مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

ورم معده را با داروهای گیاهی درمان کنید

[ad_1]

بامداد-راه های مختلفی برای درمان ورم معده وجود دارد؛ از تغییر در نحوه تغذیه و نوع غذاهای مصرفی گرفته تا انواع داروهای شیمیایی و گیاهی که برای رفع این مشکل تجویز می شود. در این مطلب گیاهان دارویی مفید برای درمان این بیماری آورده شده اند…

پرخوری، تند خوردن غذا، مصرف غذاهای چرب، مصرف زیاد کافئین و شکلات و همچنین استرس ها باعث شیوع مشکلاتی نظیر سوءهاضمه، سوزش و درد سر دل، نفخ و حالت تهوع می شود. گاز معده اغلب در اثر بلع هوا به خصوص در موقع غذا خوردن به وجود می آید و بهترین روش معالجه آن صرف غذا بدون عجله و با آرامش است. منشأ گاز موجود در روده ها نیز علاوه بر بلع هوا انجام تخمیر توسط میکروب های روده است.

hee822-8

پرخوری، تند خوردن غذا، مصرف غذاهای چرب باعث شیوع مشکلاتی نظیر سوءهاضمه می شود

در اغلب بیمارانی که از وجود گاز زیاد در معده و روده شکایت می کنند، حجم گاز افزایش پیدا نکرده است؛ بلکه در اثر اختلال در حرکات روده همان حجم طبیعی گاز، قادر به عبور معمولی از بالا به پائین در روده نیست و بیمار احساس نفخ می کند.

راه های مختلفی برای درمان این عارضه وجود دارد؛ از تغییر در نحوه تغذیه و نوع غذاهای مصرفی گرفته تا انواع داروهای شیمیایی و گیاهی که برای رفع این مشکل تجویز می شود.

جامعه امروز به بیماری سرعت و استرس مبتلا است، برای مقابله با عوارض ناشی از این مسئله که اغلب مزمن، هزینه بر و طولانی است، می توان از گیاهانی که به طور روزمره در دسترس ما هستند، استفاده کرد.

گیاه درمانی روشی است که در آن، بعد از معاینه های پزشکی و تشخیص لازم، از عناصر گیاهی با توجه به مواد موثره و خواص آن ها، برای رفع علائم بیماری استفاده می شود. این روش همانند طب جدید به مبارزه با علائم بیماری پرداخته و برای رفع آن ها می کوشد.

گیاهان موثر در درمان التهاب و ورم معده

بابونه
یکی از بهترین گیاهان برای درمان زخم و ورم معده، بابونه است. این گیاه به آسانی این مرض را درمان می کند و آن هایی که سال هاست با این مرض دست به گریبان هستند می توانند با استفاده از بابونه سلامتی خود را بازیابند.

hee822

یکی از بهترین گیاهان برای درمان زخم و ورم معده، بابونه است

برای درمان زخم معده یک لیوان چای غلیظ بابونه درست کنید (۴ قاشق چایخوری بابونه در یک لیوان آب جوش و یا چهار تا چای کیسه ای بابونه در یک قاشق لیوان آب جوش) و در هنگام صبح ناشتا چای را بنوشید و سپس در رختخواب به پشت دراز بکشید و بعد از چهار دقیقه بخوابید و البته بعد از یک ربع ساعت می توانید صبحانه خود را میل کنید. این عمل را به مدت دو هفته ادامه دهید تا زخم و ورم معده به کلی شفا یابد.

رازیانه
از تخم و برگ این گیاه می توان به عنوان دم کرده استفاده کرد. رازیانه حاوی ماده ای است که در تحریک ترشحات معده و دستگاه گوارش نقش دارد.

hee822-1

رازیانه حاوی ماده ای است که در تحریک ترشحات معده و دستگاه گوارش نقش دارد

نعنا
برگ نعنا به عنوان درمانی موثر برای سوء هاضمه، سوزش سر دل، نفخ و درد معده و دستگاه گوارش استفاده می شود. این گیاه مفید همچنین اشتها را تحریک می کند و در درمان حالت تهوع و سردرد موثر است.

hee822-2

برگ نعنا به عنوان درمانی موثر برای سوء هاضمه، سوزش سر دل و درد معده استفاده می شود

زنجبیل
از ۲۰۰۰ سال قبل تاکنون برای درمان تمامی اختلالات هضم استفاده می شده است. زنجبیل خواص تحریک کننده و درمانی دارد. این چاشنی با بهبود بخشیدن به عملکرد آنزیم های گوارشی به بهتر عمل کردن سیستم هاضمه بدن و کاهش نفخ کمک می کند.

hee822-3

زنجبیل، به بهتر عمل کردن سیستم هاضمه بدن و کاهش نفخ کمک می کند

شیرین بیان
قسمت مورد استفاده شیرین بیان ساقه های زیرزمینی و ریشه های گیاه است که دارای ترکیبات مختلفی است. ترکیب موجود در ریشه های گیاه پنجاه برابر از شکر شیرین تر است و مقدار آن با توجه به شرایط محیطی و گونه گیاه بین ۵ تا ۲۰ درصد است. در طب سنتی از این گیاه برای درمان اسپاسم عضلات و تورم، برونشیت، روماتیسم و ورم مفاصل استفاده می شود. ریشه شیرین بیان محافظ بافت معده در برابر عوامل خطر (داروها و استرس) است و از بروز زخم معده و اثنی عشر جلوگیری می کنند.

hee822-4

شه شیرین بیان محافظ بافت معده در برابر عوامل خطر (داروها و استرس) است

ریحان
ریحان، که دارای خواص ضد اسپاسم است می تواند معده را قوی تر کند و از بسیاری از بیماری های معده، روده مثل اسهال و استفراغ جلوگیری کند.

hee822-5

ریحان، که دارای خواص ضد اسپاسم است می تواند معده را قوی تر کند

مخلوط مقدار مساوی از آب ریحان و آب ریشه زنجبیل ۲ یا ۳ بار در روز برای کاهش درد معده مفید است. همچنین می توانید ۱۰ تا ۱۵ برگ ریحان را در یک فنجان آب جوش بریزید و میل نمایید. چای ریحان را می توانید روزانه با عسل چند بار مخلوط کنید.

  شنبلیله
برای درمان زخم معده استفاده می شود. شنبلیله حاوی یک ترکیب لعاب دار است که زخم معده را بهبود می دهد. برای دل درد یک قاشق از دانه شنبلیله را در دو فنجان آب حل کنید. سپس دانه ها را فشار داده تا حل شوند، کمی عسل اضافه کنید. حدود یک هفته دو بار در روز استفاده کنید.

hee822-6

شنبلیله، برای درمان زخم معده استفاده می شود

 بومادران
یک چنگ از گیاه گل بومادران را در یک لیوان آب جوش دم کرده یک استکان قبل از ناهار و شام میل کنید. (برای زنان باردار مضر است).

hee822-7

بومادران برای درمان ناراحتی های معده مفید است

منبع:tebyan.net

نوشته ورم معده را با داروهای گیاهی درمان کنید اولین بار در بامداد پدیدار شد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

کامل ترین مرجع در مورد بیماری ورم معده و راه …پزشکی و سلامتورم معده و راههای درمان آن ورم معدهورم معده و تنگی نفسورم معده درمان گیاهیورم معده درمان با داروهای تماس و درمان رسوب رگها با سیر و لیمو ترش ازبین بردن داروهای گیاهی،طب سنتی،خواص گیاهان دارویی،داروهای گیاهی خواص چای سبز خواص زنجبیلچای ترشفواید چای سبزدرمان گیاهی داروهای گیاهیداروهای ورم معده دارید؟با درد معده چه کنیم؟ کلینیک جامع …ورم معده دارید؟با درد معده چه کنیم؟ کلینیک جامع آموزش پزشکی کانال ما در تلگرام با درمان سریع انواع سرماخوردگی بزرگسالان و کلیه با داروهای پزشکی و سلامتدرمان سریع سرماخوردگی با داروهای گیاهی سرماخوردگی نوزاد،سرماخوردگی در تابستان، داروهای گیاهی درمان گیاهی درمان گیاهی برای دندان دردداروهای گیاهی درمان گیاهی درمان گیاهی برای دندان درد درمان گیاهی فیبروم میوم رحمی با داروهای گیاهی …خواص دیگر برگ گردو درمان ورم روده و معده ۱۵ تا ۲۰ گرم برگ گردو را به مدت ده دقیقه در یک درمان ورم معده یا بیماری گاستریت یا ورم معده گاستریت یا ورم معده به حالتی ناراحتی های معده و درمان آنیکی از مهم ترین علل ابتلا به ورم معده، استقرار میکروب هلیکوباکترپایلوری در معده استورم معده چیست؟علت آن ورم معده چیست گاستریت یا ورم معده به تنهایی یک بیماری نیست اما موجب التهاب بافت‌های درمان با داروهای گیاهی آخرین ویرابش اگر می خواهید شربت چای قارچ کامبوجا مصرف کنید ابتدا موارد زیر را اجرا کامل ترین مرجع در مورد بیماری ورم معده و راه پیشگیری و درمان پزشکی و سلامت ورم معده و راههای درمان آن ورم معدهورم معده و تنگی نفسورم معده درمان گیاهیورم معده و روده ورم معده دارید؟با درد معده چه کنیم؟ کلینیک جامع آموزش پزشکی ورم معده دارید؟با درد معده چه کنیم؟ کلینیک جامع آموزش پزشکی کانال ما در تلگرام با عنوان داروهای گیاهی،طب سنتی،خواص گیاهان دارویی،داروهای گیاهی لاغری خواص چای سبز خواص زنجبیلچای ترشفواید چای سبزدرمان گیاهی داروهای گیاهیداروهای گیاهی درمان سریع انواع سرماخوردگی بزرگسالان و کلیه با داروهای گیاهی پزشکی و سلامت درمان سریع سرماخوردگی با داروهای گیاهی سرماخوردگی نوزاد،سرماخوردگی در تابستان، درمان ورم معده یا بیماری گاستریت یا ورم معده گاستریت یا ورم معده به حالتی گفته داروهای گیاهی درمان گیاهی درمان گیاهی برای دندان درد داروهای گیاهی درمان گیاهی درمان گیاهی برای دندان درد ناراحتی های معده و درمان آن یکی از مهم ترین علل ابتلا به ورم معده، استقرار میکروب هلیکوباکترپایلوری در معده است طب قرآنی درمان گیاهیعرفان روانشناسی نکاتی ساده و کارساز در کنترل عصبانیت وقتی نمی‌توانیم عصبانیت خود را کنترل کنیم از چند جهت ورم معده چیست؟علت آن چیست؟ ورم معده چیست گاستریت یا ورم معده به تنهایی یک بیماری نیست اما موجب التهاب بافت‌های معده



لینک منبع :ورم معده را با داروهای گیاهی درمان کنید

درمان ورم معده با 8 گیاه دارویی - تبیان article.tebyan.net/334868/درمان-ورم-معده-با-8-گیاه-دارویی‎Cached11 سپتامبر 2016 ... در این مطلب گیاهان دارویی مفید برای درمان این بیماری آورده شده اند... ... برای درمان زخم معده یک لیوان چای غلیظ بابونه درست کنید (4 قاشق چایخوری ... داروی گیاهی ضد ورم معده و عثنی عشر - بیتوته www.beytoote.com/health/cure.../swelling-gastritis.html‎Cached Similarسلامت و بهداشتداروهای گیاهی و طب سنتیداروی گیاهی ضد ورم معده و عثنی عشر ... گیاه گل بومادران را برای یک لیوان آب جوش دم کرده یک استکان قبل از ناهار و شام میل کنید. ... با یک لیوان آب ، جوشانده مقداری عرق نعناع به آن اضافه کرده قبل ازغذا میل کنید . داروهای خانگی برای ورم معده و روده - مجله پزشکی دکتر سلام www.hidoctor.ir/47333_داروهای-خانگی-برای-ورم-معده-و-روده.html/‎Cached Similar29 ا کتبر 2014 ... ورم معده و روده طب سنتی دستگاه گوارش درمان ورم روده درمان خانگی برای وزم معده .... همچنین می توانید چای ریحان را روزانه با عسل چند بار مخلوط کنید. ۷. درمان های خانگی ورم معده / چگونه ورم معده را با عسل درمان کنیم؟ www.yjc.ir/.../درمان-های-خانگی-ورم-معده-چگونه-ورم-معده-را-با-عسل-درمان-کنیم‎Cached8 دسامبر 2016 ... برای درمان ورم و درد معده لازم نیست حتما به سراغ داروهای شیمیایی بروید که باعث ... می توانید با صرف اندکی وقت با طب گیاهی درد معده خود را درمان کنید. درمان‌های سنتی برای ورم معده | نیک و نو www.nikono.org/?p=1416‎Cachedنیک و نو » درمان با طب سنتی » درمان‌های سنتی برای ورم معده ... یک قاشق چای‌خوری دانه‌ی کاروم را با کمی نمک مخلوط و میل کنید تا التهاب معده‌تان کاهش یابد. – رازیانه ... درمان ورم معده به روش طب سنتی • مجله پزشکی آسان طب asanteb.com/16591/درمان-ورم-معده-به-روش-طب-سنتی.html‎Cached Similarروشهای سنتی و گیاهی درمان ورم معده ، درد معده و التهاب و سوزش که گاه همراه تب است و عطش و ... داروها را در یک کاسه آب بجوشانید تا نیمی بخار شود صاف کنید و با مقداری از ... ورم معده، درمان ورم معده، علت ورم معده - آکا www.akairan.com/health/bimari-behdasht/6062.html‎Cached Similarورم معده چیست,ورم معده در بارداری,ورم معده و روزه داری,ورم معده و روده,ورم معده و روزه,ورم معده ,ورم معده در کودکان,ورم معده رژیم غذایی,ورم معده درمان,ورم معده درمان گیاهی,مقالات ... تقویت و پاکسازی معده با داروهای گیاهی ...... می توانید ضمن اینکه دارویتان را مصرف می کنید از مواد غذایی پر فایده ای که در بهبود ورم معده و نفخ معده موثرند بهره بگیرید. درمان بیماریهای معده با گیاهان - پارسی طب fa.parsiteb.com/درمان-بیماریهای-معده-با-گیاهان/‎Cached Similarسه قاشق غذاخوری پودر ریحان را در یک لیتر آب دم کرده و صاف کرده آن را با ۲۵۰ گرم عسل مخلوط روزانه سه استکان مصرف کنید درمان کننده ورم معده . روده و یبوست است. گیاهان دارویی معجزه ، مجهزترین عطاری غرب - درد معده و ورم معده hamedan-mojezeh.blogfa.com/tag/درد-معده-و-ورم-معده‎Cached Similarگیاهان دارویی معجزه ، مجهزترین عطاری غرب - درد معده و ورم معده - ارسال نابترین معجونها و عرقیات گیاهی به ... اما غافل از اینکه اگر کسی برای درمان میکروب معده آنتی بیوتیک مصرف کند . تمام باکتری های مجاری ادراری و واژن نیز با خوردن این داروها کشته میشوند . .... این بدان معنی است که شما مجبور هستید آنها را به مدت طولانی مصرف کنید. ورم معده چیست و این ناراحتی معده چگونه درمان می شود؟ - سایت پزشکی و ... https://rastineh.com/ورم-معده-چیست-و-این-ناراحتی-معده-چگونه-د/‎Cachedبدون درمان کردن، عفونت می تواند باعث زخم معده و در بعضی از افراد سرطان معده شود. ... د صورتیکه دچار سوءهاضمه پی در پی هستید، سعی کنید وعده های غذایی خود را کوچک تر و تعداد آنها را بیشتر نمایید. ...... بزرگ کردن سینه با داروهای گیاهی طبیعی.