوم بیماران میگرن اعتراف کرده اند که بعد از مصرف دارو دچار مشکلاتی چون خواب آلودگی، خستگی،

 

تپش قلب و عدم توانایی در درست فکر کردن می شوند. بنابراین این سوال در ذهن بیماران ایجاد می شود که آیا روش دیگری به جز دارو هم برای درمان میگرن هست؟طبیعی ترین راه حل برای جلوگیری از سردردهای میگرنی با برنامه غذایی شما آغاز می شود. بنابراین باید تمرکز و توجه بیشتری به غذاهایی که مصرف می کنید داشته باشید و یک سری تغییرات ساده در سبک زندگی خود ایجاد کنید.

 

مراقب غذاهای هورمونی باشید

هنگام خرید گوشت به خصوص گوشت گاو و مرغ که دربردارنده هورمون هستند حواستان را جمع کنید. سعی کنید گوشت های تازه و ارگانیک انتخاب کنید و از گوشت های دارای فسفو پروتئین پرهیز کنید. فسفو پروتئین های موجود در شیر کازئین نام دارند که ۸۰ درصد پروتئین شیر را تشکیل می دهد

 

و یکی از محرک های میگرن و انواع سردردهاست. معمولا پزشک ها سعی می کنند این پروتئین را کاملا از برنامه غذایی بیماران شان حذف کنند. این پروتئین معمولا روی لیبل بسته ها تحت عنوان کازئینات سدیم، کازئینات کلسیم یا پروتئین شیر درج می شود.

 

از غذاهای شامل کربوهیدرات ساده و قند فرآوری شده پرهیز کنید

یکی از دلایل سردردهای میگرن واکنش قند خون و گلوکز بعد از غذاخوردن است. کربوهیدرات های ساده مثل شکر سفید و پاستا باعث میگرن می شوند. هنگام خوردن کربوهیدرات ساده قند خون بالا می رود و بدن انسولین اضافی تولید می کند تا مقدار قند خون را پایین بیاورد. این فرآیند باعث می شود سطح قند خون پایین بیاید و این نزول در قند خون باعث ایجاد سردرد می شود.
مواد خوراکی و تسکین درد میگرنبه بدن آبرسانی کنید اما نوشیدنی های الکل دار نخورید

یکی از رایج ترین دلایل میگرن و سر درد خشکی و کم آبی بدن است. پزشکان پیشنهاد می کنند که حتما روزانه مقداری مایعات مثل آب مصرف کنید و از خوردن نوشیدنی های الکل دار پرهیز کنید. همچنین از خوردن نوشیدنی هایی مثل چای، قهوه، نوشابه و دیگر نوشیدنی هایی که حاوی کافئین و شکر هستند منع می کنند.

 

نوشیدنی ها و غذاهای سرد را آهسته مصرف کنید

همه ما این را تجربه کرده ایم که هنگام خوردن غذاهای سرد مغزمان یخ می زند. پزشکان به این سردردها سردردهای ناشی از محرک های سرد می گویند. این سردرد بلافاصله بعد از خوردن غذاهای سرد و یخ در وسط پیشانی، پشت چشم ها، بینی در کوتاه مدت کمتر از ۵ دقیقه طول می کشد. این پدیده میگرن را نیز تحریک می کند بنابراین سعی کنید غذاهای سرد مثل بستنی را خیلی آرام بخورید.

 

بنابراین فقط با چند تغییر ساده در برنامه ها و عادت های غذایی می توانید سر دردهای میگرنی را کاهش داده و مانع ایجاد تغییرات در مغز شوید.

 

 


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

علتهای سر درد و راهکارهای بهبود آن همه چیز در باره میگرن علتهای سر درد و راهکارهای بهبود آن آکاایران یکی از عارضه های شایعی که بیشتر آدمها این خوراکی ها را برای کاهش درد قاعدگی بخورید، قاعدگی کاهش درد قاعدگی و جالب ترین نکته در خصوص نشانگان پیش از قاعدگی، این است که رژیم غذایی بخورنخورهای سردرد همیشه هم حساسیت‌ها به صورت حاد نیست تا بتوانیم به سرعت متوجه شویم و معمولاً خود را به رهایی از سردردهای میگرنی گیاهان، ویتامین ها و مواد معدنی بعضی مدارک حاکی از اثر بخشی گیاه و در خواص درمانی چای بابونه بابونه تقویت کننده مغز و اعصاب و قوای جنسی است بابونه یک گیاه فوق العاده است؛ تقویت دمنوش آویشن و پونه فریده سادات جلالی سرآشپز افتخاری مواد لازم آویشن ۲ قاشق اولین داروی گیاهی برای درمان قطعی سینوزیت،بهبود میگرن داروی گیاهی نیکوصفت یکبرای درمان قطعی سینوزیتی که شدید و مزمن نباشد، سردرد های که مواد دارویی طبیعی پزشکان ایرانهمه ما از عوامل استرس زایی که هر روز و هر ساعت اعصاب و روان ما را تحریک می کند آگاهیمسرگیجه غشگوش دردوزوز گوشصرع درمان گیاهی …سلامتی و بهداشتی چینی‌ها معتقدند بدن انسان علاوه بر پوست و گوشت و استخوان، دارای کنجد ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزادکنجدروغن کنجد موارد مصرف عمدتاً مصرف خوراکی دارد و در صنایع داروسازی از آن به علتهای سر درد و راهکارهای بهبود آن همه چیز در باره میگرن و علتهای سر درد و راهکارهای بهبود آن آکاایران یکی از عارضه های شایعی که بیشتر آدمها با آن این خوراکی ها را برای کاهش درد قاعدگی بخورید، قاعدگی، پریود این خوراکی ها را برای کاهش درد قاعدگی بخورید آکاایران خوراکی های بسیاری برای امراض و بخورنخورهای سردرد همیشه هم حساسیت‌ها به صورت حاد نیست تا بتوانیم به سرعت متوجه شویم و معمولاً خود را به صورت رهایی از سردردهای میگرنی گیاهان، ویتامین ها و مواد معدنی بعضی مدارک حاکی از اثر بخشی گیاه و در پیشگیری از خواص درمانی چای بابونه بابونه تقویت کننده مغز و اعصاب و قوای جنسی است بابونه یک گیاه فوق العاده است؛ تقویت کننده دمنوش آویشن و پونه براونی یکی از کیک های غنی شده با کاکائو و شکلات هست طعم بسیار دلچسب و خوبی داره اولین داروی گیاهی برای درمان قطعی سینوزیت،بهبود میگرن،آلرژی داروی گیاهی نیکوصفت یکبرای درمان قطعی سینوزیتی که شدید و مزمن نباشد، سردرد های که مزمن و مواد دارویی طبیعی پزشکان ایران همه ما از عوامل استرس زایی که هر روز و هر ساعت اعصاب و روان ما را تحریک می کند آگاهیم سرگیجه غشگوش دردوزوز گوشصرع درمان گیاهی سرگیجهورزش و میدانید وقتی سردرد می گیرید، استراحت در یک اتاق ساکت و تاریک بهترین درمان است؟ اما راه کنجد ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد کنجد روغن کنجد موارد مصرف عمدتاً مصرف خوراکی دارد و در صنایع داروسازی از آن به عنوان راههای تسکین درد دندان تسکین درد دندان تسکین درد عادت ماهیانه تسکین درد زانو ودرمان تسکین درد کلیه تسکین درد گرفتگی غضله تسکین درد دیسک کمر تسکین درد پریود



لینک منبع :مواد خوراکی و تسکین درد میگرن

مواد خوراکی و تسکین درد میگرن - پارس ناز www.parsnaz.com/مواد-خوراکی-تسکین-درد-میگرن.html‎Cachedمواد خوراکی و تسکین درد میگرن ،تسکین درد میگرن،داروهای خوراکی برای میگرن، درمان سردرد مضمن میگرن،توصیه های تغذیه ای برای میگرن،میگرن و راهکار درمانی. میگرن را با غذا درمان کنید - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/online/.../میگرن-را-با-غذا-درمان-کنید‎Cached8 آوریل 2014 ... میگرنش که عود می‌کند، زندگی‌اش فلج می‌شود و سردرد و حالت تهوع امانش را می‌برد. ... تا جایی که امکان دارد، باید دور مصرف غذاهای کنسروی را خط بکشند. غذاهای مفید برای تسکین سردرد - بیتوته www.beytoote.com/health/.../foods1-relieve-headaches.html‎Cached Similarتسکین سردرد غذاهای مفید برای تسکین سردرد علت بروز سردرد علل سردرد درمان های غذایی سردرد,میگرن های مزمن , سردردهای تنشی, سینوزیت, کمبود آب بدن ,نوشیدنی های ... میگرن را با غذا درمان کنید - بیتوته www.beytoote.com/health/nutrition/treat-migrain2-food.html‎Cached Similarامگا 3 ماهی سالمون پنیرهای کهنه کنترل وزن , غذاهای کنسروی , حمله های میگرنی , درمان میگرن , سردرد و حالت تهوع , تغذیه سالم , جلوگیری از بروز حمله های میگرنی , رژیم های ... برای درمان درد کشنده میگرن از داروهای گیاهی استفاده کنید - دارو ... www.salamatnews.com/.../برای-درمان-درد-کشنده-میگرن-از-داروهای-گیاهی-استفاده-کنید‎Cached Similar6 مارس 2014 ... به‌این دلیل که فلفل هندی یا قرمز می‌تواند درد میگرن را تسکین دهد، افرادی ... سوسیس و کالباس، غذاهای کنسرو شده و ترشی‌ها جزو مواد غذایی مضر برای ... میگرن و غذاهای مفید و مضر | زیباشو دات کام www.zibasho.com/archives/6705‎Cached Similar20 آگوست 2012 ... بسیاری از چهره‌های مشهور تاریخ دچار میگرن بوده‌اند. ناپلئون بناپارت و آلفرد نوبل از جمله این شخصیت‌ها هستند. میگرن، سردردهای یک طرفه ضرباندار ... بهترین و موثرترین داروهای گیاهی برای درمان قطعی میگرن www.yjc.ir/.../بهترین-و-موثرترین-داروهای-گیاهی-برای-درمان-قطعی-میگرن‎Cached Similarچنانچه سردردهای میگرنی به سراغ شما آمد از سیب استفاده کنید؛ این میوه سطح اسید بدن را متعادل می کند هم چنین بوییدن سیب هم به تسکین درد و کاهش زمان آن کمک می کند ... بخور نخورهای میگرنی - تبیان article.tebyan.net/138908/بخور-نخورهای-میگرنی‎Cached5 ا کتبر 2010 ... نکته ای که در تاثیرات سوء مواد غذایی بر میگرن باید توجه داشت آن است ... اجتناب کامل از مصرف غذاهای محرک سردرد: اگر پس از ترک غذاهای محرک برای ... مواد خوراکی و تسکین درد میگرن - آکا - تی نیوز tnews.ir/news/27be84659818.html مواد خوراکی و تسکین درد میگرن - آکا. دریافت خبر : یکشنبه 10 اردیبهشت 1396 ساعت 3:52. مواد خوراکی و تسکین درد میگرن - آکا. آکاایران: مواد خوراکی و تسکین درد ... میگرن - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/میگرن‎Cached Similarاین واژه از زبان یونان/یونان ἡμικρανία (hemikrania)گرفته شده است، "درد در یک طرف ..... سردرد میگرنی همچون بوها و غذاهای خاص که در شما ایجاد میگرن می‌کند، می‌باشند. .... از سردرد اتفاق بیافتند و بعد از استفراغ این حالت می‌تواند تا حدودی تسکین یابد.